Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.003-0126-C01
Наименование на проекта Нови работни места в "ПОНТИ" ЕООД
Бенефициент 105555035 ПОНТИ ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 18.07.2016
Дата на стартиране 18.07.2016
Дата на приключване 18.10.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Видин, Видин, гр.Видин

Описание

Кратко описание на проекта
Целта на настоящето проектно предложение е чрез финансовата подкрепа на ОПРЧР да бъдат разкрити 10 нови работни места в едно предприятие от град Видин, на територията на Северозападна България, която по данни на Евростат е сред най-бедните региони в ЕС. Ще се наемат 10 безработни лица (продължително безработни, лица от ромския етнос и лица над 54 г.) за срок от 12 месеца в складовете и магазина за хранителни стоки на дружеството на позиции: продавач и склададжия. На новонаетите лица ще се осигури обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" с продължителност от 45 учебни часа. Тази компетентност е необходима, тъй като складовата наичност и търговските сделки се водят на компютър със специална програма. Новосъздадените места ще се оборудват с оглед изпълнение на трудовите задачи с: нискотемпературен вертикален шкаф, вертикална среднотемпературна линия, мобилни терминали с висока степен на защита от прах и влага, ледогенератор и колбасорезачка. След изтичане 12 месечната заетост по проекта ще се осигури устойчива заетост за 5 от включените лица и ще се подобри конкурентоспособността на останалите.
По данни на ДБТ основни затруднения в област Видин са: високо равнище на безработица - 16% за първото полугодие на 2015г, като почти 50% са продължително безработни, а 60% са с ниска степен на образование или без квалификация, безработните над 54г. са над 30% от общия брой. В града има квартал с компактно ромско население (10000 души) където основен проблем е безработицата и бедността. Към тези целеви групи е насочен проекта. 
Същевременно нараства нуждата от работници в ПОНТИ ЕООД, защото клиентите на фирмата се увеличават, поради високото качество и конкурентни цени на продуктите. Налице са и нови клиенти от Сърбия и Румъния, поради улеснения достъп, в т.ч. по моста Видин-Калафат.   
Периодът за изпълнение на проекта е 15 месеца. През целия срок ще се спазват правилата за публичност и визуализация като се изтъква приноса на Европейския съюз, чрез ЕСФ.
Дейности
  • Дейност: Подбор на бенефициенти и осигуряване на заетост: Дейността цели кандидатът да идентифицира и проведе избор на 10 лица от целевата група за включване в заетост на новите работни места. Деайността ще премине през седните основни етапи: (1) заявка и насочване от бюрото по труда на регистрирани безработни; (2) идентифициране, активиране и привличане към проектните дейности на неактивни лица чрез информация и взаимодействие с местните общности и местната власт (ромски лидери, неправителствени организации, Община Видин) (3) срещи на екипа с идентифицираните неактивни лица, мотивиране за включване в дейностите чрез индивидуални разговори и раздаване на кратки информационни материали (4) популяризиране на проекта чрез средствата за масова информация (5) ще се извърши подбор от стана на кандидата на 10 представители от целевата група: безработни и неактивни лица на възраст между 30 и 54 години - 8 лица и безработни лица над 54г - 2 лица за включването им в проекта. При спазване принципите за равенство на половете и недискриминация не се предвиждат изисквания към кандидатите относно пол. Естеството на работа е такова, че привлича както жени, които са по-уязвими на пазара на труда, така и мъже. Подборът ще се извърши чрез интервю с кандидатите от целевата група в присъствие на комисия от кандидата. На всички представители ще бъдат зададени еднакви стандартизирани въпроси. Ще се оформят протоколи с избраните лица и резерви. Ще се предостави информация на ДБТ относно насочените от тях лица. Одобрените ще попълнят заявления и декларации за включване. Избраните целеви групи са в обхвата на приоритетна ос 1 "Подобряване достъпа до заетост и качество на работните места" от ОПРЧР 2014-2020. Целевата група на безработни и неактивни лица от 30 до 54г и безработни над 54г е в обхвата на Инвестиционен приоритет № 1: Достъп до заетост за търсещите работа и неактивните лица, включително трайно безработни и лица, отдалечени от пазара на труда, а също и чрез местните инициативи за заетост, и подкрепа за мобилността на работната сила: Специфична цел 1: Увеличаване броя на започналите работа безработни или неактивни лица на възраст между 30 и 54г, насочена към продължително безработни и икономически неактивни лица на възраст между 30 и 54 години; Специфична цел 2: Увеличаване броя на започналите работа безработни или неактивни лица с ниско образование на възраст между 30 и 54 г. вкл. и Специфична цел 3: Увеличаване броя на започналите работа безработни или неактивните лица над 54 годишна възраст Времето за изпълнение на дейността по подбор на потенциални бенефициенти ще се осъществи през първите два месеца от изпълнение на проекта, след което с избраните 10 души в началото на третия месец ще бъдат сключени трудови договори и ще се оформят необходимите документи по Кодекса на труда за осигуряване на 12 месечна заетост в дружеството на длъжности: "Специалист продажби" код 33393004 за 5 лица и "Склададжия" код 43212014 за 5 лица. След изтичане на 12-те месеца субсидирана по проекта заетост с 5 лица ще се оформят допълнителни споразумения към трудовите договори за неопределено време. Те ще бъдат избрани чрез вътрешен подбор и листове за оценка на изпълнението, оформени от преките ръководители и управителя на дружеството., Договорена стойност: 105 718.25 , Отчетена стойност: 105 718.25
  • Дейност: Закупуване на оборудване за осигуряване на работния процес на новооткритите работни места и застраховане на закупените активи: Целта на дейността е ресурсно обезпечаване на новите работни места чрез подходящо оборудване. Необходимостта от новите рабтници и оборудване се идентифицира поради нарастването на клиентите в търговските обекти на дружеството, а от тук и на доставките и продуктите, които се съхраняват и продават. С цел обезпечаване на новооткритите работни места в проекта се предвижда закупуване на оборудване необходимо за работа на новоназначените лица в дружеството, а именно: 1 бр. нискотемпературен вертикален шкаф, 1 бр. вертикална крайстенна среднотемпературна линия с ъглов модул, 2 бр. мобилни терминали с висока степен на защита от прах и влага, 1 бр. ледогенератор и 1 бр. колбасорезачка с вграден самонаточващ се механизъм. Тези ДМА са от непосредствено значение за изпълнение на ежедневните трудови задачи от новоназначените лица и ще осигурят работните им места. За изпълнението на дейността се предвижда сключването на договор за доставка с външен изпълнител и провеждане на процедура с публична покана с оглед регламентираните прагове в ПМС 118/2014, като времето за изпълнение на дейността е през първите два месеца след стартиране на проекта, т.е. преди сключване на трудови договори с избраните лица. Целта е към момента на сключване на трудовите договори да е налично закупеното оборудване, осигуряващо възможност за работа на новоназначените лица. При провеждането на процедурата с публична покана за доставка на оборудване ръководителят по проекта ще изготви досие за публикуване на сайта на единния информационен портал на структурните фондове. Със заповед на управителя на дружеството ще се сформира комисия за оценка на получените оферти по предварително публикувана методология за оценка. С избраният изпълнител ще бъде сключен договор за доставка на предвиденото оборудване. Ще се извърши доставка, монтаж и тестване на новото оборудване и ще се оформи приемо-предавателен протокол. Ще се осигури възможност за проверки от страна на Управяващия орган като се изпрати писмо за датата на доставката. Доставеното оборудване ще се маркира със стикери, при спазване правилата за информиране и публичност, на които ще се изтъкне приносът на ОПРЧР за придобиването му. С оглед предотвратяване на рискове като кражба и пожар закупените активи ще бъдат застраховани за периода на изпълнение на дейността срещу съответните рискове - "Кражба" и "Пожар". За изпълнението на дейността по застраховане на закупените активи не се предвижда провеждане на процедура по ПМС 118/2014 с оглед предвидена сума за разходи под необходимия праг за провеждане на процедура с публична покана. , Договорена стойност: 25 854.15 , Отчетена стойност: 25 854.15
  • Дейност: Провеждане на обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност": Целта за предоставяне на обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" е да бъдат придобити нови знания и умения от избраните представители на целевите групи, с оглед предоставяне възможност за трудова реализация в предприятието-кандидат и социално включване на безработните лица. Дейността на дружеството е в сферата на търговското обслужване за упражняването, на която не се изискват специфични професионални и квалификационни характеристики, но уменията за работа с компютър са необходими, предвид електронното въвеждане на доставените и продадени стоки и водене на ежедневна, седмична и месечна електронна отчетност. Предприятието е въвело специализиран софтуеър за продажбата, съхранението на стоките и управлението на процесите, поради което в работата на специалист-продавача и склададжията дигиталните компетентности са в непосредствена връзка и необходимост за изпълнение на трудовите задачи. Продажбата и доставката на стоки се изписват и заприхождават електронно, като за целта работата с компютър и уменията за работа с таблици и файлове е от пряко значение за упражняването на дейността на новонаетите лица. За осъществяването на дейността се предвижда сключване на договор, без провеждане на процедура, предвид праговете за доставки и услуги, регламентирани в ПМС 118/2014 за предоставяне на обучението с външен изпълнител с опит в предоставянето на обучения за възрастни. Предвижда се обучението да стартира в началото на третия месец от изпълнението на проектните дейности, който е първи месец от заетостта на лицата и да приключи през същия месец от проектните дейности, който е първи от стартиране на заетостта на целевата група, т.е. видно от показания по-долу план график обучението по ключова компетентност е паралелно със заетостта в първият месец от назначаване на целевата група по проекта. Предвиденото обучение по ключова компетентност (КК) 4 "Дигитална компетентност" е за 10 лица, с хорариум от 45 учебни часа, от които 15 часа теория и 30 часа практика. В заданието към потенциалните външни изпълнители ще се изиска да имат опит при предоставяне на обучение по КК 4 "Дигитална компетентност", да представят учебни програми и графици с превес на практическите и интерактивните занятия. Това ще гарантира качеството на учения процес и придобиване на необходимите компетентности за работа в дружеството от страна на лицата от целевата група. Лицата са разпределени в една група. Документ доказващ завършеното обучение е удостоверение/сертификат издаден от обучаващата организация на успешно завършилите 10 лица с логото на програмата и при спазване принципите за визуализация., Договорена стойност: 2 500.00 , Отчетена стойност: 2 500.00
  • Дейност: Публичност и визуализация : Целта на дейността е организация и осъществяване на дейностите по информиране и публичност за популяризиране на проекта, Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 и Европейския социален фонд, с което да се гарантира максимална публичност, прозрачност и законосъобразност в действията на бенефициента и контрол от обществеността. Необходимостта от информираност и публичност на проектното предложение се налага като естествен проводник на обратната връзка между всички заинтересовни страни в процеса на реализация на проекти по структурните фондове на ЕС, а именно: предприятия, обучаващи институции, неправителствен сектор, обедининия на работодателите, местната и държавна власт, гражданите. Тя гарантира прозрачност и законност в действията на всички заинтересовани страни; наблюдение и контрол от обществото върху дейностите; познаване на предвидените цели и очаквани резултати от проекта, а от тук и осъзнато и ефективно включване на всички участници, от които зависи успеха му. Дейностите и резултатите от изпълнението на проекта ще бъдат отразени в 3 публикации в местен вестник с цел популяризиране на проекта, ОПРЧР 2014-2020 и ЕСФ. Публикациите ще включват информация за набирането на целевата група и за резултатите и дейностите по проекта. Ще се изработи 1 табела за визуализация, която ще бъде поставена на мястото за реализиране на проекта в дружеството-изпълнител, както и 10 бр. стикери, с които да се маркира новозакупеното оборудване. Ще се изработят и разпространят 500 бр. брошури с информация за изпълняваните дейности по проекта. По този начин ще се осигури възможност за популяризиране на проекта, повишаване авторитета на дружеството, включване на други предприятия в следващи процедури за кандидатстване пред структурните фондове на ЕС, ангажираност на цялото общество в провеждане политиката на сближаване на ЕС. Методите за директна връзка с медиите, а чрез тях и с обществеността са гаранция за публичност, законност и прозрачност на действията, популяризация на проекта, а от тук и на Оперативната програма и приноса на ЕСФ. Продължителността за изпълнение на дейността е 15 месеца, т.е за целия период на изпълнение на проектните дейности. В процеса на изпълнение на проекта всички документи и кореспонденция ще са в съответствие с правилата за публичност и визуализация на Оперативната програма., Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 2 000.00
  • Дейност: Екип за управление. Мониторинг и отчетност: Дейността е необходима за вътрешното наблюдение, оценка на напредъка и планиране на дейностите, както и за гарантиране резултатите от другите дейности по проекта. Целта на изпълнението на дейността е осъществяване на организация и управление на дейностите по проекта с цел постигане на заложените цели и резултати и успешното отчитане пред Управляващия орган вследствие на непрекъснатия мониторинг. Дейността се изпълнява през целия период на проекта и включва следните поддейности: - сформиране на екип за управление и осъществяване на цялостна координация и организация за изпълнение на предвидените дейности по проекта - изготвяне на текуща документация по проекта - осъществяване на непрекъснат контрол върху проектните дейности от екипа по проекта и от Управляващия орган - изготвяне на междинни и окончателни технически и финансови отчети и отчитането им пред Управляващия орган С оглед постигне законност и принципност в действията на организацията-изпълнител при реализацията на проекта и за да се гарантират резултатите от всички дейности, изпълнението и отчитането на договора, ще се сключат договори за изпълнение на проекта с две лица - външни експерти: ръководител и счетоводител проект. Ръководителят на проекта ръководи изпълнението на дейностите, отговаря за цялостната реализация на проекта, осъществява контакт с органи и институции, които имат отношение към изпълнението на проекта, контролира изпълнението на месечния план-график и спазването на сроковете за изпълнението на задачите, отчита цялостното изпълнение на дейностите по проекта, изготвя кореспонденцията с всички заинтересовани страни по проекта, следи за изпълнението на сключени договори с изпълнители, изготвя справки. Резултат от изпълнението на дейността на ръководител проекта е приемането на междинен и окончателен доклад за изпълнение на проекта от Управляващия орган. Счетоводителят на проекта обобщава подадената отчетна информация, следи за стриктното изпълнение на бюджета и целесъобразното разходване на средствата, изготвя междинни и финални финансови доклади, обобщава финансовите документи по проекта, следи за спазването на счетоводните и данъчни закони, счетоводната политика на Бенефициента и изискванията на Управляващия орган. Продължителността за изпълнение на дейността е през всички 15 месеца от изпълнението на проекта., Договорена стойност: 13 400.00 , Отчетена стойност: 13 400.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "ВЕДИКОМ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 750.00 , Отчетена стойност**: 4 750.00
  • Изпълнител: ДЖЕНЕРАЛИ ЗАСТРАХОВАНЕ АД, Договорена стойност по проекта*: 236.15 , Отчетена стойност**: 236.15
  • Изпълнител: Мариян, Договорена стойност по проекта*: 5 400.00 , Отчетена стойност**: 2 520.00
  • Изпълнител: Илка, Договорена стойност по проекта*: 8 000.00 , Отчетена стойност**: 3 100.00
  • Изпълнител: СЕВЕР-ЗАПАД КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 000.00 , Отчетена стойност**: 2 000.00
  • Изпълнител: БРАЗИЛ ТРЕЙД ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 18 368.00 , Отчетена стойност**: 18 368.00
  • Изпълнител: ВИЛИ СЕРВИЗ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 500.00 , Отчетена стойност**: 2 500.00
  • Изпълнител: МАКС ИНОВЕЙШЪНС - МИ 5 ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 500.00 , Отчетена стойност**: 2 500.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 10.00 , Достигната стойност: 11.00
Индикатор 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 5.00 , Достигната стойност: 5.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 149 472.40 BGN
БФП 149 472.40 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 149 471.11 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Процедура за определяне на изпълнител чрез избор с публична покана с предмет: “Доставка на оборудване” с обособени позиции Нискотемпературен вертикален шкаф – 1бр. Вертикална крайстенна среднотемпературна линия с ъглов модул – 1бр. Мобилни терминали – 2бр. Ледогенератор – 1бр. Колбасорезачка – 1бр. по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.003-0126-C01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г., Прогнозна стойност: 30 000.00
  • Обособена позиция 1: “Доставка на оборудване” с обособени позиции Нискотемпературен вертикален шкаф – 1бр
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: “Доставка на оборудване” с обособени позиции Вертикална крайстенна среднотемпературна линия с ъглов модул – 1бр
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: “Доставка на оборудване” с обособени позиции Мобилни терминали – 2бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 4: “Доставка на оборудване” с обособени позиции Ледогенератор – 1бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 5: “Доставка на оборудване” с обособени позиции Колбасорезачка – 1бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Процедура за определяне на изпълнител чрез избор с публична покана с предмет: “Доставка на оборудване” с обособени позиции: Нискотемпературен вертикален шкаф – 1бр.; Вертикална крайстенна среднотемпературна линия с ъглов модул – 1бр. ; Мобилни терминали – 2бр.; Ледогенератор – 1бр.; Колбасорезачка – 1бр, Прогнозна стойност: 30 000.00
  • Обособена позиция 1: Нискотемпературен вертикален шкаф – 1бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Вертикална крайстенна среднотемпературна линия с ъглов модул – 1бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Мобилни терминали – 2бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 4: Ледогенератор – 1бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 5: Колбасорезачка – 1бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Съобщение за набиране на ценови предложения за застраховане на закупено оборудване по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.003-0126-C01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г., Прогнозна стойност: 500.00
  • Обособена позиция 1: Съобщение за набиране на ценови предложения за застраховане на закупено оборудване по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.003-0126-C01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Съобщение за набиране на ценови предложения за осигуряване на обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.003-0126-C01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г., Прогнозна стойност: 2 500.00
  • Обособена позиция 1: Съобщение за набиране на ценови предложения за осигуряване на обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.003-0126-C01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Съобщение за набиране на ценови предложения за осигуряване на публичност и визуализация по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.003-0126-C01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г., Прогнозна стойност: 2 000.00
  • Обособена позиция 1: Съобщение за набиране на ценови предложения за осигуряване на публичност и визуализация по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.003-0126-C01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Съобщение за набиране на ценови предложения за осигуряване на счетоводител проект по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.003-0126-С01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г., Прогнозна стойност: 5 400.00
  • Обособена позиция 1: Съобщение за набиране на ценови предложения за осигуряване на счетоводител проект по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.003-0126-С01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN