Идентификация

Номер от ИСУН BG65ISNP001-2.011-0006-C05
Наименование на проекта Развитие на информационните системи на ГД “Гранична полиция”, чрез доставка на оборудване.
Бенефициент 129010125 Главна дирекция "Гранична полиция"
Източник на финансиране ФВС ==> Фонд "Вътрешна сигурност"
Дата на сключване на договора/заповедта 27.04.2020
Дата на стартиране 27.04.2020
Дата на приключване 29.02.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
За пълноценно функциониране и изпълнение на задълженията на ГДГП свързани с граничен контрол, противодействие на престъпността през държавната граница, извършване на проверки и справки в автоматизираните информационни фондове, административни дейности които подпомагат и осигуряват извършването на граничния контрол, включително материално-техническото, финансово и друго осигуряване, също  и други съпътстващи дейности използват информационни ресурси, разположени на локално и централно ниво. ГДГП разполага с 5000 броя работни станции, които се използват от ГДГП и седемте РДГП. За осигуряване на нормалната работа на компютърната техника във всяка една структура на ГДГП се използват комутатори, антивирусен софтуер, активна директория, файлови сървъри, пощенски сървъри, Windows Server Update Services (WSUS), периферни устройства и др. Съгласно финалния доклад на Microsoft за оценка на ИТ инфраструктурата на ГДГП се препоръчва ъпгрейд на домейна, за да може в последствие да се надгради услугата активна директория до последната актуална версия на Windows Server, както и  модернизация на средствата за управление чрез внедряване на система за проактивно наблюдение на ИТ услуги, система за проактивно наблюдение на ИТ услуги и Help Desk система. 
Чрез реализирането на дейността ще бъде доставено съвременно и надеждно оборудване за развитие на информационните системи, което ще се замени ползваното в момента - силно амортизирано и морално остаряло. Ще се повиши ефективността на служителите от ГДГП и нейните регионални структури при извършване на ежедневните им дейности, свързани с граничен контрол, гранични проверки, противодействие на престъпността през държавната граница, извършване на проверки и справки в автоматизираните информационни фондове, административни дейности които подпомагат и осигуряват извършването на граничния контрол, включително материално-техническото, финансово и друго осигуряване, също  и други съпътстващи дейности.
Дейности
  • Дейност: Доставка на комуникационно оборудване и периферни устройства: Чрез реализирането на дейността ще бъде доставено съвременно и надеждно оборудване за развитие на информационните системи, което ще се замени ползваното в момента - силно амортизирано и морално остаряло. Ще се повиши ефективността на служителите от ГДГП и нейните регионални структури при извършване на ежедневните им дейности, свързани с граничен контрол, гранични проверки, противодействие на престъпността през държавната граница, извършване на проверки и справки в автоматизираните информационни фондове, административни дейности които подпомагат и осигуряват извършването на граничния контрол, включително материално-техническото, финансово и друго осигуряване, също и други съпътстващи дейности. Освен това ще бъде доставен хардуер и софтуер, с което ще бъдат изпълнени по-голямата част от препоръките на Microsoft описани във финалния доклад за оценка на ИТ инфраструктурата на ГДГП. - Брой доставено комуникационно оборудване - минимум 50 броя; - Брой доставени мултифункционални устройства - минимум 100 броя; - Брой доставени сървъри - минимум 10 броя; - Брой доставени принтери - минимум 100 броя; - Брой доставени лиценз за антивирусна програма - минимум 1 брой. - Брой доставени лицензи за софтуер за проактивна защита - минимум 1 брой. Във връзка с изпълнение на дейността заинтересованите страни са : ГДГП -Център, РДГП Аерогари, РДГП Смолян, РДГП Русе и РДГП Бургас. При необходимост и с цел надграждане определени елементи ще бъдат инсталирани и в РДГП Драгоман, РДГП Елхово и РДГП Кюстендил. Новото оборудване е предназначено за всички служители извършващи ежедневните си дейности, свързани с граничен контрол, противодействие на престъпността през държавната граница, извършване на проверки и справки в автоматизираните информационни фондове, административни дейности които подпомагат и осигуряват извършването на граничния контрол, включително материално-техническото, финансово и друго осигуряване, също и други съпътстващи дейности от структурните звена на външни граници, включително и временни външни., Договорена стойност: 4 642 722.00 , Отчетена стойност: 4 636 675.21
  • Дейност: Информация и публичност.: Проектните предложения следва да съдържат мерки за изпълнение на изискванията за информиране и публичност съгласно чл. 2 от Делегиран регламент (ЕС) № 1048/2014 и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията. - Лицата, които участват в проекта ще бъдат уведомени за това финансиране; - документите, които ще се изготвят ще съдържат текст и необходимите обозначения, съгласноо делигиран регламент (ЕС) № 1049/2014 на Комисията от 30 юли 2014 г. и Указанията на ОтО. - в структурните звена, на които ще бъде доставено оборудването се поставят информационни табели. - доставеното оборудване ще бъде обозначено със стикери. - след доставката на оборудването ще бъде изготвена информация заедно със снимков материал, които ще бъдат публикувани на страницата на ГДГП в съответния раздел., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Организация, управление и изпълнение на проекта.: Със заповед на директора на Главна дирекция " Гранична полиция" - МВР е създаден екип за организация управление и изпълнение на проект по дейност "Развитие на информационните системи на ГД “Гранична полиция” чрез доставка на комуникационно оборудване и периферни устройства, както и за: - осигуряване на ефективно изпълнение на проекта; - организация и участие в изпълненето на дейностите; - координация,мониторинг и контрол по изпълнението на проекта, който контрол ще се осъществява от екип за управление и изпълнение на проекта / спазване на времевия график, одобрения бюджет и правилата за допустимост на разходите/; - представяе на изпълнението на проекта пред органите за контрол и одит; - спазването на правилата от СУК, ЗОП и други нормативни документи, свързани с изпълнението на проеката; - водене на документацията; - водене на счетоводство и отчитане на разходите; - подготовка на доклади и искания за плащане. Чрез създадените механизми за оценка на степента на изпъление на проекта и текущо отчитане ( периодични севещания, справки, месечни срещи, доклади за напредъка, междинни доклади и т.н) ще се бъдат постигнати предвидените резултати. Предвижда се средства за възнаграждения на експерти, които са определени за изпълнението на дейностите по проекта, както и експерти, включени в екипа за организацията и управление на проекта. Предвидените средства са обективно и реалистично определени на базата на средните ставки за възнаграждение на дадената длъжност и ще бъдат съобразени с реалното време, през което експертите ще бъдат ангажирани с дейности по проекта. Разходите за персонал са изчислени на база човекочасове/човекомесеци. Във формуляра за кандидатстване детайлно са обосновани ролята и функциите на всеки експерт, ангажиран по проекта. В индикативния бюджет са заложени непреки разходи по проекта, както и разходи за командировки с цел контрол, проверка и приемане на дейностите по договорите и цялостното изпълнение на проекта, като са предвидени разходи за гориво(бензин,дизел и др. в зависимост от вида на използваното служебно МПС). Разходите за командировка са направени на база следния разчет: 1. 4 човека по 20 лв(дневни) на ден за 5 дни = 400 лв + 4 човека по 60 лв. (нощувки) на ден за 4 дни = 960 лв. Общо нощувки и дневни пари 1360лв. 2. 4 човека по 20 лв(дневни) на ден за 5 дни = 400 лв + 4 човека по 60 лв. (нощувки) на ден за 4 дни = 960 лв. Общо нощувки и дневни пари 1360лв. 3. 4 човека по 20 лв(дневни) на ден за 5 дни = 400 лв + 4 човека по 60 лв. (нощувки) на ден за 4 дни = 960 лв. Общо нощувки и дневни пари 1360лв. 4. 4 човека по 20 лв(дневни) на ден за 5 дни = 400 лв + 4 човека по 60 лв. (нощувки) на ден за 4 дни = 960 лв. Общо нощувки и дневни пари 1360лв. 5. 3 човека по 20 лв(дневни) на ден за 5 дни = 300 лв + 3 човека по 60 лв. (нощувки) на ден за 4 дни = 720 лв. Общо нощувки и дневни пари - 1020 лв. Общо цялата сума за командировките: 6 460 лв., като се има предвид, че сумите са индикативни., Договорена стойност: 87 778.00 , Отчетена стойност: 62 175.13

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: КОНТРАКС АД, Договорена стойност по проекта*: 379 746.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ХАЙ КОМПЮТЪРС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 83 846.44 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: БУЛСНАЙТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 084 625.60 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ПРИНТЕК БЪЛГАРИЯ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 2 329 652.38 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой доставени принтери, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 100.00 , Достигната стойност: 289.00
Индикатор 2 Брой доставени сървъри, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 10.00 , Достигната стойност: 25.00
Индикатор 3 Брой на преминаванията на външните граници чрез врати за автоматизиран граничен контрол, подпомагани от фонда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 20 000.00 , Достигната стойност: 81 631.00
Индикатор 4 Брой доставени мултифункционални устройства, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 100.00 , Достигната стойност: 155.00
Индикатор 5 Брой доставено комуникационно оборудване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 50.00 , Достигната стойност: 171.00
Индикатор 6 Брой доставени лиценз за антивирусна програма, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 4 810 500.00 BGN
БФП 4 810 500.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 4 769 874.21 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.57 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Доставка, инсталиране и гаранционно поддържане на софтуер за антивирусна защита и софтуер за проактивна защита“ с 2 обособени позиции, Прогнозна стойност: 69 999.00
  • Обособена позиция 1: Разширяване на възможностите на използваната в ГДГП система за антивирусна защита ESET PROTECT Entry On-Prem, чрез доставка, инсталиране, конфигуриране и гаранционно поддържане на софтуер
    Изпълнител: ХАЙ КОМПЮТЪРС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 38 256.04
  • Обособена позиция 2: Доставка, инсталиране, конфигуриране и гаранционно поддържане на софтуер за проактивна защита
    Изпълнител: ХАЙ КОМПЮТЪРС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 45 590.40
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Развитие на информационните системи на Главна дирекция „Гранична полиция“ , Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Доставка и гаранционно поддържане на комутатори
    Изпълнител: ПРИНТЕК БЪЛГАРИЯ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 510 197.87
  • Обособена позиция 2: Доставка и гаранционно поддържане на маршрутизатори
    Изпълнител: ПРИНТЕК БЪЛГАРИЯ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 459 755.70
  • Обособена позиция 3: Доставка и гаранционно поддържане на принтери
    Изпълнител: КОНТРАКС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 379 746.00
  • Обособена позиция 4: Доставка и гаранционно поддържане на мултифункцинални устройства
    Изпълнител: ПРИНТЕК БЪЛГАРИЯ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 640 078.10
  • Обособена позиция 5: "Доставка и гаранционно поддържане на сървъри/друго оборудване и софтуер за обезпечаване на работоспособността им в инфраструктурата на ГДГП
    Изпълнител: БУЛСНАЙТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 084 625.60
  • Обособена позиция 6: Доставка и гаранционно поддържане на сървъри, upgrade на exchange сървър и домейн
    Изпълнител: ПРИНТЕК БЪЛГАРИЯ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 719 620.71

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN