Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0025-C01
Наименование на проекта Равни възможности
Бенефициент 000159629 ОБЩИНА КУЛА
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 17.09.2015
Дата на стартиране 01.10.2015
Дата на приключване 01.10.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Видин, Кула, гр.Кула

Описание

Кратко описание на проекта
Подобряване качеството на живот на възрастните и лицата с увреждания, чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, при зачитане на правата им, съобразяване с техните възможности и специфични потребности. Предоставяне на интегрирани услуги за хората над 65 години с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане, които да съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, включително и социални и здравни услуги в общността или в домашна среда. Предоставяне на възможности за връщане на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания. Създаване на център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, който от една страна да предоставя интегрирани услуги за хората над 65 г. възраст с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане и от друга страна да осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст.
Дейности
  • Дейност: Набиране на експерти : Дейността включва набирането на екип от експерти: обучител за провеждане на десетдневно въвеждащо обучение за персонала на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда; обучител за провеждане на двадесетдневно обучение на физическите лица предоставящи социални услуги на нуждаещите се потребители в общността или в домашна среда; психолог за осъществяване на психологическа подкрепа на потребителите на социалните услуги, по два дни месечно; супервизор за осъществяване на супервизия на персонала на Центъра и на физическите лица предоставящи социални услуги на нуждаещите се потребители, по два дни месечно; методик и асистент методик за разработване на методика за дейността на Центъра., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Набиране на персонал за работа в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда и физически лица за предоставяне на социални услуги на нуждаещите се потребители в общността или в домашна среда.: Дейността включва набирането на персонал за работа в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: един ръководител на центъра, двама социални работници, един медицински специалист 1/2 щат и един хигиенист 1/2 щат. Набиране на лични асистенти и домашни помощници за предоставяне на социални услуги на нуждаещите се потребители в общността или в домашна среда., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Разработване на методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Разработване на детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира качество и мултидисциплинарен подход. Чрез прилагане на иновативни методи и практики, ще бъде осигурена възможност за избор на услуги и помощ при вземане на решения, коя е услугата, която в максимална степен отговаря на потребностите на потребителя. Методологията ще включва разработването и прилагането на комплекс от дейности, насочени към улесняване достъпа до здравни услуги, социални услуги в общността и подкрепа на социалното изключване на хората с увреждания и лицата над 65 г. възраст в невъзможност за самообслужване., Договорена стойност: 4 254.73 , Отчетена стойност: 4 254.47
  • Дейност: Обучение на персонала на Центъра и на лицата, които ще предоставят услугата домашен помощник: Провеждане на 5 дневно въвеждащо обучение, за екипа на Центъра - 5 човека. Провеждане на 10 дневно обучение на лицата, които ще предоставят услугата домашен помощник - 30 човека, разделени в две групи по 15 човека всяка. Дейността по провеждане на предвидените по проекта обучения, ще е съвместно организирана от Кандидата и Партньора, с оглед използване и прилагане на опита на партньорската организация в предоставянето на социални услуги и организиране и провеждане на обучения в социалната сфера., Договорена стойност: 2 868.77 , Отчетена стойност: 1 373.88
  • Дейност: Изготвяне на индивидуални социални оценки на потребителите: Индивидуалните социални оценки на потребностите на потребителите, ще бъдат изготвени на два етапа от екипа на Центъра. Първия етап за изготвянето на социални оценки на потребителите, е в рамките на два месеца от стартирането работата на Центъра. От общия брой кандидат-потребители ще бъдат оценени 45 лица. Втория етап за изготвянето на социални оценки на потребителите, ще стартира в края на проект "Нови алтернативи". Ще бъде направена нова оценка на потребностите на лицата ползвали услугата по проект "Нови алтернативи" общо 37 лица. , Договорена стойност: 4 150.08 , Отчетена стойност: 296.42
  • Дейност: СМР на помещения за функциониране на Център за почасово предоставяне на социални услуги в общността или в домашна среда: Извършване на СМР на съществуващи помещения, находящи се на 1 етаж в сградата на бившата ЦДГ в гр. Кула. Сградата е публична общинска собственост, предоставена за целите на проекта с Решение на Общинския съвет № 580/27.05.2015 г. Предвиждаме текущ ремонт в помещения с обща площ 141,55 кв.м., т.к. състоянието на същите, не позволява протичане на нормален работен процес за екипа на Центъра, от една страна и работа с потребители от друга., Договорена стойност: 40 200.00 , Отчетена стойност: 80 400.00
  • Дейност: Обзавеждане и оборудване на Центъра: Помещенията, в които ще се ситуира Центъра, освен от ремонтни дейности, имат нужда и от цялостно оборудване и обзавеждане. За обособяване на работни места за екипа на Центъра и създаване на оптимални условия за предоставяне на услуги в новосформирания Център за почасово предоставяне на социални услуги в общността или в домашна среда, ще бъдат закупени и доставени бюра; столове; дивани; масички; етажерки за документи; кошчета; закачалки; табуретки; конферентна маса; компютърни конфигурации; мултифункционално устройство; принтери; конвекторни печки и др., Договорена стойност: 20 980.00 , Отчетена стойност: 41 859.84
  • Дейност: Информационно обезпечаване на проекта: Предвиждаме изготвяне и печат на плакати за информиране на обществеността за ролята и финансовия принос на Европейския съюз и държавата. Изработка и печат на листовки и брошури за информиране на обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата за подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни на хора с увреждания и хора на д 65 години в невъзможност за самообслужване, с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността и не на последно място предоставяне на възможности за връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания. Печат на обяви за предстоящи събития и дейности. Изработка на табели съдържащи информация за предоставената безвъзмездна финансова помощ, партниращата организация, периода на изпълнение на проекта и др. задължителни елементи, съгласно изискванията на единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация. За закупеното оборудване и обзавеждане на Центъра ще бъдат изработени стикери, съгласно изискванията на УО., Договорена стойност: 3 888.00 , Отчетена стойност: 3 708.00
  • Дейност: Работа на Център за почасово предоставяне на социални услуги в общността или в домашна среда : Центъра за почасово предоставяне на социални услуги в общността или в домашна среда ще осигури подкрепа в ежедневието на лица, които не могат самостоятелно да организират собствените си дейности и занимания; подкрепа, която обхваща целия спектър на потребности на лицето, свързани с неговия живот и бит и се предоставя в домашната среда на лицето; осигуряване на условия лицето с увреждане да продължи да живее в домашната си среда, като се осигурят необходимите условия за това, позволявайки то да бъде по-самостоятелно или близките му да бъдат облекчени в оказването на грижи за него; подкрепа изразяваща се в осигуряване на амбулаторни сестрински грижи; осигуряване на психологическа подкрепа при поведенчески проблеми за лица, които нямат като водещ проблем психично разстройство, улесняване достъпа до здравни услуги и развитие на индивидуални здравни и социални услуги, създаване на условия за успешна социална интеграция на хората с увреждания, психологическа подкрепа на потребителите на социалните услуги и др. Осигуряване на супервизия от външен експерт, на персонала на Центъра и на физическите лица предоставящи социални услуги на нуждаещите се потребители. , Договорена стойност: 382 306.42 , Отчетена стойност: 384 792.02
  • Дейност: Управление и администриране на проекта: Сформиране на екип за управление и администриране на проекта в състав: ръководител, координатор, технически сътрудник и счетоводител. Дейността на екипа ще осигури необходимото ниво на организация, координация и управление на проектните дейности. За осъществяването на избор на изпълнители, по правилата посочени в Закона за обществени поръчки, действащото българско законодателство и изискванията на УО ще бъде нает юрисконсулт, който да изготви тръжната документация за избор на изпълнител/и за доставки и/или услуги предвидени по проекта., Договорена стойност: 40 161.95 , Отчетена стойност: 36 794.07

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: СДРУЖЕНИЕ "РАВЕН ШАНС ЗА ДЕЦА В РИСК", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители
  • Изпълнител: Боряна, Договорена стойност по проекта*: 3 164.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЕВРИКА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 936.00 , Отчетена стойност**: 6 360.05
  • Изпълнител: Силвана, Договорена стойност по проекта*: 7 536.00 , Отчетена стойност**: 6 757.71
  • Изпълнител: Юлия, Договорена стойност по проекта*: 1 328.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Силвия, Договорена стойност по проекта*: 2 754.00 , Отчетена стойност**: 3 064.52
  • Изпълнител: ЕКВИТАС КОМЕРС ООД, Договорена стойност по проекта*: 43 830.00 , Отчетена стойност**: 81 408.00
  • Изпълнител: Силвия, Договорена стойност по проекта*: 3 834.00 , Отчетена стойност**: 3 357.48
  • Изпълнител: МИВОЛТА - ВОЛОДЯ ЕВСТАТИЕВ ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 20 880.00 , Отчетена стойност**: 41 760.00
  • Изпълнител: Анжела, Договорена стойност по проекта*: 9 420.00 , Отчетена стойност**: 8 464.42
  • Изпълнител: ИНЕР ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 888.00 , Отчетена стойност**: 3 708.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 37.00 , Целева стойност: 82.00 , Достигната стойност: 110.00
Индикатор 2 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 37.00 , Целева стойност: 73.00 , Достигната стойност: 110.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 498 809.95 BGN
БФП 498 809.95 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 471 539.40 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN