Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.024-1679-C01
Наименование на проекта Създаване и внедряване на пазара на услугите на компания за разработване на технически проекти свързани с температурно и влаго картографиране (мапинг) на помещения и транспортни средства, свързани с използването на хладилна и климатична техника "ЙОНИК 2018" ЕООД
Бенефициент 205302691 "ЙОНИК 2018" ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 31.10.2019
Дата на стартиране 31.10.2019
Дата на приключване 19.10.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Дупница, гр.Дупница

Описание

Кратко описание на проекта
„ЙОНИК 2018“ ЕООД е новосъздадено дружество с предмет на дейност осъществяване на технически и инженерни консултации. Изхождайки от нуждата за предоставяне на по-добри и по-ефективни услуги за работа с при подготовката на проекти свързани с използването на хладилна и климатична техника, ние  идентифицирахме неусвоена пазарна ниша по отношение на подготовката на технически проекти свързани с температурно и влаго картографиране (мапинг) на помещения и транспортни средства, свързани с използването на хладилна и климатична техника, . В рамките на проекта предвиждаме да внедрим на пазара услуга, която да предостави по-качествено обслужване на клиентите и ще доведе до значително спестяване на енергийни ресурси, чрез по-качествено разпределение и оптимизация на работата на уредите. От тази гледна точка проектът попада в тематична област на ИСИС  „Мехатроника и чисти технологии“, по точно в приоритетно направление „чисти технологии с акцент върху транспорта и енергетиката (съхранение, спестяване и ефективно разпределение на енергия,….)“

Важен аспект от проекта е социалният и екологичен ефект. Освен че предприемачът е лице с над 50% трайни увреждания, в резултат от реализацията на проекта ще се оптимизират редица процеси, които ще спестят разходи за потребителите и ще създадат добавена стойност за обществото, повишавайки удовлетвореността на широк кръг от населението вкл. създавайки възможности за социална интеграция на хора в неравностойно положение. В екологичен план ще се постигне по-ефективно и отговорно използване на природните ресурси, намаляване въздействието и повишаване устойчивостта към натиска върху околната среда чрез принос за формиране на еко нагласа в обществото и намаляване на въглеродния отпечатък.

Проектът ще се изпълнява в гр. Дупница, където е регистрирана компанията, от специалисти с дългогодишен опит и образование в областта на предприемаческата идея. Общата стойност на предвидената инвестиция възлиза на  231 499,40 лв.
Дейности
  • Дейност: Реализиране на „ЙОНИК 2018“ ЕООД на пазара на технически и инженерни консултации, чрез наемане на 3 бр. квалифициран персонал, 1бр. генератор на влага, 1бр. охлаждащо нагряващ циркулатор, 1 бр термовизионна камера;материали и консумативи(40 бр. логери; 5бр. сонди и 2бр.флуид); наем на офис, разработване на пазарен анализ, маркетинг план за пазарна реализация; разработване на интернет страница.: Дейността обхваща разработването и пазарната реализация на компания за подготовката на технически проекти свързани с температурно и влаго картографиране (мапинг) на помещения и транспортни средства, свързани с използването на хладилна и климатична техника. Това обхваща, от една страна, създаване на офис, закупуване на необходимото за дейността оборудване и материали и сформиране на екип, а от друга страна, представяне на продукта пред потенциални клиенти и партньори чрез създаване на интернет страница и разработване на пазарен анализ, маркетингов план и стратегия за пазарна реализация на предлаганата услуга. ЕКСПЕРТИ За реализиране на дейността ще бъде сформиран екип от 3 квалифицирани експерти, които ще дефинират структурата и съдържанието на услугата. В най-общ план те ще извършват оглед на обектите, монтаж на уредите за заснемане, ще извършват необходимите заснемания и измервания, след което ще обработват резултатите от замерванията в офиса на компанията и изготвят техническите проекти. Цялостната работа ще се ръководи от предприемача в ролята и на ръководител на екипа Тя ще дефинира концептуално работата и ще промотира услугите пред потенциални клиенти и браншови организации и др. Тя ще бъде подпомагана от двама експерти -инженери по отношение на изготвянето на проектите, установяването на изходна информация и работата с клиентите. Експертите ще бъдат ангажирани и с на потенциални клиенти и ще търсят тяхната обратна връзка за подобряване на услугата. Единият експерт ще бъде ангажиран на 4 часов трудов договор. Той ще бъде ангажиран с работа на терен. Оглед на обектите, монтаж на уредите за заснемане, заснемане и измервания. Експертът ще бъде подпомаган от предприемача при работата на терен. Вторият от експертите от екипа на предприемача ще бъде нает на 8 часов трудов договор, като нейните функции ще бъдат свързани с обработка на изходните данни от замерванията на обектите и изработване на техническите проекти. НАЕМ За реализация на предвидените дейности ще бъдат наети работни помещения в Дупница, където екипът ще извършва развойната дейност. Там ще бъде инсталирано и оборудването (собствено и закупено по проекта), необходимо за разработването и реализирането на пазара на предприемаческата идея. Ще бъдат закупени специализирани измервателни уреди (логери), както и оборудване за поддръжка на тези уреди, което ще бъде използвано за извършване на измервания и заснемания, анализ на данни и протоколиране на резултатите необходими за изготвянето на техническия проект. Предвиденото за закупуване оборудване обхваща: ДМА - генератор на влага (1бр) – генераторът на влага е оборудване, което служи за периодична проверка на логерите(малки уреди, които се монтират на обекта за измерване на показателите за влага и температура). Проверката на логерите се извършва преди всяко използване. В случаи, когато има възложено проектиране на обект като хладилна камера, фризер или друг обект с резки температурни амплитуди, проверка на логерите се извършва и на място. Затова е важно генераторът на влага да бъде подходящ за често транспортиране. В случай, че се забележи отклонение при логерите, което е извън зададената от производителя грешка, те се изпращат за калибриране в акредитирана лаборатория. - охлаждащо нагряващ циркулатор (1бр) – циркулаторът е оборудване, което създава температурна среда в течност и се използва за проверка на сондите (малки уреди, които се монтират към специфични логери и дават възможност за измерване на по-голям брой дефинирани точки). Заснемането със сонди е подходящо при помещения в които има резки температурни разлики в малки участъци и не е възможно монтиране на повече логери. Така се дава възможност, чрез монтаж на един логер, да се получи по- добро температурно заснемане в няколко точки. Проверката на сондите, също както при логерите е необходимо да се извършва преди всяко използване. .......следва Част2, Договорена стойност: 231 099.40 , Отчетена стойност: 194 863.33
  • Дейност: Реализиране на „ЙОНИК 2018“ ЕООД на пазара на технически и инженерни консултации, чрез наемане на 3 бр. квалифициран персонал, 1бр. генератор на влага, 1бр. охлаждащо нагряващ циркулатор, 1 бр термовизионна камера;материали и консумативи(40 бр. логери; 5бр. сонди и 2бр.флуид); наем на офис, разработване на пазарен анализ, маркетинг план за пазарна реализация; разработване на интернет страница.: ..................Част 2 - термовизионна камера(1бр.) – тя дава инфрачервен образ на заснемания обект и визуализация на температурните разлики. Термовизионната камера е изключително необходима при помещения или транспортни средства, където е възможно да има участъци с много малки температурни разлики, получени от лошо уплътнение, влага и др. Камерата може да визуализира и температурните разлики в помещението или транспортното средство в зависимост от количеството и обема на стоките за съхранение или превоз. МАТЕРИАЛИ И КОНСУМАТИВИ - Логери за температура – това са уреди зa ocъщecтвявaнe нa температурни измервания и мониторинг в климатизирани помещения и транспортни средства, xлaдилни пoмeщeния, фpизepи, xлaдилни витpини, cĸлaдoвe и пpи тpaнcпopт /в ĸaмиoни/. Te peгиcтpиpaт и зaпaмeтявaт cтoйнocти нa тeмпepaтypaтa c вътpeшнитe cи ceнзopи. - Логери за температура и влага - това са уреди зa ocъщecтвявaнe измервания и мониторинг на показатели за температура и влага в xлaдилни пoмeщeния, фpизepи, xлaдилни витpини, cĸлaдoвe и пpи тpaнcпopт /в ĸaмиoни/. Te peгиcтpиpaт и зaпaмeтявaт cтoйнocти нa тeмпepaтypaтa и влага c вътpeшнитe cи ceнзopи. - Логери за сонди – подобно на предходния вид, те измерват показатели за температура и влага, но освен вътрешните си сензори правят измервания и с външни сонди. Те са подходящи при заснемане на помещения в които има резки температурни разлики в малки участъци и не е възможно монтиране на повече логери. Така се дава възможност, чрез монтаж на един логер, да се получи по- добро температурно заснемане в няколко точки. - Сонди – прикачват се към логера за сонди при малки пространства с разлики в температурата или влагата, за да се направи заснемане в повече точки Трите вида логери и сондите са основното оборудване, което се монтира на един обект, за да се получат точни данни за текущата ситуация в помещението, за да може да бъде изготвен техническия проект и да бъдат използвани помещенията по възможно най-ефективния начин с оптимално потребление на електроенергия и др. ресурси и гарантирано спазване на условията за съхранение на конкретни стоки. - Флуид за охлаждащо нагряващ циркулатор – консуматив за работа на охлаждащо нагряващ циркулатор, без който той не може да функционира УСЛУГИ От основно значение за успешната пазарна реализация на продукта е провеждането на професионална маркетингова кампания, която да информира таргетираните клиенти относно възможностите на предоставяната услуга и да я позиционира като пазарен лидер. За тази цел в рамките на проекта се предвижда разработването на маркетингов план за пазарна реализация, който да определят целевите клиети и конкурентните ни предимства и да поставят основите за актуализация на бизнесплана. Те ще бъдат извършени като външна услуга от утвърден изпълнител с доказана експертиза в областта, тъй като екипът не разполага със специалисти в тази област. Също така, ще се бъде разработена и интернет страница, която ще подпомогне достъпа до по-широк кръг потребители, изграждането на имиджа на компанията и промотирането на услугата, която предлага. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 22 200.00
  • Дейност: Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на 2бр. информационни табели и 50бр. информационни стикери).: Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта в съответствие с произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на административния договор за безвъзмездна финансова помощ (АДБФП), Насоките за кандидатстване, актуалното към момента Ръководство за изпълнение на АДБФП по ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020 и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Изпълнението на дейността ще включва както ангажираност на членовете на екипа, така и външни услуги. Вътрешно екипът на компанията ще разработи необходимите образци на документи, съдържащи съответните лога и реквизити, отчитайки изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Външните услуги се свеждат до изработването на информационни материали 2 бр. временна и постоянна табели и 50 бр. стикери. Тяхното изготвяне ще бъде възложено на един или двама изпълнители. , Договорена стойност: 400.00 , Отчетена стойност: 380.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Лабприм ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 400.00 , Отчетена стойност**: 8 000.00
  • Изпълнител: ВАБОКОМС ООД, Договорена стойност по проекта*: 4 320.00 , Отчетена стойност**: 5 400.00
  • Изпълнител: ВЕЛГРАФ АСЕТ МЕНИДЖМЪНТ АД, Договорена стойност по проекта*: 8 640.00 , Отчетена стойност**: 5 260.00
  • Изпълнител: ИНФИНИТУС ООД, Договорена стойност по проекта*: 17 760.00 , Отчетена стойност**: 22 200.00
  • Изпълнител: ГЛОБАЛ-ТЕСТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 53 633.20 , Отчетена стойност**: 67 069.00
  • Изпълнител: МАРКЕТИНГ ДИЗАЙН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 784.00 , Отчетена стойност**: 2 230.00
  • Изпълнител: ХРИМЕКС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 8 103.20 , Отчетена стойност**: 10 129.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Прогнозна стойност на EBITDA, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.56 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 179.63 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 2.00
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 229 103.81 BGN
БФП 183 282.95 BGN
Собствено финансиране 45 820.86 BGN
Общо реално изплатени суми 183 282.95 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за доставка на оборудване в 3 обособени позиции: Обособена позиция 1 - доставка на генератор на влага Обособена позиция 2 - доставка на термовизионна камера Обособена позиция 3 - доставка на охлаждащо нагряващ циркулатор , Прогнозна стойност: 75 360.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1 - доставка на генератор на влага
    Изпълнител: ГЛОБАЛ-ТЕСТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 38 777.20
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2 - доставка на термовизионна камера
    Изпълнител: ГЛОБАЛ-ТЕСТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 856.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3 - доставка на охлаждащо нагряващ циркулатор
    Изпълнител: Лабприм ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 400.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за доставка на материали и консумативи Доставка на 20бр логери за температура; 15 бр. логери за температура и влага;5бр логери за сонди; 5бр. сонди и 2бр опаковки(5л.) флуид., Прогнозна стойност: 10 185.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за доставка на материали и консумативи
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: избор на изпълнител за изработване на 2 бр информационни табели и 50 бр. стикери, Прогнозна стойност: 400.00
  • Обособена позиция 1: избор на изпълнител за изработване на 2 бр информационни табели и 50 бр. стикери
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за изработка на интернет страница, Прогнозна стойност: 1 900.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за изработка на интернет страница
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за изработка на маркетинг план , Прогнозна стойност: 22 500.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за изработка на маркетинг план
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за наемане на работно помещение, Прогнозна стойност: 10 800.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за наемане на работно помещение
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN