Идентификация

Номер от ИСУН BGLD-1.007-0039-C02
Наименование на проекта "Стимулиране на икономическата активност и създаване на заетост в община Елена чрез прилагане на иновативни подходи"
Бенефициент 000133762 ОБЩИНА ЕЛЕНА
Източник на финансиране ФМ на ЕИП ==> Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи
Дата на сключване на договора/заповедта 28.02.2023
Дата на стартиране 28.02.2023
Дата на приключване 17.07.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Елена

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът "Стимулиране на икономическата активност и създаване на заетост в община Елена чрез прилагане на иновативни подходи" предвижда създаването на Център за подкрепа на  бизнеса  в община Елена с цел повишаване на икономическата активност и предотвратяване на трудовата миграция. Предвижда се осъществяване на дейности по текущ ремонт и оборудване на помещенията за Центъра, както и осигуряването на заетост на 3 лица,  които ще осигурят функционирането му.  Основен акцент в работата на центъра ще бъде създаването и развитието на интегриран софтуерен продукт „Електронната борса на традиционни продукти и услуги от Еленския балкан“, който ще представлява, платформа за маркетинг и реклама,  инструмент  на местния бизнес за реализация на техните стоки и възможност за заявяване на консултации от страна на потребителите  на услуги. Във връзка с подкрепата за реализацията на  стоките на местния бизнес  се предвижда и закупуване на 1 брой  лекотоварен автомобил. Проекта предвижда и предоставяне на  специализирани обучения на 30 безработни лица , организиране на 4 трудови борси,  подкрепа за кандидатстване за работа на 30 безработни лица и организиране на обучение на 20 работодатели за устойчиво развитие на техния бизнес.
Дейности
  • Дейност: Управление на проекта и информация и публичност : Дейността по управление на проекта ще осигури ефективното изпълнение на проекта, постигане на заложените цели и резултати, както достигане на индикаторите. За тази цел ще бъде сформиран екип от Ръководител на проекта, Координатор, Счетоводител, Експерт обществени поръчки и Експерт строителство. На ръководителя на проекта ще бъде възложена отговорност за цялостната организация на проектните дейности, комуникация с УО, организиране на отчетност съгласно правилата на УО. На координатора ще бъде възложено да подпомага дейността на Ръководителя на проекта, съставя документи, отчети и доклади, да участва в изготвянето на междинните и окончателен технически отчети и искане за плащане, да комуникира с изпълнителите на дейности и целевата група във връзка с ефективното изпълнение на проекта. На счетоводителя на проекта ще бъде възложено счетоводно и финансово отчитане на дейностите по проекта, изготвяне на междинни и окончателен финансов отчет по проекта. На експерт обществени поръчки ще бъде възложено разработване на документация по подбор на изпълнители, организиране подбор и организиране сключването на договори с изпълнители .Експерт строителство ще следи за организацията и качественото изпълнение на планираните ремонтни дейности. Подготвя необходимите документи и отчети във връзка с тях. Дейностите по информация и публичност ще бъдат осъществени на основата на разработения комуникационен план и включват : Разработване на уеб-сайт (вкл. домейн, хостинг, разходи за разработване и поддържане на съдържанието, включително и на английски език), организиране на две информационни събития(откриващо и закриващо), изработка на листовки 200 броя и информационна табела., Договорена стойност: 38 235.20 , Отчетена стойност: 39 919.44
  • Дейност: СКД 2 Инвестиции в иновативни подходи за развитие на местната заетост: В рамките на проекта ще бъде създаден Център за подкрепа на бизнеса в община Елена. Центърът ще осъществява своята дейност чрез пакет от мерки, насочени към представителите на вече работещия бизнес, както и такива, които стартират такъв на територията на община Елена в различни икономически сектори, като селско стопанство, животновъдство, преработваща промишленост (вкл. хранително-вкусова) и туризъм (в т.ч. хотелиерство и ресторантьорство и туристическа анимация). Проектната идея кореспондира от една страна с предоставената и одобрена от община Елена концепция за развитие, а от друга с резултатите от проведените емпирични и кабинетни проучвания, които установиха нуждата на местния бизнес от специализирана подкрепа в две основни направления: маркетинг на продуктите и услугите и изграждане на капацитет за повишаване на конкурентоспособността на местния бизнес. Проектната идея е в пълно съответствие и с идентифицирания ключов потенциал на територията, свързан с развитие на икономика, базирана на съществуващи природни ресурси и създаване и промотиране на местни стандарти за качество. За ефективното функциониране на Центъра ще бъде извършен текущ ремонт на две офис помещения, заседателна зала и санитарен възел . Ще бъдат закупени 3 климатика Центърът ще бъде оборудван с два преносими компютъра, три мултифункционални устройства и един проектор . Ще бъдат обособени две работни места, като за целта се закупят две бюра, два офис стола и пет посетителски стола. В центъра ще бъде оборудвана и една заседателна зала, за която по проекта ще се доставят една заседателна маса и 10 стола. Центърът ще работи в двете основни направления – маркетинг на продуктите и услугите и изграждане на капацитет за повишаване на конкурентоспособността на местния бизнес. За постигане на тези цели, в центъра ще бъдат назначени двама служители на постоянни трудови договори, които ще изпълняват менторски и координационни функции – по един служител за всяко от двете направления - Специалист маркетинг и Експерт Бизнес развитие . Основен акцент в работата на центъра ще бъде създаването и развитието на интегриран софтуерен продукт „Електронната борса на традиционни продукти и услуги от Еленския балкан“, който ще представлява, платформа за маркетинг и реклама, инструмент на местния бизнес за реализация на техните стоки и възможност за заявяване на консултации от страна на потребителите на услуги . Във връзка с подкрепата за реализацията на стоките на местния бизнес се предвижда и закупуване на 1 брой лекотоварен автомобил, а за неговото опериране ще бъде назначен служител - шофьор на трудов договор. , Договорена стойност: 274 814.59 , Отчетена стойност: 242 067.54
  • Дейност: СКД 3 – Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа: В рамките на дейността ще бъдат организирани 4 трудови борси и ще бъде предоставена подкрепа на 30 лица при кандидатстване за работа. 1 Организацията и провеждането на трудовата борса включва: - Осигуряване на организатор и координатор. - Времетраене – 1 ден – 6 часа; - Осигуряване на зала с подходящ капацитет; - Осигуряване технически средства, включващи като минимум мултимедия, лаптоп, флипчарт; - Подготовка на залата – подредба на местата в залата, поставяне технически средства, в т.ч. презентационно оборудване, брандиране на залата; - Секретариат – уточняване дневен ред /програма/, изпращане на покани до потенциални участници, изготвяне на присъствен списък; подготовка на табелки с имена на участниците; - Предоставяне на освежителни напитки (минерална вода); - Снимки – минимум 10 бр., предоставени на хартиен и електронен носител; - Изготвяне и разпространение на платена реклама; 2. Подкрепа при кандидатстване за работа ще бъде организирана при 30уч.ч. продължителност. По време на обучението участниците ще бъдат консултирани от психолог и кариерен консултант. , Договорена стойност: 43 200.00 , Отчетена стойност: 35 500.00
  • Дейност: СКД 4 – Обучения за безработни – дълготрайно безработни, възрастни хора в предпенсионна възраст, млади хора, млади майки, самотни родители, хора с увреждания, ниско квалифицирани лица, вкл. представители на ромско и турско малцинства: В рамките на дейността ще бъдат организирани специализирани обучения за 30 безработни лица –дълготрайно безработни, възрастни хора в предпенсионна възраст, млади хора, млади майки, самотни родители, хора с увреждания, ниско квалифицирани лица, вкл. представители на ромско и турско малцинства. Предвиждат се следните обучения 1.Биоземеделие и предприемачество – 90уч.ч. • Модул 1 Въведение в Селското стопанство – 30уч.ч. • Модул 2 Биоземеделие и добри практики – 30 уч.ч. • Модул 2 Предприемачество в растениевъдството – 30уч.ч. 2. Биоживотновъдство и предприемачество – 90 уч.ч. • Модул 1 Въведение в Селското стопанство – 30уч.ч. • Модул 2 Биоживотновъдство и добри практики – 30 уч.ч. • Модул 3 Предприемачество в животновъдството – 30уч.ч. 3. Местен туризъм и предприемачество – 90 уч.ч. • Модул 1 Въведение в Туризма – 30уч.ч. • Модул 2 Алтернативни форми на туризъм в община Елена – 30 уч.ч. • Модул 3 Предприемачество в туризма– 30уч.ч. Обученията са подбрани така, че да отговорят на изискванията на местните работодатели. Ще бъдат издадени сертификати на всеки обучаем. , Договорена стойност: 50 400.00 , Отчетена стойност: 41 500.00
  • Дейност: СКД 5 – Обучения за работодатели за устойчиво развитие на техния бизнес: В рамките на дейността се предвижда провеждането на обучение на 20 работодатели . Планирани са следните теми : 1. Методи за оценка на инвестиционни проекти. 2. Управление на паричните потоци. 3. Управление на резултатите. 4. Управление на риска. 5. Иновационен процес. 6. Процес на непрекъснато подобрение. Непрекъснато подобрение в производството. 7. Износ – как да го организираме и осигурим външни пазари. 8. Иновативни и гъвкави схеми за подбор на персонал. Предвид заетостта на работодателите обучението ще бъде организирано онлайн. Ще бъдат издадени сертификати на всеки от участниците . Партньорът по проекта ще се включи активно при набирането на целевата група по проекта, Договорена стойност: 38 400.00 , Отчетена стойност: 31 500.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: РОТАРИ КЛУБ ЕЛЕНА Сдружение, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители
  • Изпълнител: ОМНИКАР АУТО ООД, Договорена стойност по проекта*: 36 500.00 , Отчетена стойност**: 39 562.60
  • Изпълнител: "БЕНИКО БГ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 450.00 , Отчетена стойност**: 3 400.00
  • Изпълнител: ЛИПЕКС - НС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 12 096.00 , Отчетена стойност**: 5 925.27
  • Изпълнител: Красимир, Договорена стойност по проекта*: 2 800.00 , Отчетена стойност**: 2 800.00
  • Изпълнител: СМАРТ СОФТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 13 980.00 , Отчетена стойност**: 11 304.00
  • Изпълнител: БСТ КОНСУЛТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 50 000.00 , Отчетена стойност**: 50 000.00
  • Изпълнител: ДАНЧО 2006 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 22 008.66 , Отчетена стойност**: 21 127.10
  • Изпълнител: АЛЕКС-ПАК ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 74 000.00 , Отчетена стойност**: 73 000.00
  • Изпълнител: МАРКЕТИНГОВИ ПРОУЧВАНИЯ 2020 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 36 000.00 , Отчетена стойност**: 35 500.00
  • Изпълнител: ВЕРИГА ДОМИНО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 120.00 , Отчетена стойност**: 3 207.60
  • Изпълнител: Цветан, Договорена стойност по проекта*: 12 000.00 , Отчетена стойност**: 11 500.00
  • Изпълнител: ЕЛ СТЕФО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 795.00 , Отчетена стойност**: 5 754.00
  • Изпълнител: ФЕНИКС АЕРО СПЕЦИАЛ ООД, Договорена стойност по проекта*: 14 750.00 , Отчетена стойност**: 17 700.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой създадени партньорства (между публични и частни организации) между общинските власти и съответните заинтересовани страни за изпълнение на местните стратегии, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Брой проекти за ефективно местно развитие, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Брой създадени работни места в общините в неравностойно положение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 393 035.33 BGN
БФП 379 126.43 BGN
Собствено финансиране 13 908.90 BGN
Общо реално изплатени суми 379 126.43 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа, организиране и провеждане на обучения за безработни и работодатели, провеждане на въвеждащо обучение, индивидуална и групова супервизия" Обособена позиция № 1: „Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа Обществената поръчка е за услуги по приложение № 2 и е на стойност по чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП, Прогнозна стойност: 36 000.00
  • Обособена позиция 1: „Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа, организиране и провеждане на обучения за безработни и работодатели, провеждане на въвеждащо обучение, индивидуална и групова супервизия" Обособена позиция № 1: „Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа
    Изпълнител: МАРКЕТИНГОВИ ПРОУЧВАНИЯ 2020 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 36 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа, организиране и провеждане на обучения за безработни и работодатели“ Обособена позиция № 2: „Обучения за безработни“ Обществената поръчка е за услуги по приложение № 2 и е на стойност по чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП , Прогнозна стойност: 42 000.00
  • Обособена позиция 1: „Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа, организиране и провеждане на обучения за безработни и работодатели“ Обособена позиция № 2: „Обучения за безработни“ Обществената поръчка е за услуги по приложение № 2 и е на стойност по чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП
    Изпълнител: АЛЕКС-ПАК ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 42 000.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: „Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа, организиране и провеждане на обучения за безработни и работодатели“ Обособена позиция № 3: „Обучения за работодатели за устойчиво развитие на техния бизнес“ Обществената поръчка е за услуги по приложение № 2 и е на стойност по чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП , Прогнозна стойност: 32 000.00
  • Обособена позиция 1: „Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа, организиране и провеждане на обучения за безработни и работодатели“ Обособена позиция № 3: „Обучения за работодатели за устойчиво развитие на техния бизнес“ Обществената поръчка е за услуги по приложение № 2 и е на стойност по чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП
    Изпълнител: АЛЕКС-ПАК ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 32 000.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Договаряне без предварително обявление по чл. 79, ал.1 т.7 от ЗОП, Прогнозна стойност: 12 096.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Договор за дейности по информация и публичност. Изработване на уеб сайт на проекта, организиране и провеждане на откриващо и закриващо събитие, изготвяне на 200 бр. листовки и 1 бр. табела формат А3, Прогнозна стойност: 3 450.00
  • Обособена позиция 1: Договор за дейности по информация и публичност. Изработване на уеб сайт на проекта, организиране и провеждане на откриващо и закриващо събитие, изготвяне на 200 бр. листовки и 1 бр. табела формат А3
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Договор за Доставка и монтаж на 3 броя климатици , Прогнозна стойност: 4 907.50
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Договор за изработване на техническа спецификация за интегриран софтуерен продукт „Електронната борса на традиционни продукти и услуги от Еленския балкан“ ., Прогнозна стойност: 12 000.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Договор за строително монтажни работи. Преустройство и текущ ремонт на сграда в Център за подкрепа на стартиращ бизнес в Община Елена, Прогнозна стойност: 22 008.66
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Доставка и монтаж на офис техника и офис оборудване по обособена позиция 1 " Доставка и монтаж на офис оборудване"., Прогнозна стойност: 6 120.00
  • Обособена позиция 1: Доставка и монтаж на офис техника и офис оборудване по обособена позиция 1 " Доставка и монтаж на офис оборудване".
    Изпълнител: ВЕРИГА ДОМИНО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 120.00
Процедура 10 Предмет на предвидената процедура: доставка на офис оборудване и офис техника, обособена позиция 2 " Доставка и монтаж на офис техника", Прогнозна стойност: 13 980.00
  • Обособена позиция 1: доставка на офис оборудване и офис техника, обособена позиция 2 " Доставка и монтаж на офис техника"
    Изпълнител: СМАРТ СОФТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 13 980.00
Процедура 11 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на документация за възлагане, вкл. осъществяване на юридическа помощ и съпровождане в обществените поръчки., Прогнозна стойност: 2 800.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на документация за възлагане, вкл. осъществяване на юридическа помощ и съпровождане в обществените поръчки.
    Изпълнител: Красимир
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 800.00
Процедура 12 Предмет на предвидената процедура: обществена поръчка чрез Публично състезание с предмет: „Доставка на 1 брой фабрично нов лекотоварен автомобил по проект „Стимулиране на икономическата активност и създаване на заетост в община Елена чрез прилагане на иновативни подходи“, Прогнозна стойност: 36 500.00
  • Обособена позиция 1: „Доставка на 1 брой фабрично нов лекотоварен автомобил по проект „Стимулиране на икономическата активност и създаване на заетост в община Елена чрез прилагане на иновативни подходи“
    Изпълнител: ОМНИКАР АУТО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 36 500.00
Процедура 13 Предмет на предвидената процедура: Разработване на интегриран софтуерен продукт "Електронната борса на традиционни продукти и услуги от Еленския балкан", Прогнозна стойност: 50 000.00
  • Обособена позиция 1: Разработване на интегриран софтуерен продукт "Електронната борса на традиционни продукти и услуги от Еленския балкан"
    Изпълнител: БСТ КОНСУЛТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 50 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN