Идентификация

Номер от ИСУН BG-RRP-4.025-0032-C02
Наименование на проекта Рехабилитация и модернизация на общинската инфраструктура - системи за външно изкуствено осветление на общините
Бенефициент 000931721 ОБЩИНА ШУМЕН
Източник на финансиране МВУ ==> Национален план за възстановяване и устойчивост
Дата на сключване на договора/заповедта 18.08.2023
Дата на стартиране 18.08.2023
Дата на приключване 18.02.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333), Шумен, гр.Шумен

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение „Рехабилитация и модернизация на уличното осветление в град Шумен" е насочено към повишаване на енергийната ефективност чрез технологично обновление и модернизиране на системите за външно изкуствено осветление, собственост на Община Шумен и подобряване на условията на живот на населението.
Проектът ще бъде реализиран чрез изпълнение на допустимите дейности: Подмяна на съществуващото улично осветление с ново енергийно ефективно LED осветление  и монтаж на осветителите под въздушната мрежа; Въвеждане на система за  централизирано интелигентно управление на уличното осветление; Производство на енергия от Възобновяеми енергийни източници за самопотребление от новото улично осветление на гр. Шумен; Въвеждане на енергоспестяващо осветление на  20 броя пешеходни пътеки.
Проектът е пряко насочен към следните целеви групи - населението на града, особено хората в неравностойно положение, децата, младежите и хората в активна възраст, майките с деца, пенсионерите, както и гостите на града.
Очакван резултат от изпълнението на проекта е  повишаването на енергийната ефективност на уличното осветление и намаляването на консумацията на електрическа енергия, което е приоритет на национално и европейско ниво в дългосрочен план в контекста на усилията за намаляване на енергийното потребление и на зависимостта от внос на енергийни ресурси.
С тази интервенция ще се подобрят пряко икономическите и демографските условия на града, а косвено - екологичните и климатичните.
С реализацията на проекта ще се осигури устойчива и екологична градска среда, ще се подобри качеството на живот и атрактивността на града, ще се увеличи интензитетът на социалните контакти.
Проектът ще допринесе за постигане на качествени резултати, свързани с устройството на територията и общата конкурентоспособност на района, и в крайна сметка до намаляване на икономическите и социални различия и сближаване на регионите.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Община Шумен в качеството си на бенефициент е пряко отговорна за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности. За ефективното и срочно изпълнение на проект „Рехабилитация и модернизация на уличното осветление в град Шумен" и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с управление, координация, мониторинг и контрол, провеждане на обществени поръчки, верификации, мониторинг и докладване, осигуряване на информация и публичност, ще бъде сформиран екип, отговорен за управлението на проекта. Екипът за управление на проекта ще включва: - Ръководител на проекта-Димитър Тодоров Димитров 18месеца * 300лв. общо 5 400 лв. -Технически експерт-Диана Панайотова Маринкева 18 месеца * 240 лв. общо 4 320 лв.; - Финансов експерт- Маргарита Петрова Петрова 18 месеца * 140 лв. Общо 2 520 лв. Във връзка с изпълнение на дейността, екипът за организация и управление ще провежда ежемесечни работни срещи с изпълнителите по предварително изготвен дневен ред. На тези срещи ще се обсъждат текущи задачи, възникнали проблеми и напредъка по дейностите на проекта. Екипът ще отговаря за провеждането на процедури за възлагане изпълнението на дейности по проекта съгласно ЗОП и нормативните актове по прилагането им. Дейностите по управление на проекта включват подготовка на документации и сключване на договори с класираните изпълнители от процедурите за избор на изпълнители; контрол на изпълнението на договорите; изготвяне на цялата документация, съпътстваща изпълненението на проекта. Общината като бенефициент ще носи цялата отговорност за изпълнение на проекта, включително процедурите за определяне на изпълнител. Преди плащане екипът ще извършва документална проверка за удостоверяване извършването на заявените за плащане дейности, базирана на техническото задание и/или тръжното досие на проекта и/или други приложими документи. Организираната счетоводна и друг тип отчетност по проекта ще позволява събирането на необходимите данни за осъществяване на финансово управление, мониторинг, верифициране на разходите, одит. Общата стойност на разходите за тази дейност е в размер на лева 12 240лв., Договорена стойност: 12 240.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на информация и комуникация: Съгласно изискванията в Насоките за кандидатстване по настоящата схема, в проекта са предвидени мерки за информация и комуникация. За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира и планира информационна кампания, която да се разгърне по следните основни линии: - В близост до обектите на интервенция ще бъдат поставен билборд; - Една седмица след приключване на СМР ще бъдат монтирана постоянна обяснителна табела на видно място, достъпно за широката общественост, в близост на изпълняваните дейности по проекта; - Информационна табела ще бъде поставена на видно място; - Ще бъдат проведени публични събития - начална и заключителна пресконференция, в зала, осигурена от Община Шумен. След приключване на събитията, ще бъдат изготвени прессъобщения, в които ще бъде представена информация за проекта, и ще се публикуват на сайта на общината; - Ще се публикуват прессъобщения, съдържащи информация за проведените публични събития; - Ще се изработи банер за целите на публичните събития; - Ще бъдат изработени брошури с информация за проекта, които ще бъдат раздавани по време на публичните събития; - Поканите за публичните събития ще бъдат изготвени и изпращани към гости и медии преди провеждането на събитията; - На сайта на Община Шумен ще бъде поставен интернет банер, съдържащ кратко описание на проекта. Дейността ще се реализира при следните цени: - Публикуване на информация за изпълнението на проекта на сайта на Община Шумен; - Билборд 1бр.* 1000 лв. = 1 000 лв. - Постоянна табела 1 бр.* 200 лв. = 200 лв. - Информационна табела 1бр.* 200 лв. = 200 лв. - Организиране и провеждане на публични събития 2 бр.* 1 000 лв.= 2 000 лв. - Банер 1бр.* 150 лв.= 150 лв. - Брошури 100 бр.* 1,50 лв.= 150 лв. -Покани 100 бр.* 1,00 лв.= 100 лв. Общата стойност на разходите за тази дейност е в размер на 3 800 лева., Договорена стойност: 3 800.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Строително-монтажни работи: Планираните СМР ще бъдат извършени съгласно изготвения работен проект. Предвидените дейности съгласно одобрения от АУЕР Доклад от обследване за енергийна ефективност и изготвения работен проект включват: - Подмяна на съществуващото улично осветление с ново енергийно ефективно LED осветление и монтаж на осветителите под въздушната мрежа; - Въвеждане на система за централизирано интелигентно управлвние на уличното осветление; - Производство на енергия от ВЕИ за самопотребление от новото улично осветление на гр. Шумен; - Въвеждане на енергоспестяващо осветление на 20 броя пешеходни пътеки. Съгласно Доклада от обследване за енергийната ефективност и работния проект е предвидено да се заменят съществуващите улични и кълбови паркови осветители (основно комплектувани с НЛВН (SON-T) 70 W с нови LED улични и паркови осветители, които да се монтират на всеки стълб под въздушната мрежа на височина h = 6.5 м. Базовото потребление на електрическа енергия от съществуващото улично осветление е 1164.5 MWh/год., съществуващият брой осветители е 3065, а инсталираната мощност е 274 kW. Тъй като в определени участъци от уличната мрежа съществуващите стойности на яркостта Lср са под нормените стойности на експлоатационната яркост Lm, и не на всички стълбове има осветители, се налага да се извърши нормализация. Нормализираната мощност е 351 kW, a нормализираната базова линия е 1491 MWh/год. Нормализираният брой осветители е 3373 броя. Качеството на влаганите материали ще се доказва с декларация за съответствието от производителя или от неговия упълномощен представител. В процеса на строителството Възложителят ще упражнява контрол върху извършените строителни работи и ще вземе участие в специални изпитания и проверки, извършвани от Изпълнителя. От страна на Изпълнителя се изисква стриктно спазване, включително и по отношение на трети лица, на разпорежданията на ЗЗБУТ и Наредба № 2 от 22.03.2004г. Изпълнителят поема пълна отговорност за качественото и срочно изпълнение на възложените работи. Изпълнителят на СМР ще извършва и приключва СМР, както и ще гарантира, че неговите представители, служители или подизпълнители ще извършват и приключат СМР по начин, който няма да накърнява или уврежда доброто име и репутацията на Възложителя. Изпълнителят на СМР носи пълна отговорност за изпълнените видове работи до цялостното завършване и приемане на Строежа. Степента на завършеност, която Изпълнителят ще постигне при изпълнение на обекта трябва да бъде такава, че да осигури окончателното му приемане съгласно чл.176, ал.1 от ЗУТ. Съгласно разрабетеният работен проект общата стойност на разходите за СМР е 786 571,01 лв. След приклчюване на СМР дейностие ще бъде Изготвен доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати., Договорена стойност: 786 571.01 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Упражняване на авторски надзор : Авторският надзор ще се изпълнява от избран изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки. Целта на тази дейност е осъществяване на контрол по време на изпълнението на СМР с оглед точно изпълнение на работните проекти. Избраният за изпълнител по дейността "Упражняване на авторски надзор" извършва следните дейности и има съответните отговорности: - Упражнява авторския надзор своевременно и ефективно, като се отзовава на повикванията на Възложителя; - Следи за точното и правилно изпълнение на проектната разработка. Консултира Възложителя професионално за необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях; - Осъществява контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; - При всяко посещение на обекта оглежда и установява състоянието му и дава решения на възникналите проблеми. В случай че даден проблем не може да бъде решен веднага на място, поема задължението във възможно най-кратък срок да направи необходимите проучвания и да предложи съответното решение. Всички констатации и решения се записват в заповедната книга на обекта; - Взема участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; - Взема участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи; - Съдейства при избор на материали и изпълнители на строителните работи; - Дава консултации на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация; - Изработва допълнителни чертежи на детайли; - Извършва допустими от закона промени в проекта чрез отразяване в екзекутивните чертежи, когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството. Общата стойност на разходите за тази дейност е в размер на 6 600.00 лева., Договорена стойност: 6 600.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Упражняване на строителен надзор: Съгласно националното законодателство за изпълнението на строителните дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор. Основните дейности и отговорности на изпълнителя на дейността са: - Координира строителния процес до въвеждането на обектите в експлоатация; - Проверява за наличност на необходимите документи за законовото започване на строителството; - Наблюдава за спазването на изискванията за здравословните и безопасни условия на труд; -Проверява съответствието и подписва КСС, представени от изпълнителя на извършените СМР; - Осъществява контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности; - Контролира съответствието на влаганите материали и продукти с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти; - Дава инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и взимане на решения по технически въпроси, които не променят техническите проекти; - Изготвя и подписва всички актове и протоколи, съгласно изискванията на Наредба № 3 от 31.07.2003г.; - Комплектова цялата необходима документация по време на строителния процес; - Извършва заверка на екзекутивната документация, изготвена по време на и след приключване на строителния процес включително проверява извършеното от изпълнителя по Договора за СМР екзекутивно замерване на теренната основа на Строежа преди началото на строителството и представя, съвместно с Изпълнителя по договора за СМР, за одобрение на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на протокол, удостоверяващ резултатите от направените измервания; - Съставя и подписва констативен акт съгласно чл.176 ал.1 от ЗУТ, с който се удостоверява, че Строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл.169 ал.1 и 2 от ЗУТ. Общата стойност на разходите за тази дейност е в размер на 20 000,00 лева, Договорена стойност: 20 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност: За целите на отчитането на постигнатите резултати по настоящото проекто предложение след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, община Шумен ще представи доклад от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност, чрез който да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването. Докладът ще се изготви по образец – Приложение 9 към настоящата документацияи ще включва: 1. ИНФОРМАЦИЯ ЗА СВИО, В КОЯТО СА ИЗПЪЛНЕНИ МЕРКИТЕ; 2. ИНФОРМАЦИЯ ЗА СОБСТВЕНИКА НА СВИО; 3. ЛИЦЕ, ИЗГОТВИЛО ДОКЛАДА; 4. ВЪВЕДЕНИЕ; 5. ИЗЧИСЛЕНИЕ НА ЕНЕРГИЙНИТЕ СПЕСТЯВАНИЯ; 6. ПОТВЪРДЕНИ СПЕСТЯВАНИЯ ОТ РЕАЛИЗИРАНИ МЕРКИ ЗА ПОВИШАВАНЕ НА ЕЕ ПО НАСТОЯЩАТА ОЦЕНКА; 7. ПОСТИГНАТИ ПОКАЗАТЕЛИ., Договорена стойност: 3 600.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Намаляване на потреблението на енергия , Мерна единица: мегаватчаса годишно, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 150.40 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 832 811.01 BGN
БФП 832 811.01 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.33 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN