Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.024-0688-C01
Наименование на проекта Реализиране на предприемаческа идея в областта на ИКТ - софтуерна платформа за управление на проекти
Бенефициент 205217935 МЕЛИКАНА ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 28.05.2019
Дата на стартиране 28.05.2019
Дата на приключване 17.03.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Благоевград, гр.Благоевград

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение е насочено към реализиране на пазара на предприемаческа идея - софтуер за управление на проекти. Проектът попада в приоритетна област на ИСИС "ИКТ и информатика", направление "уеб базирани приложения за създаване и експлоатиране на нови услуги и продукти". Софтуерът за управление на проекти включва в себе си множество функционалности, които ще позволят на мениджърите ангажирани с проекти за разработване и реализиране на нови продукти успешно да управляват процесите при оптимизирани време и разходи. Софтуерът за управление на проекти ще позволява на компаниите, които си го закупят от Меликана ЕООД да планират прецизно времето и ресурсите необходими за изпълнение на своите проекти, да дефинират обхвата на всеки проект, да го разделят на етапи и отделни задачи, да сформират екипи и делегират задачи на отделните членове на екипите, да извършват регулярен мониторинг на изпълнението на задачите от времеви и ресурсен аспект, да проследяват разрешаването на възникналите проблеми по време на изпълнение на проекта и т.н.
За реализиране на този софтуерен продукт ще бъде нает офис в гр. Благоевград и сформиран проектен екип от опитни програмисти с образование и квалификация в областта на предприемаческа идея. Юридическото лице, което ще реализира на параза този продукт е Меликана ЕООД, с предприемач с висше образование, квалификация информатик и професионален опит над 4 години в областта на информационните системи и програмирането. Предприемачът е жена в приоритетна възраст, притежаваща решение от ТЕЛК за 52% намалена работоспособност. На предприемача ще му бъде дадена възможност за социална интеграция, да участва пълноценно и активно в обществения живот, осъщестява стремежа си да води независим живот според собствените си разбирания и желания, и да притежават същите права и отговорности, както хората без увреждания. Проектът ще осигури заетост на още 3-ма души.
Дейности
  • Дейност: Реализиране на пазара на предприемаческа идея (дейността ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал - 4 броя, закупуване на преносими компютри - 4 бр., смартфони - 2 бр., таблети - 2 бр., закупуване на софтуер (бюджетен ред 3.1, 3.2, 3.3), наемане на работно помещение за 18 месеца, изработване на пазарен анализ и проучване (част 1): Като част от дейността по реализиране на пазара на предприемаческата идея ще бъдат наети на трудов договор 4 бр. квалифициран персонал (предприемачът и 3-ма експерти). Квалифицираният персонал е необходим за да подготви софтуера за управление на проекти за внедряване на пазара. Това включва интегриране на наличните функционалности на софтуера със софтуерите, които ще бъдат закупени в едно цяло, вкл. и на мобилната версия, и изработване на подходящи алгоритми за тестване на визуализацията на софтуера и неговите функционалности. Провеждането на тестване на визуални елементи на софтуера ще се осъществи на 3 вида устройства - преносими компютри, таблети и смартфони чрез различни браузери, и различни версии на един и същи браузер. Ще бъде извършено тестване и на всички функционалности, като при установяване на несъответствие, ще бъде извършвана корекция на кода и повторно тестване. Часовата ангажираност и продължителността на заетост на всеки експерт е заложена на база на необходимия за извършване обем от работа. Отговорностите и задачите на персонала са разпределени в зависимост от специфичния професионален опит в областта на ИТ и програмирането, който всеки един от експертите има. За да извършват работата си по проекта за предприемача и останалите 3ма експерта квалифициран персонал е предвидено закупуването на 4 бр. преносими компютри, 2 бр. смартфони и 2 бр. таблети. Всеки един от членовете на квалифицирания персонал има необходимост от преносим компютър, на който да извършва своите задължения по проекта. До момента на закупуване на предвидените преносими компютри експертите ще използват своите лични. Предвидените за закупуване преносими компютри са с технически параметри изцяло съобразени с характериските и функционалностите на софтуера за изпълнение на проекти, които е необходимо да бъдат тествани и при необходимост да бъде извършена корекция на кода, за да може софтуерното решение да се реализира на пазара. Тези техн. характеристики включват параметри на процесора, оперативна памет, възможности за визуализация на екрана и т.н., които да позволят на експертите в пълнота да изпълнят предвидените им отговорности и задължения. Тъй като софтуера за изпълнение на проекти ще разполага и с мобилна версия е предвидено тестване както на визуализацията на софтуера, така и на работата на неговите функционалности на мобилната версия. За това тестване, корекции и повторно тестване за предприемача и експерт 1 ще бъдат закупени смартфони. С тяхна помощ ще се извършват необходимите тестове с предварително разработени за целта инструменти. При идентифициране на проблеми или грешки в софтуерното приложение ще се извършват корективни дейстия и повторно тестване до получаване на желания краен резултат. Техническите патаметри на смартфоните, които ще бъдат закупени са съобразени с новостите сред този тип технологии, за да може максимално прецизно да бъде тествана мобилната версия на софтуерния продукт. Тестване на софтуера за управление на проекти ще бъде извършено и с помощта на 2 бр. таблети, които ще бъдат закупени. Необходимо е тестване на визуализирането на софтуера и неговите функционалности и на такъв тип устройства за да може да се обхване достатъчно голям спектър от устройства, браузери и версии на браузери, които ще бъдат използвани от потребителите на софтуера. За реализиеране на пазара на софтуера за изпълнение на проекти е необходимо и закупуване на софтуерна система за плащания с PayPal или еквивалент и дебитни/кредитни карти; софтуер за мониторинг на работата на отделните модули и функционалности на софтуера за управление на проекти и софтуер за мониторинг на сървърите, на които е инсталиран софтуера за управление на проекти. За пълното функциониране на софтуера за управление на проекти е необходимо към модула за фактуриране да бъде извършена интеграция със софтуер, който да позволя на клиентите да могат да заплащат фактурите си чрез PayPal, друга система за онлайн разплащания или директно с дебитна/кредитна карта. (продължава), Договорена стойност: 247 761.60 , Отчетена стойност: 236 335.03
  • Дейност: Реализиране на пазара на предприемаческа идея (дейността ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал - 4 броя, закупуване на преносими компютри - 4 бр., смартфони - 2 бр., таблети - 2 бр., закупуване на софтуер (бюджетен ред 3.1, 3.2, 3.3), наемане на работно помещение за 18 месеца, изработване на пазарен анализ и проучване (част 2): Липсата на такава опция за плащане, би се отразила на успешната реализация на софтуера за управление на проекти тъй като клиентите държат времето им да бъде ценено при използването на онлайн приложения и да разполагат с удобство за бързо и лесно плащане. Софтуерната система за плащания трябва да предоставя възможност за частични плащания на фактури, които плащания да са видни през акаунта на проектния мениджър; възможност за плащане с банкови карти с 3D Secure код на защита; възможност за повтарящи се плащания и възможност за авторизирани плащания. Предвидените софтуер за мониторинг на работата на отделните модули и функционалности на софтуера за управление на проекти и софтуер за мониторинг на сървърите имат за цел осигуряване на постоянна, качествена и безаварийна работа на софтуера за управление на проекти. Софтуерът за мониторинг на работата на отделните модули и функционалности на софтуера за управление на проекти ще предоставя информация за работата на софтуерното решение, инсталирано на сървъра на съответния клиент в реално време 24/7/365 с 99% uptime. При възникване на проблем с функционирането на някой от модулите софтуера за мониторинг ще сигнализира чрез емайл, като дава подробна информация за състоянието на модула, естеството на грешката, както и детайли за нея. Това ще позволи Меликана да отстранява всички възникнали грешки и проблеми при работата на софтуера своевременно без да се нарушава работния режим на потребителите. Софтуерната система за мониторинг на сървърите, на които е инсталиран софтуера за управление на проекти ще има същите функции като ще следи постоянно в реално време състоянието на клиентските сървъри - процесите и обектите на тях и ще дава информация при възникване на проблем или превишаване на стойностите задавани от Меликана ЕООД. В рамките на дейността ще бъде избрано и наето работно помещение за 18 месеца в гр. Благоевград, в което да извършва своите отговорности и задължения квалифицирания персонал, нает за реализиране на пазара на предприемаческата идея. При избора на помещение размерът му ще бъде съобразен с необходимостта в него да бъдат разположени 4-ма души, по начин, по-който да бъде осигурен необходимия им комфорт и добри условия на труд. Помещението ще бъде съобразено с всички изисквания за съвременна офис среда, в която предприемачът и експертите да имат условия за максимално ползотворно изпълнение на задълженията си във връзка с успешно реализиране на пазара на предприемаческата идея. Провеждането на пазарен анализ и проучване ще допринесе за успешната пазарна реализация на софтуера за управление на проекти. Ще бъде направено проучване на микросредата -­ анализ на основните конкуренти и тяхното сегментиране и анализ на макросредата - дефиниране на пазара на софтуери за проектен мениджмънт и анализ на отрасъла с дефинирани тенденциите и прогнозите за развитието му, както и факторите, които влияят на отрасъла. Ще бъде анализиран маркетинг микса, а именно поредицата от действия, които Меликана ЕООД да извърши, за да повлияе върху мнението и решението на потребителите така, че те да купят предлагания софтуер. Ще бъдат направени планове за развитие на софтуера и спектъра компании на които ще бъде предлаган, какви са възможните рискове при навлизане на пазара и съответно как да бъдат управлявани, както и подходяща рекламна стратегия, която да бъде приложена за да се популяризира софтуера сред таргетираните клиенти. Предвидени са участия в събития (2 бр. в чужбина и 5 бр. в страната), целящи представянето на нови продукти в сферата на ИТ и създаване на партньорства и контакти между участниците от сектора, в които събития Меликана ЕООД ще участва за да представи дейността си и да представи своя продукт - софтуера за управление на проекти. Участието в такъв тип събития има за цел запознаване на участниците с предлагания нов продукт и неговите конкурентни предимства, намиране на партньори и клиенти, които биха искали да използват софтуера за своята дейност и популяризирането му., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 9 441.49
  • Дейност: Визуализация на проекта: В рамките на дейността ще бъдат извършени всички необходими дейстия за повишаване на визуализацията и публичността относно финансовата подкрепа от ЕС чрез ЕФРР. Бенефициентът ще постави постоянна обяснителна табела на видно място, достъпно за широката общественост. Разходите за тази табела са предвидени в бюджета на проекта. На табелата ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет и следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта. Табелата ще се изработи от подходящ материал, устойчив на неблагоприятни атмосферни условия. Плакат съдържащ същите реквизити като табелата ще бъде поставен по време на изпълнението на проекта на видно за обществеността място. В допълнение всички разпечатани на хартия и публикувани онлайн документи ще съдържат: емблемата на ЕС; упоменаването „Европейския съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма; наименованието на проекта; адреса на Единния информационен портал и.т.н. На всеки от закупените активи в рамките на проекта ще бъде поставен информационен стикер. На всеки стикер ще бъдат визуализирани емблемата на ЕС, упоменаване на "Европески съюз", наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого за програмен период 2014-2020 и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. Дейността напълно съответства с принципите на хоризонталните политики на ЕС като при изпълнението й ще бъдат предоставени равни възможности за всички независимо от пол, възраст, етнос и религиозни убеждения, като и ще се осигури достъп на хора с увреждания., Договорена стойност: 250.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Божо-2001 ООД, Договорена стойност по проекта*: 12 240.00 , Отчетена стойност**: 15 240.00
  • Изпълнител: Сдружение Пи Ем Ай - България Чаптър , Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 352.00
  • Изпълнител: ЕТ ЛЮДМИЛ ВЕЛИНОВ - ЛВ КОМПЮТЪРС, Договорена стойност по проекта*: 35 920.00 , Отчетена стойност**: 44 900.00
  • Изпълнител: МУЛТИМЕДИЙНА РАБОТИЛНИЦА АД, Договорена стойност по проекта*: 26 470.27 , Отчетена стойност**: 33 087.84
  • Изпълнител: УЕБИКУС ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 8 800.00
  • Изпълнител: "АЙ СИ ТИ МЕДИА" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 160.00
  • Изпълнител: БЛУ ПОЙНТ БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 20 000.00 , Отчетена стойност**: 25 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 71.42 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Прогнозна стойност на EBITDA, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.03 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.50 , Достигната стойност: 2.50

Финансова информация

Обща стойност на проекта 248 011.60 BGN
БФП 198 409.28 BGN
Собствено финансиране 49 602.32 BGN
Общо реално изплатени суми 196 621.30 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и имплементиране на преносими компютри - 4 бр. , Прогнозна стойност: 18 819.84
  • Обособена позиция 1: Доставка и имплементиране на преносими компютри - 4 бр.
    Изпълнител: МУЛТИМЕДИЙНА РАБОТИЛНИЦА АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 15 055.87
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка и имплементиране на: Обособена позиция 1: таблети - 2 бр.; Обособена позиция 2: смартфони - 2 бр., Прогнозна стойност: 8 802.32
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Доставка и имплементиране на таблети - 2 бр.;
    Изпълнител: МУЛТИМЕДИЙНА РАБОТИЛНИЦА АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 056.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Доставка и имплементиране на:смартфони - 2 бр.
    Изпълнител: МУЛТИМЕДИЙНА РАБОТИЛНИЦА АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 358.40
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Изработване и доставка на постоянна информационна табела - 1 бр. , Прогнозна стойност: 250.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Наемане на работно помещение за 18 месеца , Прогнозна стойност: 16 200.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на външна услуга - изработване на пазарен анализ и проучване - 1 бр. , Прогнозна стойност: 25 000.00
  • Обособена позиция 1: „Изработване на пазарен анализ и проучване - 1 бр. за успешната пазарна реализация на софтуер за управление на проекти на фирма Меликана ЕООД“ по АДБФП BG16RFOP002-2.024-0688-C01
    Изпълнител: БЛУ ПОЙНТ БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 20 000.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Разработване, доставка и интеграция на система/софтуер за мониторинг на сървърите, на които е инсталиран софтуер за управление на проекти - 1 бр. по проект BG16RFOP002-2.024-0688-C01, Прогнозна стойност: 5 000.00
  • Обособена позиция 1: Разработване, доставка и интеграция на система/софтуер за мониторинг на сървърите, на които е инсталиран софтуер за управление на проекти - 1 бр. по проект BG16RFOP002-2.024-0688-C01
    Изпълнител: МУЛТИМЕДИЙНА РАБОТИЛНИЦА АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 000.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Разработване, доставка и интеграция на: Обособена позиция 1: Софтуерна система за плащания с PayPal или еквивалент и дебитни/кредитни карти - 1 бр.; Обособена позиция 2: Софтуер за мониторинг на работата на отделните модули и функционалности на софтуера за управление на проекти - 1 бр., Прогнозна стойност: 44 900.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Разработване, доставка и интеграция на Софтуерна система за плащания с PayPal или еквивалент и дебитни/кредитни карти - 1 бр.;
    Изпълнител: ЕТ ЛЮДМИЛ ВЕЛИНОВ - ЛВ КОМПЮТЪРС
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 080.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Разработване, доставка и интеграция на Софтуер за мониторинг на работата на отделните модули и функционалности на софтуера за управление на проекти - 1 бр.
    Изпълнител: ЕТ ЛЮДМИЛ ВЕЛИНОВ - ЛВ КОМПЮТЪРС
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 23 840.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Разработване, доставка и интеграция на: Обособена позиция 1: Софтуерна система за плащания с PayPal или еквивалент и дебитни/кредитни карти - 1 бр.; Обособена позиция 2: Софтуер за мониторинг на работата на отделните модули и функционалности на софтуера за управление на проекти - 1 бр., Прогнозна стойност: 44 900.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Разработване, доставка и интеграция на Софтуерна система за плащания с PayPal или еквивалент и дебитни/кредитни карти - 1 бр.;
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Разработване, доставка и интеграция на Софтуер за мониторинг на работата на отделните модули и функционалности на софтуера за управление на проекти - 1 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN