Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-1.005-0127-C01
Наименование на проекта Създаване на система за дескриптивни и прогнозни анализи
Бенефициент 831166152 ФТС БЪЛГАРИЯ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 29.05.2019
Дата на стартиране 29.05.2019
Дата на приключване 18.06.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Общата цел на проекта е да се повиши конкурентоспособността и иновационния капацитет на ФТС България ООД, чрез разработване на система за дескриптивни и прогнозни анализи. 
За постигане на основната цел на проекта способстват следните специфични цели:
- Да се осигури необходимата технологична инфраструктура за разработване и тестване на иновационната система чрез осигуряване на необходимото за създаване на прототип на системата оборудване;
- Да се разработи и изпита функционалността и надеждността на прототип на системата в различна операционна среда;

Дейностите по проекта са свързани с разработване и тестване с цел разработкана услуга, базирана на система за дескриптивни и прогнозни анализи, която да даде възможност на организации, работещи в сферата на продажбите на дребно и транспорта, да използват предварително изградени модели с вграден изкуствен интелект за прогнозиране и класификация на данни, оптимизирани за конкретната индустрия. Наличието на предварително дефинирани решения за ритейл и транспорт ще направи услугата достъпна за повече компании, а реализацията на проекта ще позволи на дружеството да навлезе в нова пазарна ниша в областта на бизнес анализите и прогнозирането както в България, така и на международния пазар. В резултат на изпълнение на проекта, се очаква фирмата да получи значително пазарно предимство, да увеличи възможностите си за привличане на чуждестранни клиенти и да увеличи продажбите и пазарния дял на компанията.
Предложението напълно съответства на целта на настоящата процедура и на идентифицираните тематични области на ИСИС - „ИКТ и информатика", направление: 
−уеб, хибридни и „native“ приложения, уеб базирани приложения за създаване и експлоатиране на нови услуги и продукти;
- Big Data, Grid and Cloud Technologies;
−използване на нови възможности във връзка с аутсорсинг и ИКТ-базирани услуги и системи.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 10 бр. експерти): В рамките на дейността ще бъде осигурен екипът за реализация на разработката. Екипът ще включва 7 експерта с висока квалификация от страна на кандидата и 3 от страна на партньора, които да извършат разработката. Стъпките на разработката са следните: Фаза 1: Анализ и дефиниране на изискванията-2 месеца 1.Десктриптивен анализ: -Проучване на ключови показатели (KPI), използвани от ритейл компаниите (най-добри практики) -Проучване на ключови показатели (KPI), използвани от транспортните компании (най-добри практики) -Описание на параметрите, влиящи на ключовите показатели - Налично описание на аналитичностите и измерители в дескриптивните модели 2.Прогнозен анализ -Прогнози и класификации в ритейл компаниите (най-добри практики) -Прогнози и класификации в транспортните компаниите (най-добри практики) -Налично описание на необходимите изходи от прогнозния анализ -Завършена фаза на анализ и дефиниране на изискванията Фаза 2: Разработка на прогнозни и класификационни модели-4 месеца 1.Ритейл -Събиране на тестови анонимизирани данни -Разработка на прогнозни модели -Разработка на класификационни модели -Анализ на точността на разработените модели -Оптимизация на регресионните и класификационни модели -Оценка на производителността на моделите и дефиниране на ограничения 2.Транспорт -Събиране на тестови анонимизирани данни -Разработка на прогнозни модели -Разработка на класификационни модели -Анализ на точността на разработените модели -Оптимизация на регресионните и класификационни модели -Оценка на производителността на моделите и дефиниране на ограничения Фаза 3: Разработка на datawarehouse -5 месеца 1.Ритейл -Събиране на тестови данни -Разработка на модел на данните с включени KPI -Анализ на производителността, оптимизация 2.Транспорт -Събиране на тестови данни -Разработка на модел на данните с включени KPI -Анализ на производителността, оптимизация Период на заетост на наетия персонал- 11 месеца-.272018 лв. Разходи за амортизация на помещения използвани изключително за разработката- 8195лв Наем оборудване в дейта център-51 203.63лв , Договорена стойност: 331 416.63 , Отчетена стойност: 248 967.91
  • Дейност: Дейност 2: Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на продуктова иновация чрез осигуряване или придобиване на: Сървър, Сторидж, Мобилнo у-вo : За създаване и тестване на прототип на системата е необходимо закупуване на следното хардуерно оборудване: Сървър, Сторидж, компютри-7бр., Мобилнo у-вo Оборудването е необходимо за целите на разработаката и е предназначено за обработка и съхранение на информация и 1 мобилно устройство за разработване и тестване на съвместимост и функционалност с всяка от тях. Ще се закупят и 7 високопроизводителни компютърни станции за екипа нает за разработката на 8 часов работен ден. Стъпки за реализация на дейността: - Избор на изпълнител/и /от 1-ти до 3-ти месец от изпълнение на проекта/ - Сключване на договор/и /от 4-ти месец от изпълнение на проекта/ - Доставка, инсталиране и тестване на оборудване и подписване на приемо-предавателни протоколи /от 4-ти до 6-ти месец от изпълнение на проекта/ , Договорена стойност: 58 665.00 , Отчетена стойност: 57 542.00
  • Дейност: Дейност 3: Създаване и тестване на прототип на интерфейси и приложения (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 10 бр. експерти и осигуряване на външни услуги за изграждането на модели за прогнози и за тестване на дизайна на приложенията за консумация/визуализация на анализа и прогнозите): Разработка на прототипи на интерфейси и приложения ще премине в следните етапи: -Прототип на приложения за вход на данни за прогнозни модели -Прототип на конектори към релационни бази данни, файлове и уеб услуги -Прототип на уеб услуга за консумация на резултата от прогнозния модел -Прототип на интелигентни приложения -Прототип на приложения за репортинг и анализи -ID Task Mode Task Name Duration -Проверка на приложимост -Оценка на резултата от проекта За разработване на иновацията е необходимо осигуряване на висококвалифициран екип, материална инфраструктура и помещения за работа, а и специализирани консултантски услуги, свързани с иновацията за разработване и тестване на прототип-за изграждането на модели за прогнози и за тестване на дизайна на приложенията за консумация/визуализация на анализа и прогнозите. Ще се наеме и оборудване в специализиран дейта център, което включва инфраструктура, която не е икономически обосновано да бъде закупена само за целите на проекта поради твърде високата си себестойност. За възнаграждения на екипа- 173 102 лв За амортизационни отчисления на помещения, изпозлвани изцяло за целите на проекта-5 215лв За външни услуги за разработване и тестване на прототип-за изграждането на модели за прогнози и за тестване на дизайна на приложенията за консумация/визуализация на анализа и прогнозите-34 000лв За услуги за наем на оборудване в дейта център-32 584лв, Договорена стойност: 244 901.00 , Отчетена стойност: 216 420.09
  • Дейност: Дейнсот 4: Защита на индустриална собственост на национално и международно равнище и ползване на необходимата за това експертна помощ.: Консултантски услуги по оформянето и подаване на заявление за регистрация на патент на национално ниво и такси за регистрация на патент към Патентно ведомство във връзка с иновацията. Етапите за изпълнение на дейността са следните: - Избор на изпълнител /месец - 13/ - Изпълнение на услугите /месец 13-18/, Договорена стойност: 3 500.00 , Отчетена стойност: 3 500.00
  • Дейност: Дейност 5: Визуализация на проекта: Ще предоставяме активно информация за проекта, съгласно изискванията за информиране и публичност на програмата. При изпълнение на проекта ще се спазват всички изисквания на Единен наръчник за визуализация 2014-2020, публикуван на интернет страницата на УО. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва финансирането от фондовете на ЕС на операцията, чрез: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на операцията (ЕСФ); - общото лого за програмния период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта, кандидата и партньора ще информираме обществеността за получената подкрепа, като: - включим на уебсайта на двете организации кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроим финансовата подкрепа на ЕС; - публикуваме на подходящо място на нашите интернет страница банер с линк към Единния информационен портал www.eufunds.bg. Банерът ще бъде активен през целия период на изпълнение на проекта. - поставим табела на видно място в двете организации; - във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, които се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва финансовата подкрепа по програмата. - текущо ще информираме медиите за напредъка на проекта и т.н. Всички банери в Интернет ще съдържат: емблемата на ЕС; „Европейски съюз“; наименование на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; наименованието на програмата, наименованието на проекта, обща стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева. На закупеното оборудване ще се поставят стикери с изискуемата информация за финансиране по проекта. Етапите за изпълнение на дейността са следните: - Избор на изпълнител /1-ви месец/ - Дейности по информиране и публичност /месец 1-18/ Дейността ще стартира веднага след подписване на договор за финансиране и определяне на екип по проекта, като мерките за визуализация ще се приложат незабавно., Договорена стойност: 620.00 , Отчетена стойност: 620.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: „Сдружение за научноизследователска и развойна дейност“ (СНИРД) , Договорена стойност по проекта*: 24 500.01 , Отчетена стойност: 52 968.68
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕМАЙВИ КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 434.00 , Отчетена стойност**: 620.00
  • Изпълнител: СИРМА СОЛЮШЪНС АД, Договорена стойност по проекта*: 66 192.52 , Отчетена стойност**: 83 788.00
  • Изпълнител: ПЕРФЕКТ ПЛЮС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 22 400.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ТРИКС БГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 800.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Банд - консултации и управление ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 082.50 , Отчетена стойност**: 3 500.00
  • Изпълнител: Ентърпрайз Комюникейшънс Груп ООД, Договорена стойност по проекта*: 40 279.40 , Отчетена стойност**: 57 542.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Научни изследвания, иновации: Брой предприятия, които си сътрудничат с научноизследователски институции, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Финансирани проекти за еко-иновации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Научни изследвания, иновации: Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за иновации или за научноизследователски и развойни проекти, Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 61 572.58 , Достигната стойност: 65 062.03

Финансова информация

Обща стойност на проекта 639 103.00 BGN
БФП 494 503.89 BGN
Собствено финансиране 144 599.11 BGN
Общо реално изплатени суми 407 528.51 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Липса на публичност и възлагане без конкуренция 100.00 4 800.00 1 200.00 6 000.00 ТРИКС БГ ЕООД
Липса на публичност и възлагане без конкуренция 100.00 22 400.00 5 600.00 28 000.00 ПЕРФЕКТ ПЛЮС ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на ДМА по обособени позиции:, Прогнозна стойност: 58 665.00
  • Обособена позиция 1: Oбособена позиция 1:Сървър-1бр
    Изпълнител: Ентърпрайз Комюникейшънс Груп ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 40 279.40
  • Обособена позиция 2: Oбособена позиция 2:Сторидж - 1бр.; компютри-7бр.
    Изпълнител: Ентърпрайз Комюникейшънс Груп ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 40 279.40
  • Обособена позиция 3: Oбособена позиция 3:Мобилнo у-вo -1бр
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за външни услуги за наем на оборудване, Прогнозна стойност: 83 788.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за външни услуги за наем на оборудване: Сървъри в клъстерна конфигурация в дейта център – 14бр
    Изпълнител: СИРМА СОЛЮШЪНС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 66 192.52
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за външни услуги по обособени позиции: ОП 1: Експертиза за изграждането на модели за прогнози ОП2: Избор на изпълнител за външни услуги за тестване на дизайна на приложенията за консумация/визуализация на анализа и прогнозите , Прогнозна стойност: 34 000.00
  • Обособена позиция 1: ОП1: Експертиза за изграждането на модели за прогнози
    Изпълнител: ТРИКС БГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 800.00
  • Обособена позиция 2: ОП2: Избор на изпълнител за външни услуги за тестване на дизайна на приложенията за консумация/визуализация на анализа и прогнозите
    Изпълнител: ПЕРФЕКТ ПЛЮС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 22 400.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за мерки за визуализация, Прогнозна стойност: 620.00
  • Обособена позиция 1: 2 бр информационни табели
    Изпълнител: ЕМАЙВИ КОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 434.00
  • Обособена позиция 2: 12 бр информационни стикери
    Изпълнител: ЕМАЙВИ КОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 434.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за услуги по защита на индустриална собственост , Прогнозна стойност: 3 500.00
  • Обособена позиция 1: Услуги по защита на индустриална собственостна национално ниво и международно ниво
    Изпълнител: Банд - консултации и управление ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 082.50

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN