Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-5.001-0033-C01
Наименование на проекта Изграждане на комплекс от социални услуги за деца
Бенефициент 000133634 Община Велико Търново
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 12.03.2018
Дата на стартиране 12.03.2018
Дата на приключване 14.08.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Велико Търново, гр.Велико Търново

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение предвижда изграждането на подходяща инфраструктура за предоставянето на комплекс от социални услуги за деца на територията на община Велико Търново. 
Включените в него услуги са Дневен център за подкрепа на деца с тежки множествени увреждания и техните семейства,  разширяване на Център за обществена подкрепа и  Преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст, като те са определени въз основа на Картата на услугите за подкрепа в общността и в семейна среда и Картата на резидентните услуги. 
С изпълнението на дейностите (строителство, ремонт и доставка на подходящо оборудване), включени в проектното предложение, ще се допринесе за премахването на институционалната грижа за деца и осигуряване на съвременни условия за предоставяне на качествени грижи за децата и младежите, включително за децата с увреждания и с тежки увреждания. 
Проектът е в подкрепа на "Националната стратегия Визия за деинституционализация на децата в Република България" и Актуализирания план за действие за нейното изпълнение.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Основната цел на тази дейност е да се осъществи максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата по проекта, както и да се координира и контролира постигането на заложените цели. Дейността ще бъде организирана в следните етапи: 1.Сформиране на екип: Екипът ще бъде сформиран от експерти с квалификация и професионален опит, съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване и със спецификата на предвидените роли в екипа. Той ще бъде съставен от: - Ръководител на проекта; - Счетоводител; - Експерт "Инвеститорски контрол"; - Експерт "Обществени поръчки"; - Координатор на проекта. Подробното описание на задълженията и отговорностите на всеки член на екипа е дадено в Раздел 9. Екипът на проекта ще бъде съставен от общински служители. 2. Текущо управление на проекта: - детайлно запознаване на членовете на екипа за управление с Методическите указания на УО на ОПРР за изпълнение на сключените договори; - провеждане на периодични срещи на екипа (ако е необходимо срещите ще бъдат ежемесечни, особено ако са възникнали проблеми, свързани с технически въпроси, разходи, качество или други теми, свързани с ДБФП). За всяка среща ще се води протокол; - актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка; - регулярни срещи с представители на избраните изпълнители и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап; - при необходимост ще се организират и отделни технически срещи, включително и на място на обекта. 3. Финансово управление на проекта: - вътрешната организация на финансовите документи ще бъде направена така, че да подпомага управлението – ще бъде въведена номерация на платежните нареждания за целите на проекта, номерация на сметките и договорите, така че да предполага лесно архивиране и проследяване. - ще бъдат правени копия на разходно - оправдателни документи за всеки вид разход , за архива на проекта. 4. Провеждане на процедури за избор на изпълнители: - актуализиране и съгласуване с УО графика на обществените поръчки; - организация на изготвянето на документациите за избор на изпълнители; - организация на процедурите за избор на изпълнители; - контрол на процеса по изпълнение на договорите с избраните изпълнители. 5. Вътрешен мониторинг на проекта: - периодично актуализиране на план – графика на проекта и графиците на всяка задача; - 100 % документални проверки – междинни и при извършване на плащане - за качество и за достоверност и допустимост; - доклади за документална проверка - при подписване на приемо-предавателен протокол и оформяне на плащане., Договорена стойност: 13 442.62 , Отчетена стойност: 12 226.73
  • Дейност: Изпълнение на СМР чрез инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор): Изпълнението на строително-монтажните работи по проектното предложение ще бъде възложено и изпълнено чрез инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор). След изготвянето на инвестиционния проект, се предвижда изпълнението на СМР. Имотът представлява сграда на бивша детска ясла с четири корпуса и прилежащо дворно пространство (ПИ с идентификатор № 10447.502.41) с адрес гр. Велико Търново, ж.к. „Кольо Фичето“, ул. „Симеон Велики“ № 3 и в непосредствена близот до градски парк. За нуждите на бъдещия комплекс за социални услуги ще бъде използвана част от сградата, а именно: половината от двуетажния южен корпус, целия източен корпус и половината от едноетажния северен корпус с обща РЗП = 1 130 кв.м. Ще се използва прилежащата част от вътрешния двор за сензорна градина към Дневен център за деца с тежки множествени увреждания. Предвидено е цялостно саниране на частта от сградата, в която ще се разположи комплексът от социални услуги, с оглед намаляване на топлинните загуби от режийни разходи на обекта. Ще бъдат изградени нови преградни стени с оглед новата пространствена организация. Ще бъде изградена и необходимата звукоизолация на помещенията, където това е необходимо. Ще бъде изградена достъпна архитектурна среда за хора с увреждания. Използваните материали и мебели ще са с висока износоустойчивост и лесни за поддръжка. Те ще са удобни, практични и естетически ще създават усещане за топлина и уют. Разположението им ще осигурява лесно преминаване на потребители със затруднена мобилност. Подовите настилки ще бъдат от материали, които лесно се почистват и дезинфекцират. Таваните и прикрепените към тях висящи конструкции и инсталации ще са изработени от материал и монтирани по начин, който не допуска натрупване на замърсяване, кондензация на пари, поява на нежелани плесени или падане на частици. Повърхностите на местата, където се работи с храни и по-специално тези, които са в контакт с храни, ще се изработят от материали, които позволяват лесно почистване (гладка повърхност, покритие от некорозивни и неабсорбиращи материали). Вътрешните и външните врати ще са обезопасени. Те нямат да имат прагове, а бравите им ще се поставят на височина, позволяваща да се ползват от потребители със затруднена мобилност., Договорена стойност: 501 414.15 , Отчетена стойност: 587 277.18
  • Дейност: Изпълнение на строителен надзор: Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Той ще се извършва от изпълнител, избран след проведена процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет "Осъществяване на строителен надзор". Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ и подзаконовата нормативна уредба, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител за упражняване на строителен надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на строително-монтажните работи изпълнителят ще изготви окончателен доклад., Договорена стойност: 16 000.00 , Отчетена стойност: 5 760.00
  • Дейност: Въвеждане на обекта в експлоатация: След приключване на СМР по изграждане на включената в проектното предложение социална инфрастурктура за предоставянето на комплекса от социални услуги, бенефициентът ще пристъпи към въвеждане на обектите в експлоатация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията. Ще се изпълнят всички предписани от закона дейности във връзка с въвеждането в експлоатация и ще бъдат издадени всички необходими за това документи., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Доставка на оборудване и обзавеждане: За изпълнението на тази дейност бенефициентът планира да обяви процедура за избор на изпълнител за доставка и монтаж на необходимото оборудване, обзавеждане и инвентар за трите услуги, съгласно приложените към настоящото проектно предложение Списъци на предвиденото за закупуване обзавеждане и оборудване (Приложение Б1). Предвид естеството на предвидените за предоставяне социални услуги, екипът по разработване на проектното предложение е предоставил списък с базовото оборудване и обзавеждане, съобразно функционалните изисквания за различните услуги. Оборудването и обзавеждането, които ще бъдат закупени в рамките на тази дейност включват най-общо: - Мебели, в т.ч. кухненско обзавеждане и инвентар, обзавеждане на спални помещения, общи помещения и др. - Бяла и черна техника; - Специализирано медицинско оборудване за залите за терапия; - Офис обзавеждане и оборудване; - Компютърно оборудване и др., Договорена стойност: 150 717.00 , Отчетена стойност: 137 314.59
  • Дейност: Изпълнение на мерки за информация и комуникация: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 1303/2013 в проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация, чрез които да се информира обществеността за приноса на Общността за изпълнението на заложените интервенции и за ефекта, който те ще имат за развитието на социалните услуги на територията на общината. Всички дейности ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (Единния наръчник). Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целеви групи и преки бенефициенти по проекта; - Широка общественост (на общинско и областно ниво); - Разпространители на информация (национални и регионални медии). Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност – изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност – всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност – всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство – всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност – ще се предоставя информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Онлайн медии (включително социални мрежи); - Областен информационен център - Велико Търново; - Директна комуникация (пресконференции, официални церемонии, информационни дни, разработване на брошури и промоционални материали); - Външна реклама (постоянни обяснителни табели). Съгласно Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация при всички мерки, предприети от бенефициента се указва съфинансирането на фондовете на ЕС, чрез поставяне на: - Емблемата на ЕС; - Наименование на съответния фонд (в случая ЕФРР); - Общото лого на програмен период 2014-2020. Всички документи и материали, свързани с управлението на проекта ще съдържат гореописаните реквизити и дизайнът им ще бъде съобразен с изискванията на Единния наръчник., Договорена стойност: 4 000.00 , Отчетена стойност: 3 252.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "БМБ - БОГДАН БОГДАНОВ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 45 303.60 , Отчетена стойност**: 45 303.60
  • Изпълнител: инж., Договорена стойност по проекта*: 2 688.53 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "СМАРТ СОФТ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 16 417.20 , Отчетена стойност**: 16 417.20
  • Изпълнител: "ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 252.00 , Отчетена стойност**: 3 252.00
  • Изпълнител: Александър, Договорена стойност по проекта*: 2 688.52 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Мариана, Договорена стойност по проекта*: 2 688.52 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "АР ДЖИ БИ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 11 760.00 , Отчетена стойност**: 11 760.00
  • Изпълнител: Кооперация "ПАНДА", Договорена стойност по проекта*: 47 988.43 , Отчетена стойност**: 47 988.43
  • Изпълнител: "ШКОЛСНАБ 2001" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 15 972.00 , Отчетена стойност**: 15 972.00
  • Изпълнител: "МИНЕРВА -КЛ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 760.00 , Отчетена стойност**: 5 760.00
  • Изпълнител: "КИДАТ ГРУП" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 561 481.80 , Отчетена стойност**: 575 517.18
  • Изпълнител: "СИРИУС ВТ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 400.00 , Отчетена стойност**: 2 400.00
  • Изпълнител: "СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 255.12 , Отчетена стойност**: 5 255.12
  • Изпълнител: Стела, Договорена стойност по проекта*: 2 688.52 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "МАЛЬОВИЦА" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 272.80 , Отчетена стойност**: 2 272.80
  • Изпълнител: инж., Договорена стойност по проекта*: 2 688.53 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "ГЕОКРАС" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 705.44 , Отчетена стойност**: 1 705.44
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Грижи за децата и образование: Капацитет на подпомогнатата инфраструктура, предназначена за грижи за децата или образование, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 173.00 , Достигната стойност: 173.00
Индикатор 2 Брой подкрепени обекти на социалната инфраструктура в процеса на деинституционализация – брой обекти, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 672 744.48 BGN
БФП 672 744.48 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 672 744.48 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 56 148.18 0.00 56 148.18 "КИДАТ ГРУП" ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 1 440.00 0.00 1 440.00 "МИНЕРВА -КЛ" ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 149.20 0.00 149.20 "СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ" ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 113.64 0.00 113.64 "МАЛЬОВИЦА" ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Доставка на обзавеждане и оборудване по проект "Изграждане на комплекс от социални услуги за деца" по позиции:Обособена позиция 1 - Доставка на мебели и обзавеждане, Обособена позиция 2 - Доставка на бяла и черна техника, Обособена позиция 3 - Доставка на компютри /настолни и преносими/, периферия и оборудване, Обособена позиция 4 - Доставка на кухненска посуда, запазена на основание чл.80, ал.1 от ППЗОП, Обособена позиция 5 - Доставка на домашни потреби, Обособена позиция 6 - Доставка на инвентар за поддържане на дворни площи, Обособена позиция 7 - Доставка на специализиран модул за сензорна градина, Обособена позиция 8 - Доставка на постелъчен инвентар, запазена на основание чл. 80, ал.1 от ППЗОП, Обособена позиция 9 - Доставка на специализирано оборудване за деца с тежки множествени увреждания, Обособена позиция - 10 Доставка на дидактически материали", Прогнозна стойност: 150 717.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1 - Доставка на мебели и обзавеждане
    Изпълнител: Кооперация "ПАНДА"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 47 988.43
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2 - Доставка на бяла и черна техника
    Изпълнител: "ШКОЛСНАБ 2001" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 15 972.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3 - Доставка на компютри /настолни и преносими/, периферия и оборудване
    Изпълнител: "СМАРТ СОФТ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 16 417.20
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция 4 - Доставка на кухненска посуда, запазена на основание чл.80, ал.1 от ППЗОП
    Изпълнител: "СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 984.08
  • Обособена позиция 5: Обособена позиция 5 - Доставка на домашни потреби
    Изпълнител: "СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 271.04
  • Обособена позиция 6: Обособена позиция 6 - Доставка на инвентар за поддържане на дворни площи
    Изпълнител: "ГЕОКРАС" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 705.44
  • Обособена позиция 7: Обособена позиция 7 - Доставка на специализиран модул за сензорна градина
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 8: Обособена позиция 8 - Доставка на постелъчен инвентар, запазена на основание чл. 80, ал.1 от ППЗОП
    Изпълнител: "МАЛЬОВИЦА" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 272.80
  • Обособена позиция 9: Обособена позиция 9 - Доставка на специализирано оборудване за деца с тежки множествени увреждания
    Изпълнител: "БМБ - БОГДАН БОГДАНОВ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 33 303.60
  • Обособена позиция 10: Обособена позиция - 10 Доставка на дидактически материали
    Изпълнител: "СИРИУС ВТ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 400.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: "Изготвяне на техническа документация по проект "Изграждане на комплекс от социални услуги за деца"- изготвяне на ситуация на обекта, функционални схеми, индикативна КСС и обяснителна записка, Прогнозна стойност: 9 800.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на техническа документация по проект "Изграждане на комплекс от социални услуги за деца"- изготвяне на ситуация, функционални схеми, индикативна КСС и обяснителна записка
    Изпълнител: "АР ДЖИ БИ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 11 760.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: "Изпълнение на мерки за информация и комуникация по проект "Изграждане на комплекс от социални услуги за деца" по 2 обособени позиции": Обособена позиция № 1- "Изработка и монтаж на постоянни обяснителни табели, изработване на информационен банер и изработване на дипляни и информационни стикери" запазена на основание чл.80, ал.1 от ППЗОП, Обособена позиция № 2 -"Организиране и провеждане на информационни събития и изработка и доставка на промоционални материали", Прогнозна стойност: 4 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1- "Изработка и монтаж на постоянни обяснителни табели, изработване на информационен банер и изработване на дипляни и информационни стикери" запазена на основание чл.80, ал.1 от ППЗОП
    Изпълнител: "ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 584.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2 -"Организиране и провеждане на информационни събития и изработка и доставка на промоционални материали"
    Изпълнител: "ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 668.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: "Проектиране, строителство и авторски надзор за обект "Изграждане на комплекс от социални услуги за деца", Прогнозна стойност: 491 614.15
  • Обособена позиция 1: "Проектиране, строителство и авторски надзор за обект "Изграждане на комплекс от социални услуги за деца"
    Изпълнител: "КИДАТ ГРУП" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 561 481.80
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: "Упражняване на строителен надзор", Прогнозна стойност: 16 000.00
  • Обособена позиция 1: "Упражняване на Строителен надзор за обект "Изграждане на комплекс от социални услуги за деца"
    Изпълнител: "МИНЕРВА -КЛ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 760.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Доставка на обзавеждане и оборудване по проект "Изграждане на комплекс от социални услуги за деца" - Доставка на специализиран модул за сензорна градина", Прогнозна стойност: 10 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на обзавеждане и оборудване по проект "Изграждане на комплекс от социални услуги за деца" - Доставка на специализиран модул за сензорна градина"
    Изпълнител: "БМБ - БОГДАН БОГДАНОВ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 000.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Екип по проекта, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: инж. Цанко Стоянов Бояджиев - Ръководител проект
    Изпълнител: инж.
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 688.53
  • Обособена позиция 2: Стела Цанева Цанкова - Счетоводител проект
    Изпълнител: Стела
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 688.52
  • Обособена позиция 3: инж. Даниел Антонов Дончев - Експерт "Инвеститорски контрол"
    Изпълнител: инж.
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 688.53
  • Обособена позиция 4: Александър Галинов Колев - Експерт "Обществени поръчки"
    Изпълнител: Александър
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 688.52
  • Обособена позиция 5: Мариана Малчева Иванова - Координатор проект
    Изпълнител: Мариана
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 688.52

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN