Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-5.001-0040-C01
Наименование на проекта Изграждане на Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства
Бенефициент 000193058 ОБЩИНА БЯЛА СЛАТИНА
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 11.12.2017
Дата на стартиране 11.12.2017
Дата на приключване 08.08.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Враца, Бяла Слатина, гр.Бяла Слатина

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение цели да осигури условия за създаване на нов вид социална услуга за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства. Съгласно Картата на услугите за подкрепа в общността и в семейна среда, за Община Бяла Слатина е идентифицирана потребност от създаване на нова социална услуга, а именно "Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства". Посредством проекта за изграждане на Дневен център ще се осигури необходимата инфраструктура за услуги за деца с увреждания, като в рамките на проекта ще се подкрепи ремонта на сградата, преустройството на помещенията, както и обзавеждането/оборудването, свързани с качественото предоставяне на социалната услуга. С изпълнението на проекта ще се осигури адекватна материална база, ще се обособят помещения, които ще отговарят функционално на потребностите на представителите на целевата група - деца и младежи с увреждания и техните семейства.
Основната цел на проекта е свързана с осигуряване на подходяща и ефективна социална инфраструктура, гарантираща достъп до нов вид услуга за деца и младежи с увреждания и качествена грижа в общността. Тя ще бъде постигната чрез изпълнението на  няколко специфични цели, насочени към обособяване и модернизиране на наличната инфраструктура за осигуряване на социално включване и равен достъп до нова услуга за подкрепа в общността. 
В изпълнение на проекта се очаква да бъдат постигнати следните резултати:
- осигурени условия за качествена грижа за деца и младежи с увреждания на територията на община Бяла Слатина;
- създадена нов вид социална услуга за подкрепа на деца и младежи с увреждания в общността; 
- насърчаване на по-добро приобщаване и социално включване във всички аспекти на живот. 
Основните дейности на проекта са:
- Организация и управление;
- Информация и комуникация;
- Реконструкция и обновяване на сграден фонд за изграждане на дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства;
- Доставка на оборудване и обзавеждане.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление: За целите на ефективното изпълнение на проекта, дейността по организация и управление предвижда сформиране на експертен екип от служители на бенефициента. Екипът за организация и управление на проекта ще е в състав: ръководител, координатор, счетоводител и технически експерт. Членовете на екипа ще бъдат определени на основание длъжностите, които заемат, отговорностите, които имат в организацията и съответно необходимия опит, който трябва да притежават. За реализиране на дейностите, заложени в проекта, екипът за организация и управление ще осигури добра комуникационна структура и гъвкавост при управлението. Дейността има за цел да създаде условия и предпоставки за ефективна организация, добро управление, законосъобразно и целесъобразно разходване на публичните средства, както и своевременно отчитане на изпълнението. Тя ще бъде постигната посредством избора на екип от компетентни служители съобразно естеството на проекта, който ще планира, организира, координира, контролира и отчита цялостното изпълнение на дейностите с цел гарантиране на тяхната успешна реализация. В началото от изпълнението на дейността, екипът ще подготви подробен план за действие с конкретни задачи, подлежащи на изпълнение, отговорните за това лица и очакваните резултати. Този план за действие ще улесни процеса на изпълнение на проекта и ще даде възможност да се съобрази времето и ресурсите за изпълнение на задачите. В плана за действие ще бъдат описани също и потенциалните рискове и мерките за намаляване на въздействието. За да се гарантира спазването на времето за изпълнение на отделните задачи и графика на дейностите, членовете на екипа ще имат ангажимент да провеждат регулярно /поне веднъж месечно/ срещи, на които ще се обсъждат въпроси по напредъка и реализацията на проекта. Всеки член на екипа за управление ще допринесе за това проектът да бъде успешно финализиран при спазване на хоризонталните принципи, като се съобразява с целите и очакваните резултати. Екипът за организация и управление на проекта /ЕОУП/ ще носи отговорност за: - планиране, организиране и управление на дейностите по проекта; - оценка и разпределение на ресурсите за изпълнение на предвидените дейности; - изпълнение на договорите с външни изпълнители и доставчици ; - комуникация с всички заинтересовани страни, спазвайки принципите на доброто управление; - извършване на периодичен мониторинг и наблюдение на напредъка по проекта; - отчитане на проекта, изготвяне на междинни, технически и финансови отчети, доклади, справки и др.; - проверки на място и изготвяне на констативни протоколи; - контролиране на техническото изпълнение и извършване на СМР дейностите. Всички документи от изпълнението на дейностите по проекта ще се създават и съхраняват съобразно правилата за съхранение и архивиране на ОПРР 2014-2020, описани в Методическите указания. Предвид това, служител от екипа ще бъде определен за отговорник по съхраняване на документите и целостта на досиетата. , Договорена стойност: 6 967.21 , Отчетена стойност: 6 723.26
  • Дейност: Информация и комуникация: Целта на дейността по осигуряване на информация и комуникация е да се информира широката общественост, както и целевите групи на проекта, за новоизградения Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства, както и да се отбележи приноса на Европейския съюз /ЕС/ и Европейския фонд за регионално развитие /ЕФРР/ към изпълнените дейности. Дейността по осигуряване на информация и комуникация предвижда мерки за популяризиране на получената финансова подкрепа от Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 /ОПРР/ чрез ЕФРР в съответствие с правилата на Европейския съюз за комуникация и визуализация, (чл. 8 от Регламент (ЕО) № 1828/2006 г. на Комисията) и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Мерките по осигуряване на информация предвиждат използването на следните комуникационни канали: - печатни издания; - електронни медии; - интернет; - публични събития. Използването на различни комуникационни канали ще спомогне за по-добра осведоменост на обществото по отношение на проекта и популяризирането на финансовия принос от страна на Европейския съюз. Широката общественост и медиите ще имат възможността да се запознаят с целите, дейностите и резултатите от провеждането им в рамките на проекта. Информация относно началото, хода и приключването на проектните дейности ще бъде периодично и регулярно публикувана на уеб страницата на Община Бяла Слатина, както и на интернет страница, посветена на проектите на общината. Ще бъдат подготвени също прессъобщения, които ще се публикуват в регионални/местни печатни медии, имащи за цел популяризиране на проектните дейности и финансовия принос на ЕС към проекта. В допълнение, по проекта ще бъдат изработени рекламни материали, които ще спомогнат за популялизиране на проекта и подкрепата от ЕС. За информиране на обществеността и целевите групи, се предвижда провеждане на публични събития - пресконференции, една в началото и една в края на проекта. Първата - встъпителна пресконференция, ще има за цел да запознае местното население с целите на проекта, предвидените дейности, целевите групи и осигурената финансова подкрепа за реализация на проекта. Втората - заключителна пресконференция, цели да се популяризират постигнатите резултати от изпълнението на проекта. В двете събития се предвижда да бъдат поканени представители на различни социални институции, НПО сектор, медии, служители на общинска администрация и други. За участниците в пресконференциите се предвижда да бъдат изработени и раздадени рекламни материали. На закупеното оборудване и обзавеждане ще бъдат поставени информационни стикери. Всички предвидени мерки за информация и комуникация ще се прилагат в съответствие с Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОПРР., Договорена стойност: 2 820.00 , Отчетена стойност: 3 384.00
  • Дейност: Реконструкция и обновяване на сграден фонд за изграждане на дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства: Дейността по реконструкция и обновяване на сградния фонд е основна и с нея се цели да се осигури необходимата инфраструктура за създаване на нова социална услуга за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства. Идентифицираната като подходяща сграда, в която ще бъде разположен Дневния център и съответно ще се извършат СМР дейности по преустройство и ремонт на помещнията, е неизползваемо крило от Детска градина „Радост“ гр. Бяла Слатина. Сградата на детската градина се състои от 2 крила, като само едното от тях се използва от детската градина. Предвид това, Община Бяла Слатина извърши процедура по смяна предназначението на неизползваемото крило на сградата, обособяване и предоставяне за нуждите на новата услуга. Сградата, обект на интервенция по проекта, за която има отделен акт за собственост и в която ще бъдат реализирани СМР дейности по изграждане на инфраструктурата, представлява масивна двуетажна сграда със застроена площ 230 м2, РЗП 662,73 м2, находяща се в кв. 19 по РП на гр. Бяла Слатина и с административен адрес гр. Бяла Слатина, ул. „Бачо Киро“ №31. В близост до сградата се намира МБАЛ гр. Бяла Слатина, детска градина, други социални услуги, училища и парк. Бъдещият Дневен център е ситуиран в жилищен район, с изградена достъпна архитектурна среда, изградена улична мрежа и тротоари за пешеходци, с което напълно отговаря на градоустройствените и ситуационни изисквания за съотвения вид социална услуга. С оглед на това, че за целите на проекта се използва съществуваща сграда и помещенията в нея следва функционално да отговарят на изискванията за услугата, дейността предвижда изпълнение на СМР за преуствройство и обновяване на материалната база, прилагане на мерки за енергийна ефективност, осигуряване на достъпна архитектурна среда, ремонт на прилежащо дворно пространство и обезопасяване на помещенията. Дейността по реконструкция и обновяване на сградния фонд ще бъде изпълнена посредством "Инженеринг - работно проектиране, СМР и авторски надзор". Предвид това, нейното изпълнение ще се осъществи на 2 етапа: 1. Етап I - Проектиране, съгласуване и одобрение на РП, издаване на разрешение за строеж На този етап ще бъде изготвен инвестиционен проект във фаза „работен проект“, придружен от подробни количествени сметки по приложимите части и подробна количествено-стойностна сметка. След изготвянето на работния проект, същият ще бъде съгласуван с всички контролни органи, експлоатационни дружества и институции. Всички задължителни мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност и в техническото обследване, ще бъдат включени в инвестиционния проект. В него ще бъдат включени и всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда. 2. Етап II - Изпълнение на СМР, осъществяване на авторски надзор и въвеждане на обекта в експлоатация На този етап и след издаване на разрешение за строеж се предвижда извършване на СМР дейности по реконструкция и обновяване на сградата. Посредством тяхното изпълнение ще се обособят следните помещения: Зала за лечебна физкултура/рехабилитация/психомоторика; Кабинет логопед/психолог; Зала за индивидуална работа; Зала за групова работа/дневен престой; Санитарни помещеня с баня за потребителите и персонала; Кухня/разливочно и трапезария; Психосензорна зала; Спално помещение за потребителите; Коридори, фоайета и складове. По отношение на прилежащото дворно пространство се предвижда да се направи ревизия на настилката, подравняване, ремонт на ограда, обособяване на сензорна градина и кът за отдих. Във връзка със спазването на инвестиционния проект при изпълнението на СМР дейностите, авторите на проекта ще осъществяват авторски надзор. С това ще се гарантира точното му изпълнение и спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми. След реализацията на СМР, обектът ще се въведе в експлоатация, като за целта Община Бяла Слатина ще подготви необходимата документация. , Договорена стойност: 274 000.00 , Отчетена стойност: 345 994.42
  • Дейност: Доставка на оборудване и обзавеждане: Дейността ще допринесе за подобряване качеството на предоставяната услуга. С цел постигането на комплексно модернизиране на социалната инфраструктура, освен предвидените строителни и обновителни дейности, по проекта се предвижда да бъде извършена доставка на оборудване и обзавеждане, гарантиращо комфорта на потребителите и персонала при предоставянето на ефикасна специализирана помощ на децата с увреждания и подкрепа за техните семейства. Към момента на кандидатстване, в сградата, в която ще бъде поместен Дневният център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства, липсва необходимото за целите на предвижданата социална услуга оборудване и обзавеждане. За да отговори на изискванията и за да функционира ефективно, Дневният център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства се нуждае от оборудване/обзавеждане за всички помещения, които ще се обособят. Тези помещения са предназначени за занимания на потребителите, работа на специалистите, развитие на личностни умения на децата с увреждания, игри и почивка, придобиване и развитие на полезни навици и умения. С оглед на това и предвид изискванията на Насоките за кандидатстване, в рамките на дейността се предвижда да бъде доставено обзавеждане и оборудване за следните помещения: 1. Зала за лечебна физкултура/рехабилитация/психомоторика; 2. Кабинет логопед/психолог; 3. Зала за индивидуална работа; 4. Зала за групова работа/дневен престой; 5. Фоайета и складове; 6. Санитарни помещения с баня за потребители и персонал; 7. Стая за персонала с място за преобличане; 8. Кухня/разливочно и трапезария; 9. Психосензорна зала; 10. Спално помещение за почивка на потребителите; 11. Стая за ръководителя на центъра. Предвиденото оборудване и обзавеждане на помещенията от една страна ще обезпечи предоставянето на качествени услуги и грижи за децата с увреждания, а от друга - ще осигури благоприятна работна среда за персонала, който ще предоставя услуги и подкрепа. То е съобразено с естеството на подкрепа и същността на новата услуга, свързана с цялостно обслужване на децата с увреждания през деня, предоставянето на храна, задоволяване на ежедневните, здравните, рехабилитационни потребности, организация на свободното време и личните контакти. Освен това, оборудването и обзавеждането е съобразено с предвидената площ за всяко отделно помещение и безопасността на потребителите и техния престой в Дневния център. Взето е предвид и това, че при провеждане на заниманията с децата, специалистите и екипа на Дневния център ще трябва да разполагат с необходимото оборудване, предназначено за обучение, придобиване на умения в различните сфери, овладяване на елементарни познания в различни сфери, междугрупови отношения и др. Доставката на предвиденото оборудване и обзавеждане цели след приключване на проекта, сградата да бъде напълно готова за предоставянето на новата социална услуга. С оглед на това, оборудването и обзавеждането включва голям брой артикули, които са необходими за нормалното функциониране на Дневния център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства. , Договорена стойност: 61 640.66 , Отчетена стойност: 54 017.45

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЦВЕТИНА, Договорена стойност по проекта*: 1 741.80 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ГЪРКОВ КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 141.20 , Отчетена стойност**: 4 141.20
  • Изпълнител: СТОБЕТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 8 880.00 , Отчетена стойност**: 8 880.00
  • Изпълнител: КАН-УЧТЕХСПОРТ-БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 13 795.53 , Отчетена стойност**: 13 795.49
  • Изпълнител: СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 316.36 , Отчетена стойност**: 2 316.36
  • Изпълнител: ДЗЗД "АР СИ ПРОЕКТ", Договорена стойност по проекта*: 328 368.00 , Отчетена стойност**: 334 114.42
  • Изпълнител: ЕН.ДЖИ.ПРОЕКТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 000.00 , Отчетена стойност**: 3 000.00
  • Изпълнител: РОСЕН, Договорена стойност по проекта*: 1 741.80 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: НИКОЛАЙ, Договорена стойност по проекта*: 1 741.81 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: БМ АДВАЙЗ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 384.00 , Отчетена стойност**: 3 384.00
  • Изпълнител: ХРИСТОФОР, Договорена стойност по проекта*: 1 741.80 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: БМБ - БОГДАН БОГДАНОВ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 33 764.40 , Отчетена стойност**: 33 764.40
Подизпълнители Няма
Членове на обединение
  • Член на обединение: РАЙКОМЕРС КОНСТРУКШЪН ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 309 960.00
  • Член на обединение: АР СИ ДИЗАЙН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 18 408.00

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Грижи за децата и образование: Капацитет на подпомогнатата инфраструктура, предназначена за грижи за децата или образование, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 90.00 , Достигната стойност: 90.00
Индикатор 2 Брой подкрепени обекти на социалната инфраструктура в процеса на деинституционализация – брой обекти, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 387 584.88 BGN
БФП 387 584.88 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 387 584.88 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 16 418.40 0.00 16 418.40 ДЗЗД "АР СИ ПРОЕКТ"

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Доставка на оборудване и обзавеждане за нуждите на проект "Изграждане на Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства", Прогнозна стойност: 61 640.66
  • Обособена позиция 1: Доставка и монтаж на специализирано оборудване
    Изпълнител: БМБ - БОГДАН БОГДАНОВ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 33 764.40
  • Обособена позиция 2: Доставка на стандартно оборудване
    Изпълнител: ГЪРКОВ КОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 141.20
  • Обособена позиция 3: Доставка и монтаж на обзавеждане
    Изпълнител: КАН-УЧТЕХСПОРТ-БЪЛГАРИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 13 795.53
  • Обособена позиция 4: Доставка на оборудване – стоки включени в списъка по чл.12, ал.1, т.1 от ЗОП (мек инвентар и посуда)
    Изпълнител: СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 316.36
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: "Екип по проекта", Прогнозна стойност: 6 967.21
  • Обособена позиция 1: Ръководител на проекта
    Изпълнител: ХРИСТОФОР
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 741.80
  • Обособена позиция 2: Счетоводител на проекта
    Изпълнител: РОСЕН
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 741.80
  • Обособена позиция 3: Координатор на проекта
    Изпълнител: ЦВЕТИНА
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 741.80
  • Обособена позиция 4: Технически експерт по проекта
    Изпълнител: НИКОЛАЙ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 741.81
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: "Инженеринг - работно проектиране, СМР и авторски надзор", Прогнозна стойност: 274 000.00
  • Обособена позиция 1: "Инженеринг - работно проектиране, СМР и авторски надзор"
    Изпълнител: ДЗЗД "АР СИ ПРОЕКТ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 328 368.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: "Обследване за енергийна ефективност и издаване на сертификат за енергийни характеристики на сграда", Прогнозна стойност: 2 500.00
  • Обособена позиция 1: Подготвителни дейности по изготвяне на енергийно обследване, извършени преди подаване на проектното предложение.
    Изпълнител: ЕН.ДЖИ.ПРОЕКТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 000.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: "Осигуряване на мерки за информация и комуникация по проект „Изграждане на Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства“, Прогнозна стойност: 2 820.00
  • Обособена позиция 1: "Осигуряване на мерки за информация и комуникация по проект „Изграждане на Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства“
    Изпълнител: БМ АДВАЙЗ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 384.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: "Техническо обследване, съставяне на технически паспорт и архитектурно заснемане на съществуващо положение на сграда", Прогнозна стойност: 7 400.00
  • Обособена позиция 1: "Техническо обследване, съставяне на технически паспорт и архитектурно заснемане на съществуващо положение на сграда"
    Изпълнител: СТОБЕТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 880.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN