Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-2.001-0189-C02
Наименование на проекта Грижа в дома в община Раднево
Бенефициент 000817956 ОБЩИНА РАДНЕВО
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 01.03.2023
Дата на стартиране 01.03.2023
Дата на приключване 01.12.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Раднево

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът ще осигури подкрепа в домашна среда на възрастни хора, лица с увреждания и лица, зависими от грижа. Ще се предоставят социални и интегрирани здравно-социални услуги на над 55 потребителя, живеещи на територията на община Раднево. Дейностите по проекта ще допълват подкрепата към най-уязвимите групи, които са потребители в рамките на проект "Топъл обяд в община Раднево" по Програмата за храни и основно материално подпомагане. В голяма степен ще се продължи подкрепата за лицата, потребители по проект "Патронажна грижа + в община Раднево", финансиран по ОПРЧР 2014-2020 чрез реализиране на следните дейности: 
1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност от самообслужване и лица с увреждания;
2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт за персонала за доставки;
3. Предоставяне на информация за превенция и профилактика на здравето;
4. Осигуряване на супервизия и обучение на служителите.
Назначеният мобилен екип, който ще полага грижи за одобрените потребители планираме да се състои от 25 домашни помощници (индикативна бройка) и 1 медицинска сестра на трудови договори за период от 18 месеца. 
Предвиден е екип за управление на услугата, който включва Координатор и Социален работник.
Предоставянето на услугите ще се осъществява възоснова на идентифицираните нужди и специфични потребности на представителите на целевата група и индивидуалната оценка на всеки един от тях. 
Срокът на проекта е предвиден да бъде 21 месеца, като 3 от тях са за подготвителни дейности, а месеците за предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги са 18.
Дейности
  • Дейност: Грижа в дома: Осн. цел на дейността е продължаване на създадения модел за патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания чрез предоставяне на качествени почасови мобилни интегрирани здравно-соц. услуги по домовете.Осн. дейност "Грижа в дома" се състои от няколко поддейности: Д1- Почасови мобилни интегрирани здравно-соц. услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания.Д2 Доставка на храна, хр. продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала за доставки. Д3 Предоставяне на информация за превенция и профилактика на здравето.Д4 Осигуряване на супервизия и обучение на служителите.Дейността ще бъде възложена като УОИИ на дирекция от Общинска администрация.Лицата,на които предвиждаме да се предоставя услугата са 55 потребителя, като при настоящите условия на територията на общината в сферата на соц. услуги считаме,че бройката е реално достижим за изпълнение индикатор по настоящия проект.Предвидено е проектът да се изпълнява 21 месеца като първите 3 са предивидени за подготвителни дейности-прием на заявления от потребители, подбор на персонал за предоставяне на грижата в дома, оценка на потребностите, класиране на кандидатите за работа, популяризиране на проекта и предоставяните дейности.Предоставянето на почасовите услуги ще бъде за период от 18 мес.На наетия персонал ще осигурим 10 супервизии за периода. Обучение предвиждаме, ако има персонал, който не е преминал такова.За изпълнение на Д1 и Д2 за период от 18 месеца ще бъдат наети 25 дом. помощници (индикативна бройка) и 1 мед.сестра на трудови договори. Ще бъде назначен екип за управление на услугата, които ще са ангажирани с администрирането на услугата-изготвяне на оценки, изготвяне на графици,поддържане на досиета на потребители и др. необходими дейности.Екипа ще е нает за 21 мес. и включва координатор(служител на бенефициента) и соц.работник.Соц. работник ще участва в оценката на потребностите на потребителите и ще им предоставя съдействие пред разл. институции,попълване на документи,насърчаване на комуникацията и поддържане на соц. контакти,подкрепа при комуникация с институции и служби през периода на изпълнение. Планираните възнаграждения на дом. помощници са формирани на база Методологията за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР 2021-2027.Размерът на възнагражденията на мед.сестра, координатор и соц.работник е планиран,изхождайки от часовата ставка на съответните лица по осн.им трудово правоотношение,съобразено с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР. При необходимост от наемане на др. специалисти по проекта,те ще бъдат наемани на граждански договори и заплащането им ще бъде от единната ставка. За извършване на супервизиите ще бъде нает специалист на граждански договор,като заплащането ще е от бюджетен ред 2.1. за супервизии,проведени на до 15 лица за всяка супервизия за периода на договора. За осигуряване на псих. подкрепа на потребителите ще бъде нает психолог. След като бъдат направени индивидуалните оценки на потребителите и се прецени необходимостта от индивидуална псих. подкрепа, на психолога ще се изготви месечен график с дни за консултации, като заетостта ще е 12 часа месечно. Ще бъде сключен трудов договор за тази дейност,което ще е отразено в разходи по бюдж. ред 1.1. Възнаграждението е изчислено на база часовата ставка на наети лица на тази длъжност в структурни звена към Общ. Раднево и е съобразено с Методологията.Транспорт на персонала, предоставящ услугите от/до домовете на лицата е предвиден да се извършва с градски транспорт,ако има такъв наличен.При необходимост ще бъде осигурен автомобил, собственост на Община Раднево и шофьор, служител на бенефициента.Не са предвидени разходи за възнаграждение на шофьора. Отчитането на изразходваното гориво ще е на база утвърдената норма на общинския автомобил и изминати километри,а отчитането на пътните разходи-посредством билети/карти съгласно тарифата., Договорена стойност: 440 835.45 , Отчетена стойност: 283 191.81

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници в неравностойно положение с подобрени условия на живот в резултат на интервенция от ЕСФ+, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 55.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Участници в неравностойно положение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 55.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 440 835.45 BGN
БФП 440 835.45 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 343 633.40 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 82.17 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN