Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0297-C01
Наименование на проекта Подобряване на енергийната ефективност на “ТИЧА - ШУМЕН” ООД
Бенефициент 127032176 ТИЧА - ШУМЕН ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 21.08.2017
Дата на стартиране 21.08.2017
Дата на приключване 19.09.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Шумен, Шумен, гр.Шумен

Описание

Кратко описание на проекта
     “Тича-Шумен” ООД е основана през 1997 година със седалище и адрес на управление град Шумен и е с основна икономическа дейност: 23.63 Производство на готови бетонови смеси (КИД 2008). Фирмата разполага със собствена база с площ от 14000 m², върху която са изградени два напълно обособени бетонови възела, кантар, депо за инертни материали, силозно стопанство за съхранение на цимент, железарски цех, автомобилен парк и сервиз.
С цел разширяване на дейността си, компанията планира да закупи нов високопроизводителен и енергийно ефективен бетонов възел. Фирмата има планове да намали разходите на енергия, като придобие система за оползотворяване на отпадна топлина от компресора за сгъстен въздух и автоматизирана система за мониторинг на електропотреблението. С цел икономия на вода от ежедневното миене на бетоновозите,   “Тича-Шумен” ООД  планира да инсталира система за пречистване на отпадни води и повторното им използване. Компанията планира да използва консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001.
     Посредством проекта фирмата кандидатства да закупи нов високопроизводителен, с добри технико-икономични параметри модерен бетонов възел и по този начин да разшири дейността си, да намали себестойността на продукта и го направи конкурентен в региона. Това е предпоставка за устойчиво развитие, което ще разшири пазарните позиции на фирмата в строителния бранш.
Дейности
  • Дейност: Придобиване на ново оборудване. Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на: Бетонов възел- 1бр.; Автоматизирана система за мониторинг на енерго- потреблението (АСМЕ) - 1бр.; Система за оползотворяване на отпадна топлина от компресор за сгъстен въздух - 1бр.; Система за пречистване на отпадни води - 1бр.;: Като част от дейността по проекта ще бъдат закупени и въведени в експлоатация следните активи: Мярка 1. Придобиване на Бетонов възел- 1бр. Сега фирмата използва при производството си 2 броя стари и амортизирани. бетоновъзела, с ниска производителност( общо 38 куб.м/час ) и с висок разход на електроенергия ( общо 210 kW ). Посредством проекта “ТИЧА - ШУМЕН” ООД планира да разшири производството си, като придобие нов високопроизводителен (56 куб.м/час) и енергоефективен ( 76,7 kWh ) бетонов възел. Съоръжението е необходимо на компанията за намаляването на енергопотребление с 4.4158 kWh./куб.м., което значително ще намали себестойността на произвеждания бетон. Мярка 2. Придобиване на Автоматизирана система за мониторинг на енерго- потреблението (АСМЕ) - 1бр. Понастоящем имаме само търговското мерене на електроенергията в предприятието. Фирмата чрез проекта планира въвеждането на АСМЕС, цел намаляване консумацията на ел.енергия. Конкретната мярка включва дейности, свързани с доставката и въвеждането в експлоатация на системата за автоматичен мониторинг за новия бетонов възел, закупен по настоящия инвестиционен проект. Устройството ще дава ясна представа за това какво е енергопотреблението, използвано от производствената система, с възможност за отчитане произведената продукция (чрез въвеждане на стойността за специфичната енергоконсумация на всеки един отделен продукт), къде са най- големите енергийни и производствени натоварвания, каква е съответната им стойност. С натрупаните данни ще е възможно да се определи реалните енергийни разходи и производство, както и полезни справки и др. в зависимост от предпочитанията и заданието, оформено и въведено в системата. Ще е възможно да се определи оптималния режим на работа на бетоновия възел. АСМЕ ще спомогне фирмата да планира ефективно производствения процес с цел намаляването на разходите на електроенергия и суровини. Мярка 3. Внедряване в експлоатация на система за оползотворяване на отпадна топлина от компресор за сгъстен въздух - 1бр. С цел намаляване разходите на електроенергия при затопляне на спомагателните материали (химически добавки за производството на бетон ), фирмата планира да внедри Система за оползотворяване на отпадна топлина от компресор за сгъстен въздух. Чрез въздуховоди от компресора тази топлина ще се подава за отопление на химическите добавки през зимния период и ще спомогне за намаляване потреблението на ел. енергия. Мярка 4. Доставка на Система за пречистване на отпадни води - 1бр. Проектът ще включва дейности за пречистване на отпадъчни води, с цел повторното им използване за измиване на бетоновозите. Машините за превоз на бетонови смеси до обектите, както и оборудването за основното производство, периодично след приключване на работа трябва да се измият, като отпадналите води преминавайки през изградени утайници се насочват към канализацията. Посредством проекта фирмата планира придобиването на система за пречистване на отпадните води. Водата след измиване на машините, постъпва по самотек в утайниците. Системата представлява: смукател с филтър за механични примеси и циркулационна помпа с тръбопровод. Смукателя с филтър се поставя в утайника с най чиста вода, пуска се помпата и пречистената и филтрувана вода отново повторно се използва за измиване на машините. Утайниците периодично се източват за почистването им. Инвестициите се отнасят за мерки 1, 2, 3 и 4 от енергийния одит Стъпките за изпълнение на дейността от мярка 1 са: 1. Избор на изпълнител - чрез „Избор с публична покана“ (от 2 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка (от 4 до 10 месец); 3. Въвеждане в експлоатация (от 10 до 12 месец). Стъпките за изпълнение на дейностите от мерки 2, 3 и 4 са: 1. Избор на изпълнител - чрез съобщение за събиране на ценови предложения (от 2 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка на услугите (от 4 до 10 месец); 3. Въвеждане в експлоатация (от 10 до 12 месец)., Договорена стойност: 426 370.94 , Отчетена стойност: 436 430.00
  • Дейност: Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001, Консултантски услуги за сертифициране на ISO 50001 и Публичност и визуализация.Консултантски услуги за Енергиен одит: Като част от дейността по проекта ще бъдат извършени следните услуги: 1.Консултантски услуги за въвеждане на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; 2.Консултантски услуги за сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; Стандарта създава рамка за управление на енергийните характеристики и контрол и намаление на енергийното потребление.Системата за управление на енергията обхваща следните основни процеси: -Енергийно планиране; -Енергиен преглед – включващ енергийното потребление и анализ на използваната енергия; -Енергийно обследване – включващ данни за енергийните характеристики на дейността и определянето на енергийна базова линия; -Планиране на управлението на енергията. Стандартът определя изискванията за създаване, внедряване, поддържане и подобряване на системата за управление на енергията, чиято цел е да даде възможност на фирмата да следва систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийната ефективност , енергийната сигурност, използването на енергия и потреблението. Стандартът има за цел да помогне на компанията непрекъснато да намалява консумация на енергия, и следователно разходите си за енергия и емисиите на парникови газове. Ползите от стандарта са намаляването на разходите за енергийни ресурси и ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда. Това води до подобряване на енергийната ефективност, намаляване на себестойността на произвежданата продукция и повишаване на конкурентоспособността на фирмата. 3.Услуги за Публичност и Визуализация. Планира се изработка и доставка на 2 броя табели които трябва да се монтират на видно място във фирмата. 4.Консултантски услуги за Енергиен одит. Това е единствената дейност по проекта, която се извършва предварително с цел да предпише енергийно ефективни мерки, които да помогнат на кандидат бенефициента да планира инвестициите си. Съгласно указанията във формуляра за кандидатстване се бележат че започват в първия месец със срок на изпълнение 2 месеца. Стъпките за изпълнение на дейностите: 1. Избор на изпълнител - ще се осъществи чрез съобщение за събиране на ценови предложения за избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка на услугите (от 4 до 10 месец);, Договорена стойност: 35 910.00 , Отчетена стойност: 35 200.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕНЕРКОН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 19 350.00
  • Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ КЪНСТРАКШЪН АД, Договорена стойност по проекта*: 298 459.00 , Отчетена стойност**: 426 370.00
  • Изпълнител: ИВАН АЛЕКСАНДРОВ - 93 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 5 410.00
  • Изпълнител: НЕНКОМ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 4 650.00
  • Изпълнител: ГЛОБАЛ ГРУП СОФИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 7 710.00
  • Изпълнител: КОНСУЛТАТИВ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 7 650.00
  • Изпълнител: ЕЛФИ РЕКЛАМА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 490.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 477.25 , Достигната стойност: 477.25
Индикатор 3 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 390.87 , Достигната стойност: 390.87
Индикатор 4 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 6 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 472 383.94 BGN
БФП 337 850.76 BGN
Собствено финансиране 134 533.18 BGN
Общо реално изплатени суми 337 181.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА: Бетонов възел- 1 брой, Прогнозна стойност: 426 370.94
  • Обособена позиция 1: Бетонов възел- 1 брой
    Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ КЪНСТРАКШЪН АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 298 459.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги по въвеждане на ISO 50001, Прогнозна стойност: 8 000.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги за Енергиен одит, Прогнозна стойност: 19 410.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги по сертифициране на ISO 50001, Прогнозна стойност: 8 000.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Доставка на Автоматизирана система за мониторинг на енерго- потреблението (АСМЕ) - 1 брой., Прогнозна стойност: 4 650.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Доставка на система за оползотворяване на отпадна топлина от компресор за сгъстен въздух - 1бр., Прогнозна стойност: 3 530.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Доставка на Система за пречистване на отпадни води - 1 брой, Прогнозна стойност: 1 923.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Публичност и визуализация, Прогнозна стойност: 500.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN