Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0120-C01
Наименование на проекта Развитие на управленския капацитет на „БЕНКОМЕРС“ ООД чрез въвеждане на система за планиране и управление на ресурсите /ERP система/
Бенефициент 040486236 БЕНКОМЕРС ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 06.03.2017
Дата на стартиране 06.03.2017
Дата на приключване 15.10.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен

Описание

Кратко описание на проекта
„БЕНКОМЕРС“ ООД e с дейност „Производство на безалкохолни напитки, минерални и други бутилирани води“.  Фирмата е една от водещите компании страната и предлага на своите клиенти продукти с високото качество и достъпните цени.
С настоящото проектно предложение „БЕНКОМЕРС“ ООД планира да внедри система за планиране и управление на ресурсите /ERP система/, която ще обхване всички работни процеси в компанията.
Към настоящия момент производствените мощности на „БЕНКОМЕРС“ ООД са натоварени на 100 %. Производственият капацитет на компанията е достигнал пълния си обем. Това налага ръководството на фирмата да намери решение на ситуацията, така че да осигури възможност за удовлетворяване на постоянно установеното нарастващо търсене на продукцията на „БЕНКОМЕРС“ ООД. Ето защо, след извършен анализ и оценка на потребностите на фирмата, се спира на въвеждането на ERP система в производството, която ще оптимизира процесите в предприятието и ще осигури така необходимия, технически, производствен и административен капацитет силно необходими на компанията с оглед постигане на целите ѝ.
Въвеждането на ERP система в предприятието, непосредствено ще доведе до:
Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта с не по-малко от 20 %.
Нарастване на нетните приходи от продажби/Обща стойност на проекта с не по-малко от 30%. 
Нарастване на производителността на предприятието вследствие на изпълнението на проекта с не по-малко от 12%.
Очаквани резултати вследствие на изпълнението на проекта: РАЗВИТ УПРАВЛЕНСКИЯ КАПАЦИТЕТ И РАСТЕЖ НА МСП В „БЕНКОМЕРС“ ООД, чрез въведена ERP система, специално разработена за производството на компанията. Благодарение на внедряването на системата ще бъдат подобрени следните процеси: процес на планиране и вземане на решения, процес на организация на ресурсите, процес на организация на производствения процес, процес на реализация на продуктите и процес на интернационализация на продуктите.
Дейности
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез разработване и въвеждане на Система за планиране и управление на ресурсите/ERP система/ : Като част от дейността ще бъдат извършени услуги по разработване и въвеждане на Система за планиране и управление на ресурсите/ERP система/ , отговаряща на нуждите на предприятието. Въвеждането в експлоатация на Система за планиране и управление на ресурсите/ERP система/ , отговаряща на нуждите на предприятието, ще допринесе за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги в компанията. Благодарение на внедряването на системата ще бъдат подобрени следните процеси: процес на планиране и вземане на решения, процес на организация на ресурсите, процес на организация на производствения процес, процес на реализация на продуктите и процес на интернационализация на продуктите. Също така ще бъдат постигнати следните рзултати: Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта с не по-малко от 20 %. Нарастване на нетните приходи от продажби/Обща стойност на проекта с не по-малко от 30%. Нарастване на производителността на предприятието вследствие на изпълнението на проекта с не по-малко от 12%. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител, съгласно ПМС №118/20.05.2014 г., ПМС 160/01.07.2016/ЗУСЕСИФ за разработване и внедряване на система за планиране и управление на ресурсите /ERP система/ (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Разработване и внедряване на ERP система (от 4-ти до 16-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на ERP система. Подписване на финален приемо-предаватлен протокол ( 16-ти месец) 5. Визуализация и публичност (за сметка на кандидата) - 2 бр. стикери и 1 бр. обяснителна табела (16-ти месец) 6. Отчитане на проекта (17-ти месец) , Договорена стойност: 530 000.00 , Отчетена стойност: 530 000.00
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на ново оборудване, необходимо за функционирането на Система за планиране и управление на ресурсите/ERP система/ : Като част от дейността ще бъде закупени 2 броя сървъри, необходими за инсталиране и въвеждане на Системата за планиране и управление на ресурсите/ERP система/. Благодарение инсталирането на 2 броя сървъри и последващото внедряването на системата ще бъдат подобрени следните процеси: процес на планиране и вземане на решения, процес на организация на ресурсите, процес на организация на производствения процес, процес на реализация на продуктите и процес на интернационализация на продуктите. Също така ще бъдат постигнати следните рзултати: Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта с не по-малко от 20 %. Нарастване на нетните приходи от продажби/Обща стойност на проекта с не по-малко от 30%. Нарастване на производителността на предприятието вследствие на изпълнението на проекта с не по-малко от 12%. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител/и, съгласно ПМС №118/20.05.2014 г., ПМС 160/01.07.2016/ЗУСЕСИФ за закупуване на 2 броя сървъри(от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор/и (от 3-ти до 4-ти месец)) 3. Закупуване на 2 броя сървъри. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемно-предаватлен протокол (от 4-ти до 5-ти месец) 4. Визуализация и публичност (за сметка на кандидата) - 1 бр. стикери (5-ти месец) , Договорена стойност: 10 000.00 , Отчетена стойност: 9 572.12

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ОУПЪН БИЗНЕС СЪЛЮШЪНС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 371 000.00 , Отчетена стойност**: 530 000.00
  • Изпълнител: Нолис ООД, Договорена стойност по проекта*: 6 700.48 , Отчетена стойност**: 9 572.12
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 82 829.28 , Достигната стойност: 82 764.92
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 540 000.00 BGN
БФП 378 000.00 BGN
Собствено финансиране 162 000.00 BGN
Общо реално изплатени суми 377 700.48 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на два броя сървъри, Прогнозна стойност: 10 000.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване на два броя сървъри
    Изпълнител: Нолис ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 700.48
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Разработване и въвеждане на система за планиране и управление на ресурсите /ERP система/ , Прогнозна стойност: 530 000.00
  • Обособена позиция 1: Разработване и въвеждане на система за планиране и управление на ресурсите /ERP система/
    Изпълнител: ОУПЪН БИЗНЕС СЪЛЮШЪНС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 371 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN