Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0524-C01
Наименование на проекта Развитие на управленския капацитет и растеж на БИО ФРЕШ ООД
Бенефициент 115587387 БИО ФРЕШ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 13.03.2017
Дата на стартиране 13.03.2017
Дата на приключване 20.02.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Марица, с.Царацово

Описание

Кратко описание на проекта
БИО ФРЕШ ООД е съвременна компания за производство на козметични продукти, създадена през 2000 г. В резултат на дългогодишната си дейност компанията е лансирала на пазара множество серии козметични продукти и към момента асортиментът, предлаган под марката Biofresh и останалите ни регистрирани търговски марки, надвишава 450 продукта. 
За реализацията на това многообразно производство БИО ФРЕШ ООД притежава собствена производствена база на площ над 20 декара, множество магазини в страната и развита дистрибуторска мрежа, която функционира посредством фирмен автопарк, който обслужва различните складови и търговски обекти. 
Логично продължение на фирмената стратегия за развитие, растеж и укрепване на пазарните позиции на фирмата е развитието на управленския капацитет чрез ефективни системи за управление. 
Основните дейности по проекта включват: 
1.Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието посредством внедряване и ре-сертификация на системи за управление в съответствие с изискванията на новите ревизии на международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015.
2.Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, които включват дейности за услуги за разработване и въвеждане на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятието.
3. Дейности за визуализация на проекта-подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013.
Очакваните резултати са подобряване на капацитета на фирмата за по-успешно присъствие на интензивно конкурентните външни пазари чрез въвеждане и прилагане на системи за управление, ИКТ базирани системи и приложения за управление на бизнеса и конкретно придобиване на сертификати за ре-сертифицираните системи за управление; получаване на лиценз за функционирането на въвежданата ИКТ система от избрания доставчик.
Дейности
  • Дейност: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез консултантски услуги, свързани с актуализиране на съществуващите в предприятието системи за управление в съответствие с изискванията на новите версии на стандартите ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015 и подготовка за тяхната ре-сертификация.: Проектното предложение в частта консултантски услуги, свързани с актуализиране на съществуващите в предприятието системи за управление в съответствие с изискванията на новите версии на стандартите ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015 и подготовка за тяхната ре-сертификация, ще бъде изпълнено посредством използването на външна организация с необходимата компетентност и специфична експертиза и ще премине през следните етапи: I. Избор на изпълнител за предвидените услуги в съответствие със ЗУСЕСИФ, ПМС 160/01.07.2016 г. и подзаконовите нормативни актове, Оперативното ръководство за изпълнение на договори по схемата и указанията на УО, а именно-публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения в Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България 2020, респективно служебна публикация на Единния информационен портал на съобщението. II. Актуализирането на съществуващите в предприятието системи за управление в съответствие с изискванията на новите версии на стандартите ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015 включва следните основни етапи и дейности: 1.Преглед на съществуващите системи за управление в предприятието, чиито наръчник, процедури и документи следва да бъдат приведени в съответствие с новата версия/ревизия на стандартите ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015.Целта на този преглед е консултантският екип да се запознае с предходните внедрени системи и да оцени необходимостта от тяхната промяна и актуализация в съответствие с новите ревизии, както и проучване на съществуващите практики и процедури на ръководството и др. 2.Актуализиране на съществуващите в предприятието системи за управление посредством разработване на нова документация на СУК и СУОС, включваща наръчник, процедури, политики, програми, документи и др. с нова, актуална версия на документите, в съответствие с новата версия/ревизия на стандартите ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015. В този етап консултантската организация следва да прецизира кои от документите от СУК и СУОС ще бъдат електронно генерирани, като се съобразят и вземат под внимание предвидените функционалности и на разработваните ИКТ базирани софтуерни приложения за управление на бизнес процесите в предприятието. 3.Практическо въвеждане на СУК и СУОС - консултантската организация ще съдейства на фирмата в практическото приложение на разработените в предишната фаза документи – електронни и на хартиен носител. 4.Вътрешен одит - провеждане на финален вътрешен одит на актуализираните СУК и СУОС, от екип с представители на Консултантската организация и представители на дружеството. По време на вътрешният одита се идентифицират необходими коригиращи и превантивни действия (когато има такива) за отстраняване на несъответствията и прилагане на области за подобрение, констатирани по време на одита. 5.Преглед от ръководството - Консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на СУК и СУОС, съгласно изискванията на новата ревизия на стандартите ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015. Чрез Прегледа от ръководството, компанията декларира готовност за ре-сертификация. Планираните дейности за актуализиране на съществуващите в предприятието системи за управление в съответствие с изискванията на новите версии на стандартите ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015 гарантират продължаващо подобряване на моделите на управление и организация на основните процеси в дейността на фирмата чрез прилагане на ефективни системи за управление, и по този начин осигуряване на обективни гаранти за качество на продуктите, услугите и процесите, и за устойчиво развитие, щадящо околната среда. Реализацията на планираните дейности гарантират мониторинг и управление на процесите, имащи значимо въздействие върху качеството и околната среда; управление на дейностите, свързани със значимите аспекти за качество и околна среда и гарантиране, че се извършват в дефинирани и управляеми условия и че ключовите характеристики, които могат да имат съществено въздействие, се наблюдават и управляват., Договорена стойност: 29 800.00 , Отчетена стойност: 29 700.00
  • Дейност: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез услуги за ре-сертификация на системи за управление в съответствие с изискванията на новите ревизии на международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015, предоставяни от акредитирана организация: След достигане на фаза за готовност за ре-сертификационен одит на СУК И СУОС в съответствие с изискванията на новите ревизии на международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015 в БИО ФРЕШ ООД, ще бъде извършен ре-сертификационен одит от независим сертифициращ орган, акредитиран за сертификация на системи за управление. Дейностите за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез услуги за ре-сертификация на системи за управление в съответствие с изискванията на новите ревизии на международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015, ще бъдат изпълнени посредством използването на външна сертификационна компания и ще преминат през следните етапи: I. Избор на изпълнител за предвидените услуги за ре-сертификация в съответствие със ЗУСЕСИФ, ПМС 160/01.07.2016 г. и подзаконовите нормативни актове, Оперативното ръководство за изпълнение на договори по схемата и указанията на УО, а именно-публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения в Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България 2020, респективно служебна публикация на Единния информационен портал на съобщението. Ще бъде поставено изискването услугите за ре-сертификация да бъдат извършени от орган по сертификация, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021:2011, а след 14.06.2017 г. по ISO/IEC 17021-1:2015 от: - националния орган по акредитация на Република България - Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация”, от национален орган по акредитация на друга държава-членка на ЕС, от национален орган по акредитация – страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство и Конфедерация Швейцария или от национален орган по акредитация на държава, която е страна по Споразумението за взаимно признаване на Европейската организация по акредитация – EAMLA в област сертификация на системи за управление или страна по IAF MLA (International Accreditation Forum, Multilateral recognition Agreement). II. Процесът на сертификация ще премине през следните етапи: 1.Подготовка и подаване на заявление за ре-сертификация към сертификационна акредитирана организация 2.Определяне на подходящ одиторски и екип и планиране на дати за извършването на ре-сертификационен одит от страна на сертификационната компания на място във фирмата 3.Провеждане на същинския ре-сертификационен одит на място във фирмата, включващ: •Преглед на документираните СУК и СУОС, за да се провери дали цялата документация, която се изисква от стандартите и се отнася до организацията, е разработена, внедрена и контролирано документирана. •Оценка на степента на ефективно внедряване на СУК и СУОС, и потвърждение, че съответстват на изискванията на международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015 и предмета на дейност на компанията. •Преглед на основните процеси и дейности на фирмата–одиторският екип извършва оглед на технологични, производствени, управленски и спомагателни процеси и дейности, интервюта с ключови служители и работници и преглед на документи и записи. Оценява се тяхното съответствие спрямо стандартите, СУК, СУОС и нормативните изисквания. •Преглед на програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от ръководството, за да се потвърди, че са съставени и проведени така, че да гарантират ефективността на внедрените СУК и СУОС, и на изискванията на международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015. •Доклад от ре-сертификационен одит и констатации от водещия одитор, относно несъответствията (ако има такива) и препоръките за подобряване. •Крайното решение на одиторите за препоръка към сертифициращата организация за издаване на сертификати за съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015 ще бъде основано върху доказателствата, събрани по време на ре-сертификационния одит. Като резултат, сертифициращата организация следва да одобри сертификация спрямо международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015, и да издаде сертификати на БИО ФРЕШ ООД., Договорена стойност: 21 200.00 , Отчетена стойност: 21 160.00
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и въвеждане на Система за мобилна търговска дейност (Мобилна CRM система): Дейността включва използването на услуги за разработване и въвеждане на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятията и конкретно разработване и въвеждане на Система за мобилна търговска дейност (Мобилна CRM система). Спецификата на работа и на продуктите на всяко отделно предприятие води до необходимостта всяка компания да идентифицира важните за нея процеси и да използва софтуерни приложения, които са разработени конкретно за нейните нужди. Това логично води до нуждата от „разбиване“ на бизнес-процесите на отделни, съставляващи ги компоненти, което от своя страна позволява на ръководството на компанията да вземе под внимание работата на отделните функции, процеси и подпроцеси, като в областта на ИКТ това резултира към фокусиране в конкретни функционални програмни компоненти, които да могат да се изменят в зависимост от потребностите на изменящата се бизнес-среда. Така неминуемо въвеждането и прилагането на ИКТ базирани системи и приложения за управление и организация на ресурсите, производствената дейност и основните бизнес процеси поставя ръководителите на компаниите пред необходимостта да прибегнат до специализирани услуги, които да им предоставят възможност да дефинират нужните им функционалности, които точно да отразяват техните бизнес процеси и включват само необходимите им функции и действия. Дейността за използването на услуги за разработване и въвеждане на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятията и конкретно разработването и въвеждането на Система за мобилна търговска дейност (Мобилна CRM система) ще допринесе за увеличаване на ефективността на продажбите, чрез внедряване на процесна иновация в дейността на фирмата. Дейността ще стартира непосредствено след подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ и ще премине през следните етапи: I. Избор на изпълнител за услугата: 1.Съгласуване и одобрение на проект на тръжна процедура в съответствие с ПМС 160/01.07.2016г 2.Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура за избор на изпълнител, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО 3.Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класирания на първо място кандидат 4.Подписване на договор с избрания изпълнител II. Разработване и внедряване на системата: 1. Определяне на техническите характеристики и необходимите функционалности на Системата за мобилна търговска дейност (Мобилна CRM система). На този етап ще бъдат извършени: • Анализ на съществуващите софтуерни и хардуерни ресурси • Уточняване на параметрите на средата за работа и начина на изпълнение • Дефиниране на цели и задачи за изпълнение • Изготвяне на задание за разработване на Система за мобилна търговска дейност (Мобилна CRM система) • Потвърждаване на окончателното техническо задание и етапите на изпълнение. Този етап приключва с утвърдено техническо задание за разработване на Система за мобилна търговска дейност (Мобилна CRM система) 2. Разработване и внедряване на системата. На този етап ще бъдат извършени: • Изработване на системата съгласно изискванията на предприятието; • Създаване на база данни и номенклатури за артикули, клиенти, доставчици, ценоразписи; дефиниране на права и привилегии за профили на потребители и групи; конфигуриране на достъпа; • Тестово и окончателно внедряване – включва конфигуриране спрямо параметрите, зададени от предприятието, инсталация, тестване, създаване на профили на потребители и групи, и финални настройки Дейността приключва с инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на Система за мобилна търговска дейност (Мобилна CRM система) и подписване на приемо-предавателен протокол за услуги, лицензи и друга приложима документация., Договорена стойност: 90 400.00 , Отчетена стойност: 90 400.00
  • Дейност: Дейности за визуализация: Дейностите за визуализация се основават на задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС, Регламент /ЕС/ № 1303/2013 и техническите характеристики посочени в Регламент /ЕС/ № 821/2014 с правилата за прилагането на Регламент /ЕС/ № 1303/2013. Предвижда се информация за проекта да бъде оповестена в интернет пространството и конкретно на страницата на БИО ФРЕШ ООД, с цел разпространение сред обществеността непосредствено след сключването на административния договор. За оповестяване приноса на Европейския фонд за регионално развитие и Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, ще бъде направена публикация в печатно издание, която ведно с изготвянето на информационни табели и плакати по проекта ще бъдат възложени на външен изпълнител, в съответствие с приложимата процедура от ЗУСЕСИФ, ПМС 160/01.07.2016 г. и подзаконовите нормативни актове, а именно-публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения в Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България 2020, при спазване изискванията на Договарящия орган, посочени в Ръководство за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. Управителят на компанията ще бъде отговорен за стриктното изпълнение на дейността в съответствие с правилата, разписани в Единен наръчник на бенефициентите за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и комуникацията с всички страни, участващи в процеса на изпълнение на проекта. Визуализацията на всички документи има задължителен характер и контролът ще се осъществява от него. По време на провеждането на дейностите по проекта при всички срещи и кореспонденции ще се споменава финансовия принос на ЕСИФ и по-специално на Европейския фонд за регионално развитие. Освен поредица целенасочени действия за популяризиране на факта, че проектът се финансира от Европейския фонд за регионално развитие и се изпълнява по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014, бенефициентът си поставя задачата да разгласява факта, че всички дейности в рамките на проекта създават условия, които да гарантират прилагането на хоризонталните политики определени в чл. 7 и чл. 8 от Регламент /ЕС/ № 1303/2013. Дейностите за визуализация представляват съпътстващи изпълнението на проекта дейности, които ще допринесат като цяло за разпространение на резултатите от настоящия проект, както и за популяризиране на ОПИК и ЕФРР. Действията, предвидени за изпълнение са разнообразни и разнородни като с това се цели достигане до всички представители на целевата група и заинтересовани страни. Ще бъдат направени публикации на интернет пространството и в печатно издание, ще бъдат изработени и поставени на видно място 2 броя информационни табели и 3 броя плакати-изпитани способи за повишаване на информираността на участниците, както и за популяризиране и разпространение на проектните резултати. В допълнение, публикациите представляват съвременен и популярен метод за разпространение на информация, чрез което ще допринесе за разпространение на резултатите от проекта и промотиране на финансовата подкрепа, получена по ОП „Иновации и конкурентоспособност”., Договорена стойност: 1 960.00 , Отчетена стойност: 1 930.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ПРОМООР ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 351.00 , Отчетена стойност**: 1 930.00
  • Изпълнител: "ЗЕД БЪЛГАРИЯ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 20 790.00 , Отчетена стойност**: 29 700.00
  • Изпълнител: АЙ ТИ СИ КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 63 280.00 , Отчетена стойност**: 90 400.00
  • Изпълнител: СЖС БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 14 812.00 , Отчетена стойност**: 21 160.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 21 989.64 , Достигната стойност: 21 963.90
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 143 360.00 BGN
БФП 100 352.00 BGN
Собствено финансиране 43 008.00 BGN
Общо реално изплатени суми 36 953.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги, свързани с актуализиране на съществуващите в предприятието системи за управление в съответствие с изискванията на новите версии на стандартите ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015, Прогнозна стойност: 29 800.00
  • Обособена позиция 1: Об. позиция 1: Предоставяне на консултантски услуги, свързани с актуализиране на съществуващата в предприятието система за управление с изискванията на новата версия на стандарта ISO 9001:2015 – 1 брой;
    Изпълнител: "ЗЕД БЪЛГАРИЯ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 20 790.00
  • Обособена позиция 2: Об. позиция 2: Предоставяне на консултантски услуги, свързани с актуализиране на съществуващата в предприятието система за управление с изискванията на новата версия на стандарта ISO 14001:2015 – 1брой;
    Изпълнител: "ЗЕД БЪЛГАРИЯ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 20 790.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Услуги за дейности за визуализация, включващи: 1. Информационна табела - 2 броя 2. Плакат - 3 броя 3. Публикация в печатно издание - 1 брой, Прогнозна стойност: 1 960.00
  • Обособена позиция 1: Предоставяне на услуги за визуализация, включващи: 1. Информационна табела - 2 броя; 2. Плакат - 3 броя; 3. Публикация в печатно издание - 1 брой.
    Изпълнител: ПРОМООР ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 351.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Услуги за разработване и въвеждане на Система за мобилна търговска дейност (Мобилна CRM система) - 1 брой, Прогнозна стойност: 90 400.00
  • Обособена позиция 1: Предоставяне на услуги за разработване и въвеждане на Система за мобилна търговска дейност (Мобилна CRM система)
    Изпълнител: АЙ ТИ СИ КОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 63 280.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Услуги за ре-сертификация на системи за управление в съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015, предоставяни от акредитирана организация, Прогнозна стойност: 21 200.00
  • Обособена позиция 1: Предоставяне на: 1. Услуги във връзка с ре-сертификация на система за управление в съответствие с изискванията на новата версия на стандарта ISO 9001:2015; 2.Услуги във връзка с ре-сертификация на система за управление в съответствие с новата версия на стандарта ISO 14001:2015.
    Изпълнител: СЖС БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 812.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN