Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0033-C02
Наименование на проекта Подкрепа за социална интеграция и независим живот
Бенефициент 000159531 ОБЩИНА ГРАМАДА
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 17.09.2015
Дата на стартиране 01.10.2015
Дата на приключване 01.11.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Видин, Грамада, гр.Грамада

Описание

Кратко описание на проекта
Проекта предвижда предоставяне на интегрирани услуги за лица над 65 години с невъзможност за самообслужване и за лица с увреждане, които да съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, включително и социални и здравни услуги в общността или в домашна среда. Основната цел е подобряване качеството на живот на възрастните и лицата с увреждания, чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, при зачитане на правата им, съобразяване с техните възможности и специфични потребности. Проектното предложение ще предостави реална възможност за връщане на пазара на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания. За осъществяване на проектните дейности ще бъде обособен нов център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, който от една страна да предоставя интегрирани услуги за хората над 65 г. с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане и от друга страна да осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст.
Дейности
  • Дейност: Организация, координиране, управление и администриране на проекта: С цел ефективно управление и реализиране на проектните дейности, ще бъде сформиран екип, които да координира и администрира проектните дейности в състав: ръководител, координатор, технически сътрудник и счетоводител. Членовете на екипа ще работят за осигуряване на необходимото ниво на организация, координация и управление на проектните дейности. За осъществяването на процедурите, по правилата посочени в Закона за обществени поръчки, действащото българско законодателство и изискванията на УО в екипа на проекта ще бъде включен юрисконсулт, който да изготви тръжната документация за избор на изпълнител/и за СМР, доставки и/или услуги предвидени по проекта. За осигуряване на подкрепа при администриране и реализиране на дейностите по проекта и осигуряване качеството на изпълнение на проекта, председателя на УС на партньорската организация ще взема участие в работните срещи на екипа на проекта., Договорена стойност: 40 041.95 , Отчетена стойност: 159 046.95
  • Дейност: Набиране на експерти: Предвиждаме набиране на екип от експерти: обучител за провеждане на десетдневно въвеждащо обучение за персонала на Центъра; обучител за провеждане на двадесетдневно обучение на лицата предоставящи социални услуги; психолог за осъществяване на психологическа подкрепа на потребителите на социалните услуги, по два дни месечно; супервизор за осъществяване на супервизия на персонала на Центъра и на лица предоставящи социални услуги; методик и асистент методик за разработване на методика за дейността на Центъра, както и рехабилитатор за директна работа с потребителите в домашна среда., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Набиране на персонал на центъра: Дейността включва набирането на персонал за работа в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: един координатор грижи за възрастни хора в общността, двама сътрудници социални дейности, един медицински специалист 1/2 щат и един хигиенист 1/2 щат. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Набиране на лични асистенти за работа с потребителите: Дейността включва набирането на лични асистенти за предоставяне на социални услуги на потребители в общността или в домашна среда., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Разработване на методология за дейността на центъра: За гарантиране качеството и мултидисциплинарния подход на предоставяните в Центъра услуги , проекта предвижда разработване на детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги за потребители. Чрез прилагане на иновативни методи и практики, ще бъде осигурена възможност за избор на услуги и помощ при вземане на решения, коя е услугата, която в максимална степен отговаря на потребностите на потребителя. Методологията ще включва разработването и прилагането на комплекс от дейности, насочени към улесняване достъпа до здравни услуги, психологическа подкрепа, социални услуги в общността и подкрепа на социалното изключване на лицата с увреждания и лицата над 65 г. възраст в невъзможност за самообслужване., Договорена стойност: 4 254.40 , Отчетена стойност: 4 254.48
  • Дейност: Обучение на екипа на центъра: Проекта предвижда организиране и провеждане на 5 дневно въвеждащо обучение, за екипа на Центъра - 5 човека. Провеждането на предвиденото по проекта обучение, ще е съвместно организирана от Кандидата и Партньора, с оглед използване и прилагане на опита на партньорската организация в предоставянето на социални услуги и организиране и провеждане на обучения в социалната сфера., Договорена стойност: 247.85 , Отчетена стойност: 1 980.84
  • Дейност: Обучение на лични асистенти: Провеждане на 10 дневно обучение на личните асистенти - 30 лица, разделени на две групи по 15 човека. Дейността по провеждане на предвиденото обучение, ще е съвместно организирана от Кандидата и Партньора, с оглед използване и прилагане на опита на партньорската организация в предоставянето на социални услуги и организиране и провеждане на обучения в социалната сфера., Договорена стойност: 2 548.92 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Изготвяне на индивидуални социални оценки на потребителите: Изготвяне на индивидуални социални оценки на потребителите. Изготвянето ще се осъществи на два етапа от екипа на Центъра. Първия етап за изготвянето на социални оценки на потребителите, ще е в рамките на два месеца от стартирането работата на Центъра, като от общия брой кандидат-потребители ще бъдат оценени 50 лица. Втория етап за изготвянето на социални оценки на потребителите, ще стартира в края на проект "Нови алтернативи", като ще бъдат направени нови оценки на потребностите на лицата ползвали услугата по проект "Нови алтернативи" общо 11 лица. , Договорена стойност: 3 230.46 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Извършване текущ ремонт на помещения: Предвиждаме текущ ремонт на част от предоставените помещения в сградата на Младежки дом в гр. Грамада. Сградата е публична общинска собственост, предоставена за целите на проекта с Решение на Общинския съвет № 335, взето с Протокол № 51/28.05.2015 г. Сградата е едноетажна, като общата площ на помещенията е 455 кв.м., а Центъра ще се ситуира на площ от 81,82 кв.м. Текущият ремонт е необходим, поради факта, че състоянието на помещенията не позволява нормално предоставяне на комплекса от социални услуги и обособяване на работни места за екипа на Центъра. , Договорена стойност: 24 600.00 , Отчетена стойност: 49 200.00
  • Дейност: Обзавеждане и оборудване на Центъра: За създаване на нормална работна обстановка за служителите на Центъра и оптимални условия за предоставяне на социалните услуги за потребителите, ще бъдат закупени и доставени бюра; столове; дивани; масички; етажерки за документи; кошчета; закачалки; табуретки; конферентна маса; компютърни конфигурации; мултифункционално устройство; принтери; конвекторни печки и др., Договорена стойност: 20 980.00 , Отчетена стойност: 41 913.89
  • Дейност: Работа на Центъра за почасово предоставяне на социални услуги в общността или в домашна среда: Дейността на Центъра за почасово предоставяне на социални услуги в общността или в домашна среда ще осигури подкрепа в ежедневието на лица, които не могат самостоятелно да организират собствените си дейности и занимания; подкрепа, която обхваща целия спектър на потребности на лицето, свързани с неговия живот и бит и се предоставя в домашната среда на лицето; осигуряване на условия лицето с увреждане да продължи да живее в домашната си среда, като се осигурят необходимите условия за това, позволявайки на лицето да бъде по-самостоятелно или близките му да бъдат облекчени в оказването на грижи за него; подкрепа изразяващеа се в осигуряване на амбулаторни сестрински грижи; осигуряване на психологическа подкрепа при поведенчески проблеми за лица, които нямат като водещ проблем психично разстройство, осигуряване на рехабилитационна терапия, според нуждите на конкретния потребител, улесняване достъпа до здравни услуги и развитие на индивидуални здравни и социални услуги, създаване на условия за успешна социална интеграция на хората с увреждания, Осигуряване на супервизия от външен експерт, за персонала на Центъра и на физическите лица предоставящи социални услуги на нуждаещите се потребители и др., Договорена стойност: 397 784.52 , Отчетена стойност: 268 934.91
  • Дейност: Информация и публичност на проекта: За осигуряване на необходимата информация и публичност за ролята и финансовия принос на Европейския съюз и държавата, ще бъдат изготвени и отпечатани 500 бр. листовки, 150 бр. плакати и 500 бр. брошури. Чрез тях ще осигурим информиране на местната общественост за ролята на ЕС и държавата за подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни на хора с увреждания и хора на д 65 години в невъзможност за самообслужване, с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността и не на последно място предоставяне на възможности за връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания. Изработка на 3 бр. табели съдържащи информация за предоставената безвъзмездна финансова помощ, партниращата организация, периода на изпълнение на проекта и др. задължителни елементи, съгласно изискванията на единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация. За оповестяване на предстоящи събития и дейности по проекта ще бъдат изработени и отпечатани 50 бр. обяви, които ще бъдат разпространени в административния център на Общината и прилежащите и населени места. За закупеното оборудване и обзавеждане на Центъра ще бъдат изработени стикери, съгласно изискванията на УО., Договорена стойност: 2 928.00 , Отчетена стойност: 5 856.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: СДРУЖЕНИЕ "РАВЕН ШАНС ЗА ДЕЦА В РИСК", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители
  • Изпълнител: " Голди лукс" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 440.00 , Отчетена стойност**: 5 856.00
  • Изпълнител: БДИН БГ КОМ, Договорена стойност по проекта*: 400.00 , Отчетена стойност**: 480.00
  • Изпълнител: ЕТ " Христина - Христина Лилова", Договорена стойност по проекта*: 8 170.00 , Отчетена стойност**: 3 896.45
  • Изпълнител: Соня, Договорена стойност по проекта*: 7 680.00 , Отчетена стойност**: 8 006.53
  • Изпълнител: " ЕКВИТАС КОМЕРС " ООД, Договорена стойност по проекта*: 24 600.00 , Отчетена стойност**: 49 200.00
  • Изпълнител: Илка, Договорена стойност по проекта*: 1 344.00 , Отчетена стойност**: 1 496.36
  • Изпълнител: ЕТ " МИВОЛТА - Володя Евстатиев", Договорена стойност по проекта*: 20 880.00 , Отчетена стойност**: 41 760.00
  • Изпълнител: ЕТ "Христина - Христина Лилова", Договорена стойност по проекта*: 8 170.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Иван, Договорена стойност по проекта*: 1 328.00 , Отчетена стойност**: 146.42
  • Изпълнител: Илияна, Договорена стойност по проекта*: 4 560.00 , Отчетена стойност**: 5 339.30
  • Изпълнител: Силвия, Договорена стойност по проекта*: 1 824.00 , Отчетена стойност**: 532.95
  • Изпълнител: Силвия, Договорена стойност по проекта*: 660.00 , Отчетена стойност**: 1 465.54
  • Изпълнител: Българска Телекомуникационна компания ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 58 800.00 , Отчетена стойност**: 128.08
  • Изпълнител: Илка, Договорена стойност по проекта*: 1 344.00 , Отчетена стойност**: 1 496.36
  • Изпълнител: Силвия, Договорена стойност по проекта*: 1 824.00 , Отчетена стойност**: 532.95
  • Изпълнител: Юлия, Договорена стойност по проекта*: 2 504.00 , Отчетена стойност**: 276.06
  • Изпълнител: Мая, Договорена стойност по проекта*: 7 680.00 , Отчетена стойност**: 8 006.53
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 11.00 , Целева стойност: 55.00 , Достигната стойност: 87.00
Индикатор 2 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 11.00 , Целева стойност: 61.00 , Достигната стойност: 87.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 496 616.10 BGN
БФП 496 616.10 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 471 526.63 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Избор на доставчик на телекомуникационни услуги, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: предоставяне на далекосъобщителни услуги, чрез обществена далекосъобщителна, подвижна клетъчна мрежа GSM/UMTS с национално покритие;
    Изпълнител: Българска Телекомуникационна компания ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 58 800.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN