Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0865-C01
Наименование на проекта Повишаване на енергийната ефективност на ПАУС ООД
Бенефициент 103216926 ПАУС ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 21.08.2017
Дата на стартиране 21.08.2017
Дата на приключване 14.09.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Варна, гр.Варна

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение удовлетворява потребността  на Паус ООД  от по-енергийно ефективно производство, което ще допринесе за  икономическата стабилност  на компанията и ще окаже положителен ефект върху опазването на околната среда. 
Основна цел на проекта е: Подобряване на енергийната ефективност на Паус ООД с цел постигане на устойчив растеж и конкурентоспособност на предприятието. 
Проектът е изготвен в съответствие с доклад от  енергиен одит (извършено обследване за енергийна ефективност).За постигането на основната цел са заложени следните специфични цели:
1. Инвестиции в енергоспестяващи мерки включващи обновление на технологичното оборудване и оползотворяване на остатъчната топлина при производствените процеси.
 Целта ще бъде постигната с изпълнение на препоръчаните в доклада от от енергийното обследване Мерки. Предвидени са дейности за  закупуване на  нови съвременни системи за печат, които са по-производителни и с по-нисък енергиен разход; закупуване на оборудване което ще позволи остатъчната топлина при работа на машините да се използва за отопление.
2. Оптимизиране  на енергийните разходи, чрез системи за мониторинг и енергиен мениджмънт
За постигане на целта се предвиждат 
-дейност за закупуване и инсталиране на  автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението 
-дейност за внедряване и сертифициране на  система за управление на енергията съгласно международно признат стандарт.
Очаквани резултати:
1. Реализиране на фактор на енергийно спестяване след въвеждане на предвидените в проекта енергоефективни мерки – 70,98%;
2. Намаляване на емисиите на парникови газове 
4. Подобрена ресурсна ефективност
4. По-ниски производствени разходи
5. По-висок производствен капацитет
Постигнатите резултати ще повишат конкурентоспособността на предприятието и неговия принос за опазване на околната среда.
Дейности
  • Дейност: Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Цветен принтер/скенер/копир-1 брой): Дейността се отнася към изпълнение на Мярка 1 от енергийния одит Като част от дейността се предвижда закупуването и пускането в експлоатация на цветен принтер/скенер/копир-1брой. Принос на дейността към настоящия проект- закупуването и пускането на актива в експлоатация е инвестиция , чрез която ще се реализират енергийни спестявания и ще се повиши енергийната ефективност на Паус ООД. Към настоящият момент, за 80% от цветните копия А4, АЗ се използва цветен лазерен копир/принтер/скенер с дек за хартия с няколко чекмеджета и финишър за брошури. Използваното оборудване е с консумирана ел. мощност в режим на работа 3.550 kW и констатирана производителност от 40 копия в минута. То е морално и физически остаряло. Разходите за поддръжка и ремонт са високи. Честите неизправности в печата водят до по-голям процент брак. Препоръчаната мярка в Доклада от енергийния одит е свързана със закупуване на нов съвременен цветен принтер/скенер/копир с дек за хартия с няколко чекмеджета и финишър за брошури, който ще замени съществуващото оборудване при направата на цветни копия А4, АЗ като се постигне по-висока производителност и качество. За изчисление на енергийните разходи на компанията след реализиране на препоръчаната мярка в Доклада са използвани техническите характеристики на съвременен предлаган на пазара цветен принтер/скенер/копир с консумирана мощност 1560 W (от захранващия блок) и 2500 W (от модула за изпичане), скорост на печат 80 брой /минута. След направените изчисления от енергийния одит се установява, че с прилагането на мярката ще се намали енергийното потребление на предприятието и ще се намалят вредните емисии от парникови газове в атмосферата.. По голямата производителност на новото оборудване ще увеличи производствения капацитет на Паус ООД. По ниския енергиен разход ще намали себестойността на продукцията. Ще се реализират икономии от разходи за ремонт и техническо обслужване. Техническата възможност за използване на рециклирана хартия и минимизирането на бракуваната продукция ще подобри ресурсната ефективност. Резултатите от дейността ще повишат енергийната ефективност на Паус ООД и ще допринесат за икономически растеж и конкурентоспособност на компанията. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1­ви­ до 4­ти месец) 2. Сключване на договори (5ти месец) 3. Доставка на активa и подписване на приемно­предавателен протокол (от 6­ти до 9ти) месец 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемно­предавателен протокол.(10ти месец) , Договорена стойност: 145 396.40 , Отчетена стойност: 145 396.40
  • Дейност: Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Черно-бял принтер/скенер/копир - 2 броя): Дейността се отнася към изпълнение на Мярка 2 от енергийния одит. Като част от дейността се предвижда закупуването на Черно-бял принтер/скенер/копир - 2 броя Принос на дейността към настоящия проект- закупуването и пускането на активите в експлоатация е инвестиция , чрез която ще се реализират енергийни спестявания и ще се повиши енергийната ефективност на Паус ООД. Към настоящият момент, за черно-бели копия А4, АЗ се използват два черно-бели копир/принтер/скенер машини. Всеки принтер е с консумирана ел. мощност в режим на работа 2.2 kW и констатирана производителност от 80 копия в минута при унифициране А4 дуплекс. Използваното оборудване е в експлоатация от 2012 година и е морално и физически остаряло. Поддържането му в добро техническо състояние е свързано с високи разходи за поддръжка. Качеството на копията е задоволително. Препоръчаната мярка в Доклада от енергийния одит е свързана със закупуване на два нови съвременни черно-бели принтер/скенер/копир машини, който да заменят съществуващото оборудване при направата на черно-бели копия А4, АЗ, като се постигне по-висока производителност и качество на продукцията. За изчисление на енергийните разходи на компанията след реализиране на препоръчаната мярка в Доклада са използвани използвани техническите характеристики на съвременен предлаган на пазара черно-бял принтер/скенер/копир с консумирана мощност 1.800 kW, скорост на печат 113 брой копия/минута при А4 дуплекс (80g/m2) . Като резултат от одита се установява че с прилагането на мярката ще се реализират енергийни спестявания и ще се намалят вредните емисии на парникови газове. По голямата производителност на новото оборудване ще увеличи производствения капацитет на Паус ООД. По ниския енергиен разход ще намали себестойността на продукцията. Ще се реализират икономии от разходи за ремонт и техническо обслужване. Техническата възможност за използване на рециклирана хартия и минимизирането на бракуваната продукция ще подобри ресурсната ефективност. Автоматичното разпознаване на формата на страницата при печат, ще намали възможността за грешки и фира. Резултатите от дейността ще повишат енергийната ефективност на Паус ООД и ще допринесат за икономически растеж и конкурентоспособност на компанията. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1­ви­ до 4­ти месец) 2. Сключване на договори (5ти месец) 3. Доставка на активa и подписване на приемно­предавателен протокол (от 6­ти до 9ти) месец 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемно­предавателен протокол.(10ти месец) , Договорена стойност: 145 533.31 , Отчетена стойност: 145 533.30
  • Дейност: Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Цветен широкоформатен принтер/скенер/копир - 1 брой): Дейността се отнася към изпълнение на Мярка 3 от енергийния одит Като част от дейността се предвижда закупуването на Цветен широкоформатен принтер/скенер/копир - 1 брой Принос на дейността към настоящия проект- закупуването и пускането на актива в експлоатация е инвестиция , чрез която ще се реализират енергийни спестявания и ще се повиши енергийната ефективност на Паус ООД. Към настоящият момент, за цветен печат върху печатни носители без покритие, дебели и нестандартни печатни носители. се използва многофункционален цветен принтер. Използваното оборудване е с консумирана ел. мощност в режим на работа 0.500 kW и констатирана производителност от 60 м2/час. Използваното оборудване е в експлоатация от 2007 година.То е морално и физически остаряло. Изискват се високи разходи за ремонт и поддръжка. Качеството на на печата е ниско, налага се спиране на процеса за отстраняване на неизправностите, което води до висок процент на негодни копия (брак).Препоръчаната мярка е свързана със закупуване на нов съвременен цветен широкоформатен принтер/скенер/копир, който да замени съществуващото оборудване при цветния печат върху печатни носители без покритие, дебели и нестандартни печатни носители. За изчисление на енергийните разходи на компанията след реализиране на препоръчаната мярка са използвани техническите характеристики на съвременен предлаган на пазара цветен широкоформатен принтер/скенер/копир с консумирана мощност в режим на активност 395 W, скорост на цветен печат 247 м2/час. Като резултат от одита се установява че с прилагането на мярката ще се реализират енергийни спестявания и ще се намалят вредните емисии на парникови газове. По ниския енергиен разход ще намали себестойността на продукцията. Ще се реализират икономии от разходи за ремонт и техническо обслужване. Техническата възможност за използване на рециклирана хартия и минимизирането на бракуваната продукция ще подобри ресурсната ефективност. Въвеждането на тази енергоспестяваща мярка предвижда разширяване на съществуващо производство и капацитета на стопанският обект като цяло. Резултатите от дейността ще повишат енергийната ефективност на Паус ООД и ще допринесат за икономически растеж и конкурентоспособност на компанията. Принтерът е изработен от стомана и от пластмаса с висока степен на рециклиране: най-малко 86% от печатния модул може да бъде преработен или рециклиран. Опаковката на тонер касетата може да бъде използвана повторно като касета за поддръжка – тя е изработена от рециклируема пластмаса. Тези характеристики ще окажат положителен ефект върху опазването на околната среда. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1­ви­ до 4­ти месец) 2. Сключване на договори (5ти месец) 3. Доставка на активa и подписване на приемно­предавателен протокол (от 6­ти до 9ти) месец 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемно­предавателен протокол.(10ти месец) , Договорена стойност: 86 183.65 , Отчетена стойност: 86 183.65
  • Дейност: Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Черно-бял широкоформатен принтер/скенер/копир с интегрирана сгъвачка- 1 брой): Дейността се отнася към изпълнение на Мярка 4 от енергийния одит Като част от дейността се предвижда закупуването на Черно-бял широкоформатен принтер/скенер/копир с интегрирана сгъвачка- 1 брой Принос на дейността към настоящия проект- закупуването и пускането на актива в експлоатация е инвестиция , чрез която ще се реализират енергийни спестявания и ще се повиши енергийната ефективност на Паус ООД. Към настоящият момент, за копиране, сканиране, разпечатване и сгъване на черно-бели чертежи се използва черно-бял широкоформатен принтер/скенер/копир с интегрирана сгъвачка с консумирана ел. мощност в режим на работа 2.8 kW и констатирана производителност от 2 м2/мин. Използваното оборудване е в експлоатация от 2007 година. То енергоемко, физически и морално остаряло. Поддържането му в добро техническо състояние е свързано с високи разходи за ремонт и поддръжка. Качеството на на печата е ниско, като се налага спиране на процеса за отстраняване на неизправностите, което води до висок процент на негодни копия (брак).Препоръчаната мярка е свързана със закупуване на нов съвременен черно-бял широкоформатен принтер/скенер/копир с интегрирана сгъвачка, който да замени съществуващото оборудване при за копиране, сканиране, разпечатване и сгъване на черно-бели чертежи. За изчисление на енергийните разходи на компанията след реализиране на препоръчаната мярка са използвани техническите характеристики на съвременен предлаган на пазара Черно-бял широкоформатен принтер/скенер/копир с интегрирана сгъвачка с консумирана мощност в режим на активност 1600 W, скорост на печат 9 броя размер A1/мин (4,5 м2/мин). Като резултат от одита се установява че с прилагането на мярката ще се реализират енергийни спестявания и ще се намалят вредните емисии на парникови газове. По ниския енергиен разход ще намали себестойността на продукцията. Ще се реализират икономии от разходи за ремонт и техническо обслужване. Техническата възможност за използване на рециклирана хартия и минимизирането на бракуваната продукция ще подобри ресурсната ефективност. Въвеждането на тази енергоспестяваща мярка предвижда разширяване на съществуващо производство и капацитета на стопанският обект като цяло. Резултатите от дейността ще повишат енергийната ефективност на Паус ООД и ще допринесат за икономически растеж и конкурентоспособност на компанията., Договорена стойност: 103 590.54 , Отчетена стойност: 103 590.54
  • Дейност: Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Цветен принтер/скенер/копир- 1 брой): Дейността се отнася към изпълнение на Мярка 5 от енергийния одит Като част от дейността се предвижда закупуването на Цветен принтер/скенер/копир- 1 брой Принос на дейността към настоящия проект- закупуването и пускането на актива в експлоатация е инвестиция , чрез която ще се реализират енергийни спестявания и ще се повиши енергийната ефективност на Паус ООД. Към настоящият момент, за цветни копия се използва цветен копир/принтер/скенер с консумирана ел. мощност в режим на работа 2.2 kW и констатирана производителност от 12 копия в минута. Използваното оборудване е в експлоатация от 2005 година. То е морално и физически остаряло -изисква големи разходи за ремонт.Качеството на копията е ниско, често се налага спиране на печата за отстраняване на неизправности в печата, което води до висок процент на негодни копия брак. Препоръчаната мярка е свързана със закупуване на нов съвременен цветен принтер/скенер/копир, който да замени съществуващото оборудване при за копиране, сканиране, разпечатване и сгъване на черно-бели чертежи. За изчисление на енергийните разходи на компанията след реализиране на препоръчаната мярка са използвани техническите характеристики на съвременен предлаган на пазара цветен принтер/скенер/копир с консумирана мощност в режим на активност 2500 W, скорост на печат А4 цветни копия - 55 броя/мин. Като резултат от одита се установява че с прилагането на мярката ще се реализират енергийни спестявания и ще се намалят вредните емисии на парникови газове. По ниския енергиен разход ще намали себестойността на продукцията. Ще се реализират икономии от разходи за ремонт и техническо обслужване. Техническата възможност за използване на рециклирана хартия и минимизирането на бракуваната продукция ще подобри ресурсната ефективност. Въвеждането на тази енергоспестяваща мярка ще повиши производствения капацитет на предприятието. Резултатите от дейността ще повишат енергийната ефективност на Паус ООД и ще допринесат за икономически растеж и конкурентоспособност на компанията. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1­ви­ до 4­ти месец) 2. Сключване на договори (5ти месец) 3. Доставка на активa и подписване на приемно­предавателен протокол (от 6­ти до 9ти) месец 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемно­предавателен протокол.(10ти месец) , Договорена стойност: 33 053.53 , Отчетена стойност: 33 053.53
  • Дейност: Оползотворяване на остатъчната топлинна енергия( дейността ще бъде извършена чрез закупуването на рекуператор- 1 брой): Дейността се отнася към изпълнение на Мярка 6 от енергийния одит. Като част от дейността се предвижда закупуването на рекуператор- 1 брой Принос на дейността към настоящия проект- закупуването и пускането на актива в експлоатация е инвестиция , чрез която ще се реализират енергийни спестявания и ще се повиши енергийната ефективност на Паус ООД. Енергоспестяващите мерки по проекта ще се изпълняват в производствената база, находяща се в гр. Варна, ул. "Македония" № 25. В сградата има инсталирано оборудване – принтери и мултифунционални устройства, които в работен режим активно отделят топлина. Тази топлина се изхвърля, заедно с отделените миризми чрез вентилацията в атмосферата. Чрез настоящата дейност Паус ООД ще оползотвори остатъчната топлинна енергия чрез рекуператор с ефективност 70% и дебит 250 [m3/h]. Работният режим е съобразен с режима на работа в производствената база. Инвестицията се предвижда като препоръчана мярка от енергийния одит. Рекуперацията се изразява в оползотворяване на отпадната топлина от инсталираните в базата машини, отведена от смукателната вентилация. След въвеждане на рекуператора отпадната топлина ще се използва за затопляне на входящия в помещението въздух. Работният режим е съобразен с режима на работа в производствената база и мощността на инсталираното оборудване. Вследствие на изпълнение на дейността ще се реализират енергийни спестявания от разходите за отопление, ще се намалят вредните емисии на парникови газове. Тези резултати ще повишат енергийната ефективност на Паус ООД, респективно ще намалят производствените разходи и ще допринесат за икономически растеж и конкурентоспособност на компанията. Постигнатите икономии от разходи за отопление ще повишат ресурсната ефективност на предприятието. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1­ви­ до 4­ти месец) 2. Сключване на договори (5ти месец) 3. Доставка на активa и подписване на приемно­предавателен протокол (от 6­ти до 9ти) месец 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемно­предавателен протокол.(10ти месец) , Договорена стойност: 3 385.70 , Отчетена стойност: 3 280.00
  • Дейност: Въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението(дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване и внедряване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система-1 брой): Дейността се отнася към Мярка 7 от енергийния одит Като част от дейността се предвижда закупуването на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ)-1 брой Принос на дейността към настоящия проект- закупуването и пускането на актива в експлоатация ще даде възможност да се управлява енергопотреблението в предпиятието и да се оптимизират енергийните разходи. Към настоящият момент в предприятието не са налични средства за измерване на енергийните и материалните потоци. Консумираната енергия е само електрическа. Събирането и анализа на информацията за потреблението на енергия е изцяло ръчно. На база на обема на поръчките се определят материалните потоци, а след изпълнението на поръчките се следи за качеството на изпълнение, вложените материали и се отчитат разходите за тях. Намаляването на енергийните разходи към настоящия момент е свързано с човешкия фактор, чрез поведенчески мерки, което не подлежи на постоянен контрол. След направения анализ и препоръки от енергийното обследване “ПАУС” ООД предвижда да внедри автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система. Препоръчаната СМЕ представлява електронна система, която записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основни технологични процеси и системи в предприятието, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Предвижда се монтиране на прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в Главното разпределително табло на компанията, монтиране на хaрдуер който да събира информацията от измервателните прибори и инсталиране на софтуер за обработване на информацията. Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни управленчески решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси. На база на приетите практики, начина, по който ще бъде изпълнена СМЕ конкретно за предприятието и след обучение на персонала, чрез експертна оценка е прието, че тя ще доведе до 10% енергийни спестявания след внедряването й. Оптимизирането на енергопотреблението след изпълнение на дейността ще допринесе за повишаване на енергийната ефективност на ПАУС ООД Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1­ви­ до 4­ти месец) 2. Сключване на договори (5ти месец) 3. Доставка на активa и подписване на приемно­предавателен протокол (от 6­ти до 9ти) месец 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемно­предавателен протокол.(10ти месец) , Договорена стойност: 750.00 , Отчетена стойност: 750.00
  • Дейност: Kонсултантски услуги за въвеждане на ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги:въвеждане на ISO 50001 и сертифицирането му) : Като част от дейността се предвиждат инвестиции в следните услуги: 1 Консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 Услугите включват първоначална диагностика на настоящите условия във фирмата, определяне на основния пакет документи, разработка на документацията преглед и одобрение на документацията от ръководството, утвърждаване на документите,внедряване на разработената документация. Следва провеждане на обучения на служителите, относно документацията на Система за управление на енергията и приложението и в дейността на всеки служител / работник; подготовка за сертификация – повеждане на вътрешен одит и преглед от ръководството. Като финален етап- Доклад от вътрешен одит и Протокол за преглед от ръководството, отстраняване на всички пропуски, констатирани по време на одита, по отношение на документацията 2.Консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 Ще бъдат извършени следните дейности от сертифициращия орган 1) одит за адекватност – има за цел да установи доколко внедрената система за управление на енергийната ефективност и съответно използваната документация съответства на изискванията на стандарт ISO 50001:2011, като на този етап се определя точния обхват и граници на системата за управление; 2) одит за съответствие – има за цел да провери доколко процесите по управление на енергийната ефективност в организацията отговарят на описаното в документацията и дали дейностите се извършват в съответствие със стандарта. След успешното приключване на одита и след отстраняване на евентуалните несъответствия, на „ПАУС“ ООД ще се издаде акредитиран сертификат по стандарт ISO 50001:2011 от орган по сертификация, акредитиран съгласно ISO/IEC/17021 или последващи версии . Принос на инвестицията към изпълнение на проекта: За внедряването на стандарта ISO 50001 Паус ООД ще изпълни изискванията за разработване, въвеждане, поддържане и подобряване на система за енергийно управление. Системата ще позволи на предприятието да следва систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийната ефективност, ще даде възможност да бъде идентифицирано миналото, настоящото и бъдещото потребление на електрическа енергия . Анализът на получените данни ще подпомогне взимането на управленчески решения и разработването на политика за оптимизиране на енергийния разход в предприятието. Ще се приложат специфични изисквания на Стандарта за измерването на консумираната енергия и внедряването на измервателни системи, които да документират, отчитат и валидират непрекъснатото подобряване в областта на енергийното управление. Стандартът ще се приложи към всички променливи, които оказват влияние на енергийните характеристики и могат да бъдат наблюдавани и повлиявани -планиране и закупуване на оборудване, човешки ресурси и др. Мерките, които ще бъдат изпълнени за сертифицирането на ПАУС ООД по ISO 50001 ще подобрят енергийното управление в предприятието, респективно ще намалят енергийните разходи и емисиите от парникови газове. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1­ви­ до 2­ри месец) 2. Сключване на договор (3ти месец) 3. Дейности за въвеждане на системата за управление на енергията съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 (3ти - 4ти месец) 4. Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 (5ти месец) , Договорена стойност: 26 050.00 , Отчетена стойност: 12 000.00
  • Дейност: Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”): Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност преди подаване на проектното предложение. Докладът от енергийният одит съдържа анализ на съществуващото положение в предприятието. На базата на извършени технически изчисления са препоръчани мерки за реализиране на енергийни спестявания. Мерките включват подмяна на съществуващото технологично оборудване с ново такова, с по-нисък енергиен разход. Предвидени са мерки за оползотворяване на остатъчната топлина при производствените процеси и мониторинг на енергопотреблението. В резултат на енергийното обследване са идентифицирани възможностите за пестене на енергия, и предложени решения за редуциране на енергийните разходи. Това води до директно подобряване на рентабилността и повишаване на конкурентоспособността на предприятието, респективно до изпълнение на общата цел на проекта. , Договорена стойност: 13 500.00 , Отчетена стойност: 13 500.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: САВАНТО АД, Договорена стойност по проекта*: 359 630.19 , Отчетена стойност**: 513 757.42
  • Изпълнител: КАСИ АУТОМЕЙШЪН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 525.00 , Отчетена стойност**: 750.00
  • Изпълнител: ТАНГРЕТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 500.00 , Отчетена стойност**: 5 000.00
  • Изпълнител: ЦЕЛЗИУС ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 369.99 , Отчетена стойност**: 3 280.00
  • Изпълнител: АН ЕНЕРДЖИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 12 150.00 , Отчетена стойност**: 13 500.00
  • Изпълнител: БЮРО ВЕРИТАС ВАРНА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 570.00 , Отчетена стойност**: 7 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 4.31 , Достигната стойност: 4.31
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 6 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 5.26 , Достигната стойност: 5.26

Финансова информация

Обща стойност на проекта 543 943.13 BGN
БФП 385 970.19 BGN
Собствено финансиране 157 972.94 BGN
Общо реално изплатени суми 385 401.19 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: 1.Закупуване на Цветен принтер/скенер/копир -1брой 2.Закупуване на Черно-бял принтер/скенер/копир - 2 броя 3.Закупуване на Цветен широкоформатен принтер/скенер/копир - 1 брой 4.Закупуване на Черно-бял широкоформатен принтер/скенер/копир с интегрирана сгъвачка-1брой 5.Закупуване на Цветен принтер/скенер/копир- 1 брой 6.Закупуване на рекуператор- 1 брой 7.Закупуване и внедряване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система-1 брой , Прогнозна стойност: 517 893.13
  • Обособена позиция 1: Закупуване на Цветен принтер/скенер/копир -1брой
    Изпълнител: САВАНТО АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 359 630.19
  • Обособена позиция 2: Закупуване на Черно-бял принтер/скенер/копир - 2 броя
    Изпълнител: САВАНТО АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 359 630.19
  • Обособена позиция 3: Закупуване на Цветен широкоформатен принтер/скенер/копир - 1 брой
    Изпълнител: САВАНТО АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 359 630.19
  • Обособена позиция 4: Закупуване на Черно-бял широкоформатен принтер/скенер/копир с интегрирана сгъвачка-1брой
    Изпълнител: САВАНТО АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 359 630.19
  • Обособена позиция 5: Закупуване на Цветен принтер/скенер/копир- 1 брой
    Изпълнител: САВАНТО АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 359 630.19
  • Обособена позиция 6: Закупуване на рекуператор- 1 брой
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 7: Закупуване и внедряване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система-1 брой
    Изпълнител: КАСИ АУТОМЕЙШЪН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 525.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на рекуператор- 1 брой, Прогнозна стойност: 3 385.70
  • Обособена позиция 1: Закупуване на рекуператор- 1 брой
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Рекуператор
    Изпълнител: ЦЕЛЗИУС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 369.99
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Извършване на енергиен одит (обследване за енергийна ефективност), Прогнозна стойност: 13 500.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на на енергиен одит (обследване за енергийна ефективност)-прогнозна стойност 13500
    Изпълнител: АН ЕНЕРДЖИ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 150.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 , Прогнозна стойност: 13 550.00
  • Обособена позиция 1: Консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 -прогнозна стойност 5000лв
    Изпълнител: ТАНГРЕТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 500.00
  • Обособена позиция 2: Консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 -прогнозна стойност 7550лв
    Изпълнител: БЮРО ВЕРИТАС ВАРНА ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 570.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN