Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.032-0003-C01
Наименование на проекта ЗАЕДНО МОЖЕМ
Бенефициент 176672959 СДРУЖЕНИЕ "ЗАЕДНО ЗА ЛИЧНОСТНО РАЗВИТИЕ"
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 16.01.2019
Дата на стартиране 01.03.2019
Дата на приключване 01.11.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Раковски

Описание

Кратко описание на проекта
ЗАЕДНО МОЖЕМ е наименованието на проект, който ще бъде изпълнен в партньорство от организациите СДРУЖЕНИЕ "ЗАЕДНО ЗА ЛИЧНОСТНО РАЗВИТИЕ" и Зинев Арт Технологии ЕООД. Основната цел е увеличаване броя на включените в самостоятелна заетост лица от територията на МИГ Раковски, като по този начин ще допринесе пряко за създаването и развитието на устойчив бизнес на
територията на инициативната група. Проектът е ориентиран към лица, желаещи да развиват собствен бизнес, безработни и работещи, за планиране и стартиране на самостоятелна стопанска дейност и самонаемане. Ключовите дейности адресират потребностите за осигуряване на специализирана подкрепа и услуги за стартиращи фирми на територията на МИГ Раковски чрез подготовка на лицата, предоставяне на комплекс от обучения и услуги, които да ги подпомогнат в разработката и преценката
на предприемаческите им идеи, придобиването на нужни за управлението и развитието на бизнеса знания и умения и разработването на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на реална стопанска дейност и предоставяне
на подкрепа за започване на реална стопанска дейност и намиране на подходящи източници на финансиране, достъп до услуги и менторство за развитие на новосъздадения бизнес.
ЗАЕДНО МОЖЕМ цели увеличаване броя на включените в самостоятелна заетост лица от територията на МИГ Раковски чрез провеждане на ключови дейности за популяризиране на стартирането и развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество, предоставяне на специализирани обучения за придобиване на предприемачески, управленски и бизнес умения и предоставяне на специализирани консултантски услуги на самостоятелно заети лица по въпроси, свързани с развитието на бизнеса и според конкретните нужди на лицата. 
Целевата група на проекта са лица, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност - безработни или заети на територията на инициативната група.
Дейности
  • Дейност: Популяризиране на стартирането и развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: ДЕЙНОСТ 1има за цел да се популяризира на стартирането и развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество чрез провеждането на мотивационни срещи и срещи за групово професионално ориентиране към инициативите за предприемачество на територията на МИГ Раковски, като дейността ще бъде изпълнена съвместно от екипите на СДРУЖЕНИЕ "ЗАЕДНО ЗА ЛИЧНОСТНО РАЗВИТИЕ" и от Зинев Арт Технологии ЕООД. В тази връзка се предвижда реализирането на следните етапи от изпълнението на дейността: Етап 1) Планира се да бъдат проведени общо 8 срещи, от които 2 в гр. Раковски и 6 срещи в прилежащите населени места - с. Белозем, с. Стряма, с. Чалъкови, с. Шишманци, с. Момино село и с.Болярино. Втората от планираните за град Раковски срещи ще бъде ключова за дейността и пряко свързана с изграждането на увереност в собствените умения, сили и мотивация за стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Предвид спецификата на региона и целевите групи, с цел постигане на по-добра ефективност при провеждането на ключовата среща в гр. Раковски, ще бъде поканен външен експерт, професионалист с дългогодишен опит, който да проведе групова коучинг сесия. В тази връзка екипът по проекта ще подготви текстовата част и графичното оформление на необходимите за реализиране на дейността материали, включително брошури, плакати и листовки за популяризиране на стартирането и развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. Печатът на материалите ще бъдат възложени на външен изпълнител, а за разпространението ще бъдат включени доброволци към сдружението и местни организации от партньорската мрежа на сдружението и на МИГ Раковски. Ще бъде създаден и интернет подсайт на съществуващия на сдружението, на който също ще бъде обявена информация за предстоящите събития с възможност потенциалните участници да могат да се регистрират и онлайн.Също така, ще бъдат използвани социални медии (в най-голяма степен Facebook) с цел да се привлекат и ангажират младежи от целевата група, като публикуването на информацията в интернет ще се реализира от екипа по проекта. Предвид спецификата на региона и целевите групи, с цел постигане на по-добра ефективност при провеждането на последната и ключова среща в гр. Раковски, ще бъде поканен външен експерт, професионалист с дългогодишен опит, който да проведе групова коучинг сесия. Етап 2) Предвижда да бъде проведено анкетно проучване от екипа по проекта, като по време на срещите присъстващите представители на целевата група ще бъдат помолени да попълнят анкетни карти с информация за техните интереси и желание за стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Данните ще бъдат обработени и ще бъдат изведени основните видове стопанска дейност, в областта на които представителите на целевата група проявяват интерес да развият бизнес, но най-вече ще бъдат идентифицирани очаквано 30 лица, представители на целевата група, които да се включат в последващите дейности от проекта. Получената обратна връзка ще е от съществено значение и ще подпомогне по-доброто и фокусирано изпълнение на предвидените обучения и консултации, а също така изведената информация ще бъде взета предвид при попълване на отчетността по проекта в разработената СИСТЕМА ЗА МОНИТОРИНГ, ПОЗВОЛЯВАЩА РЕГИСТРИРАНЕ И ПРОВЕРКА НА ЗАЯВЕНИТЕ ДАННИ. За реализация на ДЕЙНОСТ 1. ще се ползват наети помещения, където ще се провеждат срещите в различните населени места, като по проекта ще бъдат обезпечени и необходимите материали и консумативи - хартия, тонер касети, химикалки и пр., които ще са необходими да разпечатки и за предоставяне на участниците. При изпълнението на дейността ще бъдат спазвани заложените в Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 хоризонтални принципи за предоставяне на равни възможности и недопускане на дискриминация, както и за равенство между половете., Договорена стойност: 15 000.00 , Отчетена стойност: 14 999.97
  • Дейност: Предоставяне на обучения за придобиване на предприемачески, управленски и бизнес умения (специализирани обучения): ДЕЙНОСТ 2. има за цел предоставяне на обучения за развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност за представители на целевата група (лица, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност - безработни или заети), като дейността ще бъде изпълнена в партньорство от екипа на СДРУЖЕНИЕ "ЗАЕДНО ЗА ЛИЧНОСТНО РАЗВИТИЕ" и Зинев Арт Технологии ЕООД и ще бъде осъществена на територията на МИГ Раковски. Обучението ще се проведе по програма разработената съвместно от кандидата и партньора за провеждане на специализирано обучение за придобиване на предприемачески, управленчески и бизнес умения, приложена към настоящото проектно предложение. Дейността ще бъде в два етапа: Етап 1) от 10-ти до 12-ти проектен месец включително и Етап 2) от 16-ти до 18-ти проектен месец включително. Планира се след успешната реализация на всички етапи от ДЕЙНОСТ 1. да бъдат идентифицирани 30 лица, представители на целевата група, които да вземат участие в последващите две дейности - за обучение и за консултация. Тук е важно да отбележим, че настоящата ДЕЙНОСТ 2. ще стартира след частичното изпълнение на ДЕЙНОСТ 3., като целта е лицата, които проявяват интерес да развият самостоятелен бизнес (идентифицирани в последния етап от изпълнение на ДЕЙНОСТ 1), да преминат групови и индивидуални консултации (ДЕЙНОСТ 3) преди стартиране на специализираното обучение за придобиване на предприемачески, управленчески и бизнес умения по проекта. По този начин ще бъде постигнато значително по-добро прецизиране на уменията и познанията на участниците в обучението и тяхната мотивация за стартиране на стопанска дейност, като считаме за вероятно някои от консултираните лица да проявят инициатива и да стартират самостоятелен бизнес още при стартиране на предвидените групови и индивидуални консултации. Обучението "Достъпното предприемачество" е планирано с продължителност 60 часа - 30 часа теория и 30 часа практика. Предвижда се в обучението да бъдат включени 30 лица от целевата група, които да бъдат групирани на базата на сходни знания, умения и степен на образование, с цел формиране на хомогенни групи. Целта е да бъдат създадени необходимите личностни компетенции за по-успешно справяне с развитието на самостоятелна заетост. Проведената програма ще доведе до придобиване на знания и умения в областта на предприемачеството, като участниците ще развият личностни качества, които ще им помогнат за по-нататъшното им личностно израстване и предприемачески умения за успешна реализация на самостоятелна стопанска дейност. Обучението ще бъде проведено в съответствие с установените нужди на лицата от целевата група, като те ще бъдат разпределени в 3 групи, всяка от които ще бъде от не повече от 10 лица. Графикът за провеждане на обученията ще бъде съгласуван и изготвен в съответствие с възможността за посещение на лицата, като програмата ще бъде изпълнена в рамките на 6 месеца с обща продължителност от 60 лекторски часа. Обучението ще завърши с полагане на изпит за лицата, които имат не по-малко от 80% присъствие по време на обученията, като на успешно преминалите ще бъде издаден Сертификат за успешно преминато обучение. Ще бъде изготвена и система за мониторинг и проследяване на присъствията на лицата включени в обученията. Обучението ще се извърши от екип преподаватели, които притежават значителен опит в обучението на възрастни лица извън системата на средното и висше образование - представители на проектните екипи на двете партниращи си организации. Ръководителят на проекта от страна на Кандидата ще се грижи за организацията за планираното обучение, като за реализацията на дейността ще се наемат помещения за протичане на обучението, ще бъдат закупени материали (хартия, химикалки и пр.) и консумативи (тонер касети и пр.), , Договорена стойност: 43 200.00 , Отчетена стойност: 55 381.55
  • Дейност: Предоставяне на специализирани консултантски услуги на самостоятелно заети лица по въпроси, свързани с развитието на бизнеса и според конкретните нужди: ДЕЙНОСТ 3. има за цел предоставяне на специализирани консултантски услуги на самостоятелно заети лица по въпроси, свързани с развитието на бизнеса и според конкретните нужди на представители на целевата група (лица, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност - безработни или заети), като дейността ще бъде изпълнена в партньорство от екипа на СДРУЖЕНИЕ "ЗАЕДНО ЗА ЛИЧНОСТНО РАЗВИТИЕ" и Зинев Арт Технологии ЕООД и ще бъде осъществена на територията на МИГ Раковски. В тази връзка се предвижда реализирането на следните етапи от изпълнението на дейността: Етап 1) Този етап обхваща изпълнението на дейността от 5-ти до 9-ти проектен месец включително. Планира се след успешната реализация на всички етапи от ДЕЙНОСТ 1. да бъдат идентифицирани 30 лица, представители на целевата група, които да вземат участие в ДЕЙНОСТ 3 и ДЕЙНОСТ 2. Тук е важно да отбележим, че настоящата ДЕЙНОСТ 3. ще стартира веднага след ДЕЙНОСТ 1, като основни участници в нея ще са идентифицираните 30 лица, които проявяват интерес да развият самостоятелен бизнес. През този етап ще бъдат предоставени консултантски услуги за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група и за преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите, подготовка на бизнес планове от лицата. Етапът е важен и целта е да се реализира преди изпълнението на предвиденото по ДЕЙНОСТ 2. обучение, за да бъде адаптирана програмата на обучението по-най удачен начин към избраните от всяко лице идеи за стартиране на самостоятелна заетост в конкретен бизнес - туризъм, производство, услуги, вкл. и социално предприемачество. Не е без значение и възможността по време на груповите и индивидуални консултации участващите по-възрастни предприемачи да бъдат насърчени за съвместна работа с по-неопитни предприемачи с цел създаване на предприемачески екипи с по-широк профил от умения в съответствие с препоръките на програмата на ЕС "Предприемачество 2020". Планирано е индивидуалните и/или груповите консултации да са с продължителност повече от 40 часа за всяко едно лице, както и да се предоставят в период до 8 месеца от стартиране на подкрепата по тази дейност за всяко от лицата - както през този, така и през вторият етап от изпълнението на дейността. Консултациите ще могат да бъдат индивидуални спрямо желаещото да започне самостоятелна стопанска дейност лице, или да се провеждат в група, като ще се провеждат по определен график. Графикът за провеждане на консултациите ще бъде съгласуван и изготвен в съответствие с възможността за посещение на лицата и изискванията на процедурата, като програмата ще бъде изпълнена в рамките на 5-те месеца през първия етап от дейността и 3-те месеца, предвидени за изпълнение през втория етап от ДЕЙНОСТ 3. Етап 2) Този етап ще обхване изпълнението на дейността от 13-ти до 15-ти проектен месец включително. Планира се на лицата, включени в обучението по ДЕЙНОСТ 2. да бъдат предоставени индивидуални и/или груповите консултации, насочени към практически аспекти на реализацията на самостоятелната заетост, включително консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, създаване на бизнес контакти, подпомагане достъпа до партньорски мрежи, насърчаващи бизнес развитието, подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ, счетоводни практики, интелектуална собственост и ноу-хау, управление на човешките ресурси и консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР 2014-2020., Договорена стойност: 94 300.00 , Отчетена стойност: 77 743.99

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: Зинев Арт Технологии ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 41 580.00 , Отчетена стойност: 36 876.11
Изпълнители
  • Изпълнител: МАТ - М 1 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 6 209.80
  • Изпълнител: ДЖИ - ГРАФИК ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 58.20
  • Изпълнител: Демоис Билдинг ООД, Договорена стойност по проекта*: 12 600.00 , Отчетена стойност**: 12 600.00
  • Изпълнител: МЕБЕЛИ ПЛЕЙ АРТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 000.00
  • Изпълнител: ВСВ - СПЕКТЪР ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 5 090.30
  • Изпълнител: Ди Ел Съпорт ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 520.00
  • Изпълнител: "КОРПОРАТИВНА СОЦИАЛНА ОТГОВОРНОСТ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 000.00 , Отчетена стойност**: 2 000.00
  • Изпълнител: МАРСИ - ПКМ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 400.00
  • Изпълнител: ЧОТОВ ГРУП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 40.00
  • Изпълнител: ИМПЕРИАЛ 2010 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 6 181.70
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници в самостоятелна заетост при напускане на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 3.00
Индикатор 2 Заети участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 20.00 , Достигната стойност: 23.00
Индикатор 3 Безработни участници над 29 г. вкл. трайно безработни, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 10.00 , Достигната стойност: 10.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 167 750.00 BGN
БФП 167 750.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 162 938.06 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN