Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.066-0001-C02
Наименование на проекта Социални услуги в община Стралджа за социално включване
Бенефициент 000970432 ОБЩИНА СТРАЛДЖА
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 16.10.2019
Дата на стартиране 16.10.2019
Дата на приключване 26.11.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Ямбол (BG343), Стралджа, гр.Стралджа

Описание

Кратко описание на проекта
Община Стралджа е малка община с население със смесен етнически характер. Демографския срив и застаряване на населението са характерна черта за всички населени места в общината. 
Самотните възрастни хора над 65 години и хората с увреждания, които живеят в селата на община Стралджа се сблъскват с редица проблеми: труден достъп до здравеопазване, невъзможност да организират самостоятелно бита си и ежедневните си дейности, както и липса на социални контакти. Предвид демографската ситуация и ясно изразената тенденция на застаряване на населението на територията на общината, и обезлюдяването на селата, потребностите от специално насочени индивидуални социални услуги за възрастните хора и хората с увреждания от малките населени места са ясно изразени.Чрез изпълнение на проекта и дейностите заложени в него ще се създадат условия и предпоставки за преодоляване на риска от изпадане в бедност или социално изключване на хора с увреждания и възрастните хора, особено за самотно живеещите възрастни хора над 65 – годишна възраст, поради зависимостта им от социални плащания и липсата на подкрепа от страна на близки и роднини, за борба с бедността и социалното изключване.
Дейности
  • Дейност: Организиране на избор на изпълнител за разработване на документи, свързани с реализацията на проекта: За качественото предоставяне на услугите по проекта ще се изготви Методология за предоставяне на дейностите за социални услуги за социално включване в общността или в домашна среда за администриране на проекта и система за мониторинг и контрол. 1. Изготвяне на Методология за предоставяне на дейностите за социални услуги за социално включване в общността или в домашна среда. 2.Изготвяне оценка на потребностите на лицата от целевите групи. 3. Обучителни дейности за повишаване компетенциите на персонала - първоначално обучение за лицата, които не са преминали обучение и едно поддържащо обучение. 4. Консултиране на доставчиците и потребителите и супервизиране на случаи - три супервизии за потребители и доставчици на социалната услуга. 5. Психологическа и / или мотивационна подкрепа - 2 психологически подкрепи за потребители и доставчици на социалната услуга. Доставка на Работно облекло за доставчиците на социални услуги - работен костюм, чехли, предпазни средства. Доставка на материали за администриране на проекта - тетрадки, химикали, принтерна хартия, джоб, класьори,папки ПВЦ и др. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Организиране и реализиране на дейности за оценка на потребностите на кандидат потребителите на социални услуги , подбор и сключване на договори с потребителите, мониторинг.: Целта на тази дейност е да се създадат условия за ефективен подбор на потребители на социални услуги , съответстваща на Методология за предоставяне на услуги в общността или в домашна среда. Създаване на база данни с характеристиките на всеки кандидат потребител. Договаряне на социалните услуги, отговарящи на индивидуалните потребности на лицата. Дейността ще стартира с информационна кампания. За създаването на ефективен подбор на потребители на социални услуги, ще се спазва изготвената за проекта Методология за ползването на социални услуги. Методологията ще регламентира цялостния процес на предоставяне на услугите по проекта, като отчита спецификите на региона и целевите групи, интеграционните принципите за предоставяне на социални услуги в общността и ще включва разработени всички необходими правила и процедури за предоставяне и управление на социалните услуги. Правилата и процедурите за предоставянето на услугите на потенциалните потребители ще включват система за оценка на потребностите от услуги , включваща формуляр за първоначална оценка на потребностите и методика за изчисляване на данните получени от оценката на всички кандидат- потребители. Чрез изготвените критерии ще се определят необходимите услуги, които ще са ориентирани към самия потребител и към неговите променящи се потребности. Критериите за включване в проекта и процес на предоставяне на почасови социални услуги ще се извършват съгласно Методологията за ползване на социални услуги в общността или в домашна среда. След финализиране на подбора екипа на проекта ще сключи тристранни договори с потребителя, доставчика и кмета на община Стралджа, в който ще бъдат уточнени дейностите необходими за социално включване в общността или в домашна среда на потребителите. Ще се осъществи и ежемесечен мониторинг и контрол от екипа на проекта., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Организиране и реализиране на подбор и сключване на договори с желаещите да предоставят почасови социални услуги.: С тази дейност ще се определят подходящи доставчици на социални услуги, чрез информационна кампания за разясняване целите и дейностите по проекта и възможностите за предоставянето на услугите с фокус към потенциалните доставчици. Подборът на кандидатите за доставчици на почасови социални услуги ще предостави равни възможности и ще гарантира равенство между половете. Националната стратегия за активен живот на възрастните хора в България 2019-2030г. , дава възможност да се включат в живота на обществото и да се защитят техните основни права.Визията на Националната стратегия за активен живот на възрастните хора в България 2019-2030г.е свързана със създаването на условия и гарантиране на равни възможности за устойчива и гъвкава трудова заетост, заетост по време на пенсионирането, финансова сигурност и възможност за обучение през целия живот. Поради тази причина и недостиг на хора в активна трудова възраст в малките населени места в общината, предвиждаме при необходимост назначаване на доставчици на социални услуги лица от тази група. За провеждане на интервютата с кандидатите за доставчици на почасови социални услуги по проекта ще се състави комисия от членове на екипа и специалисти от общинска администрация, която да установи нагласата за работа, трудовия и професионален опит и психическото състояние. След проведеното интервю с всички кандидати ще бъде изготвен списък на одобрените лица, чиито досиета ще бъдат включени в "банка кадри". От създадената "банка кадри" ще се назначават доставчици на социалните услуги по проекта, като водещо при наемането им е правото на личен избор на потребителя., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Обучителни дейности за повишаване компетенциите на доставчиците на почасови социални услуги.: За предоставянето на качествени услуги за потребителите ще се проведе въвеждащо обучение за придобиване на знания и умения , необходими на кандидат доставчиците на социални услуги, само на тези лица , които не са преминали обучение. Ще се проведат и две надграждащи обучения, които да допринесат за повишаване на компетенциите на доставчиците на социални услуги в общността или в домашна среда. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Предоставяне на почасови услуги в домашна среда: Основната цел на дейността е да се предоставят качествени социални услуги на потребителите в общността или в домашна среда Видове услуги, които ще се предоставят на потребителите на почасови социални услуги по проекта. 1. Осигуряване на грижа за възрастни хора и хора с увреждания за задоволяване на ежедневните им потребности; 2. Осигуряване на подкрепа за възрастни хора и хора с увреждания при поддържане на хигиена на обитаваното жилище, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други; 3. Осигуряване на комунално-битови дейности; 4. Осигуряване на подкрепа за възрастните хора и хора с увреждания , насочена към социална работа и консултиране във връзка със задоволяване на потребностите от организация на свободното време и осъществяване на контакти; 5. Дейности за осигуряване на достъп до социални услуги в общността, културни, образователни и други услуги, подкрепа за извършване на социални и психологически консултации; 6. Предоставяне на услугите съобразно личния избор, личното пространство и достойнство на потребителите; 7. Поверителност на личните данни на потребителите на услугите по проекта; 8. Разработване на документи за предоставяне на качествени социални услуги; Участие на възрастните хора и лицата с увреждания в клубове, сбирки, събирания на възрастни и др., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 212 392.24
  • Дейност: Консултиране на преките доставчици на почасови услуги, потребители и близки и супервизиране на случаи от практиката: Предоставяне на информация и професионална подкрепа на нуждаещи се от почасови услуги в домашна среда потребители и техни близки за решаване на конфликти и случаи от практиката /рискове, загуба, домашно насилие, зависимости, договорни отношения и др./. Да се предостави професионална подкрепа с обучителна, консултативна и административна цел. Дейността гарантира високо качество на оказаната подкрепа и грижа както към потребителите, така и към доставчиците на социалните услуги. Дейността включва информационно консултиране на доставчиците на почасови услуги, потребители и техни близки. Провеждане на социално-психологически индивидуални и групови консултации на доставчиците на социални услуги за надграждане на компетенциите им и работа по случаи. Провеждане на социално-психологически индивидуални консултации по заявка на потребители и техните близки. Ще се разработят и предоставят тематични материали за потребителите по проблемите на хората от трета възраст, превенция на хронични болести и права на хората с увреждания. Ще се работи по казуси от проекта : домашно насилие, траурна реакция, зависимости, депресивни и тревожни състояния. Провеждане на три сесии за супервизии - по предварително обсъдени случаи.Всяка супервизия ще включва анализ на ситуацията, изработване на хипотези и планиране на стъпки за интервенция и подкрепа. Като метод за професионална подкрепа супервизията ще допринесе за повишаване на квалификацията , за предотвратяване на професионалното прегряване и за подобряване на качеството на предлаганите услуги. За провеждане на дейността ще бъде привлечен подизплнител с опит в предоставянето на консултански услуги и супервизия в областта на социалната работа., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: НЕДЯЛКА, Договорена стойност по проекта*: 49.12 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ГАЛИНА, Договорена стойност по проекта*: 3 356.57 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: МАРИЯНА, Договорена стойност по проекта*: 6 874.27 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: МАРИЯ, Договорена стойност по проекта*: 7 832.02 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ИВАНКА, Договорена стойност по проекта*: 3 356.57 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СДРУЖЕНИЕ ИНДУСТРИАЛНА СТОПАНСКА АСОЦИАЦИЯ - ЯМБОЛ, Договорена стойност по проекта*: 336.60 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЯНКА, Договорена стойност по проекта*: 3 356.57 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: КООПЕРАЦИЯ ПАНДА, Договорена стойност по проекта*: 1 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ДОБРИНКА, Договорена стойност по проекта*: 3 356.57 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ДАЧКА, Договорена стойност по проекта*: 3 356.57 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: РАДОСТ, Договорена стойност по проекта*: 3 528.98 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ДОРА, Договорена стойност по проекта*: 3 356.57 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ИЛИЯ, Договорена стойност по проекта*: 4 475.45 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: МАРИНА, Договорена стойност по проекта*: 3 356.57 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: МИТКА, Договорена стойност по проекта*: 6 874.27 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЙОРДАНКА, Договорена стойност по проекта*: 3 356.57 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ДОНКА, Договорена стойност по проекта*: 4 475.45 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: МАРИЙКА, Договорена стойност по проекта*: 4 609.84 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ТАНКА, Договорена стойност по проекта*: 4 475.45 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЖУЛИЕТА, Договорена стойност по проекта*: 3 416.95 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: НИКОЛИНКА, Договорена стойност по проекта*: 3 165.54 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЖИВКА, Договорена стойност по проекта*: 3 212.33 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: МАРИЙКА, Договорена стойност по проекта*: 6 713.23 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЙОРДАНКА, Договорена стойност по проекта*: 4 502.41 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: МИНКА, Договорена стойност по проекта*: 6 061.69 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: РУСАНКА, Договорена стойност по проекта*: 4 475.35 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ПЕТРАНКА, Договорена стойност по проекта*: 3 396.96 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ПЕНКА, Договорена стойност по проекта*: 3 356.57 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: АТЧЕ, Договорена стойност по проекта*: 7 832.13 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ДИАНА, Договорена стойност по проекта*: 4 475.35 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: РАДКА, Договорена стойност по проекта*: 3 416.95 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ГОСПОДИНА, Договорена стойност по проекта*: 3 376.75 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ДИНКА, Договорена стойност по проекта*: 3 394.48 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: " ТЕЗА " ООД, Договорена стойност по проекта*: 13 800.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: НИКОЛИНА, Договорена стойност по проекта*: 8 067.06 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СТАНКА, Договорена стойност по проекта*: 3 910.63 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЙОРДАНКА, Договорена стойност по проекта*: 3 356.57 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ИВАН, Договорена стойност по проекта*: 3 356.57 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 40.00 , Достигната стойност: 53.00
Индикатор 2 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 40.00 , Достигната стойност: 53.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 297 349.14 BGN
БФП 297 349.14 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 297 349.14 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN