Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0429-C01
Наименование на проекта Въвеждане на мерки за повишаване енергийната ефективност на Мебел-М ЕООД
Бенефициент 124607935 МЕБЕЛ - М ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 20.11.2017
Дата на стартиране 20.11.2017
Дата на приключване 28.03.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Добрич, Добрич, с.Бранище

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение се базира на направените в изготвения от Ан Енерджи ООД Доклад за енергиен одит препоръки за изпълнение на мерки за повишаване на енергийната ефективност на Мебел-М ЕООД. Дейностите, свързани с изготвяне на енергийния одит са предварително изпълнени и са описани като Дейност 1 в настоящия проект.  
Предвидени за реализация са дейности за подмяна на морално и технически остарели машини и оборудване с нови високотехнологични и енергийноефективни машини и оборудване, инсталация на рекуператор за оползотворяване на отпадната топлинна енергия и изпълнение на СМР за подобряване енергийната ефективност на сградния фонд (производствена база) - дейности по елемент А "Инвестиции", както дейности за внедряване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (АСМЕ) и сертифициране на система за управление на енергията (СУЕ) по ISO 50001 - дейности по елемент Б "Услуги".
Проектът е изготвен в отговор на нарастналата необходимост за оптимизиране на работните процеси с цел устойчиво развитие на Мебел-М ЕООД на силно конкурентния мебелен пазар.
Очаквани резултати:
- Реализирани мин. 81,76 % енергийни спестявания 
- Спестени емисии СО2 - мин. 25,87 т/год.
- Закупени 9 бр. машини и оборудване, вкл. инсталиран рекуператор, внедрена автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението, сертифицирана система за управление на енергията, осигурена публичност   
- Намалено общото енергийно потребление във фирмата и намалена себестойността на единица продукция
- Постигната по-висока производителност 
Планиран срок за изпълнение: 14 месеца след подписване на договор за БФП.
Предвиденият бюджет за реализация на проекта е в размер на 418 431,83 лева без вкл. ДДС, от които 298 534,26 лева - БФП и 119 897,57 лева - собствен принос на Мебел-М ЕООД.
Дейности
  • Дейност: Изготвяне на Доклад от енергиен одит (предварителна дейност): Цел: Дейността е задължителна съгласно Условията за кандидатстване по настоящата схема и има за цел да бъдат установени стоящите пред Мебел-М ЕООД нужди и ограничения, касаещи енергийната ефективност на предприятието. Дейността е изпълнена при спазване изискванията на УО, ЗЕЕ, ЗУСЕСИФ и ПМС 160. Същност (съдържание): Изготвен е доклад от енергиен одит по образец - Приложение Б, който съдържа информация за съществуващото положение, изчисления на енергийните разходи, препоръчани мерки за подобряване на енергийната ефективност на дружеството, както и изчисления на енергийните спестявания, които ще бъдат реализирани. Докладът обхваща общо 12 мерки - 9 от които касаят подмяна на налични машини и оборудване; изведена е мярка за подобряване енергийната ефективност на сградния фонд чрез топлоизолация на покрив и стени; и са препоръчани мярка за въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението и мярка, свързана с оползотворяване на остатъчната топлинна енергия. Общият извод от доклада е, че в резултат от реализацията на предвидените мерки ще бъдат спестени 25,87 т/год емисии СО2 и ще се реализират енергийни спестявания от 270847 kWh/год. или планираните енергийни спестявания (ПЕС) възлизат на 81,76%. Етапи на изпълнение: 1. Подготвителен - изготвени са и са предоставени покани за представяне на оферта до 3 фирми, вписани в публичния регистър съгласно ЗЕЕ. Поканите съдържат данните на Мебел-М ЕООД, описание на услугата, която трябва да бъде изпълнена, срок за подаване на оферта, прогнозна максимална стойност. Получените оферти са разгледани и оценени, като за изпълнител е избран АН ЕНЕРДЖИ ООД, тъй като фирмата е предложила най-ниска цена за изготвяне на Доклад за енергиен одит. Между Мебел-М ЕООД и Ан Енерджи ООД е подписан договор, уреждащ съдържанието и обхвата на услугите по изготвяне на доклад, както и условията и начина на плащане, правата и задълженията на всяка от страните. 2. Същински етап - в изпълнение на подписания на 11.07.2016 г. договор Мебел-М ЕООД предостави на Ан Енерджи ООД необходимите данни за енергийното потребление за предходния 3-годишен период и информация за производствените процеси във фирмата. Беше проведена среща с консултантите от екипа на Ан Енерджи ООД, на която се обсъдиха проблемите по отношение на енергийното потребление и ефективността на разходите за енергия на Мебел-М ЕООД. Въз основа на получените данни за енергийното потребление и от измерванията, извършени в хода на обследването, е одитирана цялостната производствена дейност на предприятието. В резултат е изготвен Доклад от проведения енергиен одит съгласно Приложение Б "Образец на енергиен одит" (съгласно подписан приемо-предавателен протокол от 09.08.2016 г.). Докладът е изпратен на АУЕР и е одобрен със Становище за съответствие на енергиен одит № BG16RFOP-884 / 18.10.2016 г. 3. В изпълнение на постигнатите между Мебел-M ЕООД и Ан Енерджи ООД договорености по отношение условията и начина за плащане за предоставените от Ан Енерджи ООД услуги и съгласно Закона за счетоводството е издадена фактура., Договорена стойност: 18 000.00 , Отчетена стойност: 18 000.00
  • Дейност: Управление на проекта: Дейността има за цел осигуряване на качествено изпълнение на проектните дейности, осъществяване на контрол и мониторинг относно ефективността и ефикасността при разходването на безвъзмездно предоставените финансови средства и работа за постигане на желаните резултати съобразно идентифицираните нужди и ограничения пред Мебел-М ЕООД в резултат от проведения одит и изготвения енергиен доклад. В рамките на общата дейност се предвижда да бъдат изпълнени следните конкретни дейности: 1. Изготвяне на длъжности характеристики за работа по проекта съобразно задачите и отговорностите на определените съответно за Ръководител и за Счетоводител по проекта лица, съгласно посоченото по-долу в т. 9. Екип от формуляра за кандидатстване. 2. Дефиниране на дейностите, които трябва да бъдат извършени, за да се постигнат желаните резултати, определяне на последователността им във времето и на логическите зависимости между тях, оценка на времето за тяхното изпълнение. Ще се извърши преглед и актуализация на план-графика за изпълнение на проекта и ще се изготви списък на конкретните задачи и дейности, ще се поставят срокове за изпълнението на всяка дейност, вкл. ще се направи списък с документите, които следва да бъдат съставени; 3. Провеждане на работни срещи между членовете на екипа, по време на които: ще се обсъждат текущи проблеми, възникнали в хода на изпълнението на проекта, необходимите действия, които следва да бъдат предприети; ще се обсъждат и приемат график, план за действие, степен на изпълнение на проекта, както и изготвените документации за избор на изпълнители, провежданите процедури и подписаните договори; и др. 4. Изготвяне на актуален план за външно възлагане изпълнението на дейностите по проекта, като ще бъдат определени актуални индикативни дати за обявяване на всяка процедура и за подписване на договор с избрания изпълнител 5. Изготвяне на документации за избор на изпълнители съгласно разпоредбите на ПМС № 160, ЗУСЕСИФ, изискванията на ОПИК и приложимата нормативна и законодателна уредба, при съблюдаване на стойностите за изпълнение на всяка дейност, вида на доставката/услугата/СМР и пр. - Подробното обяснение по отношение изпълнението на коретните дейности по възлагане на планираните доставки/услуги/СМР на външни изпълнители са разписани в съответната дейност (дейности 3-8.). 6. Управление на проектните дейности - осъществяване на мониторинг и контрол по отношение изпълнението на подписаните договори, спазване на договорените срокове, вид, качество и количество на съоветните доставки/услуги/СМР; съдействие при изготвянето на документите, удостоверяващи изпълнението на договорите; предприемане на корективни действия при необходимост, и др.; осъществяване на координация на изпълнителите и използването на ресурсите; разпространяване навреме на необходимата информация до всички участници в проекта; идентифициране на промени и осигуряване, че те са анализирани и координирани. 7. Съставяне на технически и финансови доклади в съответствие с изискванията на ОПИК, в определените срокове и образци; и в съответствие с условията на договора за предоставяне на БФП,окомплектоване на първични разходооправдателни документи при условията на чл. 60-64 ЗУСЕСИФ, попълване на декларация за допустимост на разходите съгласно изискванията на УО и пр.; Архивиране на създадената документация по проекта. Етапи на изпълнение: 1.Подготовка - включва изпълнение на дейностите по т. 1 и т. 2, описани по-горе. Целта е да се създадат необходимите предпоставки за коректното и в срок изпълнение на проекта (1-ви месец). 2. Изпълнение - включва дейностите от т. 3 до т. 6, описани по-горе. Етапът е от основно значение за цялостното изпълнение на проекта по отношение на качество, законосъобразност и целесъобразност на изпълнението,както и ефективност и ефикасност на разходваните средства (1-13. месец). 3. Отчитане - включва изпълнението на дейността по т. 7, описана по-горе (14. месец), Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Публичност и визуализация: Дейността има за цел да се осигури широка информираност и публичност на поставените цели и дейностите, които ще бъдат изпълнени, както и на получената финансова подкрепа от ЕС. Дейността ще бъде изпълнена при спазване указанията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и изискванията на ОПИК и настоящата процедура. Осъществяването на проекта е от интерес не само за Мебел-М ЕООД, клиентите и партньорите на фирмата, но и за обществото, като цяло предвид поставените цели за намаляване емисиите на парниковите газове и за опазване на околната среда, които ще гарантират устойчив растеж за предприятието и повишаване конкуретносопособността на икономиката. Затова цялостното информационно обезпечаване на проекта е насочено към популяризирането на използваните методи и подходи за постигане на желаните ефекти. Ползите от реализацията му са от особена важност и значение за разпространение на утвърдените вече добри практики за изпълнение на проекти, едновременно с което ще бъде насърчена равнопоставеността и прозрачността при възлагането на дейности на външни изпълнители. Дейността предвижда: 1. изготвяне на 3 бр. информационни табели с размери мин. 50х70 см, изработена от устойчив на атмосферни влияния материал, на която ще бъде отпечатана, като минимум следната информация: наименование на проекта, бенефициент, финансиращ орган, стойност на проекта и на получената безвъзмездна финансова помощ и период на изпълнение на проекта, вкл. елементите на визуализация - знамето на ЕС, лого на ОПИК и др. Табелите ще бъдат поставени в производствената база и двата магазина на фирмата. 2. Публикуване на информация за проекта на интернет страницата на Мебел-М ЕООД - http://mebel-m.com. Дейността ще се изпълнява от членовете на екипа през целия период на реализация на проекта, като периодично ще се публикува актуална информация относно напредъка, постигнатите резултати и пр. 3. Публикации в печатни медии - предвиждат се мин. 2 публикации - една до 6-я месец от началото на проекта и една в последния месец на проекта. Публикациите съответно ще съдържат информация за целите, планираните дейности, очакваните резултати и бюджет на проекта, и информация за постигнатите цели и резултати и за разходените средства. 4. Поставяне на информационни стикери - мин. 10 бр., които ще бъдат поставени на закупените машини и оборудване. Стикерите ще съдържат, като минимум следната информация: знамето на ЕС, логото на ОП РЧР и номера на договора за предоставяне на БФП. Изпълнението на дейността ще протече на следните етапи: 1. Подготвителен етап: включва дейностите по подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител на горепосочените задачи (с изкл. на зад.2), вкл. подписване на договор с избрания изпълнител. Етапът е основополагащ и определящ за своевременната и ефективна реализация на планираните задачи. Отговорни лица: екип по проекта, Мебел-М ЕООД. Период на изпълнение - 1ви месец. 2. Същински етап: включва дейностите по изготвяне на идейни проекти, изработване и монтиране/отпечатване/доставка на съответните печатни материали, публикуване на съобщения на уеб-сайта на Мебел-М ЕООД и пр./съгласно посоченото в т.1-4 по-горе/. Етапът ще се изпълни при стриктно спазване указанията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и изискванията на ОПИК. Отговорни лица: екип по проекта, избран изпълнител. Период на изпълнение - 1-14. мес. 3. Заключителен етап: включва дейности по изготвяне на необходимата документация - фактури, приемо-предавателни протоколи, снимков материал, удостоверяващи пълното, коректно и в срок изпълнение на гореописаните задачи. Отговорни лица: екип по проекта, изпълнител. Период на изпълнение: 14. мес., Договорена стойност: 1 610.00 , Отчетена стойност: 1 590.00
  • Дейност: Изпълнение на мерки 1-9 от енергийния одит, свързани с подмяна на стари и неефективни машини и оборудване с нови високотехнологични и енергийно ефективни : Цел: Дейността има за цел да се подменят част от наличните машини и оборудване със съвременни енергийноефективни и високотехнологични машини за производството на мебелни изделия, в резултат на което да се намали енергийното потребление с мин. 14% (от 8037 kWh/год. на 6854 kWh/год.), както и да се намалят вредните емисии СO2. Дейността предвижда изпълнението на мерки 1-9. от енергийния одит, свързани с подмяна на машини и оборудване, както следва: - мярка 1 - подмяна на абрихт, модел DMA41, комбинирана с хоризонтален борапарат - за рендосване на дървен материал - производителност 2 м/мин, мощност 3kW - мярка 2 - подмяна на щрайхмус, модел DMS41N - за калиброване на детайли от дървен материал - производителност 3 м/мин, мощност 4kW - мярка 3 - подмяна на циркуляр, модел BABYS2 - за надлъжно разкрояване, рязане под градус и точно накъсяване на детайли от масивна дървесина - производителност 3м/мин, мощност 3,75 kW - мярка 4 - подмяна на фреза, модел Т1002L - за надлъжно и напречно фрезоване на детайли от масивна дървесина - производителност 6 м/мин, 4 kW - мярка 5 - подмяна на циркуляр, модел BABYS1 - спомагателна машина за фалцване и нутване на форматни материали, за разкрояване на МДФ и ал. профили - производителност 5 м/мин, мощност 3,55 kW - мярка 6 - подмяна на вертикална бормашина - за пробиване на специфични вертикални отвори, производителност 20 несиметрични отвора/час, мощност - 0,6 kW; и подмяна на стационарна оберфреза - служи за вертикално и криволинейни профилиране на детайли по шаблони - производителност 10 отвора/час, мощност 1,8 kW - мярка 7 - подмяна на банциг (произведен 1970г.) - за грубо накъсяване (разкрой) на детайли от масивна дървесина - производителност 4 м/мин, мощност 7 kW (с голяма мощност и трудна за аспириране, поради което се използва неефективно, морално и технически остаряла) - мярка 8 - подмяна на лентов шлайф (произведен 1980г.) - за шлайфане на големи повърхнини - производителност 2 м/мин, 5 kW - мярка 9 - подмяна на фреза - за шлайфане на криволинейни детайли - производителност 2 м/мин, 4 kW Етапи на изпълнение: 1.Подготвителен - 6-7. мес. -подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител - публична покана съгласно чл. 50(2), т.2 от ЗУСЕСИФ и разпоредбите на ПМС 160. Изготвената документация съгласно чл. 51 от ЗУСЕСИФ ще бъде съгласувана с УО, след което ще се публикува в ИСУН 2020 и на mebel-m.com. Оферти за участие ще могат да подават всички заинтересовани лица. Осигурява се публичен достъп и се предоставят разяснения на постъпили запитвания на ЕИП. След изтичане на срока за получаване на оферти, със заповед управителят на фирмата ще определи мин. 3 лица, които да разгледат, оценят и класират получените оферти. С участникът/ците, който отговаря на поставените изисквания за допустимост и чиято оферта е получила най-висока оценка, ще бъде сключен договор/и. Етапът ще бъде изпълнен при спазване принципите на публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация, добро финансово управление, при гарантиране ефективността и ефикасността на разходваните финансови средства. 2.Доставка - 8-11 мес. - На този етап ще бъде осъществена доставката на закупеното оборудване, като ще бъдат предприети мерки за спазване условията на подписания договор/и, посочените в техн.спецификации минимални изисквания и посочените в техническото предложение на съответния изпълнител параметри. Ще се подготвят необходимите за инсталирането на новите машини място и условия за работа в производствената база на Мебел-М ЕООД. 3.Инсталация и отчитане - 12 мес. - За удостоверяване извършените доставка и инсталация на всяка от общо 9 бр. машини и оборудване ще бъдат съставени съответните отчетни документи, като: приемо-предавателен протокол, фактура, снимков материал, гаранционна карта, указания/ръководство за употреба. Посочените в следващия раздел ед.цени на машините са съгласно приложени оферти, в лева без ДДС, завишени с 10%., Договорена стойност: 292 151.54 , Отчетена стойност: 292 000.00
  • Дейност: Подобряване на енергийните характеристики на производствената база в изпълнение на мярка 10 от енергийния одит: Съществуващо положение: Производствената база на МЕБЕЛ-М ЕООД се намира в с. Бранище, изградена е през 1990 г. върху собствен имот около 700 кв.м. Базата е със застроена площ 509 кв.м., представлява едноетажна постройка в П-образна форма. Външните стени са изпълнени от тухлени зидове, има вътрешна и външна мазилка. Покривът е два типа - плосък - дървена конструкция с етернитови плоскости и метална конструкция с ламарина. Поставена е ПВЦ дограма. В производствената база на фирмата са обособени: сушилня, цех за обработване на масивна дървесина, цех за шлайфане, цех за обработване на форматни материали, помещение за повърхностно обработване /боядисване/ на детайли от масивна дървесина, склад за готова продукция, склад за материали и консумативи, склад за инструменти. Отоплението се осъществява посредством топлината, отделяна в процеса на изсушаване на дървения материал. Цел: Да се подобрят енергийните характеристики на сградата чрез изпълнение на дейности за топлоизолиране на покрива и външните стени - изпълнение на СМР и да се намалят разходите за ел.енергия при производството на единица продукт (очаквани енергийни спестявания от 247587 kWh/год.). Същност (съдържание): Мярка 10 от изготвения доклад за енергиен одит предвижда изпълнение на СМР за топлоизолация на външните стени на производствената база на Мебел-М ЕООД посредством EPS с дебелина мин. 6 мм, в резултат на което загубите на енергия през външните стени ще бъдат намалени от 811 W/K - измерени преди изпълнение на мярката на 134 W/K - след реализирането й. Мярка 10 предвижда и изпълнение на СМР за топлоизолация на покрива на производствената база на Мебел-М ЕООД, в резултат на което загубите на енергия през външните стени ще бъдат намалени от 3189 W/K - измерени преди изпълнение на мярката на 192 W/K - след реализирането й. Факторът на енергийни спестявания е 84,42%. Етапи на изпълнение: 1. Подготовка и провеждане на процедура за възлагане - 2-3. мес. - ще бъде изготвена публична покана за избор на изпълнител съгласно разпоредбите на ПМС 160 и ЗУСЕСИФ (глава IV., чл. 50, ал. 2, т. 1), която след съгласуване от УО, ще бъде публикувана в публичния регистър на ИСУН и на www.mebel-m.com. Публичната покана ще съдържа: данни за бенефициента, обект и описание на предмета на процедурата, техническа спецификация, изисквания към офертите и критерии за оценяване, място и срок за подаване на оферти, образци на документи и проект на договор. След изтичане на определения срок, получените оферти ще бъдат разгледани и оценени от нечетен брой оценители, определени със заповед на управителя на Мебел-М, за което ще бъде изготвен протокол и УО ще бъде уведомен за извършеното класиране. Протоколът ще се предостави за утвърждане на управителя на Мебел-М ЕООД и с избрания изпълнител ще бъде подписан договор, включващ всички предложения от офертата му. В периода за изпълнение на дейността е предвиден и срок за реакция при евентуално настъпване на непредвидени обстоятелства по чл. 10-11 от ПМС 160, които биха довели до забавяне изпълнението на предвидените СМР. 2. Изпълнение на СМР - 4-7. мес. - ще се осъществи съгласно изготвени КС и КСС при условията и в сроковете, определени в подписания с определения изпълнител договор. При изпълнението на СМР ще се създадат условия за безопасно изпълнение на служебните задължения на работниците и служителите на Мебел-М ЕООД, ще се следи за влагане на качествени материали и спазване технологичната последователност за изпълнение на СМР по топлоизолация на покрив и външни стени на производствената база на фирмата. 3. Приемане на изпълнените СМР и отчитане на дейността - 7.мес. - на този етап ще бъде прегледано цялостното изпълнение на договора с избрания изпълнител, ще се състави протокол за приемо-предаване на работата, както и ще се съставят необходимите документи, свързани с отчитането на дейността съгласно изискванията на УО и правилата за изпълнение на проекти по настоящата схема. , Договорена стойност: 91 300.29 , Отчетена стойност: 83 001.18
  • Дейност: Оползотворяване на остатъчната топлинна енергия съгласно предписанията на мярка 11 от изготвения енергиен одит: Съществуващо положение: Производството на мебели от масивна дървесина и МДФ, предизвикват голяма запрешеност и отделяне на дървесни стърготини, които се отвеждат извън работните помещения посредством изградена всмукателна вентилация. Наличната вентилационна система е неефективна, тъй като при извеждането на праховите частици вкарва в мебелния цех студен въздух. Изчислено е, че годишната консумация на ел. енергия възлиза на 6846kWh. Проведеният енергиен одит е установил, че налице потенциал за повишаване енергийната ефективност на предприятието посредством оползотворяване на остатъчната топлинна енергия, която се получава в резултат на ежедневната производствена дейност на Мебел-М ЕООД. Цел: Да се повиши енергийната ефективност на предприятието чрез предприемане на мерки за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия и монтиране на рекуперативен блок, който ще позволи топлият отвеждан въздух от смукателната вентилация да затопли входящия външен въздух в помещението. Успоредно с това, монтирането на рекуперативен блок ще допринесе за намаляване разходите за ел.енергия за производствената дейноста на Мебел-М ЕООД. Очаквани резултати: реализирани енергийни спестявания - 4925 kWh/год.; спестени емисии СО2 - 0,21 т/год.; намален разхода за енергия за производството на единица продукт; осигурена по-здравословна и безопасна работна среда за заетите в производствената дейност на Мебел-М ЕООД лица Същност (съдържание): Дейността предвижда да се закупи и инсталира рекуператор с дебит 3000 куб.м./час и ефективност 70%. Етапи на изпълнение: 1. Подготовка и възлагане - на този етап ще бъде създадена необходимата организация за подготовка на процедура за избор на изпълнител "избор без провеждане на процедура", предвид стойността на предвидения финансов ресурс, който е под прага, определен в чл. 50, ал. 2, т. 2 от ЗУСЕСИФ. За целта ще се изготви съобщение за набиране на ценови предложения (чл. 2, ал. 7 от ПМС 160 ), което ще бъде публикувано в ИСУН и на интернет страницата на Мебел-М ЕООД. Определените със заповед на управителя на Мебел-М ЕООД лица ще разгледат, оценят и класират постъпилите за участие оферти и след утвърждаване на изготвения от работата им протокол, с избрания изпълнител ще се подпише договор. Период на изпълнение: 6. месец 2. Доставка и инсталиране на рекуперативен блок - на този етап ще бъде доставено оборудването и ще се инсталира в производствената база на Мебел-М ЕООД. Ще се проведат тестове за проверка на оборудването. Период на изпълнение: 7-8 месец 3. На този етап ще бъдат изготвени необходимите документи, удостоверяващи изпълнението на доставката съгласно изискванията на Мебел-М ЕООД и предложените параметри в офертата на доставчика - фактура, приемо-предавателен протокол, снимков материал и пр. , Договорена стойност: 3 520.00 , Отчетена стойност: 3 400.00
  • Дейност: Изпълнение на мярка 12 от енергийния одит, свързана с внедряване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението: Съществуващо положение: Към настоящия момент в дружеството не са внедрени средства за измерване на енергийните и материалните потоци. Консумирана енергия е електрическа. По-голямата част от машините и оборудването, които се използват в производствената дейност на фирмата, са остарели морално и технически и консумираната електроенергия е изключително висока. Тъй като при производството на различните видове изделия се полага и ръчен труд, а машините не са снабдени с електронен контрол, често те остават в работен режим без да извършват полезна дейност, което увеличава разходите за ел.енергия. Цел: С реализацията на настоящото проектно предложение се цели да се постигне по-добра енергийна ефективност, освен чрез изпълнението на предвидените в Доклада от проведения енергиен одит мерки за подмяна на машини и оборудване, но и чрез въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (АСМЕ), която да записва и отчита енергопотреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основните технологични процеси, като позволява осъществяването на мониторинг и контрол и създава база данни, въз основа на които да се вземат управленски решения относно оптимизиране потреблението на ел.енергия. Очаквани резултати: намаляване енергийното потребление с 1267,44 kWh/год.; намаляване разходите за енергия на единица продукт Същност (съдържание): Дейността предвижда закупуване и внедряване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението, в изпълнение на мярка 12. от изготвения Доклад за проведен енергиен одит. В изпълнение на дейността е предвидено: 1. Монтиране на прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в главното разпределително табло на производствената база на МЕБЕЛ-М ЕООД, 2. Монтаж на хардуер, който ще събира информацията от измервателните прибори, и 3. Инсталиране на софтуер за автоматично събиране и обработване на получената информация. Дейността ще бъде изпълнена след изпълнението на предвидените по дейност 5. СМР, едновременно с доставката и инсталирането на новите машини /дейност 4./. Етапи на изпълнение: 1. Избор на изпълнител - При спазване изискванията за изпълнение на проекти, финансирани по ОПИК, договора за безвъзмездна финансова помощ и приложимите разпоредби на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160, ще бъде избран изпълнител, притежаващ необходимия опит и технически възможности, който да достави и инсталира АСМЕ. За целта ще бъде изготвено съобщение за набиране на ценови предложения в ИСУН 2020, което ще бъде публикувано и на интернет страницата на Мебел-М ЕООД. Съобщението ще съдържа подробно описание на доставката, прогнозна стойност и срок за подаване на ценовите предложения. Получените оферти ще бъдат разгледани и оценени и с оферента, предложил най-добра цена, ще бъде подписан договор. Период на изпълнение: 10-ти мес. 2. Доставка, монтаж и инсталиране на АСМЕ, вкл. необходимите измервателни прибори, хардуер и софтуер. Обучение за работа със системата. Период на изпълнение: 11-13.мес. 3. Тестване на внедрената автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението и установяване съответствието й с поставените изисквания. Изготвяне на документи, удостоверяващи изпълнението на договора с избрания изпълнител и на дейността. Период на изпълнение: 13-ти мес., Договорена стойност: 3 410.00 , Отчетена стойност: 3 405.00
  • Дейност: Разработване, внедряване и сертифициране на система за управление на енергията съгласно изискванията на международен стандарт ISO 50001: Мебел-М ЕООД е сертифицирано по международен стандарт БДС EN ISO 9001:2008, но няма внедрена система за управление на енергията (СУЕ). Чрез предвидената дейност дружеството заявява отговорността си към опазване на околната среда и желанието си да предприеме необходимите мерки за намаляване и контрол на енергопотреблението при производствената си дейност. Дейността предвижда изпълнение на мерки за разработване и внедряване на СУЕ и сертифициране по международен стандарт ISO 50001 с цел да се създадат условия за непрекъснато подобряване на енергийните характеристики на дружеството, включително за енергийна ефективност, разумно и ефективно потребление на енергия. С внедряването изискванията на МС ISO 50001 и посредством систематично управление на енергията дружеството ще е в състоение да повиши енергийната си ефективност, използването и потреблението на енергията; да намали емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда; да намали енергийните си разходи. Изпълнението на дейността ще протече в четири основни етапа: 1. Възлагане - подготовка на съобщение за набиране на ценови предложения,което ще бъде публикувано в ИСУН 2020 и на интернет страницата на Мебел-М ЕООД и ще съдържа необходимата информация съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС 160; разглеждане и оценяване на постъпилите оферти; подписване на договор с избрания изпълнител 2. Разработване на наръчник, вкл. правила и процедури, в изпълнение изискванията на стандарта и при съобразяване с параметрите на внедрената СУК ISO 9001. Този етап включва и дейностите по съставяне и работа с Програма за енергиен мениджмънт, по отчитане и анализиране потреблението на енергия, изграждане на енергийна информационна с-ма, дефиниране на мерки за подобряване на енергийната ефективност на сградата и на производствения процес, като цяло, както и поставяне на общи и специфични енергийни цели. 3. Внедряване - Етапът включва дейности, свързани с преглед на СУК, първоначално оформяне функционалността и визията на системата, и се базира на съвместна работа между Мебел-М ЕООД, екипа по проекта и избрания изпълнител. Ще бъде определен представител на ръководството и ще се сформира екип за управление на енергията. Ще се осигурят ресурсите, необходими за разработване, внедряване, поддържане и подобряване на СУЕ и на енергийните характеристики, като резултат от това. Ще бъдат проведени предварителни прегледи от страна на ръководството и ще се изготви декларация за енергийната политика на фирмата. Етапът е основополагащ за коректното и ефективно изпълнение на дейността, респ. за установяване на съответствие с изискванията на МС ISO 50001. 4. Сертифициране на внедрената СУE - осъществява се на три под-етапа, както следва: 4.1.Анализ - преглед и оценяване на разработената документация, целите, резултатите от прегледа от ръководството и вътрешните одити. По време на този процес се определя дали разработената СУE е достатъчно развита и готова за сертификация. На този етап одиторът разяснява констатациите и координира необходимите дейности за подготовка на одита/оценяването на СУЕ на място. 4.2. Одит/оценяване на разработената и внедрена СУЕ - одиторският екип ще анализира и оцени ефикасността за всички функционални области, както и на всички управленски процеси, въз основа на наблюдения, проверки, интервюта, преглед на резултати от записи, и др.техники за одитиране. Резултатите от одита, вкл. всички констатации, ще бъдат представени на ръководството на Мебел-М ЕООД по време на заключителна среща. При необходимост ще се договорят необходимите планове за коригиращи действия. 4.3. Сертификация - независимо звено от избраната сертифицираща организация ще извърши оценка на процеса на одит и резултатите от него и ще вземе независимо решение относно издаването на сертификат. За целта ръководството на Мебел-М ЕООД ще получи доклад от проведения одит. След изпълнение на всички изисквания на дружеството ще бъде издаден сертификат за внедрен МС ISO 50001., Договорена стойност: 8 550.00 , Отчетена стойност: 8 350.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Индустриални Интегрирани Системи ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 383.50 , Отчетена стойност**: 3 405.00
  • Изпълнител: ФЕЛДЕР ГРУП БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 204 400.21 , Отчетена стойност**: 292 000.00
  • Изпълнител: КОМПЛЕКТСТРОЙ-Д ООД, Договорена стойност по проекта*: 63 910.20 , Отчетена стойност**: 83 001.18
  • Изпълнител: АН ЕНЕРДЖИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 16 200.00 , Отчетена стойност**: 18 000.00
  • Изпълнител: ФУЛ КОНТАКТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 431.00 , Отчетена стойност**: 1 590.00
  • Изпълнител: СОФКОНТРОЛ КОНСУЛТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 870.00 , Отчетена стойност**: 4 300.00
  • Изпълнител: ЛУКСОР ПРОЕКТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 380.00 , Отчетена стойност**: 3 400.00
  • Изпълнител: БЮРО ВЕРИТАС БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 645.00 , Отчетена стойност**: 4 050.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 270.85 , Достигната стойност: 270.85
Индикатор 2 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 25.87 , Достигната стойност: 25.87
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 6 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Мерна единица: т./год., Базова стойност: 0.67 , Целева стойност: 0.50 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 7 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци при производството на единица продукция на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Мерна единица: т./год., Базова стойност: 0.67 , Целева стойност: 0.50 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 8 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 418 431.83 BGN
БФП 298 534.26 BGN
Собствено финансиране 119 897.57 BGN
Общо реално изплатени суми 292 410.33 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Внедряване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението, Прогнозна стойност: 3 410.00
  • Обособена позиция 1: Внедряване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка и инсталиране на рекуператор, Прогнозна стойност: 3 410.00
  • Обособена позиция 1: Доставка и инсталиране на рекуператор
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка и монтаж на машини и оборудване в изпълнение на дейност 4 от проекта, Прогнозна стойност: 292 151.65
  • Обособена позиция 1: Доставка на оборудване в изпълнение на мярка 1 от Одитен доклад - абрихт - 1 бр.
    Изпълнител: ФЕЛДЕР ГРУП БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 13 286.70
  • Обособена позиция 2: Доставка на оборудване в изпълнение на мярка 2 от Одитен доклад - щрайхмус - 1 бр.
    Изпълнител: ФЕЛДЕР ГРУП БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 16 428.05
  • Обособена позиция 3: Доставка на оборудване в изпълнение на мярка 3 от Одитен доклад - форматно-разкройващ циркуляр - 1 бр.
    Изпълнител: ФЕЛДЕР ГРУП БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 138.48
  • Обособена позиция 4: Доставка на оборудване в изпълнение на мярка 4 от Одитен доклад - фреза - 1 бр.
    Изпълнител: ФЕЛДЕР ГРУП БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 18 039.02
  • Обособена позиция 5: Доставка на оборудване в изпълнение на мярка 5 от Одитен доклад - форматно-разкройващ циркуляр - 1 бр.
    Изпълнител: ФЕЛДЕР ГРУП БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 11 234.87
  • Обособена позиция 6: Доставка на оборудване в изпълнение на мярка 6 от Одитен доклад - CNC обработващ център - 1 бр.
    Изпълнител: ФЕЛДЕР ГРУП БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 107 792.45
  • Обособена позиция 7: Доставка на оборудване в изпълнение на мярка 7 от Одитен доклад - банциг - 1 бр.
    Изпълнител: ФЕЛДЕР ГРУП БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 484.44
  • Обособена позиция 8: Доставка на оборудване в изпълнение на мярка 8 от Одитен доклад - лентов шлайф - 1 бр.
    Изпълнител: ФЕЛДЕР ГРУП БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 931.60
  • Обособена позиция 9: Доставка на оборудване в изпълнение на мярка 9 от Одитен доклад - кантов шлайф - 1 бр.
    Изпълнител: ФЕЛДЕР ГРУП БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 13 064.60
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Извършване на енергиен одит, Прогнозна стойност: 20 000.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на енергиен одит
    Изпълнител: АН ЕНЕРДЖИ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 16 200.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Изпълнение на дейности за осигуряване на публичност и визуализация, Прогнозна стойност: 1 610.00
  • Обособена позиция 1: Изпълнение на дейности за осигуряване на публичност и визуализация
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Подобряване на енергийните характеристики на производствената база на Мебел-М ООД в с. Бранище, община Добрич, Прогнозна стойност: 91 300.29
  • Обособена позиция 1: Изпълнение на СМР за подобряване енергийните характеристики на производствената сграда на Мебел-М ООД в изпълнение на мярка 10 от Доклада за енергиен одит.
    Изпълнител: КОМПЛЕКТСТРОЙ-Д ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 63 910.20
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Разработване и внедряване на система за управление на енергията съгласно изискванията на международен стандарт ISO 50001, Прогнозна стойност: 4 400.00
  • Обособена позиция 1: Разработване и внедряване на система за управление на енергията съгласно изискванията на международен стандарт ISO 50001
    Изпълнител: СОФКОНТРОЛ КОНСУЛТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 870.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Сертифициране на Система за управление на енергията съгласно изискванията на МС ISO 50001, Прогнозна стойност: 4 150.00
  • Обособена позиция 1: Сертифициране на Система за управление на енергията съгласно изискванията на МС ISO 50001
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN