Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.008-1039-C03
Наименование на проекта Осигуряване на добри условия на труд в "Мазалат" ЕООД
Бенефициент 817045463 МАЗАЛАТ ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 26.05.2017
Дата на стартиране 26.05.2017
Дата на приключване 26.05.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Севлиево, гр.Севлиево

Описание

Кратко описание на проекта
Чрез реализиране на проекта се цели да бъде подобрена работната среда в "Мазалат" ЕООД, ще се осигурят социални придобивки за работещите; ще бъде разработена и въведена система за развитие на човешките ресурси в предприето. Дейностите в проекта са насочени към всички 50 работници и служители на "Мазалат" ЕООД, които са включени като целева група. 
Предвиждаме мерки за подкрепа на 20 души над 54 годишна възраст и на  хора с увреждания - 4 души. Заложени са също мерки за развитие в областта на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност, мерки насърчаващи съвместяването на професионалния, семейния и личния живот, както и мерки за осигуряване на достъп за хора с увреждания.
В основните дейности са заложени още: 
- оптимизиране на работните процеси и създаване на възможности за гъвкави форми на заетост, 
- въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на работниците и служители над 54г. възраст,
- осигуряване на социални придобивки за работещите - ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятието, спортни съоръжения и детски кът.
- придобиване на стандарт за безопасни условия на труд.

Проектът предвижда още дейности по управление, публичност и визуализация, в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Очакваните резултати от реализацията на проекта ще бъдат подобрени елементи на условията на труд и почивка: 
-	социални придобивки - обособяване и оборудване на столова, стая за отдих, детски кът и фитнес зала,
-	повишаване мотивацията за работа на служителите;
-	повишаване производителността на труда;
-	 придобит стандарт за безопасни условия на труд BS OHSAS 18001:2007
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Дейността е основополагаща за цялостното изпълнение на проекта и постигане на набелязаните цели. От степента на вътрешна организация и контрол на екипа по проекта зависи навременното и качествено изпълнение на всяка проектна дейност. Тази дейност цели коректно и законосъобразно управление и изпълнение на проекта, спазване на времевата рамка, отлична финансова и техническа отчетност. Дейност 1 включва цялостно управление на дейностите по проекта, наблюдение на индикаторите и вътрешна оценка на изпълнението на проекта, финансова и техническа отчетност, координация между членовете на екипа. За осъществяване на координация при изпълнението на проекта ще бъдат провеждани регулярни срещи, ще се следи работата на изпълнителите и спазването на договореностите с тях, ще се прави оценка на резултатите и ще се изготвят необходимите технически и финансови отчети. Дейността по управление на проекта ще се извършва съобразно метода на наблюдение, вътрешна оценка, контрол и отчитане – ежемесечно ще се организират работни срещи на екипа за отчитане на текущата работа и следене на напредъка, ще се подготвят текущи справки и отчети. Ще се следят предвидените индикатори за напредъка. Ще се използват следните работни методи: • Метод на обратна връзка – метод за проследяване на ефекта на проекта върху целевите групи и създаване на възможност за навременно коригиране. През цялото времетраене на проекта активно ще се търсят мнението и препоръките на участниците в проекта и тяхната обратна връзка • Методи за анализ и оценка на постигнатите резултати - ще се прилагат на всеки един етап от реализацията на проекта. Така своевременно ще се анализира и оцени свършената до момента работа и при евентуално наличие на отклонения от първоначално начертания план или незадоволителни резултати да може да се вземат навреме мерки и да се поправят пропуските. • Метод на контрол и отчитане - За наблюдение и отчитане напредъка в изпълнението на проекта и степента на постигане на неговите цели ще се използва вътрешен мониторинг и оценка. Мониторингът е насочен към наблюдение на процеса на изпълнение на проекта, а оценката – към резултатите и дългосрочното въздействие. Дейността ще се изпълнява от екип за изпълнение на проекта – 1 бр.Ръководител, 1 бр. Координатор и Счетоводител на кандидата , Договорена стойност: 14 700.00 , Отчетена стойност: 14 700.23
  • Дейност: Публичност и визуализация на проекта: Дейността цели осигуряване на благоприятна, добронамерена информационна среда за широка обществена подкрепа и информиране на целевите групи и заинтересованите страни, съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Тази дейност включва реализацията на: - Провеждане на информационна среща за запознаване на обществеността и медиите с целите на проекта, дейностите, резултатите - Изработване на информационна табела за визуализация и популяризиране на проекта, оперативната програма и ЕС. - Публикации за напредъка на проекта - Изработване на информационни стикери за оборудването и обзавеждането – за визуализация - Актуализиране на интернет-страницата на фирмата с информация за проекта, дейности, цели, резултати. Популяризиране на проекта, оперативната програма и ЕС Дейностите за информация и публичност са задължителни според Насоките с оглед осигуряване на широка информираност за проекта и финансиращите органи. Дейността ще се осъществи в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. , Договорена стойност: 2 500.00 , Отчетена стойност: 2 500.00
  • Дейност: Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители: Тази дейност е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Необходимостта от промени в наличните системи за развитие на човешките ресурси в "Мазалат" ЕООД е обвързана със стратегията за развитие на предприятието и се основават на свързаната с нея потребност от организационни промени. Тъй като в целевата група по проекта има лица над 54 г. възраст ние предвиждаме да изпълним: - Мерки за съвместяването на професионалния, семейния и личния живот - Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост, гъвкаво работно време, ротация на работното място и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; - Мерки за подкрепата на лица над 54 годишна възраст - Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) - менторство на млади работници и служители, мерки за работа на половин работен ден; по-възрастните служители да бъдат използвани от работодателя като консултанти, - Мерки за насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност - прилагане на изискванията на законодателството на ЕС и националното законодателство в тези области и за допринасянето за преодоляване на недостига на „зелени“ умения в съответствие с реалните нужди на пазара на труда. Това ще постигнем чрез следните елементи: - Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост, гъвкаво работно време, ротация на работното място - за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; - Обезпечаване на предприятието със софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието - Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива. В предприятието е идентифицирана нужда от удължаване на професионалния живот на лицата над 54 години, като по този начин се осъществява плавна промяна и приемственост между поколенията работници и служители като се запазят и развият, натрупаните от по-възрастните работници ценен опит и експертиза. Ще бъдат разработени и внедрени Мерки за насърчаване на по-възрастните работници и служители и удължаване на професионалния им живот - менторство на млади работници и служители, мерки за работа на половин работен ден; по-възрастните служители да бъдат използвани от работодателя като консултанти, работещи на гъвкаво работно време или на граждански договор. Необходимостта от обезпечаване на предприятието със софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието, се налага с цел усъвършенстване и подобрения спрямо текущото състояние на предприятието и неговото планирано развитие. В момента "Мазалат" ЕООД не разполага със софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието, което значително затруднява дейността на отдела по човешки ресурси да върши по-ефективно и прозрачно работата си. Софтеурът ще съдържа основни модули за Подбор на персонал, Назначаване на работници и служители, Управление на обучение на служителите, Управление на отсъствия от работа, ТРЗ, Атестационен модул, Досие на работниците и служителите, Освобождаване на служители. Осигуряването на възможности за въвеждане на гъвкави форми на заетост ще допринесе за съчетаване на професионалния и личния живот на заетите лица, а така също и до по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните работници и служители. Дейността включва и практическото въвеждане в действие на разработените в дейността промени и нововъведения по отношение на управлението и развитието на човешките ресурси чрез приемане от ръководните органи и включване във вътрешни документи на фирмата. Всички предвидените мерки ще допринесат за повишаване производителността на труда в предприятието и за опазване на околната среда. , Договорена стойност: 19 600.00 , Отчетена стойност: 19 600.00
  • Дейност: Придобиване на стандарт за безопасни условия на труд BS OHSAS 18001:2007: Тази дейност предвижда разработване и внедряване на Система за управление на здравето и безопасността при работа - BS OHSAS 18001:2007 (Ocupational Health and Safety System). Чрез неговото разработване се дава възможност на Мазалат ЕООД да контролира и подобри безопасните и здравословни условия на труд. Елементите на BS OHSAS 18001 ще включват политика и ангажираност; идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска, оценка на съответствието; законови изисквания; цели и програми, организация и персонал, обучение, комуникация и консултации; документи и записи; оперативен контрол, готовност за извънредни ситуации, наблюдение и измерване, разследване на инциденти и злополуки; коригиращи и превантивни действия, одит и преглед от ръководството. Тази дейност включва както подготовка за внедряване на стандарта, така и сертификацията му от независим изпълнител. Фирма Мазалат ЕООД е с КОД по КИД 2008- 23.63 и е с коефициент на трудов травматизъм по икономическа дейност Ктт =1.09 , който съгласно Приложение към Заповед № РД-01-898 от 09/11.2015 г. на Министъра на труда и социалната политика е по-висок от средния за страната Ктт = 0.66. Това дава основание за включване на тази дейност в проектното предложение, като разходите са заложени до 10% от общата стойност на проекта., Договорена стойност: 14 000.00 , Отчетена стойност: 7 000.00
  • Дейност: Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и детски кът: В "Мазалат" ЕООД са наети 50 работници и служители. Част от съществуващия сграден фонд на дружеството е морално остарял, без необходимите условия за пълноценен труд и почивка. Това рефлектира върху мотивираността на работниците и служителите за работа, влияе на тяхното здраве, удовлетвореността от труда, води до влошени производствени резултати и ниска производителност. Фирмата се намира извън града и наоколо няма детска градина, спортна зала, няма места за хранене, което създава редица неудобства на хората от целевата група. Те няма къде да се хранят пълноценно, отдалечеността на дружеството от града, създава затруднения за работниците с малки деца. Липсата на столова е проблем, който влияе на цялостния работен процес в дружеството. Повечето от заетите в Мазалат ЕООД са мъже, които упражняват тежка физическа дейност в строителството и в производството и нуждата от балансиран режим на хранене и почивка е наложителен. Около фирмата няма заведения за хранене, няма добър хранителен магазин, работниците са отдалечени от местоживеенето си и не могат да се приберат в къщи в обедната си почивка, за да се нахранят. Този проблем ще бъде преодолян чрез ремонтиране и оборудване на столова. Необходимо оборудване за столова: 1. Конвектомат 2. Газов котлон 3. Електрически котлон 4. Електрическа печка 5. Хладилен шкаф 6. Съдомиялна 7. Аспирации за скара, конвектомат и котлони 8. Скара 9. Фритюрник 10 . Климатици - 2 бр. 11. Кухненско оборудване и обзавеждане Ръководството на Мазалат ЕООД е идентифицирало необходимостта от създаване и оборудване на стая със спортни съоръжения, стая за отдих и детски кът, като социални придобивки в дружеството. В изпълнение на програмата за управление на риска на "Мазалат" ЕООД ще бъде ремонтирана и оборудвана фитнес-зала, която ще спомогне за подобряване на физическата активност на хората от целевата група и ще подобри тяхната работоспособност. Закупуване на оборудване за фитнес зала , което включва: - Степер - 2 бр. - Бягаща пътека - Велоергометър - 2 бр. - Кростренажор - Тенис маса Създаването и оборудването на детски кът е социална придобивка, която ще улесни съчетаването на родителската отговорност с успешната трудова реализация. Съчетаването на семейните с трудовите задължения е пряко свързано и с основния принцип на международното трудово право - принципът на равните възможности и равното третиране на работниците и служители като проявление на принципа за забрана на дискриминацията, въз основа на редица признаци, включително пол и семейно положение. България е ратифицирала със закон на 18.01.2006 г. Конвенция № 156 на МОТ относно равенството на възможностите и еднаквото отношение към работници и служители от двата пола: работници и служители със семейни задължения. Оборудване за детски кът: - Пързалка - Комбинирана люлка - Детска къща - Детски батут с мрежа - Детски кът надувен - Пейки - 4 бр. - Маси - 4 бр. - Телевизор Стаята за отдих ще създаде предпоставки не само за пълноценен отдих във времето на регламентирани почивки, но и за социализация на работниците и повишаване на мотивацията им за труд. Оборудване за стая за отдих - което включва: - Хладилник - Микровълнова фурна - Кафемашина - Машина за фреш - Телевизор - Диван - 2 бр. - маса - 2 бр. - столове - 10 бр. - климатици - 2 броя Необходимо СМР за текущ ремонт на столова , което включва: - шпакловка и боядисване на стени и таван - подмяна на дограма - подмяна на фаянс - полагане на теракота Необходимо СМР за обособяване на фитнес-зала, стая за отдих и детски кът, което включва: - подмяна дограма - шпакловане и боядисване - полагане на замазка и теракота - реновиране на прилежащи санитарни помещения, подмяна на санитарен фаянс - адаптиране на тоалетна за хора с увреждания , Договорена стойност: 98 015.00 , Отчетена стойност: 105 015.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ИЗДАТЕЛСКА КЪЩА КОЛОНЕЛ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 200.00
  • Изпълнител: Диана, Договорена стойност по проекта*: 3 337.00 , Отчетена стойност**: 3 637.64
  • Изпълнител: ЕТ "Евроконсулт-Цветан Цонев", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 17 400.00
  • Изпълнител: РОСИЦА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 600.00
  • Изпълнител: Иваничка, Договорена стойност по проекта*: 816.00 , Отчетена стойност**: 853.24
  • Изпълнител: ИНДУСТРИАЛНА ТЕХНИКА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 19 985.00
  • Изпълнител: Богомил, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 5 645.63
  • Изпълнител: Систем Солюшън Къмпани - Атанасови СД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 7 000.00
  • Изпълнител: ЕДЕРИСЕЛ БИЛДИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 29 630.00
  • Изпълнител: НИКЕЯ-ЦВЕТА КОЛЕВА ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 500.00
  • Изпълнител: Моника, Договорена стойност по проекта*: 6 600.00 , Отчетена стойност**: 4 013.36
  • Изпълнител: ЕЛМАЗОВИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 155.00
  • Изпълнител: АЛИСА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 200.00
  • Изпълнител: ЗУММО БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 625.00
  • Изпълнител: ПАН-Х-ХРИСТОВ, ПАНТЕЛЕЕВ И СИЕ СД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 45.00
  • Изпълнител: ЕнДжиЕн ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 7 000.00
  • Изпълнител: ХОЛИДЕЙ-2006 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 29 575.00
  • Изпълнител: НЕСПЕ - ЕЛЕКТРОНИКС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 13 200.00
  • Изпълнител: ПММС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 50.00 , Достигната стойност: 53.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 148 815.00 BGN
БФП 148 815.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 148 815.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Изпълнение на СМР за текущ ремонт, Прогнозна стойност: 29 630.00
  • Обособена позиция 1: Изпълнение на СМР за текущ ремонт
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Изпълнение на СМР за текущ ремонт на столова, фитнес-зала, кът за отдих и детски кът.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на публичност и визуализация на проекта, Прогнозна стойност: 2 500.00
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на публичност и визуализация на проекта
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на услуга по организация и управление на проекта в качеството на Координатор по проекта, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на услуга по организация и управление на проекта в качеството на Координатор по проекта
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN