Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0016-C01
Наименование на проекта Повишаване на енергийната ефективност в “МАРИМАХ - ИНОКС” ООД
Бенефициент 160061845 МАРИМАХ - ИНОКС ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 15.11.2017
Дата на стартиране 15.11.2017
Дата на приключване 13.12.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Пловдив, гр.Пловдив

Описание

Кратко описание на проекта
Фирма „Маримах Инокс“ ООД е създадена на 07.09.2006 г. в град Пловдив. Дейността й стартира през същата година и не е прекъсвана до този момент.
Основният предмет на дейност на фирмата е производство на широка гама технологично оборудване за млекопреработвателната и други отрасли на хранително – вкусовата промишленост:
-	Неръждаеми съдове – ферментатори, заквасочници, процесни съдове, реактори;
-	Топлообменници;
-	Автоцистерни;
-	Хигиенно оборудване;
-	Спомагателно оборудване.
Освен производство на оборудване Маримах Инокс ООД предлага ремонтно възстановителна дейност, изграждане на неръждаеми тръбопроводи, монтажна дейност, както и различни услуги свързани с използването на съществуващите машини – рязане на плазма (ръчна и автоматична), огъване с абкант, изработка на стругаро - фрезистки детайли, както и заваряване (машинно и ръчно) и др.
Своят предмет на дейност компанията осъществява в производствено помещение (част от сграда), ползвано под наем.
Част от основното производствено оборудване е морално и физически остаряло и е с ниска енергийна ефективност.
Инвестиционният проект предвижда подмяна на съществуващата ръчна плазма с автоматична машина за плазмено рязане, интегриране на система за оползотворяване на отпадна топлина и система за мониторинг на енергопотреблението:
•	Машина за плазмено рязане;
•	Вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина;
•	Система за мониторинг на енергопотреблението(СМЕ);

След интегриране на изброеното по-горе технологично оборудване, производственият капацитет на предприятието ще нарастне значително, което от своя страна ще доведе до поемане на повече поръчки и разрастване на предприятието, както и по-нисък разход на енергия на единица произведена продукция.
Дейности
  • Дейност: Подмяна на стара съществуваща ръчна плазма с нова автоматична машина за плазмено рязане с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление - Мярка 1: Предложената мярка (подмяна на стара ръчна плазма) участва в третия етап на производството спрямо технологичната карта на предприятието, а именно: Разкрой на материала и изработка на заготовки. Старата ръчна плазма има следните недостатъци: бавна скорост на рязане, трудно изработване на сложни детайли, голям разход на въздух, ряза получен след нейното използване е черен и грапав, което налага последваща механична обработка. Предвид изброените недостатъци и естеството на възложените поръчки се налага използването на външни услуги. Предвижда се интегриране в производствения процес на нова автоматична машина за плазмено рязане. Новата автоматична машина за плазмено рязане е изцяло съобразена със съвременните технологични изисквания и може да използва за дейността си рециклирани суровини. Машината за плазмено рязане е по-надеждна, енерго-спестяваща и щадяща материалите и продукцията. - Автоматика: управлението, изпълнителните механизми и софтуерът са такива, че свеждат времето за изработка на единица продукция наполовина, респективно и разходите за електро енергия, човеко часа, труд и пр. - За задвижване, по всички оси, се използват съвсем ново поколение енергоспестяващи ел. мотори. - При програмиране, изчертаване и разполагане на детайлите – софтуерът автоматично разполага детайлите върху листа ламарина, така че времето за изрязване да бъде минималното възможно. Също така той напълно автоматично подрежда детайлите, така че отпадъка да бъде минимален. Машината за плазмено рязане е със следната окомплектовка: - Ширина на рязане – 2200mm; - Дължина на рязане – 4800mm; - Задвижване по ос „Y” – два синхронизирани сервомотора; - Задвижване по ос „Х” – серво мотор; - Задвижване с АС безчеткови сервомотори; - Бързо позициониране със скорост 30m/min с точност 0,01mm; - Моста и рамката по които се води рязането са независими, не са свързани с работната маса, по този начин се постига постоянна точност и скорост на рязане независимо от натоварването на работната маса; - Автоматичен контрол на височината на режещата глава; - Защита против удар на плазмената горелка; - Секционна работна маса, интегрирана с автоматична система за максимално извличане на изгорелите газове; - Специални жалюзи, в процеса на рязане се отварят точно под режещата глава; - Устройство с висока разделителна способност; - CNC контрол под Windows; - Софтуер за програмиране; - Газосмесител за предварителен избор на плазмообразуващи газове; - Една глава за плазмено рязане; - Един набор от консумативи и части. Единичната производителност на новата автоматична машина за плазмено рязане в сравнение със старото технологично оборудване е в пъти по-голяма, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. След интегриране на новата автоматична машина за плазмено рязане се предвижда увеличаване на обема продукция, обработван с новото технологично оборудване. Енергийните спестявания са основно в резултат на по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция на новото технологично оборудване. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Сключване на договори (от 4 до 5 месец). 3. Доставка на активите и подписване на приемно-предавателни протоколи ( 6-8 месец). 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (8-10 месец)., Договорена стойност: 495 000.00 , Отчетена стойност: 494 900.00
  • Дейност: Вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина - Мярка 2: Вентилация на производствена зона в работното хале не съществува. За базова линия взимаме вентилация, с обем 500м3/ч, който е еднократен, съгласно чл.306, Раздел III(Механична вентилация) от Наредба №15 от 28.07.2005г. за технически правила и нормативи за проектиране, изграждане и експлоатация на обектите и съоръженията за производство, пренос и разпределение на топлинна енергия. Източника на енергия, който подгрява въздуха е електрическа енергия. При симулиране на разхода на енергия са отчетени всички параметри съгласно методиката на Наредба №7 за енергийна ефективност на сгради. Обекта се намира в климатична зона 6, гр.Пловдив и всички средномесечни температури са взети за съответната зона. Предвижда се изграждане на вентилационна инсталация с високоефективна рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина от изхвърляният въздух на работната зона. Предимствата на вентилационната система с рекуперация са следните: - Контрол на температурата на подаване на пресният въздух в тесни граници; - Висока енергийна ефективност над 75%; - Нисък разход на енергия за обработване на външният въздух; - Спестени емисии CO2; - Опазване на околната среда; Всичките тези предимства, заедно с поддържане на комфорта на микроклимата в работната зона обуславят решението да бъде интегрирана такава система в работната зона. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Доставка на активите ( 6-8 месец). 3. Тестване и пускане в експлоатация и подписване на протокол (8-10 месец). , Договорена стойност: 9 125.00 , Отчетена стойност: 9 125.00
  • Дейност: Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) - Мярка 3 : Събирането и съхранението на информация за енергийното потребление на едно предприятие е особено важно за процеса на идентифициране на отклонения от нормалната експлоатация на съоръженията и промените настъпили при консумация на енергия, водещи до нарушаване на енергийната ефективност в предприятието. Важната информация трябва да се събира и анализира през редовни интервали от време. В компанията бенефициент данните за енергийното потребление не се събират за всеки отделен консуматор, като има обща информация за цялото енергопотребление отчетено от електромер за търговско мерене. Към момента на извършване на одита в компанията няма въведена система за мониторинг и планирано управление на потреблението на енергия, съответно не се проверява потреблението на енергия спрямо базовите стойност. Поради тази причина проекта предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението. Необходимо е да се осъществява контрол на енергопотреблението, посредством измервателни уреди за тази цел. Персоналът трябва да бъде обучен да анализира енергийното потребление. За целите на проекта, фирмата предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 1, която да записва потреблението на енергоносителя и ресурси за основния технологичен процес (конкретно мярка 1), като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление. Необходимо е същевременно системата да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Автоматизираната система за мониторинг и контрол на енергопотреблението представлява операторска станция при енергийният мениджър на предприятието, включваща персонален компютър и програмно осигуряване за получаване, обработване, архивиране и визуализиране на разходите на енергия. Операторската станция получава обработената от контролера и локалната система информация и изчислява: - Сумарните разходи по време; - Частта от консумацията в проценти по съоръжения, обособени звена и общо; - Консумирани енергоносители по изработено изделие и единица продукт; - Консумирана енергия по смяна или конретен оператор; - Нормализиране на данните за консумирана енергия спрямо сезонни параметри и външна температура; Параметрите на енергоносителите се усредняват, а разходите им се натрупват и запомнят по минути, по часове, по денонощия, по седмици, по месеци и по години. Текущите стойности на параметрите се визуализират на монитора на операторската станция чрез специално разработени екрани с барграфи и графични изображения на уредите, а запомнените параметри се обработват и визуализират на монитора или разпечатват в табличен или графичен вид (трендове). Архивът, наборът (групата) параметри и мащабът на времето при визуализацията са свободно конфигурируеми, което значително улеснява анализите. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена енергия и съответно плануване на бъдещото и потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване, съобразени с плануваните количества на производството. Системата за енергиен мениджмънт е съставена от: - Измерващо устройство (електромер, уред за измерване на разход на флуид); - Сървър на който е инсталиран софтуер за запис, визуализация, анализ и изработване на репорти за различните параметри на мониторинга. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Доставка на активите ( 6-8 месец). 3. Тестване и пускане в експлоатация и подписване на протокол (8-10 месец). , Договорена стойност: 13 540.00 , Отчетена стойност: 13 400.00
  • Дейност: Изготвяне на Енергиен одит по образец - 1 бр.: Дейността по изготвяне на енергийния одит в дружеството е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител – 1 месец 2. Извършване на услугата – 1-2 месец, Договорена стойност: 19 900.00 , Отчетена стойност: 19 900.00
  • Дейност: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 10 месец). , Договорена стойност: 1 000.00 , Отчетена стойност: 990.00
  • Дейност: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001: Дейностите по сертифициране на Система за управление на енергията, разработена и внедрена в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включват: - провеждане на одит I фаза (предсертификационен одит) за преглед на документацията на изградената и внедрена Система за управление на енергията; - провеждане на сертификационен одит (същински одит) за цялостна проверка на Системата за управление на енергията и на отстраняването на констатирани в предишните одити несъответствия; - издаване на сертификат/и на български език и на английски език при успешно приключили одити. Процеса на сертификация се осъществява в съотвествие с изискванията на международния стандарт ISO/IEC 17021:2011. С успешното изпълнение на дейностите по сертифициране на Система за управление на енергията, разработена и внедрена в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, фирмата ще може да отговори на международните стандарти за подобряване на енергийната ефективност и опазване на околната среда. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 10 месец). , Договорена стойност: 14 000.00 , Отчетена стойност: 13 900.00
  • Дейност: Изпълнение на мерки за визуализация - стикери, плакати, табели и др.: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на сградата, където се изпълява проекта. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от МАРИМАХ-ИНОКС ООД задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г. На всички активи закупени по проекта ще бъдат залепени стикери указващи подкрепата на ЕС и ЕФРР. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 10 месец). , Договорена стойност: 3 000.00 , Отчетена стойност: 2 800.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СТАНДАРТ ПРЕЦИЗ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 879.02 , Отчетена стойност**: 990.00
  • Изпълнител: Даниел Стандарт ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 9 254.04 , Отчетена стойност**: 13 400.00
  • Изпълнител: КЛИМАТРОНИК ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 301.73 , Отчетена стойност**: 9 125.00
  • Изпълнител: БАЙЕР-БГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 341 790.70 , Отчетена стойност**: 494 900.00
  • Изпълнител: ДИ ЕМ 2008 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 486.12 , Отчетена стойност**: 2 800.00
  • Изпълнител: ТРАНСПАСИФИК СЕРТ. ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 12 341.81 , Отчетена стойност**: 13 900.00
  • Изпълнител: Еко Глоуб ООД, Договорена стойност по проекта*: 17 669.21 , Отчетена стойност**: 19 900.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 232.08 , Достигната стойност: 232.08
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 283.36 , Достигната стойност: 283.36

Финансова информация

Обща стойност на проекта 555 565.00 BGN
БФП 391 166.00 BGN
Собствено финансиране 164 399.00 BGN
Общо реално изплатени суми 390 711.05 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001, Прогнозна стойност: 1 000.00
  • Обособена позиция 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001
    Изпълнител: СТАНДАРТ ПРЕЦИЗ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 879.02
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Закупуване и доставка на Автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението на Мярка 1 - Автоматична машина за плазмено рязане, Прогнозна стойност: 13 540.00
  • Обособена позиция 1: Автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението - 1 брой
    Изпълнител: Даниел Стандарт ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 254.04
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Закупуване и доставка на автоматична машина за плазмено рязане , Прогнозна стойност: 495 000.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване на 1 брой Автоматична машина за плазмено рязане
    Изпълнител: БАЙЕР-БГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 341 790.70
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Закупуване и доставка на вентилационна система с рекуперативен блок, Прогнозна стойност: 9 125.00
  • Обособена позиция 1: Вентилационна система с рекуперативен блок - 1 брой
    Изпълнител: КЛИМАТРОНИК ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 301.73
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Извършване на енергиен одит по образец - 1 брой, Прогнозна стойност: 19 900.00
  • Обособена позиция 1: Енергиен одит
    Изпълнител: Еко Глоуб ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 669.21
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Изпълнение на мерки за визуализация, Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Визуализация
    Изпълнител: ДИ ЕМ 2008 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 486.12
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001, Прогнозна стойност: 14 000.00
  • Обособена позиция 1: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001
    Изпълнител: ТРАНСПАСИФИК СЕРТ. ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 341.81

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN