Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-1.030-0004-C01
Наименование на проекта Обновяване на административната сграда на Областна дирекция на МВР
Бенефициент 000261517 ОБЩИНА КЮСТЕНДИЛ
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 10.08.2017
Дата на стартиране 10.08.2017
Дата на приключване 05.11.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Кюстендил, Кюстендил, гр.Кюстендил

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът е насочен към повишаване на енергийната ефективност на обществена сграда на държавната администрация - сградата на
Областната дирекция на МВР-Кюстендил, чрез осъществяване на енергоспестяващи мерки. 

Дейностите по проекта ще спомогнат за намаляване разходите за поддръжката на материалната база и разходи за енергопотребление и отопление на сградата, като от друга страна ще подобри комфорта и енергийната характеристика на сградата.

Проектното предложение отговаря на Плана за развитие на община Кюстендил 2014-2020г. и по-точно на:

СЦ 1.Развитие на местната икономика и създаване на работни места, чрез ефективно използване на местния потенциал и привличане на инвестиции в селското стопанство, туризма и услугите с цел намаляване на безработицата и повишаване на доходите, Стратегически приоритет 2.3. Подобряване на институционалната среда и административния капацитет в помощ на обществото и бизнеса 

СЦ 3. Балансирано пространствено развитие чрез подобряване на техническата инфраструктура, разширяване на възможностите за териториален достъп, приоритет 3.3. Енергийна ефективност и намаляване на енергийната зависимост, Мярка 3.3.1. Развитие и оптимизация на енергийната инфраструктура и;
 
Сградата не е ремонтирана през годините и няма внедрени мерки за енергийна ефективност. 

Общото конструктивно състояние на сградата е добро, като през периода на експлоатация над 40 години не са настъпвали аварийни събития.

С настоящето проектно предложение се предвижда внедряването на  ЕСМ и постигане на най-малко енергиен клас "С" на сградата.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1:Организация и управление на проекта: В рамките на проектната дейност се предвижда да бъде сформиран екип за организация и управление на проекта. Екипът по управление ще изпълнява функции по организационни и административни въпроси и ще улеснява цялостния работен процес по управление на проектния цикъл. Членовете на екипа ще обсъждат начините за постигане на най-качествено изпълнение на заложените дейности и тяхната последователност. Дейността цели, да се осигури успешно изпълнение на проекта и постигането на заложените проектни цели и резултати, да се оптимизира използването на проектните ресурси, да се постигне ефективна координация и комуникация с всички участници в проектния процес, да се осигури прозрачност в управлението на проекта, както и добра отчетност и контрол върху изпълнението. Екипът на проекта ще се състои от трима членове: – Ръководител на проекта; – Координатор на проекта; – Счетоводител на проекта; , Договорена стойност: 18 745.80 , Отчетена стойност: 17 847.31
  • Дейност: Дейност 2: Публичност и визуализация на проекта: В рамките на проектната дейност се предвиждат серия от действия за повишаване информираността и публичността сред населението по отношение на предприетите мерки от страна на община Кюстендил за повишаване на енергийната ефективност на сградата на ОД на МВР - Кюстендил, както и на източника на финансиране в лицето на ОП Региони в растеж и ЕК. Предвидените в проекта мерки ще са съобразени с правилата за информиране, комуникация и реклама, предвидени в чл.115 § 4 от Регламент 1303/2013 г. и в чл.3, чл.4, чл.5 и Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014- 2020г. По време на реализацията на проектните дейности ще бъдат осигурени следните материали и дейности: Стартова пресконференция с осигурен кетъринг за 40 участника – 1 бр.; Финална пресконференция с осигурен на кетъринг за 40 участника – 1 бр.; Поставяне на временен билборд – 1 бр.; Поставяне на обяснителна табела – 1 бр.; Организиране на събитието "Първа копка" - Събитието ще е с осигурено озвучаване, кетъринг и снимков материал ; Изготвяне на информационни брошури в различен формат –500 бр.; Ще бъдат изготвени рекламни материали в това число: – брандирана бизнес чанта за документи или лаптоп, с къса и дълга дръжка – 80 бр. – тефтер-бележник с твърди корици и спирала Формат А5 , с твърди корици, – 500 бр. – "рекламни чаши" материал: стъклен мат и ситопечат/сублимация – 250 бр. , Договорена стойност: 9 372.90 , Отчетена стойност: 5 448.00
  • Дейност: Дейност 3: Изпълнение на инженеринг - проектиране; авторски надзор и изпълнение на дейности по СМР: В рамките на настоящата дейност се предвижда изготвяне на инвестиционен проект за подобряване енергийната ефективност, извършване на строително-монтажни работи и авторски надзор на сградата на ОД на МВР - Кюстендил. Дейностите, които предстоят да се извършат съответстват на предписаните мерки в доклада за извършено обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията на чл. 169, ал. 1 (т. 1-5) и ал. 3 от ЗУТ, както и в доклада за извършено обследване за енергийната характеристика на сградата на ОД на МВР - Кюстендил. Тези дейности /Доклада за извършено обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията на чл. 169, ал. 1 (т. 1-5) и ал. 3 от ЗУТ, както и Доклад за извършено обследване за енергийната характеристика на сградата на ОД на МВР - Кюстендил/ са извършени от ОД на МВР - Кюстендил, като партньор с цел подготовка на проектното предложение и разходите за тях са допустими съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата процедура и същите ще бъдат възстановени на ОД на МВР - Кюстендил след като бъдат верифицирани на бенефициента община Кюстендил. Проектирането ще се извърши от екип от правоспособни проектанти съгласно нормативните изисквания на ЗУТ, Наредба 4 от 2001 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба. За база на инвестиционният проект ще послужи изготвеното техническо обследване, както и обследването за енергийна ефективност на сградата. Проектът ще бъде съгласуван с всички експлоатационни дружества, контролни органи и одобрени от главния архитект на община Кюстендил. В обяснителната записка проектантите подробно ще опишат изходните данни, дейности, технико-икономически показатели, спецификация на предвидените за влагане строителни материали, както с и в съответствие с действащата нормативна уредба подробна количествено-стойностна сметка. В обхвата на доклада за обследване на енергийна ефективност и техническото обследване, неразделна част от проектното предложение се планират и дейности по СМР, което да доведе до подобряване на енергийните характеристики на сградата, което да доведе до ефективно и ефикасно протичане на работния процес. При извършване на СМР дейностите по проектното предложение се предвижда и извършване на авторски надзор. След изпълнението на строително-монтажните дейности се предвижда сградата да премине в най-малко енергиен клас С. Основните мерки, които ще бъдат изпълнени по сградата са: – изпълнение на енергоспестяващи мерки, които са предписани в обследването за енергийна ефективност; –изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата); – изпълнение на мерки предписани като задължителни мерки извън тези по конструктивно укрепване на сградата, които се явяват недопустим разход по ОПРР 2014-2020 и ще бъдат изпълнени със средства на бенефициента; Тъй като към момента в сградата на ОД на МВР Кюстендил са налични мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите, в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания, по проектното предложение не се предвиждат такива разходи. Наличната инфраструктура ще бъда запазена при извършване на строително-монтажните работи. По време на изпълнението на дейността общината ще извършва допълнителен инвеститорски контрол, чрез служители на Общинска администрация Кюстендил. За изпълнение на тази дейност се предвижда срок от 15 месеца. , Договорена стойност: 1 072 418.86 , Отчетена стойност: 1 092 295.40
  • Дейност: Дейност 4: Упражняване на строителен надзор и изготвяне на доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти и въвеждане на обектите в експлоатация: Дейността включва изготвяне на доклад за съответствие по смисъла на член 143, ал.1 от ЗУТ и упражняване на строителен надзор при изпълнение на мерки осигуряващи енергийна ефективност. Дейността е разделена в две отделни, но взаимосвързани дейности, съобразно специфичните изисквания на ДБФП и ЗУТ: 1. изготвяне на доклад за съотвествие на проектната документация със съществените изисквания към строежа 2. упражняване на строителен надзор по време на строителството Дейностите по изпълнение на задълженията ще започнат след като работния проект е предаден на възложителя и ще продължат до приключване на строителството. Тази дейност ще бъде извършена от фирмата, избрана в рамките на проекта и която ще се занимава с осъществяването и на строителен надзор в процеса на реализиране на СМР дейностите. Изпълнителят ще бъде отговорен за: - Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за строежа само в присъствието на служители по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ, като състави необходимия за това протокол по Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - В тридневен срок от съставянето на Протокола за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво да завери Заповедната книга на строежа и да уведоми писмено в 7-дневен срок от заверката Общината, специализираните контролни органи и регионалната дирекция за национален строителен контрол (РДНСК); - съответствието на изпълняваните строителни работи с одобрените технически проекти; - контрола на продуктите, влагани при изпълнението на строителните работи; - спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - коректното изпълнение на работите свързани с осигуряване на достъп на хора с увреждания; - пълнота и правилно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството съгласно наредбата на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите; - годността на строежа за въвеждане в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи упражняващият строителен надзор ще изготви окончателен доклад до възложителя, както и ще съгласува констативния акт по чл.176, ал.1 от ЗУТ за предаване на строежа от строителя на възложителя и ще изготви и регистрира на технически паспорт на обекта съгласно чл. 176а от ЗУТ. , Договорена стойност: 33 000.00 , Отчетена стойност: 11 070.00
  • Дейност: Дейност 5: Извършване на финансов одит на проекта: Правилата за управление на проекти, финансирани от Структурните фондове изискват осъществяване на независим финансов одит на финансовите отчети за всички проекти на стойност над 200 000 лв. Дейността по одитиране на направените разходи по проекта ще се извършва с оглед гарантиране на прозрачност, ефективност, целесъобразност и правомерност. Дейностите по одит се планира да бъдат извършени от регистриран одитор – член на института на експерт-счетоводителите или от фирма за одит, които извършват текущ контрол върху разходването на средства през целия период на изпълнение на дейностите. Изпълнението на тази дейност ще бъде съобразено с: • спазване на приложимите международни и национални счетоводни и одитни стандарти - Закон за независимия финансов одит, Закона за счетоводството, Международни одиторски стандарти, Приложимите счетоводни стандарти, Закон за обществените поръчки, Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки, Постановление № 189 от 28 юли 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмния период 2014-2020 г., Документи и ръководства (указания, наръчници, насоки, ръководства, вътрешни правила и др.) по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 и др. Извършването на одита ще включва следните дейности: • извършване на проверки на дейностите по проекта, в съответствие с принципите за добро финансово управление; • извършване на проверки, удостоверяващи, че всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и национално законодателство относно допустимост на разходите по програмата; • извършване на проверки на наличността и валидността на първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и др.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност; • проверка за спазване на изискванията поддържане на адекватна одитна пътека; • проверка и удостоверяване, че всички дейности са надлежно документирани и всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване; • извършване на проверка на докладваните нередности; • удостоверяване, че исканията за средства, подадени от община Кюстендил, са точни, пълни и във формат, изискван от УО на ОПРР; • проверки за удостоверяване, че неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред; • проверки на счетоводните системи и осчетоводявания; • проверки за двойно финансиране; • проверки за спазване на законодателството в областта на държавните помощи; • проверки на мерките за информация и публичност., Договорена стойност: 9 372.90 , Отчетена стойност: 4 140.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: МИНИСТЕРСТВО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители
  • Изпълнител: Радмила, Договорена стойност по проекта*: 9 862.93 , Отчетена стойност**: 9 393.46
  • Изпълнител: Консултантска инженерна група ООД, Договорена стойност по проекта*: 18 149.20 , Отчетена стойност**: 18 149.00
  • Изпълнител: "ЕВРОСТИЛЛ МВР" ДЗЗД, Договорена стойност по проекта*: 1 067 056.76 , Отчетена стойност**: 1 077 416.40
  • Изпълнител: ГРАНД ПЛЮС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 300.00 , Отчетена стойност**: 6 300.00
  • Изпълнител: Борислава, Договорена стойност по проекта*: 1 107.05 , Отчетена стойност**: 1 107.05
  • Изпълнител: "Про Дизайн Консулт" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 396.00 , Отчетена стойност**: 396.00
  • Изпълнител: Станислава, Договорена стойност по проекта*: 3 619.03 , Отчетена стойност**: 3 391.51
  • Изпълнител: ДНСК, Договорена стойност по проекта*: 1 500.00 , Отчетена стойност**: 1 500.00
  • Изпълнител: Елиза, Договорена стойност по проекта*: 4 156.79 , Отчетена стойност**: 3 955.29
  • Изпълнител: "Ди Ем Ай Дивелопмънт" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 052.00 , Отчетена стойност**: 5 052.00
  • Изпълнител: Одит Консулт МД ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 140.00 , Отчетена стойност**: 4 140.00
Подизпълнители
  • Подизпълнител: "Газтех Бг" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
Членове на обединение
  • Член на обединение: "Никмар Кънстракшън ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: "Геопроект инженеринг" ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: "Ай Кю Логистик" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 283.07 , Достигната стойност: 266.47
Индикатор 3 Енергийна ефективност: Понижаване на годишното потребление на първична енергия от обществените сгради, Мерна единица: kWh/година, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1 271 947.00 , Достигната стойност: 1 190 680.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 058 429.38 BGN
БФП 1 058 429.38 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 1 058 429.38 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 53 352.84 0.00 53 352.84 "ЕВРОСТИЛЛ МВР" ДЗЗД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 478.50 0.00 478.50 Консултантска инженерна група ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 414.00 0.00 414.00 Одит Консулт МД ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на финансов одит по проекти, финансирани по ОП"Региони в растеж" 2014-2020, Прогнозна стойност: 33 602.16
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 2: Извършване на финансов одит на Проект BG16RFOP001-1.030-0004-C01 "Обновяване на административна сграда на Областна дирекция на МВР", ОП "Региони в растеж"2014-2020"
    Изпълнител: Одит Консулт МД ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 140.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Извършване на оценка на съответствието на инвестиционен проект чл.142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ и упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР. , Прогнозна стойност: 90 170.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 2: Извършване на оценка на съответствието на инвестиционен проект чл.142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ и упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР за обект "Обновяване на административната сграда на Обласна дирекция на МВР"
    Изпълнител: Консултантска инженерна група ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 570.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на дейности по СМР на обект "Въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на ОД на МВР гр. Кюстендил" по Проект "Обновяване на административната сграда на Областна дирекция на МВР "Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020", Прогнозна стойност: 893 682.38
  • Обособена позиция 1: Инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на дейности по СМР на обект "Въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на ОД на МВР гр. Кюстендил" по Проект "Обновяване на административната сграда на Областна дирекция на МВР "Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020"
    Изпълнител: "ЕВРОСТИЛЛ МВР" ДЗЗД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 067 056.76
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Публичност и визуализация, Прогнозна стойност: 42 102.15
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 4 Публичност и визуализация по проект "Обновление на административна сграда на Областна дирекция на МВР"
    Изпълнител: "Ди Ем Ай Дивелопмънт" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 052.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 5 Изработване на брошури по проект "Обновление на административна сграда на Областна дирекция на МВР"
    Изпълнител: "Про Дизайн Консулт" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 396.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN