Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

ПП „Нова дългосрочна грижа за възрастни и хора с увреждания в община Ловеч - Етап 2 - предоставяне на новите услуги“ е изготвено съобразно изискванията на процедурата и е в контекста на цялостния процес за създаване на възможност за независим живот на възрастните хора и хората с увреждания чрез предоставяне на качествени, достъпни и ефективни междусекторни услуги за дългосрочна грижа, в съответствие с реалните потребности на хората в общността. ПП е в съответствие с Плана за действие за периода 2018-2021г. за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа и е част от цялостния процес на деинституционализация на грижата за хората с увреждания и възрастните хора. ПП ще осигури подкрепа на целевите групи, чрез разкриване на нова услуга за резидентна грижа-Център за грижа за лица с психични разстройства. Услугата ще бъде предоставяна в новоизградената инфраструктура по проект „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания в гр. Ловеч“ по ОПРР 2014-2020. Центърът е с капацитет от 15 места и цели предоставянето на комплекс от услуги и подкрепа за хора с психични разстройства, които се нуждаят от помощ за извършване на ежедневните си дейности и/или имат нужда от постоянни медицински грижи за продължителен период от време. Чрез деинституционализацията на грижата за лицата от целевата група ще бъде изпълнено едно от най-важните условия за гарантиране на правата им, ще се осигури възможност за живот в спокойна и близка до семейната среда с необходимите нормални битови условия, професионална подкрепа, емоционална и психическа стабилност, социални контакти и живот в общност.
С изпълнението на проекта ще се създаде и реализира устойчив модел за деинституционализация на грижите за лица с психични разстройства чрез предоставянето на качествени и устойчиви услуги за дългосрочна грижа на територията на Община Ловеч.
Изпълнението на проекта ще продължи 16 месеца, като новата услуга ще се осъществява за период от 12 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и назначаване на персонал, изготвяне на вътрешни правила за дейността на услугата и преместване на потребителите: Подбор и назначаване на персонал. Във връзка с предоставянето на социалната услуга в „Център за грижа за лица с психични разстройства“ е необходимо извършването на подбор и наемането на персонал, който да обезпечава новосъздадената услуга и потребителите, настанени в нея. Подборът на персонал е съобразен с изискванията на българското трудово законодателство, капацитета на услугата и спецификите в грижата за потребители с психически разстройства. Предвижда се разкриване на 12 щатни бройки, разпределени в следните длъжности: 1 управител, 1 социален работник, 1 трудотерапевт, 2 медицински сестри, 6 санитари, 1 огняр/поддръжка, съобразени с броя и специфичните потребности на потребителите, които се нуждаят от 24-часова грижа. В планираните длъжности могат да се извършват промени в съответствие с конкретните потребности на потребителите. Дейността е планирана за целия период на изпълнение на ПП, с цел осигуряване на персонал за незаети позиции и назначаване на нови служители при овакантяване на длъжности и липса на резервно класирани кандидати от проведения първоначален подбор. Предвид това, че Центърът е разположен в непосредствена близост до ДПБ и Дневен център за пълнолетни лица с увреждания, лекар-психиатър от ДПБ Ловеч и психолог от Дневен център ще са на разположение на потребителите с проблемно/предизвикателно, автоагресивно и агресивно поведение. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите ще се извършва при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. При започване на работа всеки служител ще има ясно разбиране за същността и обхвата на неговата дейност; ценностите и философията, на които е основана тя; отговорностите и задълженията, които трябва да спазва; организационните връзки и взаимоотношения (вътрешни и външни). Тези важни условия и изисквания ще са детайлно описани в длъжностна характеристика. Чрез реализацията на процедурата ще се осигури заетост на лица, като всеки един назначен служител в резидентната услуга ще предоставя дейности, съобразно квалификацията си в зависимост от потребностите и желанието на потребителите. Изготвяне на вътрешни правила за дейността на услугата и преместване на потребителите. Целта на настоящата дейност е ефективна организация и управление при предоставянето на социалната услуга в Центъра за грижа за лица с психични разстройства. За да се гарантира качеството на предоставянето на новата услуга ще бъде ангажиран външен изпълнител, притежаващ професионален опит и компетенции, който ще разработи детайлни правила за работа. С разработените вътрешни правила ще се регламентира дейността по функционирането на новосъздадената услуга; ще се осигури предоставяне на грижа в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качество на социалната услуга; ще се осигури инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на ефективността; ще се подпомогне и подкрепи дейността на персонала в ежедневната му работа; ще се предложат методи и средства за подкрепа. Вътрешните правила ще бъдат разработени в съответствие с изискванията на действащата нормативна уредба. В рамките на изпълнявания от АСП проект по процедура BG05M9OP001-2.038 „Нова дългосрочна грижа за възрастните и хората с увреждания” - Етап 1, АСП ще извършва оценка на потребностите и ще определи необходимостта от подкрепа на всяко лице. С фактическото преместване на потребителите ще стартира дейността на Центъра за грижа за лица с психични разстройства. В подготвителните дейности за стартиране на дейността на социалната услуга ще се подготвят обществени поръчки по ЗОП и сключат договори с изпълнители, за да се обезпечи услугата: трудова медицина; обучение и супервизия на персонала; обзавеждане и оборудване; материали и консумативи, в т.ч. разходи за закупуване на работно облекло; доставка на храна - кетъринг. Ще се сключат договори за предоставяне на телевизия, интернет, телефон и др. Ще се проведе въвеждащо обучение на персонала. 2 000.00 1 500.00
Доставка на обзавеждане и оборудване: По проект № BG16RFOP001-5.002-0013-C02 „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания в гр. Ловеч”, бе изградена, оборудвана и обзаведена основната материално-техническа база. Преустроената сграда, находяща се в имот на Държавна психиатрична болница - гр. Ловеч, включва: 5 стаи с единично настаняване и 5 стаи с настаняване на двама души, всяка от тях със самостоятелен санитарен възел; стая за персонала със съблекалня и санитарен възел; кухненски бокс и трапезарен тракт, които позволяват участие на потребителите, вкл. тези в инвалидни колички, в готвенето или наблюдаването на приготвянето на храна под формата на трудотерапия; 2 бр. дневни стаи, оборудвани с мека мебел за разговори и почивка и срещи с посетители; стая за терапия; мокро помещение за пране, сушене, гладене и др. По проекта е доставено основно обзавеждане и оборудване за всички помещения. Настоящото проектно предложение предвижда закупуване на допълнително оборудване и обзавеждане на средни единични цени (с вкл. ДДС), както следва: -- за дневната стая на потребителите: аудио система - 261,60 лв.; 9 стола х 38,30 лв.; бюро за компютър - 50,66 лв.; настолен компютър с прилежаща периферия - 1 529,92 лв.; климатик с монтаж - 1 052,00 лв. -- за 10-те спални на потребителите: допълнително по 5 бр. спално бельо х 40,30 лв., възглавници х 9,00 лв. и завивки х 26,31 лв.; 15 бр. протектори за матраци х 23,03 лв.; 32 бр. комплекта от по 3 бр. закачалки за гардероб (вкл. и за персонала) х 6,83 лв.; 24,2 кв.м. комарници (вкл. за всички помещения с отваряеми прозорци) х 44,60 лв. за кв. м.; -- за 10-те бани на потребителите и банята на персонала: 11 комплекта аксесоари от 6 части х 44,93 лв. ; 11 бр. огледала х 21,61 лв.; 16 бр. двойни закачалки х 6,33 лв.; 11 бр. стенни етажерки х 17,32 лв.; 35 бр. кърпи за ръце х 7,45 лв.; 15 бр. халата за баня за потребителите х 53,96 лв. -- за склада, стаите на персонала и мокрото помещение - по 3 бр. комплекти кофа със стирка х 31,99 лв. и метла с лопата х 9,72 лв.; апарат за кръвно х 40,82 лв.; пералня х 609,33 лв.; 3 бр. сушилник за дрехи х 32,99 лв.; 3 бр. кош за пране х 26,29 лв.; 5 бр. леген х 4,66 лв. -- за трапезарията и кухнята: по 1 бр. комплекти от 4 или 3 части различни размери тенджери х 117,30 лв., тави - 34,90 лв и тигани - 69,73 лв; 3 комплекта от по 24 бр. различни прибори за хранене х 42,79 лв.; комплект за готвене от 6 части прибори - 40,63 лв. и ножове - 28,93 лв.; 3 бр. дъски за рязане х 6,25 лв.; 3 комплекта сервиз за хранене от 19 части х 54,63 лв.; 15 чинии от неръждаема стомана х 11,40 лв.; 15 саханчета от неръждаема стомана х 7,49 лв.; 15 купи от неръждаема стомана х 6,82 лв.; 3 комплекта сервиз за чай/кафе х 18,86 лв.; 3 комплекта по 6 чаши за вода х 8,69 лв; 15 бр. поднос за сервиране х 5,77 лв.; 5 бр. оливерници х 15,52 лв.; 1 бр. сушилник за чинии - 25,66 лв.; миксер с пасатор - 38,43 лв.; тостер - 36,87 лв.; ел. кана за вода - 24,96 лв.; кафе машина - 157,00 лв. -- за коридора: 4 шкафа за обувки х 107,00 лв.; 4 стенни закачалки (4-рни) х 77,27 лв.; 2 бр. пожарогасители х 52,70 лв. 10 690.92 11 462.54
Създаване на Център за грижа за лица с психични разстройства и предоставяне на услугата: Предоставянето на новата услуга "Център за грижа за лица с психични разстройства" цели подкрепа на индивидуалното развитие, поддържане и придобиване на нови способности и самостоятелност на лица с различни вид и степен на психическо увреждане, чрез целенасочени дейности за интеграция и превенция на социалното изключване. Ще бъдат настанени 15 потребители, определени от АСП, след направена оценка на потребностите и изготвен индивидуален план на лица, които са изведени от специализирани институции и ДПБ, както и лица от общността, чакащи за настаняване. Ще се осигури възможност за настаняване в среда, близка до семейната - оказване на съдействие за постигане в максимална степен на самостоятелност, в комбинация със социални, здравни, образователни и други подкрепящи услуги в съответствие с потребностите на настанените лица. Услугата включва разнообразни медицински, консултативни и терапевтични дейности, насочени към създаване, поддържане и разширяване на социалните умения, както и обучение за водене на самостоятелен начин на живот. Терапевтичните и консултативните дейности ще се осъществяват от специалисти - социален работник и трудотерапевт, които ще съдействат и подкрепят потребителите, посредством индивидуални и/или групови занимания. Ще имат осигурен достъп, при необходимост от психолог и психиатър. Предоставянето на услугата ще осигури по-добро качество на живот на потребителите, чрез осигуряване на 24-часова индивидуализирана грижа, подкрепа и социално включване. Целта е да се постигне и развие най-добро качество на предоставяните социални услуги от резидентен тип, при спазването на правата и интересите на потребителите на услугата. За оптимално предоставяне на услугата от значение е структурата и ритъмът на ежедневните дейности. Персоналът, нает по проекта, както и предварително планирания и повтарящ се дневен режим ще осигурят чувството на сигурност и подкрепа. Услугата ще осигури на ползвателите лично пространство, право на предпочитания и личен избор, както и свобода за развитие съобразно собствените възможности и желания. Подкрепата има за задача да създаде сигурна, позната среда на живот и отношения в новия дом на потребителите, чрез предоставяне на жилище, в което те да живеят възможно най-нормално и пълноценно и да участват в живота на общността. На потребителите ще бъде осигурена подкрепа за осъществяване на контакти с техните семейства, приятели или близки хора и всичко предвидено в плана за предоставяне на социалната услуга. В рамките на общо 5 дни - 40 часа ще се проведат обучения на персонала от избран външен експерт: -- Началното обучение ще се проведе непосредствено преди стартиране на дейността по предварително изготвена програма, която включва: запознаване с вътрешните правила, организацията, процедурите и документацията в центъра за грижа; инструктаж по безопасност на труда и противопожарна безопасност; специфики при работата с лица с психични разстройства; оказване на първа долекарска помощ и др. -- Надграждащото обучение се предвижда да се проведе след стартиране дейността на центъра. Надграждащото обучение ще е насочено към усъвършенстване и разширяване на практическите умения на специалистите за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на всеки отделен потребител на услугата, след направена оценка на потребностите и необходимост от индивидуална подкрепа. Осигуряване на супервизия от квалифициран психолог и подкрепа на персонала при предоставянето на услугата: -- Всяко тримесечие се предвижда да се провежда по една групова супервизия на персонала от квалифициран психолог и индивидуални супервизии при поискване от служител, общо в рамките на 20 часа. Целта е снемане на напрежението и професионалния стрес, поддържане на професионалното самочувствие на специалистите и/или консултиране при разрешаване на трудни конфликтни ситуации за работещите в социалната услуга. 273 347.36 268 105.40

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.