Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-3.002-0208-C05
Наименование на проекта Осигуряване на топъл обяд в община Кирково
Бенефициент 000235888 ОБЩИНА КИРКОВО
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 27.01.2017
Дата на стартиране 01.12.2016
Дата на приключване 31.12.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Кърджали, Кирково

Описание

Кратко описание на проекта
С настоящият проект на територията на община Кирково ще се реализира социалната услуга "Обществена трапезария", чрез която ще се осигури безплатен топъл обяд за нуждаещи се лица.Община Кирково проведе конкурс по ЗСП и ППЗСП, но поради голяма разпокъсаност и отдалеченост на районите в община Кирково се налага избор на повече от един доставчик на социалната услуга за съответен район.Към момента има сключени договори с трима доставчици на социална услуга. Дейностите по закупуване на хранителни продукти и приготвяне топъл обяд ще се извършва от избраните доставчици, услугата се предоставя чрез  -Трапезария 1- Кирково, Трапезария 2-Чорбаджийско и трапезария 3- Бенковски и Фотиново .Направена е  информационна кампания,за да се запознаят гражданите с целите на проекта,с услугата, дейностите, очакван ефект върху целевата група и резултати.Извършена е организация по набиране на заявленията от кандидати,попадащи в  целевите групи.Със заповед на кмета  на община Кирково се сформира комисия, която разработи процедура за подбор и определи лицата, които ще ползват социалната услуга.По изготвен списък през работен ден ще се предоставя топъл обяд, включващ супа, основно ястие и хляб.При реализирани икономии ще се предоставя и десерт. По този начин ежедневно на 1234 лица до 30.04.2017г, на 1700 потребители до 28.02.2018г, на 1850 потребители до 30.09.2018г,на 1715 потребители до 31.12.2019г и на 1574 потребители от 01.11.2019г до 31.12.2019г, по списъци изготвени от Дирекция"Социално подпомагане"и живеещи в материално лишение ще се осигури топъл обяд. Паралелно с предоставяне на социалната услуга "Обществена трапезария"община Кирково ще предоставя и съпътстващи мерки изразяващи се в консултиране на представители от целевите групи .Дейността ще включва конкретни дейности както следва:консултиране,информиране за възможни административни услуги, предоставяни от различни институции и подпомагане достъпа до тях - подкрепа, работа с близки на уязвимите лица, осигуряване на защитена среда.
Дейности
  • Дейност: Определяне на целевите групи: За определянето на целевите групи са изготвени списъци от Дирекция "Социално подпомагане"-Кирково с лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП и списък с лица и семейства получили целева помощ за отопление 2015/2016г.и представени на община Кирково. Лицата желаещи да се възползват от услугата ще подадат заявления, които ще бъдат регистрирани в регистър на заявленията за предоставяне на социалната услуга"Топъл обяд".Заявленията и придружаващите документи се разглеждат от специална комисия, която да - установи истинността на обстоятелствата декларирани в подаденото заявление;-идентифицира специфичните потребности на лицето;-състави списък на лицата, които ще се възползват от предоставяните услуги в рамките на проекта;-състави списък на чакащи, които да се включат в проекта, в случай на отпадане на потребител.В основната целева група за предоставяне на топъл обяд ще бъдат включени:-лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП;-самотно живеещи лица и семейства получаващи минимални пенсии-за осигурителен стаж и възраст, инвалидност,наследствени пенсии, пенсии несвързани с трудова дейност;-скитащи и бездомни лица;-лица от уязвими групи.В допълнителната целева група ще бъдат включени:-лица и семейства,подпомагани по Наредба No РД-07-5 от 2008 г.;- лица и семейства получили еднократни или месечни помощи предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства;-лица и семейства инцидентно пострадали от бедствия и аварии; За хора затруднени в предвижването ще бъде осигурен транспорт от доставчик за съответният район на топлия обяд, като това ще бъде заявено на етап подаване на заявление за ползване на услугата. Кметовете по населени места ще следят за скитащи и бездомни лица, както и ДСП-Кирково и информацията за наличие на такива лица ще бъде предоставяна на екипа ангажиран с изпълнението на проекта., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти- трапезария Кирково: Общия брой дни, в които ще се предоставя топлия обяд е 683 работни дни за периода от 01.04.2017г. до 31.04.2017г.; на 303 бр. потребители за 18 работни дни - разход за хранителни продукти 2,30лв - 12 544,20лв. от 01.05.2017г. до 28.02.2018г. на 403бр. потребители за 209 работни дни - разход единица продукт 2,50 лв. - 204 250,00лв. от 01.03.2018г. до 30.09.2018г. на 443бр.потребители за144 работни дни - разход единица продукт 2,50 лв. - 145 250,00лв. от 01.10.2018г. до 31.10.2019г. на 390 потребители за 272 р.д. - разход единица продукт 2,50лв.- 256 647,50 лв. от 01.11.2019г. до 31.12.2019г. на 370 потребители за 40р.д. - разход единица продукт 2,50лв - 37 000,00лв. Общо разход за храна - от 01.05.2017г. - 643 147,50 лв.+12 544,20лв. до 31.04.2017г. - 655 691,70лв., Договорена стойност: 643 098.01 , Отчетена стойност: 507 843.04
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: Общината разполага с човешки ресурс, който притежава опит в социалната работа и консултиране.Ръководителят на екипа притежава юридическо образование и работи на трудов почасов договор по проект "Интегрирани социални услуги за деца от 0до 7 г.и техните родители в община Кирково" като юрист и познава приложимото законодателство в сферата на социалното подпомагане.Консултантът работи в Общинска администрация като младши експерт "Протокол и връзки с обществеността", познава районите в община Кирково и проблемите,умее да планира и организира различни кампании и осъществява връзка и комуникация с населението.Счетоводителят по проекта е дългогодишен служител на общината с доказани качества и умения за изпълнение на извършваната работа.Конкретните дейности по съпътстващите мерки ще се изразяват в консултиране и информиране за ползването на административни и социални услуги,предоставяни от различни институции и подпомагане достъпа до тях, подкрепа ,работа с близки на уязвимите лица, осигуряване на защитена среда и информиране на ДСП-Кирково. Дейността ще се осъществи чрез преки разговори с уязвимите лица,като се изготвя протокол и при възможност снимков материал., Договорена стойност: 140 147.80 , Отчетена стойност: 141 674.08
  • Дейност: Осигуряване на топъл обяд: Ще бъде приготвяна храна в помещение на доставчика и разнасяна с транспортно средство на определените от целевите групи лица.Трапезария Бенковски ще се намира в сградата на СУ"Н.Й.Вапцаров",находящо се в УПИ I,кв.34 по плана на с.Бенковски,актуван с АОС No446/07.09.2005г.За трапезария Бенковски включваща и район Фотиново приготвянето на храна ще се осъществява от един и същ доставчик ,като за район Фотиново храната ще сеприготвя в СУ"Н.Й.Вапцаров",находящо се в УПИ I,кв.34 по плана на с.Бенковски,актуван с АОС No446/07.09.2005г. Превоза ще се осъществи с транспорт на доставчика до потребителите във Бенковски и Фотиново. Същият доставчик разполага и с друго транспортно средство-товарен автомобил.Доставчикът на Трапезария Бенковски включваща район Фотиново разполага с подготвен персонал, като е предоставил дипломи на работниците за професия "Готвач"и помощен персонал.Трапезария Кирково се намира в Землище с.Домище, общ.Кирково, от 01.11.2019г. доставчика е уведомил че материалната база се променя и е с адрес ученически стол на СУ “Отец Паисий“ в с. Кирково с Удостоверение №101/27960 07.11.2018 по ЗХ, като е посочил, че разполага с необходимото обурудване и разполага с квалифициран персонал.Трапезария Чорбаджийско се намира в с.Чорбаджийско в сградата на СУ"Христо Ботев".Доставчикът на Трапезария Чорбаджийско разполага с готвач и помощник-готвач с дългогодишен опит и организационен персонал.При необходимост ще бъдат наемани транспортни средства от доставчиците за осъществяването на разнос на топлия обяд и работен персонал.Доставчиците разполагат с договори за наем на помещенията за приготвяне на топлия обяд.Разносът на топлия обяд ще се извършва в населеното място по обявен график от доставчика на видно място в самото населено място и доставян на целевите групи директно от транспортното средство на потребителя на услугата.При непотърсен обяд ще се носи на адреса на потребителя, а когато и там не е получен топлия обяд ще бъде разпределен на лица от допълнителната целева група по реда на подреждането им в списъка на чакащи до изчерпването му. , Договорена стойност: 140 147.80 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти- трапезария Чорбаджийско: Общия брой дни, в които ще се предоставя топлия обяд е 683 работни дни за периода от 01.04.2017г. до 31.04.2017г.; на 374 бр. потребители за 18 работни дни - разход за хранителни продукти 2,30лв - общо изразходвани 15 453,70лв. от 01.05.2017г. до 28.02.2018г. на 490бр. потребители за 209 работни дни - разход единица продукт 2,50 - общо изразходвани за периода - 250 245,00лв. от 01.03.2018г. до 30.09.2018г. на 570бр.потребители за 144 работни дни - разход единица продукт 2,50 = 199 212,50 лв. от 01.10.2018г. до 31.10.2019г. на 550бр. потребители за 272 работни дни - разход единица продукт 2,50 = 365 160,00лв. от 01.11.2019г. до 31.12.2019г. на 534 потребители за 40р.д. - разход единица продукт 2,50лв - 53 400,00лв. Общо разход за храна за трапезария Чорбаджийско – 868 017,50 лв. от 01.05.2017г. + 15 453,70лв. до 31.04.2017г. - 883 471,20лв., Договорена стойност: 868 017.49 , Отчетена стойност: 993 609.67
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти- трапезария район Бенковски и район Фотиново: Общия брой дни, в които ще се предоставя топлия обяд е 683 работни дни за периода от 01.04.2017г. до 31.04.2017г.; на 557 бр. потребители за 18 работни дни - разход за хранителни продукти 2,30лв - общо изразходвани 22 878,10лв. от 01.05.2017г. до 28.02.2018г. на 807бр. потребители за 209 работни дни - разход единица продукт 2,50 - общо изразходвани за периода - 403 252,50лв. от 01.03.2018г. до 30.09.2018г. на 837бр.потребители за 144 работни дни - разход единица продукт 2,50 = 291 032,50 лв. от 01.10.2018г. до 31.10.2019г. - на 775бр.потребители за 272 работни дни - разход единица продукт 2,50 = 479 762,50лв. от 01.11.2019г. до 31.12.2019г. на 670 потребители за 40р.д. - разход единица продукт 2,50лв - 67 000,00лв. Общо разход за храна – 1 241 047,48 лв. от 01.05.2017г.+22 878,10лв. - 1 263 925,58лв., Договорена стойност: 1 240 964.48 , Отчетена стойност: 1 435 730.85

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДАРИС 2004 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 499 887.78 , Отчетена стойност**: 966 092.87
  • Изпълнител: ЗДРАВЕЦ-2 - РОСИЦА ЧИВИЛИЕВА ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 820 721.79 , Отчетена стойност**: 1 400 083.74
  • Изпълнител: АДМИНИСТРАТИВНИ РАЗХОДИ, Договорена стойност по проекта*: 91 536.62 , Отчетена стойност**: 91 769.67
  • Изпълнител: СЪПЪТСТВАЩИ МЕРКИ, Договорена стойност по проекта*: 91 536.62 , Отчетена стойност**: 141 674.08
  • Изпълнител: КИРКОВ 88 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 410 932.41 , Отчетена стойност**: 486 683.78
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1 574.00 , Достигната стойност: 3 742.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 3 083 251.58 BGN
БФП 3 083 251.58 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 3 083 237.93 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN