Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.003-0355-C01
Наименование на проекта Създаване на нови работни места в Пътища и мостове ЕООД
Бенефициент 813029821 ПЪТИЩА И МОСТОВЕ ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 13.09.2016
Дата на стартиране 13.09.2016
Дата на приключване 13.05.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Прекратен (към дата на прекратяване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Варна, с.Тополи
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Варна, гр.Варна

Описание

Кратко описание на проекта
Непрекъсното нарастващия обем работа на Пътища и мостове ЕООД през последната година доведе до основната потребност на фирмата - разкриването на нови устойчиви работни места и назначаване на служители, които да спомогнат за покриване на увеличения обем работа.
Удовлетворяването на тази потребност е и една от основните цели на проекта.
Посредством изпълнението на предвидените по проекта дейности:
1. Наемане на безработни и неактивни лица за период до 12 месеца
2. Закупуване на оборудване, работно облекло и лични предпазни средства(ЛПС) свързани със създаването на новите работни места
3. Дейности за организация и управление на проекта
4. Дейности по информиране и публичност
ще бъде възможно постигането на общата цел на проекта.
Като резултати от изпълнението на дейностите се очаква разкриването на 17 нови работни места(Работник поддръжка на пътища-5бр,Работник полагане на пътни настилки-5бр,Геодезист-2бр,Инженер, пътно строителство-2бр,Машинисти ПСМ-2бр,Технолог оценител-1бр) и сключване на трудови договори; запазване на минимум 9 от новоразкритите работни места за срок от минимум 12 месеца след приключване на проекта; закупуване на оборудване пряко необходимо и свързано със създаването на новите работни места; закупуване на работно облекло и ЛПС за новоназнaчените служители; създаване на екип за управление на проекта; доставени визуализационни материали.
Целевата група, която ще бъде включена в проекта е Безработни и неактивни лица(17 лица), от които 5 лица ще бъдат от специфична категория Безработни младежи до 29г. вкл. и 4 лица от специфична категория Безработни лица с ниска степен на образование(по ниско от средното). 
По време на изпълнение на проекта и включените в него дейности Пътища и мостове ЕООД ще използва натрупания през годините опит в изпълнението на подобни дейности и проекти и ще следи за стриктното спазване на хоризонталните принципи на ОП РЧР - равни възможности и недопускане на дискриминация, равенство между половете и устойчиво развитие.
Дейности
  • Дейност: "Наемане на безработни и неактивни лица за период до 12 месеца": Целта на дейността е разкриване на 17 нови работни места и назначаване на служители за тях от целева група безработни и неактивни лица, като 9 от тях ще бъдат от специфична категория Безработни младежи до 29г. вкл.(5човека) и специфична категория Безработни лица с ниска степен на образование(по ниско от средното)(4 човека). По проекта се предвижда разкриването на следните нови работни места по длъжности: 1.Работник поддръжка на пътища (код съгласно НКПД 9312 0006) - 5бр. 2.Работник полагане на пътни настилки (код съгласно НКПД 7119 2013) – 5бр. 3.Геодезист (код съгласно НКПД 2165 6001) - 2бр. 4.Инженер,пътно строителство (код съгласно НКПД 2142 6010) – 2бр. 5.Машинисти ПСМ (код съгласно НКПД 8342 2007) - 2бр. 6.Технолог оценител(код съгласно НКПД 3116 3009) - 1бр. Дейността ще включва подбор и наемане на кадри на новоразкритите работни места. Основните етапи за осъществяването й са: изготвяне на списък с изисквания към длъжността, събиране на автобиографии, провеждане на интервюта, подбор на кадри, наемане на работа на избраните лица, сключване на трудови договори на пълен работен ден и съблюдаване за изпълнението на работните задължения. Етапите за изпълнението на дейността ще са съобразени с изискванията на УО описани в Ръководството на бенефициента, законодателството на Република България и ще съблюдават спазването на принципите за равни възможности и недопускане на дискриминация, равенство между половете и устойчиво развитие. В случаи, че някое от наетите лица по проекта напусне или бъде правомерно освободено преди да са изтекли месеците, предвидени за субсидирана заетост, то ще бъде заменено от друго лице от целевата група следвайки установените критерии за подбор. Изпълнението на дейността ще допринесе за намаляване на безработицата в района на изпълнение на проекта. Дейността е планирана да бъде изпълнявана 20 месеца, през които поетапно (предвид голямата бройка на разкритите нови работни места) ще бъде правен подбор на кадри (събиране на автобиографии, провеждане на интервюта, подбор, сключване на трудови договори). Първите новоназначени служители се очаква да започнат работа до 4ти проектен месец и да им бъде осигурена субсидирана заетост в рамките на 12 месеца (до 16ти проектен месец). Втората група новоназначени ще започне работа до 8ми проектен месец и ще им бъде осигурена субсидирана заетост до края на проекта (за 12 месеца). Фирмата предвижда да създаде устойчивост на резултатите след приключване на проекта като осигури запазване на девет от новоразкритите работни места за минимум 12 месеца след приключване на дейностите по проекта., Договорена стойност: 131 108.40 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: "Закупуване на оборудване, работно облекло и лични предпазни средства свързани със създаването на новите работни места": Целта на дейността е закупуване на оборудване пряко необходимо за създаването на новите работни места и осигуряване на работно облекло и лични предпазни средства(ЛПС) на новоназначените служители. По проект е предвидено да се закупи следното: 1. ДМА: Работна станция(монитор, компютър, мишка и клавиатура)-3бр; Мобилна работна станция-2бр; GPS-1бр.; Фугурези-2бр; Гръбни духалки-3бр; Храсторез-3бр. и Моторен трион-2бр. 2. Работно облекло: Лятно (яке и полугащеризон)-16бр.; Зимно(ватирано яке и ватиран гащеризон)-16бр. 3. ЛПС: Обувки-16чифта. Описаните по-горе работно облекло и ЛПС са определени на база утвърден от Управителя на фирмата списъка на професиите, длъжностите и работните места, при които се изисква ползването на работно облекло и ЛПС. Осигуряването на работно облекло и ЛПС за новоназначените служители е особено важно, за да защити здравето и безопасността им. Тяхното качество е сред най-важните приоритети за осигуряване на физическото здраве и ограничаване на последствията от възникнали злополуки на работното място. Дейността ще включва провеждане на процедура по външно възлагане съгласно ПМС № 118/20.05.2014г, изменено с ПМС159/26.06.2015(или разпоредбите на действащото на етап изпълнение законодателство) и насоките на УО описани в Ръководството на бенефициента. Предвиденото за закупуване оборудване попада в случаите на чл. 8 (2), където се изисква провеждането на процедура избор с публична покана. При провеждане на процедурата, фирмата ще съблюдава спазването на принципите за равнопоставеност и недопускане на дискриминация, пропорционалност, публичност и прозрачност. Екипа по проекта ще разработи тръжните документи и техническата спецификация на необходимото оборудване, като включи минимални изисквания към него, а избора на изпълнител ще се осъществи на база „икономически най-изгодна оферта“. След предоставяне на необходимите документи съгласно чл.22 ал.2 ще се подпише договор с избрания кандидат. Предвиденото за доставка работно облекло и ЛПС попада в праговете на чл. 9 (1) и чл. 9 (3) от ПМС 118/20.05.2014г., изменено с ПМС159/26.06.2015., където се допуска доказване на извършените разходи с първични платежни документи. След доставка на работни станции,мобилни работни станции,GPS,фугурези,гръбни духалки,храсторези,моторни триони, работно облекло и ЛПС ще се подпише приемо-предавателен протокол. След въвеждане в експлоатация на горепосоченото оборудване ще се подпише финален приемо-предавателен протокол. Предназначението на закупеното оборудване ще се запази за срок не по-кратък от 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад. Дейността е планирана да бъде изпълнявана 3 месеца. През първия проектен месец ще се проведе тръжна процедура за избор на изпълнител за доставка на оборудване. Също така фирмата след пазарно проучване ще избере доставчик на работно облекло и ЛПС. След провеждането на процедурата, на база „икономически най-изгодна оферта“ ще бъдат избрани изпълнители. След доставката на оборудването, работното облекло и ЛПС (което ще следва да се осъществи преди започване на работа на новоназначените служители) новоназначените служители ще могат да изпълняват пълноценно служебните си задължения през 12 месеца на субсидирана заетост. Фирмата ще използва следните методи и средства за изпълнение на дейността: -Методи за наблюдение и контрол-ръководителят на проекта ще координира с Управителя на фирмата дейностите по избор на изпълнители,за да има винаги актуална информация за статуса на изпълнение на дейността -Отчетност при изпълнение на дейността-документите касаещи изпълнението на дейността ще бъдат надлежно съхранявани,като финансовите документи свързани с изпълнението на дейността ще се съхраняват от счетоводния отдел -Индикатори за измерване на работата по дейността-индикаторите ще бъдат част от документацията на проекта и ще касаят основно постигането на целите,спазване на планирания бюджет и изпълнение на планираните дейности в срок, Договорена стойност: 63 100.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: "Дейности за организация и управление на проекта": Целта на тази дейност е да бъде сформирано екипно ядро от специалисти, които да отговарят за цялостното изпълнение на проекта. Екипът ще се състои от следните позиции: Ръководител на проекта, Координатор и Счетоводител. Изпълнението на дейността ще премине през няколко основни етапа – сформиране на екипа, изпълнение на ангажиментите му, осигуряване на предпоставки за успешно приключване на проекта. Дейността ще бъде осъществена чрез сформирането на екип състоящ се от следните лица имащи определени задължения: 1. Ръководител на проекта Ръководителят на проекта е пряко отговорен за цялостно му управление, ръководене на екипа, планиране, ресурсно обезпечаване, изпълнение на проектните дейности и осигуряване изпълнението на целите на проекта. Подробно описание на задълженията на ръководителя на проекта е описано в т.9 Екип. 2. Координатор на проекта Координатора подпомага дейността на Ръководителя на проекта като осъществява пряка връзка с отговорните служители по процедурата на УО и изготвя официална кореспонденция с управляващия орган и договарящия орган, координира работата със служители и подизпълнители. Основни задължения: - Осъществява контрол по спазването на календарния график по проекта за изпълняването на дейностите - Следи за съответствие на проектните дейности с изискванията на документите по процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, нормативните документи и стандарти в актуално издание - Отговаря за визуализацията на проекта: следи за правилното визуализиране на проектната документация и организира изработване и монтиране на информационни табели и стикери - Разработва документи и организира провеждането на процедурите за избор на служители и доставчици. Поддържа оперативните връзки с подизпълнителите и с други контрагенти по всички въпроси, свързани с проекта - Отговаря за техническото отчитане по проекта - Осъществява техническото обслужване на дейностите по проекта - Организира и документира планираните срещи и въвежда периодично информацията в база данни - Отговаря за съхраняването на документацията по проекта - Координира връзките между всички участници в проекта - Подпомага текущото отчитане на активите, свързани с реализацията на проекта 3. Счетоводител на проекта Счетоводителя на проекта ще отговаря за систематичното, законосъобразно и навременно отразяване в счетоводната документация на предприятието на всички имащи финансово изражение дейности по проекта и ще изготвя финансовите отчети във връзка с междинни и окончателно искане по проекта. Основни задължения: - Създаване и поддържане контакти с банкови институции във връзка с банковата сметка на проекта - Планиране и контрол върху навременни плащания и отчитания на счетоводните операции по проекта - Поддържане и отчитане на счетоводната документация по изпълнение на проекта - Проследява за ясното идентифициране на счетоводните отчети и правилното разходване на средствата, свързани с проекта - Изготвяне на счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проекта в съответствие с националното законодателство - Изготвя финансовите отчети по проекта - Следи за управлението на бюджета на проекта - Отговаря за изпълнението на всички финансови операции на проекта и осчетоводяването на всички дейности съгласно действащите нормативни уредби Ангажиментите по проекта на включените в него лица ще бъдат определени след сключване на граждански договор за целите на проекта., Договорена стойност: 17 380.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: "Дейности по информиране и публичност": Основната цел на дейността е информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ. Дейността ще бъде осъществена в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство. Дейността включва закупуването на 2 бр. информационни табели и 19бр. стикери за новозакупеното оборудване. Табелите ще бъдат поставени на видни места в двата офиса на фирмата в гр.Варна и с.Тополи. Стикерите са предназначени за Мобилни работни станции,GPS,Фугурези,Гръбни духалки,Храсторез,Моторен трион по един стикер,а за Работната станция включваща компютър и монитор по 2бр.стикери. Изпълнението на доставката попада в случаите на чл. 9 (1) и чл. 9 (3) от ПМС 118/20.05.2014г., изменено с ПМС159/26.06.2015 където се допуска доказване на разхода само с първични платежни документи, без да е необходимо сключването на писмен договор. Фирмата ще съблюдава спазването на принципите за публичност и прозрачност, пропорционалност, равнопоставеност и недопускане на дискриминация и ще възложи изпълнението на изпълнител след направено предварително проучване на пазара. След доставката на визуализационните материали ще се подпише приемо-предавателен протокол. Дейността е планирана да бъде изпълнявана 20 месеца. През първия проектен месец ще бъде избран изпълнител, след което ще бъдат доставени визуализационните материали. Дейността ще продължи до приключване на проекта, а закупените визуализационни материали ще бъдат поддържани при бенефициента съгласно разпоредбите на общите условия на договора за БФП., Договорена стойност: 785.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 17.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 9.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 212 373.40 BGN
БФП 169 898.72 BGN
Собствено финансиране 42 474.68 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN