Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-1.011-0002-C02
Наименование на проекта Подобряване, надграждане и реконструкция на инфраструктура в зона с потенциал за икономическо развитие в Добрич
Бенефициент 000852932 ОБЩИНА ГРАД ДОБРИЧ
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 16.12.2016
Дата на стартиране 16.12.2016
Дата на приключване 14.05.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Добрич, Добрич-град

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение е заложено в Инвестиционната програма на Община град Добрич и Интегрирания план за градско възстановяване и развитие по процедура BG16RFOP001-1.001-039 "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014 -2020" по приоритетна ос 1 "Устойчиво и интегрирано градско развитие" на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 -2020, Инвестиционен приоритет "Градска среда", група дейности "Зони с потенциал за икономическо развитие". Проектът "Подобряване, надграждане и реконструкция на инфраструктура в зона с потенциал за икономическо развитие в Добрич", включващ реконструкция и рехабилитация на улица "6 ти септември" град Добрич с два подобекта юг и север /и отклонение към "Добруджански хляб" АД/ ще подобри не само инфраструктурата, но и  достъпа и свободното придвижване на хора с увреждания. Предвижда се и осигуряване на телекомуникационна свързаност и подмяна на улично осветление с енергоефективно. Проектът е на обща стойност 1 446 029,28 лева. За коректното протичане на строително - монтажните дейности, предложението осигурява независим строителен надзор и авторски надзор. Независимият финансов одит ще проследи правилното разходване на средства и спазването на законовите правила и норми. Изпълнението на всички дейности по проекта включва и осигурява необходимата публичност, визуализация и информираност относно проектната инициатива.
Дейности
  • Дейност: Управление, администриране и отчитане: В рамките на дейността ще се извършва цялостното техническо и финансово управление, отчетност, контрол по проекта. По време на дейността ще се съблюдават принципите на добро финансово управление, икономичност, ефикасност, прозрачност и устойчивост. Дейността цели да осигури съгласуваност и яснота относно структурното и организирано управление на проекта, системите за обратна връзка между всички участници, ясни правила за докладване, прозрачно изпълнение на проектните дейности, мерките и правилата за ефективно изпълнение на проекта, както и разпределението на отговорностите и задълженията на всеки член на екипа. Предвиждаме екипа за управление и изпълнение да се състои от следните позиции, съобразени с обхвата и съдържанието на проектното предложение: - Ръководител на проекта – отговаря за успешното реализиране на предвидените по проекта дейности и за постигането на предвидените резултати, както и за взаимодействието между всички участници в проекта. Отговаря за предаването на отчетните документи от страна на бенефициента към Междинното звено /Управляващия орган. - Eксперт инвестиционен контрол – е експертно лице от Общинска администрация - Добрич, което ще извършва наблюдения върху изпълнението на строителните дейности, тяхното качество, количествата на извършените дейности, напредъка на проекта, съгласно календарния график. Ще дава препоръки и становища относно възникнали в хода на изпълнението проблеми. - Експерт обществени поръчки – ще има водеща роля при процеса на изготвяне на тръжната документация по предвидените в проекта дейности и ще организира провеждането на съответните тръжни процедури. Ще съдейства за разрешаването на всички юридически въпроси по време на изпълнението на проектните дейности. Помага на ръководителя и техническия сътрудник по проекта в отчетните дейности по проекта - Счетоводител – отговаря за финансовата отчетност на проекта, съгласно изискванията на Оперативната програма и националното законодателство на страната ни. - Технически сътрудник – подпомага дейността на ръководителя и счетоводителя и взима дейно участие в процеса на техническата и финансова отчетност на проекта. Работи съвместно с техническите експерти и юриста в процеса на подготовка и провеждане на тръжните процедури. Следи за напредъка на проекта. Сътрудничи си с всички отговорни институции, в сферата на проекта. Чрез сформирането на проектния екип, ще се създадат необходимите предпоставки за успешното администриране и изпълнение на проектните дейности в рамките на договорения период за изпълнение на проекта. Дейностите по управление, отчетност, контрол ще продължават през целия период на изпълнение. Те ще се изпълняват съобразно изискванията на Договора за предоставяне на БФП. Ще бъде извършвана документална проверка на всички съставени документи. Ще се осъществява текущо наблюдение, оценка и контрол на всички дейности, свързани с изпълнение на проекта и сключените договори с изпълнители. Изпълнението на проекта ще бъде съгласувано с въведената в Община град Добрич Система за финансово управление и контрол, която е съобразена с регламентите на ЕС, на Закона за финансовото управление и контрол в публичния сектор, Закона за вътрешния одит в публичния сектор, както и подзаконовите нормативни документи., Договорена стойност: 23 630.46 , Отчетена стойност: 20 539.76
  • Дейност: Реконструкция и рехабилитация на ул. "6 ти септември": Целта на дейността е да се извърши рехабилитация и реконструкция на два участъка от: - улица "6-ти септември"-юг с дължина 828.42м., габарити: ленти за движение -10,5 до 8м. и тротоари от 1,5 до 4,5; - улица "6-ти септември"-север с дължина 179,44м., габарити летни за движени 8м. и тротоари от 3 до 1,5м и отклонение към "Добруджански хляб" АД - с дължина 137,33м., габарити летни за движени 6м. и тротоари 2х1,5м Самата рехабилитация включва; - ремонт на настилка - технологично фрезоване на съществуваща настилка; - демонтаж на съществуващи бордюри и монтаж на нови със снижаване при всички входове; - полагане на асфалтова настилки на основен, долен и износващ пластове; - разваляне на съществуващи амортизирани тротоарни настилки и изграждане на нови от унипаваж, съобразени с изискванията на Наредба №6 за достъпна среда с понижени до нивото на настилката бордюри и поставяне на тактилни плочки в помощ на хората с увредено зрение; - изграждане на прилежащи парко места към уличното платно. Всички вложени материали ще отговарят на утвърдените стандарти в строителството. За осигуряване на оптимално отводняване на настилката е предвидена цялостна ревизия на колекторната система и промяна до достигане на проектното ниво на съществуващите дъждоприемни и ревизионни шахти. Поставяне на маркировка и пътни знаци съгласно Наредба №01/2 за "Сигнализация на пътищата с пътна маркировка" и Наредба №01/18 за сигнализация на пътищата с пътни знаци. Проекта включва изграждане на оптична мрежа и подмяна на уличното осветление с енергоефективно. Дейността ще бъде възложена чрез процедура за възлагане на обществена поръчка по реда на ЗОП на външен изпълнител. , Договорена стойност: 1 135 201.00 , Отчетена стойност: 1 182 956.43
  • Дейност: Независим строителен надзор: Упражняване на строителен надзор по време на строителството, съгласно чл.166, ал.1, т.1 от ЗУТ (до издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация). Строителния надзор ще бъде изпълняван съгласно изискванията на възложителя, определени в сключения за целта договор между община Добрич и фирмата изпълнител. Строителният надзор ще бъде извършен от избрана фирма изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки. Фирмата следва да осигури надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираната дейност за реконструкция и рехабилитация на улица "6 ти септември" в двете и части, в съответствие с предварително определените качествени, количествени и технически параметри и показатели, заложени в техническият проект. Контролната дейност е много важна за постигане на целите на проекта и постигане на резултати. Фирмата, която ще бъде избрана за изпълнение на строителния надзор ще бъде отговорна за изпълнението на всички изисквания на българското законодателство, свързани с надзора на строителните работи и ще проверява строителната фирма дали изпълнява адекватно строителните работи в съответствие с техническите параметри и изискванията на законодателството. Строителният надзор ще съблюдава за законосъобразност, пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителство, изпълнение на СМР съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2, спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, въвеждане в експлоатация и др. Вложените материали за изпълнение на СМР трябва да отговарят на действащите стандартизационни норми. Изпълнението на СМР трябва да съответства на всички нормативни документи, регламентиращи съответния вид дейност., Договорена стойност: 19 463.35 , Отчетена стойност: 8 398.80
  • Дейност: Авторски надзор: Съгласно ЗУТ през времетраенето на строителството възложителят е задължен да осигури упражняването на авторски надзор по време на строителството на обекта. Съобразно изискванията на ЗУТ авторският надзор е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително, като условията и редът за осъществяването му се определят чрез писмен договор между възложител и проектант, в който се определят задълженията на проектанта, а именно: 1.Проектантът извършва авторски надзор по време на изпълнение на строителството по изготвен инвестиционен проект във всички отделни негови части съгласно чл. 162, ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ. 2.Проектантът следи за точното изпълнение на проекта, разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове. 3.Проектантът на строежа е длъжен да присъства при съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството и ако установи точното изпълнение на проекта, да ги подписва при покана от Възложителя. 4.Проектантът осъществява работни посещения свързани с качественото изпълнение на работите и налагане на корекции при възникнали неточности в изпълнението на проекта. 5.Проектантът присъства на приемането на обекта съвместно със Строителния надзор и Възложителя., Договорена стойност: 13 858.33 , Отчетена стойност: 16 620.00
  • Дейност: Независим финансов одит : Предвидено е осъществяването на независим одиторски контрол на разходите по проекта, а именно: 1. Проверка за установяване на съответствие между отчитането от страна на Бенефициента - Община град Добрич на разходи по дейностите, залегнали в съответното одобрено проектно предложение и реда и правилата за отчитане на съответните разходи, определени и описани от Управляващия орган; 2. Проверка на счетоводни записвания, приходите и разходите по отношение на тяхната законосъобразност, точност и допустимост; 3. Проверка на разходно - оправдателни документи и банкови документи; 4. Проверка за съответствие между разходите, заявени от бенефициента за възстановяване и тези, посочени в отчетните записи и разходно-оправдателните документи; 5. Проследяване ефективното прилагане на Националното законодателство и правото на ЕС при изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по тях, залегнали в проектното предложение от страна на бенефициента; 6. Проверка за съответствие между декларираните в разходно-оправдателните документи разходи и дейности, заложени в одобрения проект; 7. Проверка дали разходите са направени в периода на проекта; 8. Проверка за наличието на всички необходими реквизити в разходно-оправдателните документи на бенефициента и за съответствие с изискванията на Закона за счетоводство и приложимите подзаконови нормативни актове; 9. Проверка за проследяване реалното извършване на дейностите и разходите от страна на бенефициента; 10. Проверка за проследяване адекватността на одитната пътека, осигурявана от бенефициента, както и съхраняване на проектната документация, съгласно изискванията; 11. Регулярно проследяване на извършените междинни плащания по проекта; 12. Предоставяне на текущи консултации и проверки за съответствие на оформянето на първичната счетоводна документация, методология и политики; 13. Изразяване на независимо одиторско мнение относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта в съответствие с националните и международните одиторски стандарти; 14. Проверка на докладваните нередности; 15. Проверка дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; 16. Проверка за двойно финансиране за същата операция от друга програма или схема (национална или Общностна), както и от друг програмен период. , Договорена стойност: 2 916.67 , Отчетена стойност: 2 916.67
  • Дейност: Информация, публичност и визуализация на дейностите по проекта: Проектът включва набор от дейности за информация, публичност и визуализация, които да популялизират Европейския фонд за регионално развитие и Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 година. Чрез тази Дейност Община град Добрич ще информира широката общественост за дейностите по проекта, неговия напредък и крайните резултати. По този начин бенефициентът ще осигури прозрачност на управление и изразходените финансови средства. Дейностите за визуализация, публичност и информираност ще включват: - организиране и провеждане на пресконференция за стартирането на проекта; - организиране и провеждане на заключителна пресконференция; - регулярно информиране на медиите за хода и напредъка на проекта; - разпространение на рекламни материали - информационни дипляни, табели, публикации в мрежата и др. На подходящо място ще бъдат поставени информационни банери (транспарант), които да информират за наименованието на проекта, общия бюджет, стойността чрез ЕФРР и съфинансирането от държавния бюджет. Различните етапи от развитието на проекта ще бъдат публикувани прессъобщения на интернет страницата на Община град Добрич, както и в местните медии. Ще бъде използвана и мрежата на 28-те Информационни центрове в страната за популяризиране етапите от проекта. По проектът се предвижда официална церемония - "Първа копка" за откриване на обекта, както и ще бъде уведомен УО за датата на провеждането на публичното събитие. За целите на строително монтажните работи ще бъдат изработени билбордове и постоянни информационни табели. През целия период на проекта ще се спазват правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. от единния наръчник на бенефициента., Договорена стойност: 9 383.67 , Отчетена стойност: 7 428.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ИНЖСТРОЙИНЖЕНЕРИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 125 939.67 , Отчетена стойност**: 125 939.64
  • Изпълнител: ЕСМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 8 398.80 , Отчетена стойност**: 8 398.80
  • Изпълнител: Инфо Трейнинг ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 360.00 , Отчетена стойност**: 360.00
  • Изпълнител: Иво, Договорена стойност по проекта*: 4 243.60 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Никола, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ХИДРОСТРОЙ АД, Договорена стойност по проекта*: 1 077 777.32 , Отчетена стойност**: 1 053 330.30
  • Изпълнител: Даниела, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Мирослава, Договорена стойност по проекта*: 7 062.86 , Отчетена стойност**: 1 686.82
  • Изпълнител: ИЗДАТЕЛСКА КЪЩА АБ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 7 068.00 , Отчетена стойност**: 7 068.00
  • Изпълнител: Антония, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Людмил, Договорена стойност по проекта*: 5 373.66 , Отчетена стойност**: 2 291.60
  • Изпълнител: ТРАНСКОНСУЛТ-22 ООД, Договорена стойност по проекта*: 16 630.00 , Отчетена стойност**: 16 620.00
  • Изпълнител: Николай, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: БАЛАНС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 500.00 , Отчетена стойност**: 2 916.67
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Рехабилитация на земята: Обща площ на рехабилитираната земя, Мерна единица: хектари, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.22 , Достигната стойност: 1.46

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 216 805.41 BGN
БФП 1 216 805.41 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 1 216 805.41 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 12 593.97 0.00 12 593.97 ИНЖСТРОЙИНЖЕНЕРИНГ ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Извършване на независим финансов одит по Проект „Подобряване, надграждане и реконструкция на инфраструктура в зона с потенциал за икономическо развитие в Добрич“, Договор BG16RFOP001-1.011-0002-С01 за предоставяне на БФП по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020, Прогнозна стойност: 2 916.67
  • Обособена позиция 1: „Извършване на независим финансов одит по Проект „Подобряване, надграждане и реконструкция на инфраструктура в зона с потенциал за икономическо развитие в Добрич
    Изпълнител: БАЛАНС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 500.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Извършване на строително-монтажни работи по Проект „Подобряване, надграждане и реконструкция на инфраструктура в зона с потенциал за икономическо развитие в Добрич“, Договор BG16RFOP001-1.011-0002-С01 за предоставяне на БФП по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020“ включваща 2 /две/ обособени позиции., Прогнозна стойност: 1 135 201.00
  • Обособена позиция 1:  Обособена позиция 1 (ОП 1): „Реконструкция и рехабилитация на улица „6-ти септември” по Проект „Подобряване, надграждане и реконструкция на инфраструктура в зона с потенциал за икономическо развитие в Добрич“
    Изпълнител: ХИДРОСТРОЙ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 077 777.32
  • Обособена позиция 2:  Обособена позиция 2 (ОП 2): „Изграждане на улично осветление и оптична връзка-телекомуникация на улица „6-ти септември” по Проект „Подобряване, надграждане и реконструкция на инфраструктура в зона с потенциал за икономическо развитие в Добрич“
    Изпълнител: ИНЖСТРОЙИНЖЕНЕРИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 125 939.67
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: „Изпълнение на мерки за осигуряване на визуализация, публичност и информираност по проекти на Община град Добрич, които се осъществяват с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие“ по обособени позиции, Прогнозна стойност: 9 383.33
  • Обособена позиция 1:  Обособена позиция 1 (ОП 1): „Осигуряване на информация, публичност и визуализация на дейностите по Проект „Подобряване, надграждане и реконструкция на инфраструктура в зона с потенциал за икономическо развитие в Добрич“, Договор BG16RFOP001-1.011-0002-С01 за предоставяне на БФП по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020“
    Изпълнител: ИЗДАТЕЛСКА КЪЩА АБ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 068.00
  • Обособена позиция 2:  Обособена позиция 2 (ОП 2): „Изработване на дипляни по Проект „Подобряване, надграждане и реконструкция на инфраструктура в зона с потенциал за икономическо развитие в Добрич“, Договор BG16RFOP001-1.011-0002-С01 за предоставяне на БФП по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020“ - запазена по чл. 12 от Закона за обществените поръчки
    Изпълнител: Инфо Трейнинг ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 360.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: „Упражняване на авторски надзор при изпълнение на СМР на обект: Реконструкция и рехабилитация на ул. "6-ти септември" в град Добрич по Проект „Подобряване, надграждане и реконструкция на инфраструктура в зона с потенциал за икономическо развитие в Добрич“, Договор BG16RFOP001-1.011-0002-С01 за предоставяне на БФП по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020., Прогнозна стойност: 13 858.33
  • Обособена позиция 1: „Упражняване на авторски надзор при изпълнение на СМР на обект: Реконструкция и рехабилитация на ул. "6-ти септември" в град Добрич по Проект „Подобряване, надграждане и реконструкция на инфраструктура в зона с потенциал за икономическо развитие в Добрич“
    Изпълнител: ТРАНСКОНСУЛТ-22 ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 16 630.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: „Упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР на обект: Реконструкция и рехабилитация на ул. "6-ти септември" в град Добрич по Проект „Подобряване, надграждане и реконструкция на инфраструктура в зона с потенциал за икономическо развитие в Добрич“, по договор BG16RFOP001-1.011-0002-С01 за предоставяне на БФП по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020, Прогнозна стойност: 19 463.35
  • Обособена позиция 1: „Упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР на обект: Реконструкция и рехабилитация на ул. "6-ти септември" в град Добрич по Проект „Подобряване, надграждане и реконструкция на инфраструктура в зона с потенциал за икономическо развитие в Добрич“
    Изпълнител: ЕСМ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 398.80
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Екип на проекта, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Даниела Сивкова - ръководител проект
    Изпълнител: Даниела
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 2: Антония Жечева - счетоводител
    Изпълнител: Антония
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 3: Николай Великов - експерт обществени поръчки
    Изпълнител: Николай
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 4: Никола Сърбов - експерт инвестиционен контрол
    Изпълнител: Никола
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Избор на членове на екип за управление и изпълнение на дейностите по проекта - счетоводител, Прогнозна стойност: 4 243.60
  • Обособена позиция 1: Избор на членове на екип за управление и изпълнение на дейностите по проекта - счетоводител
    Изпълнител: Иво
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 243.60
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Избор на членове на екип за управление и изпълнение на дейностите по проекта - технически сътрудник, Прогнозна стойност: 5 373.66
  • Обособена позиция 1: Избор на членове на екип за управление и изпълнение на дейностите по проекта - технически сътрудник
    Изпълнител: Людмил
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 373.66
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Избор на членове на екип за управление и изпълнение на дейностите по проекта - технически сътрудник, Прогнозна стойност: 7 062.86
  • Обособена позиция 1: Избор на членове на екип за управление и изпълнение на дейностите по проекта - технически сътрудник
    Изпълнител: Мирослава
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 062.86

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN