Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0110-C03
Наименование на проекта Достойни граждани на община Камено
Бенефициент 000057001 ОБЩИНА КАМЕНО
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 18.12.2015
Дата на стартиране 01.01.2016
Дата на приключване 31.03.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Бургас, Камено

Описание

Кратко описание на проекта
Проект "Достойни граждани на община Камено" цели качествена социална интеграция на възрастни и хора с увреждания при зачитане на индивидуалните им потребности и желания за постигане на независим и пълноценен живот. Планирано е създаване и устойчиво развитие на Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда, който ще предоставя социална, здравна и психологическа подкрепа на 24 възрастни и 36 души с увреждания /в т.ч. 6 деца/. Ще бъде нает и обучен персонал на Центъра в следния състав: 1 социален работник, 1 медицински работник, 1 рехабилитатор, 1 шофьор, 18 лични асистенти, 6 домашни помощници. На екипа ще бъде осигурена месечна супервизия и психологическо консултиране. Ще бъдат реализирани следните дейности: 1.Организация, управление и отчитане на проекта; 2.Текущ ремонт на материалната база. Доставка на оборудване и офис техника. Купуване на специализирано транспортно средство за хора с увреждания; 3.Информиране и публичност; 4.Обучение на персонала на Центъра за почасово представяне на услуги в домашна среда. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала. Разработване на Правила за дейността на Центъра за почасово предоставяне на социални услуги в домашна среда. 5.Подбор и оценка на потребностите на лица, желаещи да ползват услуги в домашна среда. Сключване на договори с потребителите; 6.Предоставяне на почасови здравни и социални услуги в домашна среда в зависимост от индивидуалните потребности и желания. Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услугите.
Дейности
  • Дейност: Организация, управление и отчитане на проектните дейности: Целта на Дейност 1 е сформиране на качествен екип за реализация на проекта и утвърждаване на ефективни процедури за управление на дейностите. Включва: 1.1.Структуриране на екип за пълноценно функциониране на Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда в състав 1 социален работник на пълен работен ден, 1 медицинско лице на 2 часа на ден, 1 рехабилитатор на 2 часа, 1 шофьор на 4 часа на ден, 18 Лични асистенти, 6 Домашни помощници; 1.2.Сформиране на екип за организация и управление на проектните дейности в състав: ръководител проект, координатор, техническо лице, счетоводител и експерт обществени поръчки. Административният екип ще отговаря за цялостната организация, координация и отчитане на дейностите. Основният екип ще бъде ангажиран 4 часа дневно през целия проектен период, а експертът обществени поръчки ще изпълни задачите си в рамките на 3 месеца; 1.3.Подготовка на работни задания и длъжностни характеристики в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения; 1.4.Подписване на договори и допълнителни споразумения; 1.5.Провеждане на периодични екипни срещи веднъж на два месеца; 1.6.Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители; 1.7.Подготовка и предаване на междинни и финален съдържателни и финансови отчети., Договорена стойност: 44 196.00 , Отчетена стойност: 36 341.07
  • Дейност: Текущ ремонт на материалната база. Доставка на оборудване и офис техника. Доставка на специализирано транспортно средство за хора с увреждания.: Целта на дейност 2 е обезпечаване реализацията на основните дейности на Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. Включва следните поддейности: 2.1.Провеждане на процедури за обществени за избор на изпълнител на текущ ремонт и за доставчици на специализирано транспортно средство за хора с увреждания и за доставка на частично оборудване на Центъра, за доставка на материали и консумативи. 2.2.Текущ ремонт на предоставеното от Община Камено помещение за ситуиране на Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. 2.3.Оборудване на Центъра. Ще бъдат купени един мобилен компютър, едно мултифунционално устройство и метален шкаф за съхраняване на документи на стойност 1100 лв. без ДДС. 2.4.Доставка на специализирано транспортно средство за хора с увреждания. 2.5.Доставка на материали и консумативи. , Договорена стойност: 99 867.00 , Отчетена стойност: 96 004.89
  • Дейност: Информиране и публичност: Дейност 3 цели Популяризиране на целите, дейностите и резултатите от проект "Достойни граждани на община Камено" и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 и създаване на положителна обществена нагласа към Центъра за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват: 3.1.Провеждане на стартираща пресконференция; 3.2.Организиране на кръгла маса за отчитане и анализ на резултатите от проекта; 3.3.Подготовка на 100 преспакета за двете публични събития, съдържащи папка, бележник, химикалка с логото на програмата; 3.4.Подготовка на информационна брошура в тираж 300 копия и плакат в тираж 50 копия, предназначени за бъдещи бенефициенти и за популяризиране на задачите на проекта и ОП РЧР 2014-2020 и финансовия принос на ЕС; 3.5.Изработване на постоянна информационна табела на Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда и визуализиращи приноса на ОП РЧР и ЕСФ; 3.6.Изработване на тениски, чанти и обемни стикери за персонала на Центъра; 3.7.Публикации в местната и регионална преса - печатни и електронни издания; 3.8.Периодично публикуване на страницата на Община Камено информация за напредъка на проекта и постигане на плановите индикатори., Договорена стойност: 3 200.00 , Отчетена стойност: 3 700.00
  • Дейност: Обучение на персонала на Центъра за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. Осигуряване на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на екипа на Центъра и потребителите на социални услуги в домашна среда. Разработване на Правила за работа на Центъра за почасово предоставяне на услуги в домашна среда.: Дейност 4 има няколко цели: Повишаване мотивацията за предоставяне на почасови услуги в домашна среда; Квалифициране на лицата за предоставяне на качествени социални услуги, отговарящи на професионалните изисквания на Агенция за социално подпомагане /посочени в Методики за предоставяне на социални услуги в общността „Личен асистент”, „Социален асистент” и „”Домашен помощник”/ и стандартите на Националната агенция за професионално образование и обучение; Съхраняване на психичното благосъстояние и на екипа предоставящ услуги в семейна среда, и на потребителите на социалната услуга, както и на техните семейства. Дейността включва: 4.1. Изследване на нивото на компетенции на назначените лични асистенти и домашни помощници чрез използване на входящ тест. 4.2. Провеждане на въвеждащо обучение на новоназначените лични асистенти и домашни помощници. Издаване на удостоверение за професионално обучение по част от професията "Социален асистент" или по професията "Сътрудник социални дейности" по преценка потребностите на обгрижваните лица. 4.3. Провеждане на специфични обучения на персонала на тема: "Умения за общуване с възрастни и хора с увреждания". Ще се проведе през март 2016 година, при включване на личните асистенти в екипа, тъй като те не са обучавани при започване на работа. 4.4. Ежемесечна групова супервизия на работата на екипа. 4.5. Индивидуално консултиране съобразно потребностите на членовете на екипа. 4.6. Разработване, обсъждане и приемане на правила за работа на Центъра за почасово предоставяне на социални услуги в домашна среда., Договорена стойност: 7 047.64 , Отчетена стойност: 5 979.54
  • Дейност: Подбор и оценка на потребностите на лицата, желаещи да ползват почасови здравно-социални услуги в домашна среда. Сключване на договори с потребителите или техните семейства: Целта на дейността е изработване и провеждане на ефективна процедура за подбор на крайни бенефициенти, основана на ясни критерии и реална оценка на потребностите на възрастните и хората с увреждания. Нуждите на общността са много по-големи от възможностите на настоящата процедура и е необходима прецизна оценка на желаещите да се възползват от предлаганите услуги. Екипът има опит от предшестващи услуги и ще успее да направи подбор на най-спешно нуждаещите се от помощ., Договорена стойност: 1 500.00 , Отчетена стойност: 3 072.96
  • Дейност: Предоставяне на почасови здравни и социални услуги в домашна среда в зависимост от индивидуалните потребности и желания; Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услугите.: Целта на дейност 6 съвпада с основната цел на проекта, а именно Осигуряване на качествена социална интеграция на възрастни и хора с увреждания при зачитане на индивидуалните им потребности и желания за постигане на независим и пълноценен живот. Планирано е предоставяне на социална, здравна и психологическа подкрепа на 24 възрастни и 36 души с увреждания /в т.ч. 6 деца/. Услугите ще се предостават от 24 лица в трудоспособна възраст. Дейността включва: 6.1.Предоставяне на почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица, които се изразяват в помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, помощ при извършване на рехабилитационни или други специализирани услуги, в дома на потребителя, придружаване до детско или учебно заведение, болнично заведение или месторабота и др.; 6.2.Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите, извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др.; 6.3.Предоставянето на почасови здравни и рехабилитационни услуги съгласно извършената оценка и индивидуални потребности; 6.4. Транспортиране на хора с увреждания или възрастни хора за предоставяне на здравно-социални услуги в Центъра или за участие в срещи, събития, празници. 6.5. Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услугите и техните семейства; 6.6. Изграждане на ясна процедура за приемане на жалби свързани с предоставянето на услугите, включваща срокове, носене на отговорност, решаване на проблема; 6.7. Извършване на постоянен мониторинг на предоставянето на услугите. Посещения в дома на потребителя, проследяване текущото качество на предоставените услуги, спазване на работно време и график, правилно попълване на водената документация от изпълнителите на услугата; Разработване и попълване на формуляри за обратна връзка за качеството на услугите и степента на удовлетвореност на потребителите., Договорена стойност: 344 129.36 , Отчетена стойност: 346 628.85

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: СДРУЖЕНИЕ "РАВНОВЕСИЕ", Договорена стойност по проекта*: 8 100.00 , Отчетена стойност: 6 763.42
Изпълнители
  • Изпълнител: БЪЛГАРСКИ ПОЩИ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 30.00
  • Изпълнител: Автотрейд 2009 ООД, Договорена стойност по проекта*: 9 971.47 , Отчетена стойност**: 1 198.55
  • Изпълнител: "ДЕЛТА-Инвестмънт Груп"ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 34 995.37 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СОФИЯ ФРАНС АУТО - БУРГАС ООД, Договорена стойност по проекта*: 59 400.00 , Отчетена стойност**: 548.02
  • Изпълнител: ЗАД ОЗК-Застраховане, Договорена стойност по проекта*: 2 326.56 , Отчетена стойност**: 581.64
  • Изпълнител: МАРНЕТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 240.00 , Отчетена стойност**: 255.00
  • Изпълнител: ЕТ"ДИРОСИ-РУМЕН ИВАНОВ" ГР.КАМЕНО, Договорена стойност по проекта*: 9 971.47 , Отчетена стойност**: 946.64
  • Изпълнител: Кооперация "Панда" гр.София, Договорена стойност по проекта*: 11 291.47 , Отчетена стойност**: 158.48
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 34.00 , Целева стойност: 60.00 , Достигната стойност: 91.00
Индикатор 2 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 34.00 , Целева стойност: 60.00 , Достигната стойност: 91.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 499 940.00 BGN
БФП 499 940.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 483 870.36 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 59.94 0.00 59.94 Автотрейд 2009 ООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Доставка ,чрез покупка на един брой нов специализиран автомобил за хора с увреждания за нуждите на проект : Достойни граждани на Община Камено-BG05MOP001.2.002-0110-C001 ", Прогнозна стойност: 49 500.00
  • Обособена позиция 1: СОФИЯ ФРАНС АУТО - БУРГАС ООД
    Изпълнител: СОФИЯ ФРАНС АУТО - БУРГАС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 59 400.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: "Извършване на дейности по СМР на "Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда"в Община Камено за нуждите на Проект"Достойни граждани на Община Камено"-BG05M9OP001-2.002-0110-C001", Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: "ДЕЛТА-Инвестмънт Груп"ЕООД
    Изпълнител: "ДЕЛТА-Инвестмънт Груп"ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 34 995.37
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Винетен стикер, Прогнозна стойност: 30.00
  • Обособена позиция 1: Винетен стикер
    Изпълнител: БЪЛГАРСКИ ПОЩИ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Доставка ,чрез покупка на канцеларски материали , консумативи ,оборудване и офис техника , Прогнозна стойност: 9 409.56
  • Обособена позиция 1: Кооперация "Панда" гр.София
    Изпълнител: Кооперация "Панда" гр.София
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 11 291.47
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: доставка интернет, Прогнозна стойност: 300.00
  • Обособена позиция 1: МАРНЕТ ЕООД
    Изпълнител: МАРНЕТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 240.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Доставка на горива и смазочни материали, Прогнозна стойност: 227 000.00
  • Обособена позиция 1: "ДЕЛТА-Инвестмънт Груп"ЕООД
    Изпълнител: Автотрейд 2009 ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 971.47
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Доставка, чрез покубка на горива и смазочни материали, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: ЕТ"ДИРОСИ-РУМЕН ИВАНОВ" ГР.КАМЕНО
    Изпълнител: ЕТ"ДИРОСИ-РУМЕН ИВАНОВ" ГР.КАМЕНО
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 971.47
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: застраховка автомобил, Прогнозна стойност: 2 326.56
  • Обособена позиция 1: ЗАД ОЗК-Застраховане
    Изпълнител: ЗАД ОЗК-Застраховане
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 326.56

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN