Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0456-C01
Наименование на проекта Енергийна ефективност за висока конкурентоспособност
Бенефициент 201630363 ЕНКО ПЛАСТИКС ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 18.08.2017
Дата на стартиране 18.08.2017
Дата на приключване 25.10.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Пловдив, гр.Пловдив

Описание

Кратко описание на проекта
Основната дейност на „ЕНКО ПЛАСТИКС” ЕООД – гр. Пловдив е производство и продажба на пластмасови транспортни опаковки за многократна употреба (каси), както и пластмасови изделия за бита. Фирмата също специализира в рециклирането на пластмасови отпадъци и производство на пластмасов регранулат. Основните суровини, с които фирмата работи, са полипропилен и полиетилен гранулат (ПП и ПЕ). Основна роля в производството има машинния парк, с който фирмата разполага. В шприцово производство това са 11 компютърно управляеми и напълно автоматизирани шприц-машини, закупени в периода 1999г.–2013г. Чрез постоянното обновяване на машинния парк успява да запази дългогодишните си лидерски позиции в бранша, както по отношение на качеството на произвежданите продукти, така и чрез възможността да предложи гъвкави и динамични решения, напълно задоволяващи нуждите на клиента. От 2004 година “ЕНКО ПЛАСТИКС” ЕООД успешно разработва и другото си направление – рециклиране на пластмасови отпадъци и производство на пластмасов ре гранулат. Дружеството разполага с линия за рециклиране на ПП и ПЕ. Фирмата основно използва рециклирания пластмасов гранулат в собственото си шприцово производство. С настоящия проект се предвижда реализиране на мерки за повишаване на енергийна ефективност в основния производствен процес на „ЕНКО ПЛАСТИКС” ЕООД – гр. Пловдив - производство и продажба на пластмасови транспортни опаковки за многократна употреба (каси), както и пластмасови изделия за бита. Проектът предвижда доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ново основно енергоефективно технологично оборудване, свързано с разглеждания технологичен процес в обхвата на следните технологични операции: Производство на опаковки от пластмаса. Инвестицията е в обхвата на компонент 1 "Инвестиции, попадащи в режим регионална инвестиционна помощ“. Предвижда се доставката и монтажа на три нови високоефективни шприц машини, отговарящи на всички нови тенденции в областта на производството на пластмасови опаковки.
Дейности
  • Дейност: Инвестиции за изпълнение на мерки за енергийна ефективност, включени в обследване за енергийна ефективност, извършено от лица, вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ /дейността ще бъде извършена чрез Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ново основно енергоефективно технологично оборудване - Шприц-машини - 3 бр./: Основната дейност на „ЕНКО ПЛАСТИКС” ЕООД е производство и продажба на пластмасови транспортни опаковки за многократна употреба (каси), както и пластмасови изделия за бита. Фирмата също специализира в рециклирането на пластмасови отпадъци и производство на пластмасов регранулат. Основните суровини, с които фирмата работи, са полипропилен и полиетилен гранулат (ПП и ПЕ). Основна роля в производството има машинния парк, с който фирмата разполага. В шприцово производство това са 11 компютърно управляеми и напълно автоматизирани шприц-машини, закупени в периода 1999г.–2013г. От 2004 година “ЕНКО ПЛАСТИКС” ЕООД успешно разработва и другото си направление – рециклиране на пластмасови отпадъци и производство на пластмасов регранулат. Дружеството разполага с линия за рециклиране на ПП и ПЕ. Фирмата основно използва рециклирания пластмасов гранулат в собственото си шприцово производство. Настоящата дейност предвижда доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ново основно енергоефективно технологично оборудване - Шприц-машини - 3 бр. Въз основа на оценената в енергийния одит базова консумация и консумацията на енергия след прилагане на мярката за енергийна ефективност Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ново основно енергоефективно технологично оборудване са оценени два вида енергийни икономии. На първо място това са чисто енергийните ползи, които са вследствие на прякото намаление в енергопотребление след внедряване на машините. Основното намаление идва от преразпределянето на производството на допълнителните усъвършенствани детайли от старите машини към новите. Планирани енергийни спестявания за цялото предприятие в резултат от изпълнението на проекта (ПЕС): 29.2% /стр.9 от Енергийния одит/. Освен чисто енергийните ползи, след подмяната на старото оборудване е оценено и допълнително енергийно спестяване от намаляването на технологичния отпадък. По регистрирани данни от предприятието, средният технологичен отпадък е в рамките на 3.4% при старите машини, докато при тези от ново поколение - под 1%. При оценката на спестяванията е прието, че след изпълнение на мярката технологичният брак за новите машини ще намалее до 1.4%. При така оценените обстоятелства се очаква обобщените енергийни спестявания годишно да достигнат 1 140 340 kWh /табл.3.1.3.7 от Енергийния одит/ или 205 261,38 лв. /табл. 3.1.4 от Енергийния одит/. Освен преките енергийни ползи дейността ще доведе и до редица неенергийни ползи: - Намаляване на времето за производство на 1 детайл с повече от 2.5% само от използването на модерни сервомотори в новите машини - Новите машини са значително усъвършенствани, с удължени срокове на техническо обслужване, което води намаляване на разходите за експлоатация и поддръжка - Отпадане необходимостта от честа смяна на матриците и пренастройване, което освен намалено количество брак води и до намаляване на общото време за работа на машините - Повишено качество на произведените детайли по отношение на отклонения от зададеното тегло. В резултат на това се очаква неенергийните спестявания годишно да бъдат в размер на 80 090,00 лв. /табл. 3.1.4 от Енергийния одит/. Благодарение на високата производителност на новото оборудване компанията ще повиши производствения си капацитет, новото оборудване ще доведе до увеличаване на производството с над 250 000 броя пластмасови опаковки и друга продукция, това ще позволи на компанията да достигне годишен оборот от над 4 млн.лв. Освен постигането на посочените по-горе цели реализирането на дейността ще доведе до намаление на натиска върху компонентите на околната среда чрез намаляване на емисиите на СО2 годишно с 934 тона /табл. 3.1.3 от Енергийния одит/. Посочената инвестиция се отнася към Мярка 1 от Одита. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител - 1 - 5 месец. 2. Сключване на договор и доставка на активити - 6 - 12 месец. 3. Инсталиране, технически проби и пускане в експлоатация - 12 месец. , Договорена стойност: 1 296 000.00 , Отчетена стойност: 1 202 999.98
  • Дейност: Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”) от лице, вписано в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност /дейността е извършена преди изготвяне на проектното предложение от "ЕНЕРГОЕФЕКТ КОНСУЛТ" ЕООД/: Съгласно 13.1 от Условията за кандидатстване, за да са допустими по настоящата процедура, проектите трябва да се основават на препоръки от извършен енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”), изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти. В тази връзка избраният изпълнител "ЕНЕРГОЕФЕКТ КОНСУЛТ" ЕООД с Управител инж. Михаел Делийски, номер на регистрация в публичния регистър по чл. 60 от ЗЕЕ №00035/02.07.2016г., извършва енергийно обследване на компанията и изготвя Енергиен одит. Енергийният одит е изготвен по образец на АУЕР и включва: 1. Резюме на доклада. 2. Увод. 3. Препоръчани мерки за повишаване на енергийната ефективност. 4. Очаквани спестявания и план на изпълнение на мерките. 5. Оценка на съответствието с действащите разпоредби и законодателство за опазване на околната среда и здравословни и безопасни условия на труд. 6. Рентабилност на проекта. 7. Допълнителни ползи от проекта. 8. Справка за годишно потребление на енергия. В резултат на извършеното енергийно обследване "ЕНЕРГОЕФЕКТ КОНСУЛТ" ЕООД предлага една енергоспестяваща мярка: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ново основно енергоефективно технологично оборудване - Шприц-машини - 3 бр. В резултат на изпълнението на мярката одитът предвижда: Годишно потребление на енергия на предприятието (ГП): 2 352 198kWh/год. Коригирано годишно потребление на енергия на предприятието за годината, приета за представителна (КГП): 3 900 203kWh/год. Годишни спестявания на енергия от препоръчания пакет мерки (ГС): 1 140 341 kWh/год. Планирани енергийни спестявания за цялото предприятие в резултат от изпълнението на проекта (ПЕС): 29.2% Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 45.13 %. Обобщените финансови параметри за Мярка 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ново основно енергоефективно технологично оборудване са /табл.3.1.4/: 1. Енергийни спестявания - 205 261,38 лв./год. 2. Неенергийни спестявания - 80 090,00 лв./год. 3. Общо спестявания - 285 351,38 лв./год. 4. Инвестиции - 1 197 832,50 лв. 5. Срок на откупуване - 4,2 години. 6. Живот на оборудването - 10 г. От доклада е видно, че инвестицията е жизнеспособна, срокът на откупуването й е сравнително кратък /4,2 години/, а вътрешната норма на възвръщаемост, изчислена с помощта на Приложение В1, е добра - 19,96%. Стъпки за изпълнение на дейността - изборът на изпълнител и изпълнението на услугата са извършени преди внасяне на проектното предложение., Договорена стойност: 19 600.00 , Отчетена стойност: 27 325.00
  • Дейност: Консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001: подготовката за въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде извършена от консултантска фирма с опит в тази област. Основните етапи в подготовката са: 1 ЕТАП Преглед и оценка на състоянието 1.1 Преглед и оценка на състоянието за съответствие на действащата система с изискванията на стандарт ISO 50001. 1.2 Провеждане на интервюта със служители на отговорни длъжности, ангажирани в обхвата на Системата за управление на енергията (СУЕ) и определяне на представител на ръководството и координатор(и) по енергийна ефективност (ЕЕ). 2 ЕТАП Планиране 2.1 Разработване на графици за изпълнение на разработката, изготвяне на необходими документи по изграждането на СУЕ – заповеди, програми и др. 2.2 Провеждане на първоначално обучение. 2.3 Определяне от страна на ръководството на политиката и целите по ЕЕ. 2.4 Провеждане на енергиен преглед и установяване на показатели за ЕЕ. 3 ЕТАП Разработване на документация на СУЕ 3.1 Разработване на наръчник на СУЕ 3.2 Разработване на Процедури и оперативни документи за: - Отговорности на ръководството; - Енергийно планиране; - Енергийна базова линия; - Показатели на енергийните характеристики; - Обучение, осъзнаване и компетентност; - Управление на документи и записи; - Оперативно управление; - Мониторинг и измерване; - Несъответствия, коригиращи и превантивни действия; - Преглед от ръководството; - Резултатност и подобрения. 4 ЕТАП Внедряване 4.1 Провеждане на обучение по внедряване на СУЕ; 4.2 Набиране на записи от работата на системата; 4.3 Планиране, подготовка и провеждане на вътрешен оит; 4.4 Промени в документите при установена необходимост по време на одит. 4.5 Планиране и провеждане на Преглед от ръководството. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител - 1 месец. 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата - 2 - 4 месец. , Договорена стойност: 4 000.00 , Отчетена стойност: 3 900.00
  • Дейност: Консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001: За сертифициране на системата "ЕНКО ПЛАСТИКС" ЕООД ще сключи договор с оторизирана сертифицираща компания. Последната ще осъществи сертификационен одит при следната последователност: Одит - Фаза 1: - одитира се документацията на системата за управление; - оценява се работното място и специфичните за него условия и се провежда обсъждане с персонала на фирмата, за да се определи степента на готовност за Одит - фаза 2; - оценява се състоянието на фирмата и нейното разбиране на изискванията на стандарта, особено по отношение на идентифицирането на ключови характеристики или съществени аспекти, процеси, цели и функциониране на системата за управление; - събира се необходимата информация по отношение обхвата на системата, процесите и местоположението на фирмата, както и свързаните с тях законови и регулаторни аспекти и съответствие с нормите; - разглежда се разпределението на ресурсите за одит - фаза 2 и се съгласуват с фирмата подробностите относно извършването на одит - фаза 2; - преценява се дали да се планират и извършат вътрешни одити и преглед от ръководството и дали нивото на внедряване на системата за управление потвърждава, че фирмата е готова за одит - фаза 2. Ако се установят несъответствия в одит - фаза 1, те ще бъдат коригирани от фирмата преди провеждане на одит - фаза 2. Сертификационен одит /одит - фаза 2/: Ръководството на фирмата ще получи и съгласува с изпълнителя одитен план в началото на одит - фаза 2. Одитът ще започне с начална среща, ще бъде обяснена процедурата, следвана в одита. В рамките на одита в помещенията на фирмата одиторите разглеждат и правят оценка на ефективността на внедрената система за енергиен мениджмънт. Одиторите ще сравнят практическото прилагане на системата за управление с документираните процеси и да ги оценят във връзка с изпълнение на изискванията на стандарта EN ISO 50001. Това ще се постигне чрез задаване на въпроси към служителите, проверка на съответните документи, протоколи, заповеди и указания, а също и отделните производствени участъци на фирмата. В края на одита на място ще се проведе последна среща. В одита ще бъдат ангажирани най-малко онези служители, които имат управленски функции в рамките на фирмата и чиито области са били включени в одита. Водещият одитор ще докладва за отделните елементи и ще обясни положителните и отрицателните резултати. Ако се установят несъответствия водещият одитор може да препоръча издаване на сертификат на фирмата само след приемане или проверка на коригиращите действия от страна на одитния екип. Одитът ще се документира в одитен доклад /отделно за одит - фаза 1 и одит - фаза 2/ и ще бъде завършен с помощта на допълнителни записи. Сертификатът ще бъде издаден, когато процедурата за сертифициране бъде прегледана и одобрена от директора на сертифициращия орган, негов заместник или номиниран представител. Сертификатът ще бъде издаден само когато несъответствията са приети или са проверени от одитния екип. Валидността на сертификата ще бъде 3 години. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител - 6 месец. 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата - 6 - 7 месец. , Договорена стойност: 9 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Публичност и визуализация: Основна цел на дейността е да се осигури максимална публичност на получената безвъзмездна помощ в съответствие с договора и изискванията за визуализация. Всички дейности по информиране и публичност ще са в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. „ЕНКО ПЛАСТИКС” EООД ще направи всичко необходимо за разгласяване на факта, че проектът се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие. Предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, произтичащи от Регламент /ЕС/ № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 13.12.2013 г. за определяне на общо приложими разпоредби за Структурните фондове на ЕС и на Регламент за изпълнение /ЕС/ №821/2014 на Комисията от 28.07.2014 год. за определяне на правила за прилагането на Регламент /ЕС/ № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. При изпълнение на проекта, съфинансиран от ОПИК, както и на мерките по информация и публичност, задължително ще се спазват изискванията, посочени в чл. 2 и 3 на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Всички действия за информация и публичност ще включват следните елементи: а) емблемата на Европейския съюз, в съответствие с техническите характеристики, установени в т.6 на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и позоваване на Европейския съюз; б) позоваване на ЕФРР: „Европейски фонд за регионално развитие“; в) единно лого и послание за всички оперативни програми, подчертаващо получената добавена стойност от интервенцията на Общността: „Една посока, много възможности”. За постигане на публичност и повишаване информираността, в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. е планираното използването на следните мерки за информация и публичност: 1. Плакат А3 - В периода на изпълнение на проекта Изпълнителят ще постави 10 броя плакати на входа на фирмата и на видни места в производствените помещения. 2. Стикери - Закупеното по проекта оборудване ще бъде обозначено с 6 броя стикери, поставени на видими места. 3. Промоционални материали: бележник, химикалка и хартиена торбичка - по 200 бр. и флаш-памет - 80 бр. Стъпки за изпълнение на дейността: - избор на изпълнител - месец 1; - изпълнение на услугата - месец 2-12. , Договорена стойност: 2 529.00 , Отчетена стойност: 2 487.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "ТЮФ НОРД България" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 952.50 , Отчетена стойност**: 7 725.00
  • Изпълнител: ЕНЕРГОЕФЕКТ КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 17 640.00 , Отчетена стойност**: 19 600.00
  • Изпълнител: ГАНКОМ - ПРИНТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 238.30 , Отчетена стойност**: 2 487.00
  • Изпълнител: МТ КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 510.00 , Отчетена стойност**: 3 900.00
  • Изпълнител: НОКТА ПЛАСТИК ТЕКНОЛОЖИЛЕРИ САНАЙИ ВЕ ТИДЖАРЕТ ЛИМИТЕД ШИРКЕТИ, Договорена стойност по проекта*: 721 800.00 , Отчетена стойност**: 1 202 999.98
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци при производството на единица продукция на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Мерна единица: т./год., Базова стойност: 0.03 , Целева стойност: 0.01 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 6 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1 140.34 , Достигната стойност: 1 140.34
Индикатор 7 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Мерна единица: т./год., Базова стойност: 52.16 , Целева стойност: 21.48 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 8 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 934.00 , Достигната стойност: 934.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 331 129.00 BGN
БФП 809 216.10 BGN
Собствено финансиране 521 912.90 BGN
Общо реално изплатени суми 752 140.78 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и въвеждане в експлоатация на: 1. Шприц-машина 500 т. 2. Шприц-машина 850 т. 3. Шприц-машина 1000 т., Прогнозна стойност: 1 296 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка и въвеждане в експлоатация на: 1. Шприц машина 500 т. 2. Шприц машина 850 т. 3. Шприц машина 1000 т
    Изпълнител: НОКТА ПЛАСТИК ТЕКНОЛОЖИЛЕРИ САНАЙИ ВЕ ТИДЖАРЕТ ЛИМИТЕД ШИРКЕТИ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 721 800.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Енергиен одит на производствена база на „ЕНКО ПЛАСТИКС“ ЕООД, Прогнозна стойност: 19 600.00
  • Обособена позиция 1: Енергиен одит на производствена база на „ЕНКО ПЛАСТИКС“ ЕООД
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001, Прогнозна стойност: 4 000.00
  • Обособена позиция 1: Консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001, Прогнозна стойност: 9 000.00
  • Обособена позиция 1: Консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Публичност и визуализация, Прогнозна стойност: 2 529.00
  • Обособена позиция 1: Публичност и визуализация
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN