Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

ЕТ "Невяна Николова" е предприятие с основен код на икономическа дейност в сектор С 15.20 - производство на обувки. За да подобри конкурентоспособността си, предприятието предвижда да изпълни по настоящия проект енергоспестяваща мярка, която да допринесе за понижаване консумацията на енергия при производството. Конкретно, дейностите ще бъдат насочени към постигане на енергийно спестяване, чрез обновление на производствени мощности с по-енергоефективни и усъвършенстване на технологиите за производствения процес.   

По настоящия проект се предвиждат следните дейности:  
1. Придобиване на ново производствено оборудване, съгласно Мярка 1 от енергийния одит - закупуване на ново високотехнологично оборудване
2. Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001  
3. Визуализация и публичност на проекта  
  
Целта на предвидените инвестиции е от една страна, новото високотехнологично оборудване ще даде възможност на дружеството да разгърне дейността си в пълния обхват, а от друга страна, и да постигне висок стандарт на енергийна ефективност. Енергийният одит на проекта доказва, че средният процент енергийно спестяване от предвидената за въвеждане по проекта мярка, който би могъл да бъде постигнат в обичайната стопанска практика, е 86,80% , а срокът на откупуване на инвестицията е 5,31 години.

Вследствие изпълнението на цялостното инвестиционно намерение на ЕТ "Невяна Николова" се предвижда намаляване на текущите експлоатационни разходи и оптимизиране на дейността на предприятието. Това ще доведе до по-висока рентабилност на дейността поради намалението на разходите и съответно до реализиране на по-голяма печалба. По този начин проектът пряко допринася за високата конкурентоспособност на компанията, енергийната ефективност на нейния бизнес и нейното възходящо бизнес развитие.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Доставка и въвеждане в експлоатация на ново високотехнологично оборудване за производство на обувки: Предвижда се доставка и въвеждане в експлоатация на ново високотехнологично оборудване за производство на обувки със следните обобщени минимални технически/функционални характеристики, които осигуряват постигането на препоръчаните енергийни спестявания с изпълнението на мярка 1 от енергийния одит. Ново високотехнологично оборудване за производство на обувки се състои от следните машини: 1.Кат Кат система за разкрой на материали при производство на сай и обувки - 1 бр., мощност на мотора: 10500W, 160 чифта/час 2.Компютъризирана траш машина - 1бр., мощност на мотора: 1200W, 160 чифта/час 3.Зиг Заг за кожа - 1бр., мощност на мотора: 500W, скорост: 3000 оборота/ минута 4.Машина за зашиване на саята към табана - 1бр., мощност на мотора: 500W, скорост: 2500 оборота/ минута 5.Двуиглова плоска машина за орнаментално шиене - 1бр., мощност на мотора: 500W, скорост: 500 оборота/ минута 6.Хидравлична машина за валкиране - 1бр., мощност на мотора: 1100W, скорост: 3000 оборота/ минута 7.Универсална едноиглова бутилка - 6бр., мощност на мотора: 500W, скорост: 3300 оборота/ минута 8.Универсална двуиглова бутилка - 1бр., мощност на мотора: 500W, скорост: 3000 оборота/ минута 9.Универсална едноиглова плоска машина - 2бр., мощност на мотора: 500W, скорост: 5000 оборота/ минута 10.Права едноиглова ръкавна машина - 1бр., мощност на мотора: 500W, скорост: 2400 оборота/ минута 11.Машина за подлепване на шевове - 1бр., мощност на мотора: 300W, скорост: 3000 оборота/ минута 12.Машина за подлепване на елементи от саята по контур с помощтта на термопластично лепило и поставяне на укрепващ ширит - 1бр., мощност на мотора: 300W, скорост: 3000 оборота/ минута 13.Полуавтоматична преса за полагане на подлепки - 1бр., мощност на мотора: 4000W, скорост: 160 чифта/час 14.Пневматична машина за номериране на хастари - 1бр., мощност на мотора: 750W, скорост: 160 чифта/час 15.Електромеханична машина за поставяне на капси - 1бр., мощност на мотора: 2960W, скорост: 3000 оборота/ минута 16.Електромеханична машина за очукване на шевове на саи - 1бр., мощност на мотора: 250W, скорост: 3000 оборота/ минута 17.Машина за поставяне на укрепваща лента върху шевове на саи - 1бр., мощност на мотора: 600W, скорост: 3000 оборота/ минута Новото технологично оборудване се характеризира с по-висока производителност, благодарение на автоматизираните процеси и може да осигури непрекъснат режим на работа в рамките на производствения процес. От друга страна инсталираната мощност е по- ниска, а коефициентът на трансформация в работна мощност е също с по-ниска стойност. Така описаната инвестиция кореспондира изцяло с Мярка 1 от Енергийния одит: Доставка и въвеждане в експлоатация на ново високотехнологично оборудване. Допълнително прилагането на енергоспестяващи производствени технологии ще допринесе за устойчиво екологично развитие и намаляване на негативното въздействие върху околната среда. Енергийният одит потвърждава, че съгласно наличните данни средният процент енергийно спестяване от предвидената за въвеждане по проекта енергоспестяваща мярка, който би могъл да бъде постигнат в обичайната стопанска практика ESR е 86,80 %. Срокът на откупуване на планираната инвестиция е 5,31 години. Етапи за осъществяване на дейността са: 1/ Изготвяне на тръжна документация и провеждане на процедура за избор на доставчик (от 1-ви до 5-ти месец); 2/ Сключване на договор с избрания доставчик (от 5-ти до 6-ти месец); 3/ Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (от 6-ти до 9-ти месец); 4/ Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация (10-ти месец); 5/ Подписване на финален приемо-предавателен протокол (10-ти месец). 609 100.00 545 800.00
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: За да постигне своята стратегическа цел, в т.ч. целите на проекта – за намаляване на разходите за енергия и повишаване на производствения капацитет, ръководството на ЕТ „Невяна Николова“ си поставя цели да утвърди процедури и практики, които да се наложат в управлението на електропотреблението на предприятието. Внедряването на енергийно ефективно оборудване е важен етап в преминаването към по-енергийно ефективно производство, но за да се постигне устойчиво подобрение на производствените процеси, е необходимо предприятието да предприеме процедури за енергийното управление на всички дейности, изискващи използване и разпределение на енергия. Дейността предвижда: 1. РАЗРАБОТВАНЕ И ВНЕДРЯВАНЕ НА СТАНДАРТ БДС EN ISO 50001 1.1. Анализ на съществуващото състояние: извършва се анализ на съществуващото състояние на дружеството, управлението на енергията и съответните енергийни потоци. 1.2. Разработване на документацията на система за управление: Разработват се, според изискванията на съответните стандарти и специфичните особености на организацията и процесите в дружеството, Наръчник на системата със следното съдържание: 1.2.1.Представяне на дружеството, неговата политика 1.2.2.Органиграма на дружеството 1.2.3.Уводна част 1.2.4.Елементи на системата (съгласно изискванията на стандарта, процедури, формуляри, инструкции и т.н) 1.2.5.Систематизиране на валидната документация 1.2.6.Разработване съвместно със съответните представители на дружеството на необходимите фирмени процедури, описващи в детайли процесите в дружеството в съответствие с изискванията на стандарта, както и фирмени инструкции, записи и др. 1.3. Вътрешен одит: Цел на този одит е да се провери до каква степен система за управление е въведена и ефективна, както и да се открият слаби места, пропуски в системата. Вътрешният одит е „генерална репетиция за сертификация”. Друга предпоставка за успешната сертификация е провеждането на преглед от висшето ръководство, като в него се обръща внимание на: 1.3.1.Удовлетвореността на клиента 1.3.2.Икономическите резултати 1.3.3.Възможности за подобрение 1.3.4.Цели 2. СЕРТИФИКАЦИЯ НА СТАНДАРТ БДС EN ISO 50001 2.1. Сертификационен одит: състои се от 2 Фази 2.1.1. Одит Фаза 1: извършва се по план, като в него са уточнени целите на одита, клаузите на документите, по които се търси съответствие, екипа, времевата рамка, метода на одита и неговото местоположение. Одитът служи за откриването на съществени недостатъци в нея, като при неговото провеждане се: 2.1.1.1.Проверява документацията на системата за управление на Възложителя 2.1.1.2.Оценява работното място и специфичните за него условия на Възложителя 2.1.1.3.Оценява състоянието на Възложителя и неговото разбиране на изискванията на стандарта, особено по отношение идентифицирането на ключови характеристики или съществени аспекти, процеси, цели и функциониране на системата за управление 2.1.1.4.Събира необходимата информация по отношение обхвата на системата за управление, процесите и местоположението на клиента, както и свързаните с тях законови и регулаторни аспекти и съответствие с нормите 2.1.1.5.Разглежда разпределението на ресурсите за одит-фаза 2 и се прави преценка дали Възложителят е готов за одит-фаза 2. Резултатите се документират под формата на доклад. В случай на установени несъответствия, те трябва да бъдат отстранени и да се представят доказателства за отстраняването им преди Одит Фаза 2. 2.1.2. Одит-фаза 2: задачата на одиторите е да сравнят практическото прилагане на системата за управление с документираните процеси и да ги оценят във връзка с изпълнение на изискванията на стандарта. Резултатите от Одит Фаза 2 се документират под формата на одит доклад. 2.1.3.Издаване на сертификат: Сертификатът се издава, само когато несъответствията са били отстранени и приети или са проверени от одитния екип. 2.2. Контролен одит: Контролни одити следва да се провеждат веднъж годишно по време на периода на валидност на сертификата. 8 500.00 8 500.00
Визуализация и публичност на проекта: Предложените в настоящия проект мерки за информиране и публичност са съгласно правилата на Регламент на ЕК 1828/2006 относно общите правила за приложение на регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и гарантират изпълнението на мерките за публичност, с оглед акцентиране върху комуникацията, прозрачността и визуализацията. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността като за целта бъдат спазвани стриктно изискванията на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г и на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В съответствие с подписания договор, кандидатът ще предприеме множество необходими за популяризиране на получената безвъзмездна помощ действия чрез наемане на външен изпълнител, а именно: • Една информационна табела с данни на проекта за оповестяване на участието на ЕС с всички задължителни реквизити • Стикери – ще бъдат залепени на оборудването, предвидени за закупуване по проекта. Постоянната информационна табела, която ще бъде изработена, ще бъде поставени на видно място в помещението на компанията в с.Брест. Стикерите ще бъдат поставени на оборудването, което се предвижда да се закупи за целите на проекта. СТЪПКИТЕ за осъществяване на дейността са: 1. Избор на външен доставчик на описаните дейности по визуализация и публичност (1-2 месец); 2. Изработване на дизайн, одобрение и изработване на стикерите за оборудването и на информационната табела (3-10 месец); 3. Поставяне (залепване) на стикерите върху оборудването, закупено по настоящия проект (11 месец); 4. Поставяне на видно място на информационната табела (12 месец); 500.00 500.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.