Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-3.002-0103-C04
Наименование на проекта "Осигуряване на топъл обяд в Община Рудозем"
Бенефициент 000615075 ОБЩИНА РУДОЗЕМ
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 20.09.2016
Дата на стартиране 01.08.2016
Дата на приключване 30.04.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Смолян, Рудозем

Описание

Кратко описание на проекта
През последните години Община Рудозем развива успешно своята социалната политика, като се стреми да спазва принципите на последователност, съгласуваност и партньорство с институциите и неправителствения сектор, както и да осигурява прозрачност и информираност на населението.
За периода 2009-2016г. община Рудозем имаше възможността  да предоставя услугата „Обществена трапезария” , финансирана от МТСП - Фонд "Социална закрила" на социално слаби лица, която успя да подобри качеството и условията на живот, на всички нейни потребители. За съжаление социалната услуга "топъл обяд" не се предоставя целогодишно, а нуждата от храна е ежедневна, освен това броя на лицата, които ползват услугата от Фонд "Социална закрила" е доста по- малък от лицата живеещи в бедност и материално лишение в Община Рудозем.  Голямата безработица и ниските доходи са причина за изпадане на много семейства в бедност, които нямат възможност да си подсигурят едно от най - важните неща за човешкото съществуване - храна.  Липсата на средства кара хората да прибягват до закупуването на по- евтини и некачествени хранителни продукти, което от своя страна се отразява върху нездравословното хранене на обществото. От тук идва и големия проблем със затлъстяването.
Реализирането на този проект, ще спомогне за разрешаването на един от най- наболелите проблеми в наши дни задоволяване на потребностите от храна на хората в нужда от Община Рудозем.
Дейности
  • Дейност: Определяне на целевите групи по проект "Осигуряване на топъл обяд в Община Рудозем": Определянето на целевите групи, които ще получават социалната услуга "топъл обяд" ще бъде извършено съгласно утвърдената Наредба № РД -07-1/04.04.2016 г. от Министъра на труда и социалната политика. Позовавайки се на Наредбата, проекта цели да бъдат обхванати следните целеви групи: 1.1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 1.2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция "Социално подпомагане"; 1.3.Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии несвързани с трудова дейност; 1.4. Скитащи и бездомни деца и лица; 1.5. Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на §1., т.17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти: Община Рудозем възнамерява да възложи изпълнението на дейност 2 - "Закупуване на хранителни продукти" и дейност 3 - "Осигуряване на топъл обяд" на външна фирма изпълнител тъй като общината не разполага с необходимия ресурс за тяхното изпълнение. За целта Община Рудозем предвижда да премине към директно възлагане на обществената поръчка на изпълнител за предоставяне на услугата "топъл обяд" за нуждите на Обществена трапезария - Рудозем, позовавайки се на Закона за обществените поръчки в сила от 15.04.2016 г. чл.20, ал.4, т. 2- При услуги по приложение №2, код 55520000-1 Услуги на заведения за приготвяне и предоставяне на храна. Реализирането на дейността "Закупуване на хранителни продукти" ще се извършва от изпълнителя, за което ще се отчита пред възложителя с необходимите доказателствени документи, като фактури, приемо- предавателни протоколи, калкулационни ведомости /месечни и обобщени/за вложените продукти за приготвената храна в Обществена трапезария - Рудозем, требвателни листове, седмични менюта и други приложения и документи доказващи предоставянето на социалната услуга. Предвидено е Обществена трапезария - Рудозем да стартира на 01.09.2016 г. Крайната датата за приключване на дейността на трапезарията е 30.04.2017 г. Общия брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд е 166 работни дни. Общия брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд е 100 бр. За периода от 01.05.2017 г. до 31.12.2019 г. ще се предоставя топъл обяд в рамките на 32 месеца за 671 работни дни на 100 представители на целевата група. За периода от 01.05.2017 г. до 30.04.2020 г. ще се предоставя топъл обяд в рамките на 36 месеца за 749 работни дни на 100 представители на целевата група. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00254-2017-0005, и № на договор с избран изпълнител - №58/ 08.09.2017 r., Договорена стойност: 225 154.86 , Отчетена стойност: 225 180.00
  • Дейност: Осигуряване на топъл обяд: Дейността по приготвяне и предоставяне на Топлия обяд на лицата от целевата група ще се осъществява от изпълнител с когото Община Рудозем е сключила договор. Местонахождението на обекта, където е предвидено да се осъществява процеса на приготвяне и предоставяне на топлия обяд, се намира в стола на СОУ "Св. Св. Кирил и Методий"- гр. Рудозем, ул. "Стефан Стамболов" №10, ет.1. За реализиране на дейността "Осигуряване на топъл обяд" ще бъде ангажиран персонал от 2-ма готвачи, 3 - ма помощника и 1 домакин, които ще отговарят за цялостната организация по приготвяне и раздаване на топлия обяд, както и воденето на необходимата документация относно отчитане на дейността. Процеса на хранене ще се извършва в столовата на обекта, като останалите потребители, които живеят в други населени места от общината, топлия обяд ще достигне до тях с осигурен транспорт от изпълнителя. Предвидено е за жителите от с. Елховец раздаването на храната да се извършва в стола на местното училище ОУ "Христо Ботев", а в по- малките населени места храната може да се раздава в кметствата или до домовете на потребителите със затруднено предвижване. Обекта в който ще се приготвя и предоставя топлия обяд е публична общинска собственост с акт №16/18.03.2008 г., с адрес гр. Рудозем, ул. "Стефан Стамболов". Регистриран е в Агенция за безопасност на храните на основание чл. 12, ал.2, ал.9 и ал.10 от ЗХ с удостоверение за регистрация № 212500145/07.11.2013 г., обекта е с обща площ 188 кв. м., който включва следните помещения - кухненски блок, столова, санитарни помещения, стая за персонала, помещение за разфасоване на меса, помещение за измиване и дезинфекция на посудата. Оборудването с което разполага обекта е 5 газови котлона, 4 ел. котлона, 4 фурни на ток, 3 фризера и 3 хладилника и една хладилна витрина за съхранение на хранителни продукти. Лицата от целевата група включени в проекта могат да се хранят в столовата или да вземат храната си за вкъщи, като всеки потребител се подписва на списъците за получената храна. Лицата, които са трудно подвижни и не могат сами да си вземат топлия обяд, могат да получат храната си чрез упълномощени техни представители. , Договорена стойност: 11 257.74 , Отчетена стойност: 10 484.00
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: Предоставянето на съпътстващи мерки на лицата от целевата група, има за цел да намали риска от социално изключване и справянето с възникнали извънредни социални ситуации на лицата включени в проекта. Съпътстващите мерки се предвижда да бъдат под формата на индивидуални или групови консултации относно възможностите за ползване на подобни социални услуги предоставяни от Община Рудозем, възможност за участие в някои проекти и програми финансирани от ЕС, предоставяне на административни услуги, предоставяне на здравни услуги и психологическа подкрепа на лицата от целевата група. Консултациите ще се извършват веднъж месечно, като на потребителите ще им бъде предоставена анкета за получаване на обратна информация относно качеството и количеството на предоставяната храна и други мнения и препоръки свързани с реализирането на проекта., Договорена стойност: 11 257.74 , Отчетена стойност: 10 484.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЗАХАРИНКА КРАЛЕВА - ЗАХИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 178 046.50 , Отчетена стойност**: 62 664.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 100.00 , Достигната стойност: 166.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 247 670.34 BGN
БФП 247 670.34 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 247 670.34 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN