Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-2.003-0012-C01
Наименование на проекта „Бъдеще за децата на Община Чирпан”
Бенефициент 000818086 ОБЩИНА ЧИРПАН
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 08.09.2023
Дата на стартиране 01.10.2023
Дата на приключване 01.10.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Чирпан

Описание

Кратко описание на проекта
С реализацията на проект  „Бъдеще за децата на Община Чирпан”  се предвижда да се осигури продължаване на услугите, предоставяни по проект "Заедно за нашето бъдеще",  Договор №BG05M9OP001-2.004-0030-C05 за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОП РЧР 2014-2020, процедура BG05M9OP001-2.004 „Услуги за ранно детско развитие“ между Министерство на труда и социалната политика, чрез главна дирекция „Европейски фондове, международни програми и проекти“ и Община Чирпан.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1 „Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ2“ : Към момента Община Чирпан реализира проект „Заедно за нашето бъдеще” по ОП РЧР 2014-2020 със срок на изпълнение до 30.06.2023 г. С дейностите по настоящият проект успешно ще бъдат надградени създадения по проект „Заедно за нашето бъдеще”, Център за ранна интервенция на уврежданията. Целта, която си поставя Община Чирпан е, с реализацията на новият проект да се продължи без прекъсване предоставянето на услугите, за да се затвърдят и надградят постигнатите резултати до момента. За целите на управлението и функционирането на услугите по проекта към Центъра за ранна интервенция на уврежданията ще бъде нает ръководител на общо 4 часа трудова заетост. Обявата за подбор на кандидати за длъжността „Ръководител” ще бъде публикувана през първия месец от стартиране изпълнението на проекта. Целта е в рамките на първия месец да приключи набирането на кандидати, да бъдат допуснати до интервю и класирани, за да може ръководителят да бъде назначен на работа от началото на втория месец. Едно от основните задължения през първите два месеца от назначаването на ръководителя на услугите ще бъде свързана с участие в разработването и провеждането на процедурите за подбор на персонала по СЦ 2 и СЦ 3, разработване на длъжностните характеристики на всички специалисти, подготовката на програми, планове, образователни материали, методики и др. с цел предварителна готовност от бързо стартиране реалното предоставяне на социалните услуги, след назначаването на персонала. По проекта се предвижда да бъде нает персонал на трудови договори за 21 месеца за изпълнение на дейностите на следните длъжности: Социален работник , Психолог, Медиатор , Акушерка, Медиатор 3 и Хигиенист. За изпълнение на услугите по СЦ2 се предвижда да бъдат сключени граждански договори за период от 21 месеца, за: Медицинска сестра, Юрист и Стоматолог., Договорена стойност: 81 405.75 , Отчетена стойност: 7 855.63
  • Дейност: Дейност 2 „Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ3“ : Към момента Община Чирпан реализира проект „Заедно за нашето бъдеще” по ОП РЧР 2014-2020 със срок на изпълнение до 30.06.2023 г. С дейностите по настоящият проект успешно ще бъдат надградени създадения по проект „Заедно за нашето бъдеще”, Център за ранна интервенция на уврежданията. Целта, която си поставя Община Чирпан е, с реализацията на новият проект да се продължи без прекъсване предоставянето на услугите, за да се затвърдят и надградят постигнатите резултати до момента. За целите на управлението и функционирането на услугите по проекта към Центъра за ранна интервенция на уврежданията ще бъде нает ръководител на общо 4 часа трудова заетост. Обявата за подбор на кандидати за длъжността „Ръководител” ще бъде публикувана през първия месец от стартиране изпълнението на проекта. Целта е в рамките на първия месец да приключи набирането на кандидати, да бъдат допуснати до интервю и класирани, за да може ръководителят да бъде назначен на работа от началото на втория месец. Едно от основните задължения през първите два месеца от назначаването на ръководителя на услугите ще бъде свързана с участие в разработването и провеждането на процедурите за подбор на персонала по СЦ 2 и СЦ 3, разработване на длъжностните характеристики на всички специалисти, подготовката на програми, планове, образователни материали, методики и др. с цел предварителна готовност от бързо стартиране реалното предоставяне на социалните услуги, след назначаването на персонала. По проекта се предвижда да бъде нает персонал на трудови договори за 21 месеца за изпълнение на дейностите: Социален работник 1, Социален работник 2, Психолог, Медиатор 1, Медиатор 2, Логопед, Специален педагог, Акушерка, Рехабилитатор, Медиатор 3 и Хигиенист. За изпълнение на услугите по СЦ3 се предвижда да бъдат сключени граждански договори за период от 21 месеца, за изпълнение на следните длъжности: Медицинска сестра 1, Юрист, Стоматолог. , Договорена стойност: 197 824.08 , Отчетена стойност: 18 606.59
  • Дейност: Дейност 3 „Планирани дейности по СЦ2“: Планираните дейности по СЦ 2 "Насърчаване на социално-икономическата интеграция на маргинализираните общности като ромите" ще включват следните услуги: 3.1. Превенция на ранни бракове и раждания, семейно планиране, подготовка за включване в образователната система и други. Услугата цели подкрепа на семействата в грижата за децата, справяне със семейни проблеми, създаване и развитие на умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация и подготовка за включване в образователната система. Предоставянето на услугата ще спомогне за увеличаване на възможностите за социална интеграция на рисковите групи чрез развитие на социални умения – общуване, изготвяне на семейния бюджет, търсене на работа, родителски умения за включване на децата в образователната система; улесняване на достъпа на уязвимите групи до различни услуги и институции; засилване на мотивацията сред общностите във висок риск в областта на семейното планиране. 3.2. Повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата. Услугата цели повишаване здравната култура на родителите за имунизации, превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Целева група: Деца в нужда и техните семейства - 60 деца. В нея попадат Бездомни деца или деца, живеещи в изключително лоши жилищни условия; Деца с увреждания и деца с проблеми с психичното здраве; Деца бежанци и мигранти, с фокус върху непридружените деца или с малцинствен етнически произход; (към момента на територията на общината няма такива деца, но поради продължителният характер на проекта и динамичната обстановка н региона, ще оставим като допустима целева група и мигрантите и бежанците), Деца от семейства с ниски доходи; Деца в несигурна семейна среда (деца жертви на насилие, деца, отглеждани от самотни родители, непълнолетни майки и техните деца, деца на родители трудови мигранти и др.). Тази услуга следва да бъде достъпна за родители на деца в нужда и техните семейства, които са уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар или не го посещават. В рамките на услугата ще се извършва следната дейност: Консултации за смущения в храненето: насърчаване на кърменето, обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето; Консултации по отношение на съня – информация по отношение на физико-психологичните страни на съня на бебетата, консултиране при проблеми със съня, водене на график на спане и др.; Обучение за масажи, упражнения, стимулация и основни грижи за бебето, практики за подобряване на здравето; Предотвратяване на детски заболявания; Съдействие за регистрация при общопрактикуващ лекар. Помощ при подготовка за включване в образователната система. Услугата ще има мобилен аспект – посещения в домовете на родителите, работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране относно ползите от ваксиниране и т.н. , Договорена стойност: 32 562.31 , Отчетена стойност: 3 142.25
  • Дейност: Дейност 4 „Планирани дейности по СЦ3“: Планираните дейности по СЦ 3 „Подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги на достъпна цена, включително услуги, които стимулират достъпа до жилищно настаняване и ориентирани към индивидуални грижи, включително здравеопазване; модернизиране на системите за социална закрила, включително насърчаване на достъпа до социална закрила, като се обръща особено внимание на децата и групите в неравностойно положение; подобряване на достъпността, включително за хората с увреждания, ефективността и устойчивостта на системите за здравеопазване и на услугите за полагане на дългосрочни грижи“: По изпълнение на тази дейност ще се предоставят следните услуги: 4.1 Услуги за ранно детско развитие - формиране на родителски умения; семейно консултиране и подкрепа, вкл. и по отношение на здравните аспекти; ранна интервенция за деца с увреждания и затруднения в развитието; Целта на услугата е предотвратяване изоставянето и институционализирането на деца с увреждания и изграждане на специални умения за отглеждане на деца с увреждания. Дейностите в рамките на тази услуга ще се осъществяват в Центъра за ранна интервенция на уврежданията, други – в родилните отделения и чрез мобилна работа/работа на терен. Целта на услугата е предотвратяване изоставянето и институционализирането на деца с увреждания и изграждане на специални умения за отглеждане на деца с увреждания. Дейностите в рамките на тази услуга ще се осъществяват в Центъра за ранна интервенция на уврежданията, други – в родилните отделения и чрез мобилна работа/работа на терен. Целева група: деца с увреждания и техните родители - 35 деца. В рамките на услугата ще се предоставят следните видове дейности: Посещение на рехабилитатор/кинезитерапевт в отделението за новородени в болницата Посещението от кинезитерапевт и/или друг специалист от Центъра за ранна интервенция на уврежданията при майката и детето ще се извършва възможно най-скоро в периода на престоя на майката в болницата след раждането. Дейността е свързана с посещения на майката и/или друг член на семейството, заедно с бебето, в Центъра за ранна интервенция на уврежданията два или три пъти седмично, за работа с кинезитерапевта или с друг специалист в областта на рехабилитацията с оглед увреждането и проблемите на детето. Тази дейност също така е свързана с консултиране. Редовни посещения на мобилен екип в домовете на семействата. Извършване мониторинг на грижите за децата и осигуряване на подкрепа за формиране и подобряване на уменията за полагане на грижи за децата. Тази дейност също така ще бъде свързана с предоставяне на консултация (относно съществуващата мрежа от услуги и достъпната за родителите и за детето финансова подкрепа, консултация по проблеми, които възникват при ежедневната грижа за детето, родителските отговорности, семейните трудности, свързани с необходимостта от осигуряване на грижи за дете с увреждане и др.) 4.2. Въвеждащи и надграждащи обучения и супервизия на служителите по проекта. Супервизия на служителите на центъра за ранна интервенция на уврежданията Основната цел на дейността е провеждане на индивидуална и групова супервизия на служителите предоставящи услугите. Ще бъде сключен договор с изпълнител за осигуряване на индивидуална и групова супервизия на служителите на центъра за ранна интервенция на уврежданията. Индивидуалната супервизия ще бъде провеждана ежемесечно на всички служители на Центъра, а груповата супервизия ще бъде провеждана веднъж на всеки три месеца, като на нея ще присъства целият персонал на Центъра. Ще бъде проведено едно въвеждащо и едно надграждащо обучение чрез избран изпълнител., Договорена стойност: 79 129.62 , Отчетена стойност: 7 442.64

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Тонка, Договорена стойност по проекта*: 5 804.40 , Отчетена стойност**: 552.80
  • Изпълнител: Марияна, Договорена стойност по проекта*: 4 263.00 , Отчетена стойност**: 420.60
  • Изпълнител: ОФИС КОНСУМАТИВИ" ООД, Договорена стойност по проекта*: 72 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: МУЛТИТРЕЙД НЕТУЪРК ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 11 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЕТ "ВИОЛЕТА ДРАГОЛОВА-ПАНАЦЕЯ", Договорена стойност по проекта*: 4 452.02 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Емилия, Договорена стойност по проекта*: 6 090.00 , Отчетена стойност**: 648.84
  • Изпълнител: Диана, Договорена стойност по проекта*: 8 450.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Деца на възраст под 18 години, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 95.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Деца под 18 г. с подобрени условия на живот в резултат от интервенция от ЕСФ+, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 95.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 390 921.76 BGN
БФП 390 921.76 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 115 231.46 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Медицинска сестра" за предоставяне на услугата по СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 3 (СЦ 3) „Подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги на достъпна цена, включително услуги, които стимулират достъпа до жилищно настаняване и ориентирани към индивидуални грижи, включително здравеопазване; модернизиране на системите за социална закрила, включително насърчаване на достъпа до социална закрила, като се обръща особено внимание на децата и групите в неравностойно положение; подобряване на достъпността, включително за хората с увреждания, ефективността и устойчивостта”, Прогнозна стойност: 2 902.20
  • Обособена позиция 1: "Медицинска сестра" за предоставяне на услугата по СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 3 (СЦ 3) „Подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги на достъпна цена, включително услуги, които стимулират достъпа до жилищно настаняване и ориентирани към индивидуални грижи, включително здравеопазване; модернизиране на системите за социална закрила, включително насърчаване на достъпа до социална закрила, като се обръща особено внимание на децата и групите в неравностойно положение; подобряване на достъпността, включително за хората с увреждания, ефективността и устойчивостта”
    Изпълнител: Тонка
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 902.20
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Медицинска сестра” за предоставяне на услугата по СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 2 (СЦ 2) „Насърчаване на социално-икономическата интеграция на маргинализираните общности като ромите", Прогнозна стойност: 2 902.20
  • Обособена позиция 1: „Медицинска сестра” за предоставяне на услугата по СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 2 (СЦ 2) „Насърчаване на социално-икономическата интеграция на маргинализираните общности като ромите"
    Изпълнител: Тонка
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 902.20
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: СТОМАТОЛОГ за предоставяне на услугата по СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 2 (СЦ 2) „Насърчаване на социално-икономическата интеграция на маргинализираните общности като ромите", Прогнозна стойност: 2 131.50
  • Обособена позиция 1: СТОМАТОЛОГ за предоставяне на услугата по СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 2 (СЦ 2) „Насърчаване на социално-икономическата интеграция на маргинализираните общности като ромите"
    Изпълнител: Марияна
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 131.50
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: СТОМАТОЛОГ за предоставяне на услугата по СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 3 (СЦ 3) „Подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги на достъпна цена, включително услуги, които стимулират достъпа до жилищно настаняване и ориентирани към индивидуални грижи, включително здравеопазване; модернизиране на системите за социална закрила, включително насърчаване на достъпа до социална закрила, като се обръща особено внимание на децата и групите в неравностойно положение; подобряване на достъпността, включително за хората с увреждания, ефективността и устойчивостта на системите за здравеопазване и на услугите за полагане на дългосрочни грижи“, Прогнозна стойност: 2 131.50
  • Обособена позиция 1: СТОМАТОЛОГ за предоставяне на услугата по СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 3 (СЦ 3) „Подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги на достъпна цена, включително услуги, които стимулират достъпа до жилищно настаняване и ориентирани към индивидуални грижи, включително здравеопазване; модернизиране на системите за социална закрила, включително насърчаване на достъпа до социална закрила, като се обръща особено внимание на децата и групите в неравностойно положение; подобряване на достъпността, включително за хората с увреждания, ефективността и устойчивостта на системите за здравеопазване и на услугите за полагане на дългосрочни грижи“
    Изпълнител: Марияна
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 131.50
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: ЮРИСТ за предоставяне на услугата по СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 2 (СЦ 2) „Насърчаване на социално-икономическата интеграция на маргинализираните общности като ромите", Прогнозна стойност: 3 045.00
  • Обособена позиция 1: ЮРИСТ за предоставяне на услугата по СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 2 (СЦ 2) „Насърчаване на социално-икономическата интеграция на маргинализираните общности като ромите"
    Изпълнител: Емилия
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 045.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: ЮРИСТ за предоставяне на услугата по СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 3 (СЦ 3) „Подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги на достъпна цена, включително услуги, които стимулират достъпа до жилищно настаняване и ориентирани към индивидуални грижи, включително здравеопазване; модернизиране на системите за социална закрила, включително насърчаване на достъпа до социална закрила, като се обръща особено внимание на децата и групите в неравностойно положение; подобряване на достъпността, включително за хората с увреждания, ефективността и устойчивостта”, Прогнозна стойност: 3 045.00
  • Обособена позиция 1: „Юрист” за предоставяне на услугата по СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 3 (СЦ 3) „Подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги на достъпна цена, включително услуги, които стимулират достъпа до жилищно настаняване и ориентирани към индивидуални грижи, включително здравеопазване; модернизиране на системите за социална закрила, включително насърчаване на достъпа до социална закрила, като се обръща особено внимание на децата и групите в неравностойно положение; подобряване на достъпността, включително за хората с увреждания, ефективността и устойчивостта”
    Изпълнител: Емилия
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 045.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN