Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0460-C01
Наименование на проекта Повишаване на енергийната и ресурсна ефективност на “ФОРМЕКС” ЕООД
Бенефициент 103111697 ФОРМЕКС ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 15.11.2017
Дата на стартиране 15.11.2017
Дата на приключване 06.12.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Варна, гр.Варна

Описание

Кратко описание на проекта
“ФОРМЕКС” ЕООД – дружество специализирано в производството на серпентини за битови и промишлени бойлери, инженеринг, проектиране, производство и ремонт на машини и оборудване за преработка на храни и тютюн, находящо се в гр. Варна. Дружеството извършва механична обработка на различен тип детайли/корпусни и ротационни/, специализирано е в изработката и ремонта на машини за хранително вкусовата и тютюневата промишленост и металообработващи машини. Компанията разполага с машинен парк с основно оборудване включващо CNC машини за механична обработка, машина за плазмено рязане с ЦПУ, абкант, стари заваръчни апарати и старо универсално оборудване.
Проектното предложение е свързано със създаване и развитие на конкурентните предимства на “ФОРМЕКС” ЕООД, основаващи се на подобрена енергийна и ресурсна ефективност, чрез закупуване и внедряване в производство на енергийно ефективно оборудване, внедряване на Система за мониторинг на енергопотреблението, внедряване и сертифициране на ISO 50001. 
В проектното предложение са заложени дейности свързани с изпълнението на препоръчаните мерки за енергийна ефективност в Енергийния одит и дейности свързани със заложените услуги за изпълнение:
-Дейност 1 „Придобиване на ново производствено оборудване свързано с изпълнението на Мярка 1 от ЕО“: Струг с ЦПУ- 1бр.;
-Дейност 2 „Придобиване на ново производствено оборудване свързано с изпълнението на Мярка 2 от ЕО“: Винтов компресор- 1бр.;
-Дейност 3 „Придобиване на ново производствено оборудване свързано с изпълнението на Мярка 3 от ЕО“: Заваръчен инвертор- 1бр.;
-Дейност 4 „Внедряване на Система за мониторинг на енергопотреблението съгласно Мярка 4 от ЕО“;
- Дейност 5 „Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“;
-Дейност 6 „Извършване на ЕО по образец („обследване за енергийна ефективност”)“;
-Дейност 7 „Публичност и визуализация“.
Всички дейности заложени в проекта са в режим „de minimis”.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: „Придобиване на ново производствено оборудване свързано с изпълнението на Мярка 1 от Енергийния одит“(дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Струг с ЦПУ - 1бр.): Дейността включва закупуване и пускане в експлоатация на Струг с ЦПУ и е свързана с изпълнението на препоръчана Мярка 1 от енергиен одит подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. Закупуването на енергийно и ресурсно ефективнен Струг с ЦПУ е свързано със струговата обработка на голямогабаритни ротационни детайли с висока точност. Новата машина ще доведе до разширяване на производствения капацитет на предприятието за дейностите свързани обработката на голямо габаритни детайли - фитинги и фланци DN400 за високо-обемни бойлери до 2куб м. Машината е включена в енергоспестяваща Мярка 1 и е на база извършен анализ на съществуващото положение от Енергийния одитор. Съществуващо положение: С енергоспестяващата мярка е свързан процеса на струговане на челно цилиндрични повърхнини и нарязване на резби. В момента струговането се извършва на универсален струг ТРК -80 POREBA с мощност 25 кW. Точността на машината е ниска и това налага залагането на големи прибавки за обработка. Производителността на машината с отчитане времето за закрепването и базиране на заготовката и свалянето на детайла е 1/2 броя за час. Енергоспестяващата мярка 1 е свързана със закупуване на Струг с ЦПУ, който е с по-висока производителност, което да доведе до повишаване капацитета на работа в цялата производствена база. Новата машина, е с мощност 22,5 кW и производителност е 4 броя за час/ отчита се времето за закрепване на заготовката и свалянето на детайла/, по 15мин на детайл. За сравнение на производителността на старата и препоръчаната нова машина се разглежда унифициран детайл- фланец с диаметър ф620мм. В момента средногодишното производство на предприятието е 2016 броя/год. унифицирани детайла. Новия Струг с ЦПУ ще изработва по прогнозен план на предприятието 16128 детайла/год. Препоръчаната енергоспетяваща Мярка 1 ще доведе до ефективност и ефикасност в производствения процес в три направления: - Намаляване на енергийната интензивност на производството; - Подобряване на ресурсната ефективност на използваните материали за производство – снижаване на отпадъка и технологичния брак; - Намаляване времето за производство на единица продукция. Възможностите на новата машина са предпоставка за повишаване на ресурсната ефективност: - Намаляване на количеството метални отпадъци – машината е голяма точност и прецизност и позволява обработка без прибавки; - Намаляване на количеството технологичен брак. Стъпки за изпълнение на дейността: - Избор на изпълнител на даставката съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г..; - Сключване на договор с избрания изпълнител на доставката; - Доставка на Струг с ЦПУ - 1бр.; - Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на актива. Подписване на подписване на приемно - предавателен протокол., Договорена стойност: 192 766.60 , Отчетена стойност: 190 740.00
  • Дейност: Дейност 2: „Придобиване на ново производствено оборудване свързано с изпълнението на Мярка 2 от Енергийния одит“ “(дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Винтов компресор - 1бр.): Дейността включва закупуване и пускане в експлоатация на Винтов компресор и е свързана с изпълнението на препоръчана Мярка 2 от енергиен одит подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. Енергоспестяващата мярка 2 е свързана със закупуване на Винтов компресор, който ще доведе до разширяване на производствения капацитет на предприятието за дейностите свързани със захранване с въздух машина за плазмено рязане Thermal Dyndmics Ultra-Cut 200 и ексцентър преса ЕП16. Оборудването е включено в енергоспестяваща Мярка 2 и е на база извършен анализ на съществуващото положение от Енергийния одитор. Съществуващо положение: Захранването с въздух на машина за плазмено рязане и ексцентър преса става със стар компресор с мощност 5,5 kW и производствен капацитет 0,5 м3/мин. Енергоспестяващата мярка 2 е свързана със закупуване на Винтов компресор, която е с по-висок производствен капацитет, което да доведе до повишаване капацитета на работа на наличните пневматични машини. Новия Винтов компресор, с .работно налягане 9,5bar. Kaпацитет при 9,5 bar на изхода Макс.-2,1 м3/мин. Kaпацитет при 9,5 bar на изхода Мин.0,4 м3/мин. Мощност на двигателя 15кW. Захранващо напрежение 400V/50Hz. Препоръчаната енергоспестяваща Мярка 2 ще доведе до ефективност и ефикасност в производствения процес в три направления: - Намаляване на енергийната интензивност на производството; - Разширяване на производствения капацитет - възможност за рязане на б=45мм на машина за плазмено рязане Thermal Dyndmics Ultra-Cut 200; - Намаляване времето за производство на единица продукция. Стъпки за изпълнение на дейността: - Избор на изпълнител на доставката съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г.; - Сключване на договор с избрания изпълнител на доставката; - Доставка на Винтов компресор - 1бр.; - Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на актива. Подписване на приемно - предавателен протокол., Договорена стойност: 27 837.00 , Отчетена стойност: 20 150.00
  • Дейност: Дейност 3: "Придобиване на ново производствено оборудване свързано с изпълнението на Мярка 3 от Енергийния одит“ (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Заваръчен инвертор - 1бр.): Дейността включва закупуване и пускане в експлоатация на Заваръчен инвертор и е свързана с изпълнението на препоръчана Мярка 3 от енергиен одит подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. Енергоспестяващата мярка 3 е свързана със закупуване на Заваръчен инвертор, който ще доведе до разширяване на производствения капацитет на предприятието за всички дейностите свързани с изработката на фланци за керамични нагреватели на бойлери. Оборудването е включено в енергоспестяваща Мярка 3 и е на база извършен анализ на съществуващото положение от Енергийния одитор. Съществуващо положение: Енергоспестяващата мярка е свързана с процеса заваряване изработката на фланци за керамични нагреватели на бойлери. В момента „ФОРМЕКС“ ЕООД разполага с подобно оборудване - заварочен апарат ръчна заварка TIG. В момента заваряването се извършва на заваровъчен апарат ръчна заварка TIG с мощност 4,5 кW. Оборудването е ниско производително. Като се отчете времето за заваряване на унифициран детайл, констатираната производителност е 8 броя детайла за час. Енергоспестяващата мярка 3 е свързана със закупуване на Заваръчен инвертор. Тя ще доведе до разширяване на производствения капацитет на предприятието за дейностите свързани изработката на фланци за керамични нагреватели на бойлери. Новият заваръчен инвертор е с мощност 4,9 kW. Производителността с новия апарат при автоматична заварка тип MIG/MAG в защитна среда СО на унифицираното изделие е 12 броя на час. Забележка: за сравнение на производителността на старата и препоръчаната нова машина се разглежда унифицирано изделие, което е заварка тип TIG на два броя тапи към тръби Ф14х1.2 и Ф42х2 и последващата им заварка към фланец. Препоръчаната енергоспестяваща Мярка 3 ще доведе до ефективност и ефикасност в производствения процес в две направления: - Намаляване на енергийната интензивност на производството; - Намаляване времето за производство на единица продукция. Стъпки за изпълнение на дейността: - Избор на изпълнител на доставката съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г.; - Сключване на договор с избрания изпълнител на доставката; - Доставка на Заваръчен инвертор - 1бр.; - Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на актива. Подписване на подписване на приемно - предавателен протокол., Договорена стойност: 4 837.00 , Отчетена стойност: 3 770.00
  • Дейност: Дейност 4: „Внедряване на Система за мониторинг на енергопотреблението съгласно Мярка 4 от Енергийния одит “: Дейността включва внедряване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система на „ФОРМЕКС" ЕООД и е свързана с изпълнението на препоръчана Мярка 4 от енергиен одит подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. Енергоспестяващата Мярка 4 е свързана с внедряване на Система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) във „ФОРМЕКС“ ЕООД, която позволява анализ и навременна корекция при възникнали проблеми и смущения в машини и оборудване и спомага за внедряването, поддържането и подобряването на система за управление на енергията съгласно европейски стандарт EN ISO 50001:2011. Мярка 4 внедряване на СМЕ ще доведе до подобряване енергийната ефективност. СМЕ е включено в енергоспестяваща Мярка 4 и е на база извършен анализ на съществуващото положение от Енергийния одитор. Съществуващо положение: Към настоящият момент в предприятието не са налични средства за измерване на енергийните и материалните потоци. Консумираната енергия е само електрическа. Събирането на информацията за потреблението на енергия става по ежемесечните фактури, които компанията получава от местното електроразпределително дружество. В технологичният процес се полага ръчен труд. В предприятието се използва оборудване, което не е снабдено с електронен контрол и често се налага то да остава в работен режим по време на ръчните операции, което увеличава енергийните разходи на компанията. Енергоспестяващата Мярка 4: Препоръчаната за целите на компанията СМЕ представлява Електронна система, която записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основни технологични процеси и системи в предприятието, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Предвижда се монтиране на прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в главното разпределително табло на компанията, монтиране на хардуер който да събира информацията от измервателните прибори и инсталиране на софтуер за обработване на информацията. Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси. Препоръчаната енергоспестяваща Мярка 4 ще доведе до ефективност и ефикасност в производствения процес в две направления: - Намаляване на енергийната интензивност на производството; - Намаляване времето за производство на единица продукция. Стъпки за изпълнение на дейността: - Избор на изпълнител на доставката съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г..; - Сключване на договор с избрания изпълнител на доставка на Система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ); - Доставка на Система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) - 1бр.; - Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на актива. - Подписване на приемно - предавателен протокол., Договорена стойност: 4 260.00 , Отчетена стойност: 3 301.39
  • Дейност: Дейност 5: „Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“: Целта на дейността е въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт във „ФОРМЕКС“ ЕООД, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001. Сертифицирането на стандарта е предпоставка за устойчиво развитие на фирмата в посока постигане на дългосрочна енергийна ефективност. Дейността включва: 1.Внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001: Основни етапи и дейности при внедряване на система за енергиен мениджмънт в „ФОРМЕКС“ ЕООД, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 са както следва: Етап I - Въвеждащо обучение на ключов персонал от „ФОРМЕКС“ ЕООД по изискванията на СЕУ съгласно стандарта ISO 50001:2011; Етап II – Разработване на Системата за енергийно управление (СЕУ) по изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включени са следните дейности: -Разработване на Наръчник на СЕУ с включени документирани изисквания от СЕУ по ISO 50001:2011; -Разработване Политика за енергийно управление; -Разработени процедури за енергийно планиране и енергиен преглед, както и процедури за оперативно управление и за наблюдение, измерване и анализ. -Разрабоени инструкции за оперативно управление на дейностите по машини, съоръжения и инсталации свързани със значимо потребление на енергия. Ще се разработят също така: -Форми за специфичните записи и данни, свързани с енергийното потребление и управление; -Базова линия / базови линии за потребление; -Списък на съоръжения, инсталации и оборудване консуматори на енергия; -Списък на ключов персонал и подизпълнители, които влияят на ползването и потреблението на енергия; -Критерии и оценки за приоритизация на благоприятни енерго-спестяващи мерки (ЕСМ) – проекти (със или без тегловен показател на критериите); -План за действие за постигане на общите и конкретните енергийни цели; -План за мониторинг и измерване. Етап III - Обучение на Представител/ите на ръководството и избрани специалисти от фирмата за вътрешни одитори на ИСУ Етап IV - Внедряване на СЕУ: -Изпълнението на изискванията на документите на СЕУ; -Разработването и изпълнението на благоприятни Енерго-Спестяващи Мерки (ЕСМ) съгласно критериите и оценките за приоритизация; -Внедряване на план за действие за постигане на общите и конкретните енергийни цели; -Оценка на съответствието с приложимите законови и други изисквания свързани с енергийната ефективност и енергийно управление. -Планиране, провеждане и документиране на вътрешен одит на всички дейности, включени в обхвата на СЕУ. -Планиране, провеждане и документиране на Преглед на СЕУ от Ръководството на „ФОРМЕКС“ ЕООД. 2.Сертифициране на внедрената система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 както следва: Сертификационната оценка се извършва на два етапа съгласно международните правила за акредитирана сертификация. Одит на етап 1: Извършване на предварителен одит на документите на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO50001; Одит на етап 2: Провеждане на сертификационен одит на внедрената система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001. Стъпки за изпълнение на дейността: -Избор на изпълнители съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г..за доставка на услугите; -Сключване на договор с избраните изпълнители; -Изпълнение на услуга „Внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“ -Изпълнение на услуга „Сертифициране на внедрената система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“ -Придобиване на Сертификат за „Система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“ Условие за издаване на сертификат е положително заключение от извършен одит на системата за управление от одиторския екип. Обща стойност на разходите за дейността в размер на 13600,00лв., Договорена стойност: 13 600.00 , Отчетена стойност: 13 200.00
  • Дейност: Дейност 6 „Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”)“: Целта на дейността е извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”), изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване) със съответните енергоспестяващи препоръки допринасящи за енергийната ефективност на „ФОРМЕКС“ ЕООД . Дейността е извършена предварително. Дейността включва: Изготвяне и подаване за разглеждане в АУЕР Доклад за енергиен одит съгласно Приложение Б „Образец на енергиен одит по Процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия“, Приоритетна ос 3 „Енергийна и ресурсна ефективност“ на ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. на фирма „ФОРМЕКС” ЕООД. Обследването за енергийна ефективност се извършва на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването. Издаване от АУЕР на Становище за съответствие на енергийния одит (съгласно Приложение В) с вписано одобрение. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител на услугата „Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”)“, чрез външно възлагане по реда за избор на изпълнител, уреден в чл. 2, ал. 7 от ПМС 160/01.07.2016 г. – набиране на ценови предложения. - Събиране на три ценови предложения от лица, вписани в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност; - Изготвяне на обосновка (съдържаща аргументи за направения избор на изпълнител на базата на получените 3 предложения); 2. Сключване на договор с избрания изпълнител на услугата; 3. Изпълнение на договора за услугата; 4. Подписване на приемно предавателен протокол. Приключване на дейността е получаване от АУЕР на Становище за съответствие на енергийния одит (съгласно Приложение В) с вписано одобрение, Договорена стойност: 7 500.00 , Отчетена стойност: 7 500.00
  • Дейност: Дейност 7: „Публичност и визуализация“: Целта на дейността е осигуряване в процеса на изпълнение на договора за безвъзмездна помощ на информация и публичност на проектните дейности. Дейността е в съответствие с изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността включва осигуряване на публичност и визуализация, чрез доставка на следните средства за визуализация: • Информационно табло 120/80 см – 1 бр.; • Постоянна разяснителна табела 120/80 – 1 бр.; • Стикери 30/20 см - по 3 бр.. Стъпки на изпълнение на дейността са както следва: - Избор на изпълнител за услуга по дейност Публичност и визуализация; - Доставка на следните средства за Публичност и визуализация: • Информационно табло 120/80 см – 1 бр.; • Постоянна разяснителна табела 120/80 – 1 бр.; • Стикери 30/20 см - по 3 бр.. Общата стойност на допустимите разходи за дейност „Публичност и визуализация“ е 535.00лв., Договорена стойност: 535.00 , Отчетена стойност: 290.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ХЕЛТ ЕНВАЙРЪНМЪНТ ИНФОСЕКЮРИТИ КОНСУЛТИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 770.00 , Отчетена стойност**: 5 300.00
  • Изпълнител: ЮМАКС ДИЗАЙН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 290.00
  • Изпълнител: КАРНЕС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 16 744.00 , Отчетена стойност**: 23 920.00
  • Изпълнител: Индустриални Интегрирани Системи ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 310.97 , Отчетена стойност**: 3 301.39
  • Изпълнител: КЮ ЕС БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 7 110.00 , Отчетена стойност**: 7 900.00
  • Изпълнител: АН ЕНЕРДЖИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 6 750.00 , Отчетена стойност**: 7 500.00
  • Изпълнител: МАШИН - КОМЕРС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 133 518.00 , Отчетена стойност**: 190 740.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Мерна единица: т./год., Базова стойност: 18.50 , Целева стойност: 5.20 , Достигната стойност: 13.30
Индикатор 3 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 334.44 , Достигната стойност: 334.44
Индикатор 4 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци при производството на единица продукция на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Мерна единица: т./год., Базова стойност: 0.18 , Целева стойност: 0.04 , Достигната стойност: 0.14
Индикатор 6 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 7 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 8 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 273.91 , Достигната стойност: 273.91

Финансова информация

Обща стойност на проекта 251 335.60 BGN
БФП 180 261.92 BGN
Собствено финансиране 71 073.68 BGN
Общо реално изплатени суми 171 463.97 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001, Прогнозна стойност: 5 600.00
  • Обособена позиция 1: Внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001
    Изпълнител: ХЕЛТ ЕНВАЙРЪНМЪНТ ИНФОСЕКЮРИТИ КОНСУЛТИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 770.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка, инсталация и въвеждане в експлоатация на енергийно ефективно оборудване: Обособена позиция 1: Доставка на Струг с ЦПУ - 1бр.; Обособена позиция 2: Доставка на Винтов компресор - 1бр.; Обособена позиция 3: Доставка на Заваръчен инвертор - 1бр., Прогнозна стойност: 225 440.60
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Доставка на Струг с ЦПУ - 1бр.
    Изпълнител: МАШИН - КОМЕРС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 133 518.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Доставка на Винтов компресор - 1бр.
    Изпълнител: КАРНЕС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 105.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: Доставка на Заваръчен инвертор - 1бр.
    Изпълнител: КАРНЕС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 639.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка, инсталация и въвеждане в експлоатация на Система за мониторинг на енергопотреблението – 1бр., Прогнозна стойност: 4 260.00
  • Обособена позиция 1: Доставка, инсталация и въвеждане в експлоатация на Система за мониторинг на енергопотреблението – 1бр.
    Изпълнител: Индустриални Интегрирани Системи ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 310.97
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”), Прогнозна стойност: 7 500.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”)
    Изпълнител: АН ЕНЕРДЖИ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 750.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Материали за публичност и визуализация, Прогнозна стойност: 535.00
  • Обособена позиция 1: Материали за публичност и визуализация
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Сертифициране на внедрената система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001, Прогнозна стойност: 8 000.00
  • Обособена позиция 1: Сертифициране на внедрената система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001
    Изпълнител: КЮ ЕС БЪЛГАРИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 110.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN