Изготвяне и съгласуване на задание за разработване на План за действие за опазване на популациите на Венерино пантофче (Cypripedium calceolus) за периода 2019 – 2028 г.: Дейността ще се осъществи по регламента, зададен в НАРЕДБА № 5 от 1.08.2003 г. , съгласно чл. 9 ал.1. Заданието ще съдържа:
1. предмет на плана;
2. изисквания по чл. 5 и 6;
3. етапи, фази и срокове за разработване. |
10 000.00
|
10 000.00
|
Разработване на план за действие за опазване на популациите на Венерино пантофче (Cypripedium calceolus) за периода 2019 – 2028 г.: Общият доклад от картирането за Венерино пантофче съдържа систематизирана информация за вида на територията на страната. Видът се среща само в една Натура 2000 ЗЗ в страната- BG0001031 Родопи-Средни е необходимо продължаване на издирванията и в други потенциални местообитания. Поради това в настоящия проект са планирани теренни проучвания. Основните стъпка планирането е определяне на местата за проучване (най-малката площ, подлежаща на картиране като полигон е 400 м2). Отчетната единица е надземно развит индивид. Вегетативните и цъфтящи индивиди се записват отделно. Видът е коренищен, при благоприятно състояние на популацията индивидите са с по няколко стръка, които може да са цъфтящи и вегетативни. Поради много ниската известна численост на популацията, се изброяват (отчитат) всички наблюдавани индивиди, като се отчита (очертава) и обходената площ на популацията. Ако бъдат установени субпопулации, те се отчитат отделно (на отделни формуляри). Отчитането се извършва в периода на цъфтеж на индивидите - тогава цъфтящите са най-ясно видими от разстояние, вегетативните индивиди са свежи и листата им са ясно различими от тези на род Дремник (Epipactis ssp.). В известното находище, при години с температури, близки до средните, този оптимален период е от началото до средата на месец юни. При по-ранна и топла пролет растението може да цъфти и в последната десетдневка на май. Най общо етапите са: Общо запознаване с територията; надеждна регистрация чрез измерване на GPS координати; извършване на наблюдения и измервания за събиране (записване) на данни и доказателства по показателите за оценка на ПС във формуляра за теренни данни. отразяване на точкови или площни източници на антропогенно натоварване; фотографиране на видовете и техните местообитания и други важни характеристики на терена, доказателство за извършената работа при валидиране на информацията. За обработка на информацията ще се ползват 2 метода: анализ и синтез. Изпълнението преминава през следните етапи: анализ на информацията от проучване и наличната информация (вкл. инф. за природозащитен статус - съгласно чл.2, ал.2 от НАРЕДБА № 5 от 1.08.2003 г); определяне на възстановителни, поддържащи и др. природозащитни мерки за целевия вид Венерино пантофче за период от 10 г. Ще бъде използвана цялата налична информация: данните от Инф. система за Натура 2000 (http://natura2000.moew.government.bg/), предстоящите за публикуване до 30.04.2020 г. данни от докладването по чл.17, информацията от публикуваната (https://www.moew.government.bg/static/media/ups/tiny/file/Press/Konsultacii/2013/Oktober/NPRD.pdf) и подготвяната актуализация на НПРД и всяка друга достъпна информация. Ще бъде ползвано съгласуваното задание за разработване на план за действие за опазване на популациите на Венерино пантофче (резултат от изпъленението на Дейност 1). Ще бъдат приложени широко използвани методи, доказали се като най-ефективни при обработване на големи обеми информация и извличане на съществената част от нея, необходима за изпълнение на конкретната задача.
Планът за действие ще бъде разработен в съответствие с изискванията на НАРЕДБА № 5 от 1.08.2003 г. В процеса на работа ще се използва националната методика на НСМБР утвърдена от ИАОС: “Методика за мониторинг на висши растения" (http://eea.government.bg/bg/bio/nsmbr/praktichesko-rakovodstvo-metodiki-za-monitoring-i-otsenka/Metodika_monitoring_Rastenia.pdf).
Планът за действие попада в обхвата на чл.2. ал. 2 от Наредбата за съвместимостта на планове и програми, проекти и инвестиционни предложения с целите на опазване на защитените зони. В тази връзка ще бъде внесено в МОСВ уведомление по чл.10 ал.1 от Наредбата. Преценката ще бъде включена в документацията при внасянето на Плана за действие за разглеждане от НСБР.
ИЗТОЧНИЦИ НА ИНФОРМАЦИЯ:ОБЩ ДОКЛАД ЗА ЦЕЛЕВИ ВИД 1902. C. CALCEOLUS и ДОКЛАД за ЗЗ BG0001031 ПО ПРОЕКТ “КАРТИРАНЕ И ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ПРИРОДОЗАЩИТНОТО СЪСТОЯНИЕ НА ПРИРОДНИ МЕСТООБИТАНИЯ И ВИДОВЕ - ФАЗА I". |
52 719.00
|
51 876.00
|
Организиране и провеждане на обществено обсъждане: Поради спецификите в разпространението на вида, за формиране на природозащитно отношение на към Венерино пантофче (Cypripedium calceolus) предвиждаме оповестяване и обсъждане с всички заинтересовани страни на плана за действие. Ще се насочим към следните целеви групи: общини, неправителствени организации, министерства и техните регионални структури, бизнес организации и асоциации, академична общност, населението в страната. Ще бъдат планирано, организирано и проведено 1 (един) брой общественo обсъжданиe, чието местонахождение ще бъде определене при подготовка на документацията за обявлението за обществена поръчка. |
24 999.99
|
24 960.00
|
Организация и управление, мерки за информация и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки: Организацията и управлението на проекта е задължителна дейност и нейното правилно изпълнение е ключово. Ще се изпълнява от бенефициента в собствения офис. Изпълнението започва веднага с подписването на АДБФП и приключва с успешното отчитане на дейностите към управляващия орган. Състои се от 3 поддейности:
3.1. Организация и управление на проекта. Включва всички дейности, от които зависи коректното изпълнение на проекта. Изразява се в административно и финансово организиране. АНП ще има за задачи: 3.1.1. Организиране и обезпечаване работата на екип за управление на проекта (възнаграждения, осигуровки и командировъчни разходи); 3.1.2. Подготвяне нужната документация за искане на плащане към УО; 3.1.3. Осигуряване на необходимите консумативи, материали и оборудване; 3.1.4.Координация на работата между отделни изпълнители- следене на задачите и при нужда -взаимодействие между изпълнителите на отделните дейности и бенефициента; 3.1.5. Осъществяване на административен контрол- АНП ще носи отговорност към изрядното попълване на всички административни документи - фактури, приемо- предавателни протоколи, протоколи, командировъчни заповеди и т.н. При неправилно и некоректно попълнени документи ще води кореспонденция с изпълнителите за коригиране и привеждане в съответствие. 3.1.6. Комуникация и докладване на напредъка към УО- организира документацията по проекта по изискванията на ОПОС и води отчетност според българското законодателство. В резултат на това документацията следва да позволява одобрение от управляващия орган.
3.2. Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки. Дейността ще се изпълнява от бенефициента в собствения офис. Включва изготвяне на документация за избор на външни изпълнители на дейностите по проекта-изготвяне на документацията в готов вид за, публикуване в системата на ИСУН според изискванията на ПМС 160 и българското законодателство.
3.3. Изпълнение на мерки за информация и комуникация. Част от задължителните дейности, съгласно Насоките за кандидатстване. Ролята на мерките за информация и комуникация е да разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. Включва следните основните стъпки: 3.3.1.Създаване и поддържане на уебсайт- подробна информация за проекта, аналогични проекти в България и други страни, нормативна база, новини за етапите в изпълнението на проекта, форум и обратна връзка; 3.3.2.Акциденция: изработване папки и бележници, фланелки и шапки, значки и стикери, бланки, папки и пликове и информационни билборди и информационни табели. 3.3.3.Организиране на публични събития и официални церемонии за информиране на обществеността за същността на проекта. 3.3.4.Съдържа всички опознавателни елементи (логотипи, шрифтове, цветове и т.н.) на проекта и изискуемите от Наръчника на бенефициента такива. Използва се на всички нива на комуникация в процеса на изпълнение- официална кореспонденция, прессъобщение до медиите, графично оформление на аудиовизуалните и печатните послания. |
12 280.65
|
12 113.36
|