Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.024-1514-C01
Наименование на проекта Насърчаване на предприемачеството в СТИИМ ООД
Бенефициент 205419723 СТИИМ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 10.09.2019
Дата на стартиране 10.09.2019
Дата на приключване 30.07.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Пазарджик, гр.Пазарджик

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение ще реализира дейност в областта на инженерните дейности, свързани с проектирането и изграждането на пречиствателни станции за отпадни води (ПСОВ). Инженерните решения ще позволят изграждането и  въвеждането в експлоатация на ПСОВ за  пречистване на битови и промишлени отпадъчни води с биобасейни, които използват съвременен и високотехнологичен метод за биологично пречистване без генериране на излишна активна утайка. Този нов вид ВИК проекти ще спомогнат за удовлетворяване актуалната потребност на населението за запазване на природните водни ресурси чрез влагане на минимален ресурс и трайно намаляване на вредните емисии за природата. 

Основна цел на проектното предложение:  Създаване и развитие на ново предприятия с цел преодоляването на европейски и регионални предизвикателства чрез развитие на конкурентоспособността, ефективност на предлаганите услуги, подпомагане на стабилен икономически растеж, както и устойчива заетост. 

Целева група: В съответствие с  области свързани с европейски и регионални предизвикателства, това ще са:  тесни специалисти, търсещи работа на територията на обл. Пазарджик (вкл. хора с увреждания); 

Очаквани резултати: Създаване на икономически устойчиво предприятия, осигуряващо стабилност на работни места и постигане на ръст чрез реализиране и предлагане на пазара на предприемаческата идея.

Основни дейности:
(1) Реализиране на пазара на предприемаческата идея, което ще се осъществи чрез:
- Наемане на квалифициран персонал 
- Осигуряване на необходимото оборудване за реализиране на предприемаческата идея;
- Придобиване на ДНА, пряко свързано с предприемаческата идея
- Наем на работно помещение – офис на фирмата
- Създаване на интернет сайт на Стиим ООД
-  Подготовка на маркетингово проучване за реализиране на идеята; 
-  Изготвяне на техническа оценка на инженерното проектиране
- Участие в научно изложение
(2) Визуализация на проекта 
Дейности
  • Дейност: Реализиране на пазара на предприемаческата идея ЧАСТ I (ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал - 4 бр.; наем на работнo помещениe - 18 месеца,; Създаване на интернет страница на предприемаческата идея - 1 бр.; Придобиване на ДНА - 4 бр.): За успешното реализиране на дейността, е планирано изпълнението на комплекс от мерки, свързани с осъществяването на следните разходи: ПОДДЕЙНОСТ 1: Наемане на квалифициран персонал, необходим за реализирането на пазара на предприемаческата Екипът е в състав от 4 експерта, като длъжностите са планирани така, че да обезпечават всички етапи и аспекти в инженерното проектиране на пречиствателни станции. Основни функции и изисквания към необходимия квалифициран персонал за реализиране на предприемаческата идея: 1. Инженер, водоснабдяване и канализация, (предприемач), който основно ще изготвя проекти и становища по част ВиК , като събиране на изходна информация и проучвания на място. С цел осъществяване на услугата по Техническа консултация - Изготвяне на експертна оценка, становища, препоръки , служителят ще осъществява основната комуникация с клиенти и възложители. Експертът, ще участва в приемателни комисии на обектите и ще осъществява авторски надзор по време на строителство на обектите 2. Инженер, пречистване на води (квалифициран персонал, обект на оценка), който основно ще спомага за насочване на всички услуги на фирмата към техническата специфика на ПСОВ. Експертът ще събира изходна информация и проучвания на място, с цел координиране на проектите с всички специалисти, възложители и изпълнители. Ще участва в работни и експертни срещи за представяне, защита и съгласуване на проектите с държавни институции, възложители и строителен надзор. 3. Инженер, конструктор в строителството, който основно ще изготвя проекти и становища по част Строително-Конструктивна за строителните съоръжения (стоманобетонните съоръжения) в пречиствателните станции за отпадни води. Служителят ще се занимава с изготвянето на количествени и количествено-стойностни сметки. Ще обследват и оценяват годността и експлоатационният живот на съществуващи съоръжения от стоманобетон. 4. Строителен техник, проектно-технически отдел (лице с ТЕЛК), който основно ще осигури замервания на техническите параметри на съоръженията, като заснема съществуващи терени, съоръжения и пречиствателни станции с Тоталната станция. Ще обработва заснетата информация с Тоталната станция в CAD софтуер. Служителят ще трасира (нанася) на място с Тоталната станция новите съоръжения и коти (височини) ПОДДЕЙНОСТ 2: Наем на работно помещение. За реализацията на предприемаческата идея се налага фирмата да наеме работно помещение, в което ще се извършва инженерно-технологичната работа по създаване на ПСОВ проекти, от страна на квалифицирания екип на кандидата. Помещението ще се използва като работен офис и място за бизнес срещи и консултации. Местонахождението на офиса, в което ще се реализира проектът и ще бъде даден старт на предприемаческата идея се предвижда да бъде на територията на гр. Пазарджик. В общата стойност на разходите за наем, са включени режийните разходи и разходите за офис консумативи. ПОДДЕЙНОСТ 3: Създаване на интернет страница на предприемаческата идея Целта на дейността е да се разработи и създаде интернет страница на фирмата, чрез която да се популяризират услугите, които предлага. Акцентът ще се постави върху иновативността на предприемаческата идея. Създаването на сайт на Стиим ООД ще спомогне за както за намирането на клиенти, така и за презентиране на преимуществата на биологичните ПСОВ пред партньори и заинтересовани страни ПОДДЕЙНОСТ 4: Придобиване на ДНА Софтуерът, който се предвижда да бъде закупен по проекта, е пряко свързан с реализирането на предприемаческата идея. Системите автоматизирано компютърното проектиране (CAD) са неизменна част от инженерното проектиране, като заместват напълно ръчното чертане. С направените измервания от тоталната станция, CAD софтуерът визуализира техничния проект по зададени параметри. Стиим ООД планира закупуването на софтуерна CAD платформа, която не изисква месечен абонамент и е предназначена за 4 бр. компютри. , Договорена стойност: 247 789.00 , Отчетена стойност: 187 996.30
  • Дейност: Реализиране на пазара на предприемаческата идея ЧАСТ II (ще бъде осъществена чрез придобиване на дълготрайни материални активи - 7 бр.; технически анализ - 1 бр.; пазарен анализ и проучване - 1 бр.; участие в изложение - 1 бр.): ПОДДЕЙНОСТ 5: Придобиване на ДМА За реализирането на пазара на новосъздаденото предприятие и обезпечаване на дейностите по проекта Стиим ООД планира придобиване на ДМА, необходимо на фирмата за извършване на основната й дейност - инженерни дейности и технически консултации. Оборудването, което ще бъде закупено в рамките на проекта, може да бъде разграничено в две основно категории, в зависимост от функциите и предназначението си: - Компютърно оборудване, необходимо за изготвяне на инженерните ПСОВ проекти: ДМА 2 (Лаптоп) - 2 броя ДМА 3 (Компютърна конфигурация) - 2 броя ДМА 4 (Сървърна конфигурация) - 1 брой ДМА 5 (Комбиниран Принтер) - 1 брой Лаптопите и компютърните конфигурации ще са нужни на наетите служители във фирмата за обезпечаване на работния им процес, като поради своята мобилност, лаптопите ще са в полза при работа на терен и срещи с клиенти. Сървърната конфигурация ще е нужна за поддържане на база данни, която ще изгради портфолиото на фирмата. Комбинираният принтер (лазерно многофункционално устройство) е от изключително значение за изработване на техническите чертежи, визуализиране на ПСОВ проектите, окомплектоване на прединвестиционните проучвания, както и материализиране на експертните оценки. -Техническо оборудване, необходимо за осъществяване на инженерните замервания: ДМА 1- геодезическа тотална станция (1 бр.) Тоталната станция е инструмент за замерване на терен и съоръжения – височина на разположение (кота) спрямо съществуващ геодезически еркер, разположение на точките една спрямо друга и т.н. Данните от замерванията се използват в CAD програмата за изчертаване на заснетото положение. Геодезическата тотална станция ще улеснява в голяма степен изготвянето на качествен проект за нови и съществуващи ПСОВ, като ще се заснемат изключително точно като обем и разположения на терена. ПОДДЕЙНОСТ 6: Технически анализ Изготвянето на техническия анализ е необходимо с цел събирене и систематизиране на техническа информацията в сферата на ПСОВ. Ще включва и част, описваща биологично-екологичния ефект на ISBS технологията, както и технико-икономическо сравнение със стандартните процеси на пречистване. Документът ще включва статистическа информация за референтни обекти, както и съществуващи патентованата технология за пречистване. Техническият анализ ще е от полза на фирмата при представянето на технически доказаните преимущества пред клиенти и партньори. ПОДДЕЙНОСТ 7: Пазарен анализ и проучване. Целта на дейността е да се направят пазарен анализ и проучвания за нагласите на потенциалните потребители на услугите на Стиим ООД и в резултат на това да бъде изготвен маркетингов план за пазарната реализация на предприемаческата идея. Пазарният анализ изследва в дълбочина структурата на пазара, продуктите, перспективите и възможните рискове за реализация на идеята. Освен аналитична си част, документът ще съдържа и стратегическа част, позволяваща организацията да концентрира своите ресурси в най-добрите възможности за реализиране на предприемаческата идея и постигане на устойчиво конкурентно предимство. ПОДДЕЙНОСТ 8: Участие в изложение Предприемаческата идея е част от стратегията за „сини“ технологии и приложение на нови методи за пречистване на водните ресурси. Темата е изключително актуална в световен план, като ежегодно се организират научни изложение по темата, "Wien-Expo 2021"се провежда във Виена. Събитието събира на едно място световни лидери във управлението на водните ресурси, като целта на срещата е представяне на интегрирани решения и холистични подходи за справяне с предизвикателствата на замърсяването. Подобно събитие е от изключителна важност за реализацията на проекта, поради възможността за създаване на бизнес контакти, партньорски отношения, намиране на клиенти, както и поради възможност за достъп до най-актуалната информация в сферата на пречистване на водите. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 28 490.00
  • Дейност: Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 брой плакати, 1 брой табела, 10 броя стикери, 2 броя публикации, 50 броя папки и 100 броя химикали): Настоящата дейност е цели да се постигне популяризиране и визуализиране на програмата за безвъзмездна финансова помощ, която е финансирана от ОП "Иновации и конкурентоспособност" от една страна и от друга информирането на целевите групи и всички заинтересовани страни, както и широката общественост от друга страна за целите на проекта и програмата. Дейността ще бъде реализирана на територията на гр. Пазарджик с цел популяризиране на предприемаческата идея и мотиворане на повече заитересовано страни за вклюяване в подобни начинанив Изпълнението на проекта ще включва реализирането на всички мерки за публичност и визуализация съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност 20142020”. За целта в рамките на настоящата дейност се предвижда: - Изработка на 1 брой плакат (по време на изпълнението на проекта) и 1 брой постоянна обяснителна табела (след приключване на дейностите по проекта), и поставянето им на адреса на изпълнение на проекта в гр. Пазарджик, който предприятието ще ползва за целите на предприемаческата си идея; - Отпечатване 10 стикера за визуализация, които ще бъдат поставени на закупеното по проекта оборудване; 2 броя публикации, 50 броя папки и 100 броя химикали, допринасящи за реализирането на пазара на предприемаческата идея. - Всички документи, изготвени във връзка с изпълнението на проекта ще съдържат информация, указваща приноса на ОПИК 2014 – 2020 за изпълнението му и ще отговарят на изискванията съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. - В случай, че докато трае изпълнението на проекта, бъде създадена интернет страница на компанията, на нея ще бъде качена информация за изпълнявания проект, в т.ч. основна цел, дейности по проекта, постигнати резултати, обща стойност на получената подкрепа по линия на Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет. На интернет страницата на компанията ще бъде обявявана и всяка информация, свързана с провеждането на процедурите за избор на изпълнители по проекта с цел осигуряването на публичност и прозрачност на дейностите, изпълнявани по проекта; Необходимите стъпки за изпълнение на дейността, включват: - Публикуване на съобщение за избор на изпълнител (1 месец); - Сключване на договор с изпълнител (2 месец); - Изпълнение на мерки за публичност и визуализация (от 1 до 18 месец) Бюджетен ред 11.1, Договорена стойност: 1 200.00 , Отчетена стойност: 1 200.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕСТРЕЛ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 10 384.00 , Отчетена стойност**: 12 980.00
  • Изпълнител: Илияна, Договорена стойност по проекта*: 18 000.00 , Отчетена стойност**: 22 116.07
  • Изпълнител: „Бизнес енд Технолоджи иновейшънс“ EООД, Договорена стойност по проекта*: 8 000.00 , Отчетена стойност**: 10 000.00
  • Изпълнител: АЙ БИ ЕС - БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 12 630.40 , Отчетена стойност**: 15 788.00
  • Изпълнител: СНС ТРАВЕЛ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 792.00 , Отчетена стойност**: 8 490.00
  • Изпълнител: "ЕНЕРДЖИДИЗАЙН" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 8 000.00 , Отчетена стойност**: 10 000.00
  • Изпълнител: Макс Ай Кю ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 21 520.00 , Отчетена стойност**: 26 900.00
  • Изпълнител: ИНФОМРЕЖА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 960.00 , Отчетена стойност**: 1 200.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Прогнозна стойност на EBITDA, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 17.20 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 132.53 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 248 989.00 BGN
БФП 199 191.20 BGN
Собствено финансиране 49 797.80 BGN
Общо реално изплатени суми 173 841.14 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на ДМА: Геодезическа тотална станция - 1 бр.; Лаптоп - 2 бр.; Компютърна конфигурация - 2 бр.; Сървърна конфигурация - 1 бр.; Комбиниран принтер - 1 бр., Прогнозна стойност: 55 597.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1. Геодезическа тотална станция - 1 бр
    Изпълнител: Макс Ай Кю ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 105.60
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2. комютърно оборудване - Лаптоп - 2 бр.; - Компютърна конфигурация - 2 бр
    Изпълнител: Макс Ай Кю ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 262.40
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3. Сървърна конфигурация - 1 бр
    Изпълнител: АЙ БИ ЕС - БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 630.40
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция 4. Комбиниран принтер - 1 бр
    Изпълнител: Макс Ай Кю ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 712.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на ДНА - система за компютърно проектиране - 4 бр., Прогнозна стойност: 13 692.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Услуга за избор на изпълнител/и за участие в чужбина, Прогнозна стойност: 9 900.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Услуга за предоставяне за ползване на работно помещение, Прогнозна стойност: 22 500.00
  • Обособена позиция 1: Избор на външен изпълнител, който да отдаде работно помещение под наем за реализирането на целите на предприемаческата идея
    Изпълнител: Илияна
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 18 000.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Услуга за реализиране на дейности по публичност и визуализация, Прогнозна стойност: 1 200.00
  • Обособена позиция 1: Услуга за реализиране на дейности по публичност и визуализация
    Изпълнител: ИНФОМРЕЖА ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 960.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Услуга по Изработване на пазарен анализ и проучване - 1 бр., Прогнозна стойност: 10 000.00
  • Обособена позиция 1: Избор на външен изпълнител за извършване на 1 брой Услуга по Изработване на пазарен анализ и проучване на обща стойност 10 000 лева
    Изпълнител: „Бизнес енд Технолоджи иновейшънс“ EООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 000.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Услуга по Изработване на технически анализ - 1 бр., Прогнозна стойност: 10 000.00
  • Обособена позиция 1: Услуга по Изработване на технически анализ - 1 бр.
    Изпълнител: "ЕНЕРДЖИДИЗАЙН" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 000.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Услуга по създаване на интернет страница - 1 бр., Прогнозна стойност: 2 000.00
  • Обособена позиция 1: Услуга по създаване на интернет страница - 1 бр.
    Изпълнител: Макс Ай Кю ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 440.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN