С настоящия проект ръководството на ЕТ "Вега - Валентин Жоров", гр. Дряново се стреми и цели да подобри качеството и условията на труд на работните места, както и към превенция на риска за всички заети лица, включени в целевата група.
Фокусът на проекта се отнася до осигуряване на благоприятна и безопасна работна среда на всички служители включени в
проекта - 10 заети лица/от тях 5 лица над 54 годишна възраст и едно трудоустроено лице /, което ще рефлектира положително върху производителността на труда и устойчивата заетост в предприятието. Един от основните елементи на постоянната стратегия на дружеството е стабилното поддържане на позицията си като един от работодателите, осигуряващи на заетите лица здравословни и безопасни условия на труд. Целта обаче е не само да се поддържат минималните изискуеми съгласно законодателството параметри, а непрекъснато да се инвестира в осигуряване и поддържане на оптималните такива, както и да се гарантира на служителите комфорт по време на целия работен процес. В допълнение, целите на проектното предложение съответсват напълно с приоритетите на ОП РЧР.
Проектът ще се реализира посредством изпълнение на следните описани дейности:
1. Осигуряване на средства за колективна защита за служителите на ЕТ "Вега - Валентин Жоров", свързани с подобряване условията на труд;
2. Дейност за подобряване на социалния климат и осигуряване на социални придобивки.
Успешното изпълнение на проекта ще доведе до подобрено качество на работната среда, осигурени добри и безопасни условия на труд, опазване на здравето на работещите, устойчивата и качествената им заетост във фирмата и повишаване на производителността на труда.
Реализацията му ще осигури успешното управление на риска на работното място, като се гарантира съхранението на физическото и психическото състояние на работещите.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Осигуряване на средства за колективна защита за служителите на ЕТ”ВЕГА – Валентин Жоров” , свързани с подобряване условията на труд: За да бъдат осигурени ДБУТ, както и да се постигне най-високо качество на работната среда, съгласно СТМ, е необходимо да бъдат закупени висококачествени активи за колективната защита на служителите.
Основните рискови фактори за служителите, класифициарани от СТМ и утвърдени от работодателя са:
1.Опасност от статично натоварване,изкривяване на гръб. стълб и умора, влияещи на качеството на работа. Закупуването на 4 бр ергон. офис столове (3 бр в админ., 1бр.в офиса в сградата за прахово боядисване) ще допринесе за предотвратяване на умората от неудобните в момента столове и ще се балансира правилната му форма. За служителите в (цеха за прах. боядисване, пресовият и инстр. участък) които обработват продукцията изправени ще бъдат закупени 4 бр раб.столове, за да се намали статичното напрежение.
2.Защита от прах и други вредни вещества
-Прахът, който се образува при шлайфане попада във въздуха и се вдишва от служителите.Със закупуването на 1 бр. шлосерска маса, вредните в-ва ще се абсорбират от нея.
- Йонизацията на газове във въздуха от високите темп. при заваряване водят до раздразнения.Възможни са отравяния, когато не се използва препоръчаната респираторна защита или липсва нужната филтрация на въздуха.В тази връзка е нужно да бъдат закупени 2 бр. моб с-ма за филтриране на въздуха при заваръчни процеси.
3. Защита от неблагоприятен микроклимат - Необходимо е осигуряване на 2 бр.климатици за сградата за прах. боядисване и 2 бр.в работилницата за метал, с цел подобряване на раб. среда, предвид минималните изисквания за микроклимата. Към момента в описаните помещания няма климатици като в пресовия и инстр. участъци отоплението е с печка на твърдо гориво и калорифер.В тази връзка някои от праховите частици, при отопление с твърдо гориво са по-големи и попадайки в дихателната система след вдишване, те могат да причинят възпалителни проблеми.Необходима е подмяната на 1 бр.прозорец в офиса на 1 етаж в сградата за прохово боядисване,2 бр. врати на фоайето на 2 етаж и склада, тъй като към момента дограмата е дървена, без уплътнения и не осигурява необходимата изолация.Кв.м на всяко от помещенията са: офис етаж 1- 10 м2, фоайе етаж 2 - 30м2,склад на етаж 2 - 210м2.
4. Риск от увреждане на зрението от продължително стоене пред монитора, главоболие.Към момента офисите разполагат с монитори, които създават дискомфорт при работа. За да се избегне това негативно влияние ще бъдат закупени 3 бр.монитори максимално щадящи очите на служителите.
5.Главоболие и умора от наличното към момента луминисцентно осветление.Подмяната му с 176 бр.ЛЕД осветителни пури и крушки ще доведе до по-добра осветеност в съответствие с изискванията.
6.Опасност от спъване - За да се избегнат рискове за здравето на служителите е необходима подмяната на подовата настилка в помещението за прах. боядисване и за по-лесното почистване, тъй като към момента има опасни неравности и подът се запрашава.
Целта на настоящата дейност е да се сведе до минимум рискът от трудови злополуки и проф. заболявания.
46 952.24
51 647.45
Дейности за подобряване на социалния климат и осигуряване на социални придобивки: Предвид естеството на работа в дружеството и умората като фактор по време на работния процес служителите имат регламентирани почивки. За тази цел е необходимо да бъдат осигурени социлни придобивки , за да се постигне благоприятна среда, намаляване на умората по време на работа, повишаване на мотивацията, а оттам това ще рефлектира допълнително върху производителността на труда. Повишаването на мотивация в служителите е от изключително важно значение за изпълнението на трудовите им задължения.
Към момента на кандидатстване предприятието разполага с помещение, където работниците почиват, но то не разполага с необходимите условия за качествено хранене, отдих и хигиена. Предвидените мерки ще доведат до приспособяването му за нуждите на целевата група по проекта.
Освен оборудването на помоещението за отдих и хранене на служителите ще бъде обособено и оборудвано помещение за дейности, свързани с осигуряване на дневни занимания на децата на служителите в ЕТ”ВЕГА – Валентин Жоров”. Тази дейност ще насърчи съвместяването на професионалния, семейния и личния живот на служителите в предприятието.
Оборудването, което е необходимо за стаята за отдих включва: 1 брой климатик , 1 брой микровълнова, 1 брой хладилник,1 брой кафемашина, 1 брой диспенсър за вода, 1 брой маса, 4 броя столове, 1 брой шкаф, 1 брой плот за шкафа.
Оборудването, което е необходимо за помещението за занимания на децата включва: 1 брой климатик, 1 брой пластмасова къща,1 брой детска маса с два стола, 1 брой детско легло, 1 брой шкаф, 1 брой плот за шкафа.
Необходима е подмяната на прозорците (2 броя) и вратите (2 броя) в двете помещения, тъй като към момента дограмата е дървена, няма уплътнения и не осигурява необходимата изолация. Закупуването и монтирането на 2 броя прозорци (р-ри 1100/1450мм.) и 2 броя вратопрозорци ( р-ри 900/2470мм. и р-ри на прозореца 1950/1600мм.) ще подобри значително микроклимата в помещенията и ще осигури необходимите условия за почивка на персонала и детски занимания. Квадратурата на всяко от помещенията е по 10,5 м2.
Социалните придобивки ще се ползват от всички работници и представляват добра практика за съвместяване на професионалния и семейния живот. Това ще допринесе за задържане по-дълго на работните места, включително на заетите над 54 години, които притежават опит и знания, необходими за дружеството.
Осигуряването на описаните в проектното предложение социални придобивки значително ще подобри условията на труд за служителите и чувството им за комфорт, хигиена и удовлетвореност.
4 956.47
5 452.11
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN