Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-1.005-0113-C02
Наименование на проекта Разработване на иновативна Система за управление на данни в облачна среда
Бенефициент 202840425 ТПН 2013 ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 30.05.2018
Дата на стартиране 30.05.2018
Дата на приключване 15.12.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен

Описание

Кратко описание на проекта
Реализацията на настоящия проект ще доведе до разработването на Система за управление на данни в облачна среда - иновативен продукт, попадащ в обхвата на област „Мехатроника и чисти технологии“ (проектиране и производство на високо-технологични продукти) от Иновационната стратегия за интелигентна специализация (ИСИС). 

Разработваната иновация ще представлява новост на световно ниво - ще превъзхожда всички съществуващи, към момента, решения за управление на данни в облачна среда, чрез преодоляване на основни проблеми, свързани със сигурността на критични за потребителите информация и данни. В известните решения, данните на потребителите се съхраняват върху носители, които са защитени, но самите данни не са. Предлаганата система решава този проблем като осигурява автоматизирано управление и защита на трафика и данните и елиминира нуждата от системна администрация. 

Предлаганата новост е фундаментална и в рамките на проекта ще бъдат извършени индустриални научни изследвания и проучвания, които имат значение за валидирането на технологията и демонстрирането на прототипа в операционна среда. 

Проектът предвижда изпълнението на следните основни дейности:

Елемент „А“:
Дейност № 1 „Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация“
   * Сформиране на експертен екип от висококвалифицирани специалисти;
   * Осигуряване на лабораторна среда, чрез наемането специализирано оборудване за извършване на изследванията;
   * Извършване на изследвания, изпитвания, измервания необходими за разработването на системата;
Дейност № 2 „Създаване и тестване на прототип на Система за управление на данни в облачна среда“

Елемент „Б“:
Дейност № 3 „Закупуване на специализиран софтуер, необходим за извършване на изследванията“;
Дейност № 4 „Визуализация“.
 
В края на проекта, разработваната иновация ще достигне ниво на технологична готовност, съответстващо на TRL - 7 „Прототип, демонстриран в операционна среда“.
Дейности
  • Дейност: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация (Дейността ще бъде реализирана чрез наемане на квалифициран персонал - 2 експерта и наем на оборудване за извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация - ДМА - 5 бр.: Дейността включва последователното изпълнение на набор от задачи, с крайна цел придобиване на съществени знания, необходими за разработване на Системата за управление на данни и валидирането на тези знания в релевантна операционна среда. Изпълнението на дейността ще протече в два основни етапа: Етап 1 - Подготвителни дейности: Етапът има за цел да се създаде необходимия физически, технически и човешки капацитет за извършване на планираните изследвания, изпитания и измервания. * Физически капацитет - състои се от подходящи помещения, в които ще се разположи оборудването и ще се обособят работните места на наетите по проекта експерти. За целите на проекта ще бъде използвано помещение от 40 кв. м., намиращо се в гр. Плевен, пл. „Иван Миндиликов“ № 8, ет. 1. * Технически капацитет - състои се от специализирано компютърно оборудване, чрез което ще се извършат изследванията и изпитанията по системата. Поради значителната стойност на необходимото оборудване, същото ще бъде наето за периода на изпълнение на проекта. На оборудването ще бъде инсталиран и предвидения за закупуване софтуер (Дейност № 2, Елемент Б). * Човешки капацитет - за целите на проекта и планираните изследвания, ще бъдат наети експерти с висока квалифицирани специалисти с богат практически опит в областта на компютърните системи и технологии. Планира се наемане на 2 експерта на 4 часов работен ден, за период от 24 месеца. Конкретните експерти, образованието, квалификацията, опита и функциите, които ще изпълняват в проекта са посочени в Раздел 9 „Екип“ от настоящия формуляр. Етап 2 - Извършване на научни изследвания, измервания и изпитания, необходими за разработване на Система за управление на данни в облачна среда: По време на етапа ще бъдат извършени следните дейности: * Изследване, свързано с приоритетите в другите стратегически направления с оглед решаването на определени задачи със средствата на компютърните технологии; технологии за оптимизиране на инфраструктурата и за икономия на енергия (Green Technologies); * Изследване за повишаване на изчислителната мощ на сървърните модули в системата и осигуряване на възможност за създаване на по - дружелюбен интерфейс с потребителя при използването на системата в от областта на сигурността. * Провеждане на научни изследвания, наблюдение и практическа реализация, отнасящи се до интерфейсите на системата за нуждите на средата. Изследванията ще предоставят възможности да се преценят и оптимизират силите и да се отстранят слабите и страни, с които разполага в тази насока относно изследванията и информация за тях. *Изследване, свързано с ВПП (Vector Packet Processing ) способност да доставя сложно маршрутизиране/превключване на мултимилионна входяща скала в границите на скоростта, която PCI шината може да достави пакети на процесора. *Изследване, свързано с FTSS е устойчиво на грешки решение за съхранение който запазва и възпроизвежда състоянието че в случай на неуспех, зависим от състоянието на компонент може да си възстанови своята предишна конфигурация. *Изследване, свързано с BGPD - с промени в съществуващите BGPD методи; *Изследване, свързано с Netflow , IPv6 in IPv4 ИП вер.6 в ИП вер.6, навлизането на тази технология и възможните нейно оптимизиране и прилагане в Системата за управление на данни в облачна среда. *Изследване, свързано с IPv6 SLAAC (Stateless Address Autoconfiguration), SSL , L2TP , IPSec протоколи и технологиите в областта и възможностите за нейно оптимизиране и прилагане в системата за управление на данни в облачна среда. *Изследване, свързано с OSPFv2 и OSPFv3 протоколи и технологиите в областа и възможностите за нейно оптимизиране и прилагане в системата за управление на данни в облачна среда. *Изследване, свързано с капсолиране по Ethernet и 802.1Q, Dynamic DNS, DNS Forwarding, IPv6 DNS Resolver протоколи и технологиите в областта и възможностите за нейно оптимизиране и прилагане в системата за управление на данни в облачна среда., Договорена стойност: 711 818.00 , Отчетена стойност: 525 864.61
  • Дейност: Създаване и тестване на прототип на Система за управление на данни в облачна среда: Прототипът на Системата за управление на данни в облачна среда ще бъде създаден след приключване на изследванията по Дейност 1. Ще представлява конкретна конфигурация от наетото оборудване и специфични настройки на софтуера, които са определени в резултат на извършените изследвания и изпитания. Тази конкретна конфигурация, със специфични модулни взаимовръзки, взаимодействия и софтуерни настройки ще бъде подложена на допълнителни тестове и изпитвания, но вече в реална операционна среда. Системата ще бъде свързана и тестово интегрирана в дейността на реална компания. За период от 3 месеца ще бъдат извършвани наблюдения върху работата и поведението на системата и отделните модули, ще се натрупва база от данни, ще се следи за проблеми, ще се предприемат коригиращи действия и допълнителни настройки. Целта е в края на дейността (респективно в края на проекта) да се постигне и демонстрира в реална операционна среда ефективна и безотказна работа на системата. Ще се постигне ниво на технологична готовност TRL - 7 „Прототип, демонстриран в операционна среда“. В края на дейността, ще бъде изготвена и финалната техническа документация на системата (модули със съответните им параметри; софтуер, със съответните му функционални възможности; взаимовръзки; взаимодействия; функционални възможности на цялата система; ръководства и др.). След края на проекта, въз основа на тази документация системата ще може да бъде доставена и интегрирана в дейността на всяка компания - клиент на „ТПН 2013“. , Договорена стойност: 9 188.40 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на специализиран софтуер, необходим за разработването на Система за управление на данни в облачна среда: Извършването на планираните изследвания и изпитания за разработване на системата, налага закупуването на специализиран софтуер. С помощта на софтуера ще се извърши логическото свързване на модулите от системата, с негова помощ ще се извършат и планираните научни изследвания и проучвания от изключително значение, предназначени за придобиването на нови знания и умения необходими за разработване на новия продукт а именно "Система за управление на данни в облачна среда". Софтуерът ще има минимум следните технически характеристики и функционални възможности: - Притежава характеристики за въвеждане, контрол, управление на данни в облачна среда. - Фукционалност за: Stateful Inspection Firewall,Zone-based Firewall P2P Filtering,IPv6 Firewalling,Time-based Firewall Rules,Rate Limiting ICMP Type Filtering,Stateful Failover - Маршрутизация по IPv4,IPv6 - Протоколи: BGPv4,OSPFv2, OSPFv3, RIPv2, RIPng, IPv6 Policy - ИП мениджмънт по: Static,DHCPv4 amp; DHCPv6 Server DHCPv4 amp; DHCPv6 Client,DHCPv4 amp; DHCPv6 Relay Dynamic DNS, DNS Forwarding, IPv6 DNS Resolver, IPv6 SLAAC - Капсолиране по: Ethernet,802.1Q VLANs, PPP, PPPoE IP in IP,6in4 (IPv6 in IPv4),GRE Фукционалност за наблюдение по SNMP, Netflow, Syslog; - Свързване по стандартите VPN, IPSec или осигуряване на сигурен достъп до отдалечени потребители чрез SSL-базирани OpenVPN или L2TP през IPSec VPN функционалност. - Възможност за управление на трафика от данни от и към различни видове гост-опрерационни системи и контейнери; - Възможност за дефиниране на промени, които да влязат в сила в конкретен момент в бъдещето; - Брой поддържани логически процесорни ядра минимум 40; - Обем на физическата памет поддържана от приложението минимум 256 GB; - Възможност за клъстеризация на сървъри; - Управление на интерфейси със скорост минимум 10Гбит/с, 40Гбит/с, 100Гбит/с; , Договорена стойност: 100 000.00 , Отчетена стойност: 100 000.00
  • Дейност: Визуализация: Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие (EФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ (ОПИК) 2014-2020 в неговата успешна реализация. Осигуряването на предвидените в рамките на дейността средства за визуализация на проекта - 2 бр. информационни табели (временна и постоянна) и 10 бр. стикери бъде осъществено чрез външно възлагане. На мястото на изпълнението на проекта - на входа на офиса на фирмата, ще бъдат поставени, в съответствие с графичните стандарти, 2 бр. информационни табели (временна и постоянна), със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на „Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма - ОПИК, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. На временната табела ще бъдат изписани също и началната и крайната дата на изпълнение на проекта. Временната табела ще бъде монтирана при стартиране на дейностите по проекта, а постоянната табела ще замени временната веднага след приключване на предвидените по проекта дейности. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за широката общественост, ще се посочва че се финансира от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ чрез Европейския фонд за регионално развитие. Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта и ще продължи общо 24 месеца. Основните стъпки за реализацията й са следните: 1. Утвърждаване на образци на документи, съдържащи средствата за визуализация. 2. Прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта. 3. Изработка на 2 бр. информационни табели - временна и постоянна и 10 бр. стикери. 4. Доставка на средствата за визуализация. 5. Монтиране на временна информационна табела на входа на офиса. 6. Монтиране на постоянна информационна табела след края на проектните дейности., Договорена стойност: 300.00 , Отчетена стойност: 290.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "КА ДИЗАЙН Л" ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 203.00 , Отчетена стойност**: 290.00
  • Изпълнител: РАПИД ПРОГРЕС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 397 250.00 , Отчетена стойност**: 567 500.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Научни изследвания, иновации: Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за иновации или за научноизследователски и развойни проекти, Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 98 368.55 , Достигната стойност: 96 054.47
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Финансирани проекти за еко-иновации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 507 893.65 BGN
БФП 355 525.56 BGN
Собствено финансиране 152 368.09 BGN
Общо реално изплатени суми 438 308.23 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Липса на устойчивост 18.90 82 782.67 35 478.29 118 260.96 Финансова корекция на ниво проект

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и поддръжка на специализиран софтуер за целите на проект BG16RFOP002-1.005-0113-C01 „Разработване на иновативна Система за управление на данни в облачна среда“ , Прогнозна стойност: 100 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка и поддръжка на специализиран софтуер за целите на проект BG16RFOP002-1.005-0113-C01 „Разработване на иновативна Система за управление на данни в облачна среда“
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: „Доставка и поддръжка на специализиран софтуер за целите на проект BG16RFOP002-1.005-0113-C01 „Разработване на иновативна Система за управление на данни в облачна среда“
    Изпълнител: РАПИД ПРОГРЕС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 70 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Изработване на материали за визуализация (Табела - 2 бр. и Стикери - 10 бр.), Прогнозна стойност: 300.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Наем на оборудване за целите на проект BG16RFOP002-1.005-0113-C01 „Разработване на иновативна Система за управление на данни в облачна среда“, Прогнозна стойност: 467 500.00
  • Обособена позиция 1: Наем на оборудване за целите на проект BG16RFOP002-1.005-0113-C01 „Разработване на иновативна Система за управление на данни в облачна среда“
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Наем на оборудване за целите на проект BG16RFOP002-1.005-0113-C01 „Разработване на иновативна Система за управление на данни в облачна среда“
    Изпълнител: РАПИД ПРОГРЕС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 327 250.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN