Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.040-0111-C01
Наименование на проекта Предоставяне на патронажна грижа за възрастните хора и лица с увреждания в община Годеч.
Бенефициент 000776160 ОБЩИНА ГОДЕЧ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 12.07.2019
Дата на стартиране 01.08.2019
Дата на приключване 01.10.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Област (BG412), Годеч, гр.Годеч

Описание

Кратко описание на проекта
Подкрепата ще бъде насочена към предоставяне на интегрирани здравно- социални услуги в домашна среда. Предоставянето на почасови  интегрирани здравно- социални услуги ще се осъществява съобразно разработената от Министерство на здравеопазването Методика за предоставяне на патронажни грижи по домовете за възрастни хора и хора с увреждания , която е създадена по проект BG05M9OP001-2.028-01  "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания- Компонент 1" и на територията на община Годеч, включваща гр. Годеч  и  всичките 19 села.  Всички медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които ще са ангажирани с предоставянето на патронажни грижи, следва да преминат специализирано обучение по програмата, разработена от Министерство на здравеопазването. Всяко лице от целевата група може да получава здравно- социални услуги до 2 часа на ден. В резултат на изпълнение на дейностите ще се подобри качеството на живот и възможностите за социално включване на хората  с увреждания и възрастните хора, чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда и изграждане на кадрови капацитет за предоставянето им. Специфичната цел на операцията е да се изгради модел за патронажни грижи за възрастните хора и лица с увреждания, включително с хронични заболявания и трайни увреждания с цел осигуряване на почасови здравно- социални услуги в техните домове. Внедряването на този модел е в съответствие с Плана за действие за периода 2018- 2021 г. за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа, одобрен с РМС № 28/ 19.01.2018 г. Операцията ще осигури надграждане на създадения модел за предоставяне на почасови здравно- социални услуги, които ще надградят резултатите по проект "Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване".
Дейности
  • Дейност: Подбор на персонал за предоставяне на здравно- социални услуги.: Подборът на персонала се извършва преди стартиране работата на база на писмена процедура за набиране и подбор. Разпространение на информация за налични свободни работни места, която се публикува на официалния сайт на общината и на информационното табло в сградата на Община Годеч, както и във филиалите на Дирекция ”Бюро по труда”и в местна кабелна телевизия. Ще се обявят следните длъжности: Координатор на услугите ; Специалисти по здравни услуги и специалист в областта на социалните дейности., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Подбор на потребители и извършване на социални оценки. Психологическа подкрепа.: Подбора на кандидат-потребителите се извършва на база на писмена процедура за набиране и подбор. Предоставянето на услугата започва с оценка на индивидуалните потребности от здравни грижи и социални дейности, разработване на план за здравни грижи и план за социални дейности за всеки един потребител на патронажната грижа. За всеки потребител се изготвя досие за патронажна грижа, в което се съхраняват екземплярите от приложенията към настоящата процедура, Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Обучение и супервизия на персонала.: Избраният персонал следва да премине обучение (въвеждащо и надграждащо). Патронажните грижи могат да се осъществяват от лица с придобита професионална квалификация „медицинска сестра", „фелдшер' или акушерка, които за целите на проекта се означават със събирателното наименование- специалисти по „Здравни грижи". Подборът на специалистите в областта на социалните дейности, които ще осъществяват социалните дейности в контекста на патронажната грижа, се извършва в съответствие с изискванията на българското трудово и аитидискриминационно законодателство и осигурява защита на потребителите. Обученията се извършват по предварително изготвена и предоставена на общините програма за обучение на специалистите в областта на социалните дейности, предоставящи патронажната грижа. Въвеждащото обучение е теоретично и практическо, с продължителност не по-голяма от 5 дни. Само лица преминали задължително въвеждащо обучение могат да извършват патронажна грижа. Надграждащото обучение е с продължителност не повече от 2 дни. С цел ефективно използване на ресурсите, ще се извършва мониторинг на процеса на обучение и супервизия на предоставянето на патронажната услуга едни път месечно в общината в продължение на 12 месечното предоставяне на услугата., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Предоставяне на интегрирани здравно- социални услуги.: Назначаването на избраните кандидати и сключването на трудови договори ще бъде след провеждане на въвеждащо обучение, съгласно Методика за предоставяне на патронажни грижи по домовете за възрастни хора и хора с увреждания , която е създадена по проект BG05M9OP001-2.028-01 "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания- Компонент 1" от Министерство на здравеопазването . Всяко лице от целевата група може да получава здравно- социални услуги до 2 часа на ден. Специалистите по здравни грижи ще осъществяват дейности по: предоставяне и събиране на здравна информация, промоция на здравето, превенция и профилактика на болестите, медицински и здравни грижи и дейности, ресоциализация. реадаптация и рехабилитация, извършване на манипулации, оказване на спешни и други дейности, провеждане на обучение в областта на здравните грижи, както и допълнителни дейности, осъществявани по писмено лекарско назначение. Специалистите в областта на социалните дейности ще предоставят следните дейности: - предоставяне и събираме на информация, включваща: запознаване на потребителя със структурата, организацията и работния график на специалиста; запознаване на потребителя с дейностите, конто се осъществяват в обхвата на услугата; запознаване на потребителя с неговите права и задължения: информиране на потребителя, с цел получаване на информирано съгласие при извършване на дейностите в областта на социалните дейности. - Социално-битови дейности, включващи: поддържане на личната хигиена, поддържане на хигиена в помещението, което потребителят обитава; закупуване на хранителни продукти и вещи от първа необходимост; съдействие при приготвяне на храна;оказване на помощ при хранене; съдействие за закупуване на лекарства; съдействие при настаняване в лечебно заведение за болнична помощ за активно лечение, рехабилитация и при грижи в болница (при необходимост); заплащане на битови сметки (със средства на потребителя); съдействие за осъществяване на дребни ремонти и грижа за дома; административна помощ - съдействие за изготвяне на необходимите документи за явяване на ТЕЛК, при настаняване и/или изписване от болница: попълване и подаване на необходимите формуляри като данъчни декларации, попълване и подаване на заявления за отпускане на помощи и ползване на социални услуги до дирекции ,.Социално подпомагане" или до други институции; съдействие за получаване на помощни средства по ЗИХУ; оказване на помощ при придвижване в дома; оказване иа помощ при прием на медикаменти и при извършване на домашна рехабилитация; оказване на помощ и съпровождане извън дома; оказване на съдействие за организиране на свободното време на потребителя и насърчаване на комуникацията и поддържането на социални контакти. Подпомагане на специалиста по "Здравни грижи" при извършване на дейности, свързани с удовлетворяване на основните жизнени потребности па потребителя., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 46 718.89

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой доставчици на услуги за социално включване, разширили обхвата на дейността си, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 50.00 , Достигната стойност: 37.00
Индикатор 3 Лица над 18 г., Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 50.00 , Достигната стойност: 37.00
Индикатор 4 Брой доставчици на услуги за социално включване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 63 725.76 BGN
БФП 63 725.76 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 48 946.56 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Неизпълнение на индикатори 0.00 0.00 0.00 0.00 Финансова корекция на ниво проект

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN