Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.090-0010-C01
Наименование на проекта „Нова дългосрочна грижа за възрастните и хората с увреждания – Етап 2 – предоставяне на новите услуги“ - Община Нови Пазар
Бенефициент 000931575 Община Нови пазар
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 19.08.2021
Дата на стартиране 01.09.2021
Дата на приключване 04.04.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333), Нови пазар

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект е насочен към предоставянето на социална услуга от резидентен тип за лица с умствена изостаналост. Проектът ще се изпълнява от  Община Нови пазар. Организацията имат богат опит в дейности, инициативи и проекти, посветени на подпомагането на лица с увреждания. В този аспект, целите и дейностите, заложени в проектното предложение изразяват последователността и устойчивостта на кандидата по отношение на интеграцията на лица с увреждания и подобряването на качестовто на живот.

Фокусът на проекта е съсредоточен върху предоставяне на подкрепа за преодоляване на специфичните ежедневни проблеми на лица с увреждания и техните семейства в център за грижа за лица с умствена изостаналост, като част от процеса на деинституционализация. Дейностите по проекта предвиждат и създаване на механизми за устойчивост при функционирането на центъра чрез разработването на правила за неговото функциониране. В резултат на предприетите мерки се очаква да бъдат постигнати трайни и устойчиви резултати за целевите групи, които се изразяват в повишено качество на живот.

Проектът ще се изпълни за период от 15 месеца в рамките на бюджет от 272 000 лв.
Дейности
  • Дейност: Подбор, наемане на персонала в създадените услуги и осигуряване на супервизия и подкрепа при предоставянето на услугите.: Основната цел на дейността е да обезпечи подготвителния период на изпълнението на проекта и да допринесе за осигуряването на сесии по супервизи. Дейността ще се развие в триосновни етапа: Етап 1: Селекция и подбор при наемането на персонал за изпълнението на проекта; В този етап от проекта се предвижда да бъдат реализирани дейности при подбора на персонал, който ще бъде ангажиран за изпълнението на проекта. Ще бъдат разгледани всички предвидени по проекта позиции, както следва: 1. Санитар - код по НКПД 53211002 - 8 ч 2. Санитар - код по НКПД 53211002 - 8 ч 3. Санитар - код по НКПД 53211002 - 8 ч 4. Санитар - код по НКПД 53211002 - 8 ч 5. Санитар - код по НКПД 53211002 - 8 ч 6. Медицинска сестра - код по НКПД 22216001 - 4 ч 7. Медицинска сестра - код по НКПД 22216001 - 4 ч 8. Медицинска сестра - код по НКПД 22216001 - 4 ч 9. Работник, поддръжка - код по НКПД 93120008 - 8 ч . 10. Социален работник в социална услуга - код по НКПД 26356002 - 4 ч. 11. Социален работник в социална услуга - код по НКПД 26356002 - 4 ч. 12. Психолог (арт терапия) - код по НКПД 26346001 – 4 ч. 13. Психолог (трудотерапия терапия) - код по НКПД 26346001 – 4 ч. 14 Пазач-портиер - код по НКПД 54140015 - 6 ч. 15. Психолог – Супервизия на персонала - код по НКПД 26346001 – 4 ч. 16. Директор, социални услуги в общността - код по НКПД 13447001 - 8 ч. В подготвителния етап ще бъдат публикувани обяви в сайта на местния клон на Дирекция „Бюро по труда“, както и в специализирани сайт/сайтове за намиране на работа. По време на подготвителния период ще бъдат разгледани всички постъпили автобиографии и ще бъдат селектирани кандидатите с най-добра професионална квалификация, умения и опит. При назначаването на експертите и при цялостното изпълнение на проекта ще бъдат прилагани хоризонталните политики в т.ч.: • Равни възможности и недопускане на дискриминация; • Равенство между половете; • Устойчиво развитие. Етап 2: Разработване на вътрешни правила, регламентиращи дейността на услугите и да осигури преместване на лицата В този етап от изпълнението на дейността се очаква да се разработят основните вътрешни правила, регламентиращи дейността на услугата и ще се осигури преместване на лицата, които ще бъдат настанени в центъра за грижа за лица с умствена изостаналост след направена оценка на потребностите по проект BG05M9OP001-2.038 „Нова дългосрочна грижа за възрастните и хората с увреждания” – Етап 1, изпълняван от АСП. Дейността ще се реализира от един експерт на позиция Експерт "Управление на социални услуги в общността".Където е необходимо, експертътще бъде подпомаган от останалите членове на бенефициента за целите на по-бързото, качествено и адекватно обезпечаване на подготвителния период. Лицето ще бъде наето на граждански договор и ще изпълнява своите функции по време на целия период на дейността. Тя от своя страна ще се изпълнява в първите три месеца от стартирането на проекта. Етап 3: Осигуряване на супервизия за персонала, който ще предоставя услугата В този етап ще бъде назначено 1 лице на длъжност „Психолог – Супервизия на персонала - код по НКПД 26346001 – 4 ч. Лицето на тази позиция ще оказва регулярно супервизия на персонала, ангажиран с осигуряването на подкрепа., Договорена стойност: 12 271.70 , Отчетена стойност: 12 186.40
  • Дейност: Създаване на център за грижа за лица с умствена изостаналост и предоставяне на услуги в него за период до 1 година.: Основна цел на дейността е да осигури възможност за настаняване на лицата от целевата група в среда, близка до семейната – оказване на съдействие за постигане в максимална степен на самостоятелност, в комбинация с други социални, здравни, образователни и други подкрепящи/съпътстващи услуги в съответствие с потребностите на настанените лица. За успешното изпълнение на дейността в центъра ще: I.Ще бъде оказана подкрепа на лицата от целевата група от: 1. Санитари - 5 лица със заетост от 8ч./ден. Санитарите ще гарантират за осигуряването на необходимите хигиенни условия в услугата, като гарантират за възможно най-уютния престой на настанените лица. Освен това в условията на пандемията от COVID-19 санитарите ще имат фундаменталната роля да ограничават евентуално проникване на вируса в услугата, посредством дейности по системна дезинфекция на пространствата и площите. 2. Медицински сестри - 3 лица със заетост от 4 ч./ден Медицинските сестри ще оказват необходимата здравна грижа на лицата, настанени в услугата, като извършват регулярни дейности за: - Превенция и профилактика на болестите; - Полагане на медицински и здравни грижи и дейности, според потребностите на всяко от лицата; - Манипулации за лечение на здравословни проблеми; - Оказване на спешни и други дейности; 3. Социални работници в социална услуга - 2 лица със заетост от 4 ч./ден. Социалните работници ще има за цел да оказват помощ на настанените лица и техните семейства по въпроси, свързани с различни административни услуги като подаване на документи пред ТЕЛК/НЕЛК, където е приложимо, осъществяване на връзки със социални предприятия, Дирекция "Социално подпомагане", компания възлагащи надомна работа, пенсионни отдели, както и други организации и институции, които са в помощ на лицата от целевата група. Освен това ще оказват подкрепа за помощ при общуване и поддържане на социални контакти, организиране на свободното време в услугата и извън нея и др. 4. Психолог (арт терапия) – 4 ч. 5. Психолог (трудотерапия терапия) – 4 ч. Психолозите по т. 4 и т.5 ще извършват регулярни дейности по провеждане на занятия за арт терапия и трудотерапия. Арт терапията се реализира чрез терапевтична употреба на творческия процес в рамките на професионална връзка и е подходяща за хора, които търсят личностно развитие. Нейното действие е насочено към социално уязвими групи, сред които попадат и лица с умствена изостаналост. От друга страна трудотерапията е метод, при който се въздейства чрез системна трудова дейност, съобразена с функционалното и психично състояние на човека. Целта е постигане на самостоятелност и улесняване участието в обществения живот чрез придобиване на трудови навици, развиване на нови умения, подобряване на двигателните способности и др. 6.Работник, поддръжка - 8 ч.Лицето ще поддържа инфраструктурата и ще се грижи за осигуряване на отоплението като поддържа отоплителната система. 7.Пазач-портиер - 6 ч.Лицето ще се грижи за спазване на контрол-пропусквателния режим и осигуряване на безопасността на настанените лица. 8.Директор, социални услуги в общността -8 ч.Директорът ще обезпечи управлението на услугата, като организирана нейното функциониране 9.Психолог – Супервизия на персонала - код по НКПД 26346001 – 4 ч.Лицето на тази позиция ще оказва регулярно супервизия на персонала, ангажиран с осигуряването на подкрепа. II. Ще бъдат осигурени материали и консумативи, обзавеждане и оборудване; III. Ще бъде осигурена храна, за задоволяване на основни потребности на целевата група;Храната е фундаментален ресурс за успешното функциониране на услугата. В този смисъл бенефициентът ще закупи необходимите количества и видове, за да гарантира добрите условия за престой в нея; IV. Ще бъдат осигурени средства за сметки за електричество, отопление, поддръжка на помещения, интернет и др. Кандидатът предвижда да обезпечи услугата с електричество, отопление, и др. базови за нейната дейности аспекти. В този смисъл ще създаде необходимите условия за обитаване в нея., Договорена стойност: 237 269.58 , Отчетена стойност: 244 224.30
  • Дейност: Създаване на център за грижа за лица с умствена изостаналост и предоставяне на услуги в него за период до 1 година- допълнение: I. Обосновка относни необходимостта от разходи оборудване и обзавеждане на социалните услуги. Предвиденото за закупуване обзавеждане и оборудване може да бъде групирано според потребностите, породили неговото закупуване както следва: 1. Обзавеждане за административни нужди (лаптопи, принтер, ламинатори): Тези артикули ще бъдат в помощ на персонала при тяхната работа в центъра. По време на служебните им задължения ще се използват според потребността на всеки служител за изготвяне на доклади, становища, писма и други относно лицата настанени в центъра. Артикулите ще послужат в контекста на администрирането на процеса по предоставянето на социалната услуга. Посредством закупуването на активите от тази група ще бъде повишено качеството на предлаганата услуга, като в същото време ще спомогнат за администрирането на процеса. 2. Обзавеждане за лицата, които ще бъдат настанени с цел разнообразно и приятно пребиваване в центъра. В тази група попадат всички предвидени за закупуване телевизори, екран-мултимедия, поставки за таван на мултимедия, беседки, градински люлки, стативи и мултимедия. Част от предвидените за закупуване артикули ще се използват за целите на провеждане на игри и различни мероприятия на открити, в т.ч. и активни почивки сред природата. Друга част от тях ще бъдат предназначени за провеждане на увлекателни игри, занимания и презентации с видео прожектиране и др. способи, за които е необходимо наличието на телевизори, мултимедия, поставки за тях и стативи - служат за по-детайлно, достъпно и ефектно провеждане на презентациите. Чрез закупуването на активите ще се осигури по-добра атмосфера, уют и качество на живота на настанените лица. 3. Камери за видеонаблюдение – камерите за видеонаблюдение са необходими с оглед на осигуряването на сигурност, посредством наблюдение в ключови пространства от центъра. Наличието им ще доведе до предотвратяване на проблеми от различно естество и свързани с прояви на девиантно поведени още в зародиш. II. Обосновка за режийните разходи Предвидените в проекта за разходване средства за ел. енергия, вода, охрана на сградата, обслужване на пожароизвестителна система, лабораторни измервания-осветеност, мониторинг и контрол на вредители и пелети имат за цел да осигурят фундаментални условия за съществуването на центъра. Чрез обезпечаването на ел. енергия и вода ще се гарантират всички базови нужди на персонала и настанените лица. С пелетите ще се гарантира отопляването на центъра през зимния сезон, докато разходите за пожароизвестителна система, лабораторни измервания-осветеност, мониторинг и контрол на вредители имат за цел да осигурят безопасни условия на настанените лица и персонала, който ще работи там. Непрекъснатата промяна в цените на пазара налага необходимост и от промяна в заложените цени на разходите за пелети. Заложените допълнителни средства за пелети са за осигуряване на отоплението на потребителите през началото на зимния сезон. С осигуряването на средства за охрана ще се редуцира риска от влизане с взлом и евентуални набези. Вода като базов фундамент в живота ще обезпечи питейните и хигиенните нужди на настените лица и персонал. III. Обосновка за необходимостта от разходване на средства за материали за арт терапия и трудотерапия. Арт терапията и трудотерапията са доказани подходи за подобряване на емоционалното и психологическото състояние при лица с определени дефицити по отношение на здравния статус. Това обуславя необходимостта от закупуване на материли и консумативи, които да обезпечават процеса на тяхното провеждане. В резултат на закупуването на материалите ще бъде възможно да се провеждат сесии по арт терапия и трудетерапия, което ще допринесе за повишаване на качеството на живот на настенените лица и подобряване на здравния им статус., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 14 669.25

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДДД-1 ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 316.80
  • Изпълнител: МЕЛПОМЕНА ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 423.00
  • Изпълнител: ПУФОМАНИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 220.00
  • Изпълнител: РВЦ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 469.00
  • Изпълнител: ЕНЕРГО-ПРО ПРОДАЖБИ АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 4 883.13
  • Изпълнител: ИТС ООД, Договорена стойност по проекта*: 7 221.48 , Отчетена стойност**: 12 470.66
  • Изпълнител: ИВЕЛ ПРО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 800.00
  • Изпълнител: БРАТЯ ВЕЛИКОВИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 14 400.00 , Отчетена стойност**: 14 194.22
  • Изпълнител: ЕНЕРГО-ПРО Енергийни услуги ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 7 800.00 , Отчетена стойност**: 5 258.65
  • Изпълнител: ЕМНЕТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 425.00
  • Изпълнител: ТЕЛЕПОЛ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 605.00
  • Изпълнител: ИВАН КОСТОВ - ИВКО ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 728.98
  • Изпълнител: ПАМУК-МЕБЕЛ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 900.00
  • Изпълнител: АГРАРА ШУМЕН ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 104.20
  • Изпълнител: ВОДОСНАБДЯВАНЕ И КАНАЛИЗАЦИЯ-ШУМЕН ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 905.21
  • Изпълнител: СТМ - ЕВРО КОНСУЛТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 75.60
  • Изпълнител: ДЕЛТА КОМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 000.00 , Отчетена стойност**: 500.00
  • Изпълнител: ОФИС-АН ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 193.00
  • Изпълнител: ЕТ БЕН-ДИ-21 - ДИМИТЪР ДИМОВ, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 12 120.00
  • Изпълнител: ЕТ ВГ - ИВАН ДОЧЕВ, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 4 285.61
  • Изпълнител: БУЛ ЛАНД 33 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 19.90
  • Изпълнител: ДИЗЕЛОР ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 400.00 , Отчетена стойност**: 1 334.05
  • Изпълнител: Опаковка БГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 345.60
  • Изпълнител: Бонка, Договорена стойност по проекта*: 1 991.20 , Отчетена стойност**: 1 991.20
  • Изпълнител: ИРМА МАРТИНЬОН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 424.47
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица над 18 г., Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.00 , Достигната стойност: 15.00
Индикатор 2 Участници над 18 г., получаващи социални и здравни услуги в общността, след извеждането им от институция и от психиатрични болници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.00 , Достигната стойност: 15.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 266 682.34 BGN
БФП 266 682.34 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 266 675.94 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на гориво, масла и антифриз за общинските МПС, Прогнозна стойност: 1 008 134.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на гориво, масла и антифриз за общинските МПС
    Изпълнител: ДИЗЕЛОР ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 400.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на електрическа енергия - ниско напрежение (НН) по свободно договорени цени за нуждите на община Нови пазар, Прогнозна стойност: 320 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на електрическа енергия - ниско напрежение (НН) по свободно договорени цени за нуждите на община Нови пазар
    Изпълнител: ЕНЕРГО-ПРО Енергийни услуги ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 800.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Предметът на настоящата обществената поръчка е доставка на различни видове хранителни продукти посочени в Техническата спецификация с наименование, прогнозни количества, вид и характеристики за детските градини на територията на община НОВИ ПАЗАР, по предварителни заявки., Прогнозна стойност: 303 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на хранителни продукти
    Изпълнител: БРАТЯ ВЕЛИКОВИ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 400.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN