Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.004-0057-C07
Наименование на проекта Предоставяне на интегрирани услуги за ранно детско развитие в Общностен център за деца и семейства Сливен
Бенефициент 000590654 Община Сливен
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 03.08.2016
Дата на стартиране 03.08.2016
Дата на приключване 08.01.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Сливен, Сливен, гр.Сливен

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение е разработено в пълно съответствие с насоките за кандидатстване, методически ръководства за предоставяне на отделните услуги, пълен комплекс от услуги, за които община Сливен е допустим кандидат и в съответствие с установените добри практики при управление на проекти по оперативната програма. 
Проектното предложение цели подкрепа за създадените по Проект за социално включване в община Сливен интегрирани услуги за ранно детско развитие, насочени към деца до 7 годишна възраст и техните родители от уязвими групи, вкл. деца с увреждания и техните семейства, както и бъдещи родители. Проектът ще допринесе за развиване на устойчив модел за интегрирано предлагане на услуги за деца в ранна възраст и техните семейства за подобряване достъпа до здравна грижа, формиране на родителски умения, подобряване на семейната среда, подобряване готовността на децата за включване в образователната система, предотвратяване настаняването на деца в специализирани институции. Планираните дейности са фокусирани към превенция на социалното изключване сред децата чрез инвестиции в ранно детско развитие и комплексни услуги за подкрепа и повишаване капацитета на техните родители. Планираните услуги са мобилни и интегрирани, както по отношение съвместната работа на различни специалисти с целевите групи, така и по отношение структурата им- социални, здравни, услуги за предучилищна подготовка и др. Комплексът от услуги и практиката обуславят функциониране на „Общностен център за деца и семейства”, като форма за интегрирано предлагане на услугите по проекта.
За организация, изпълнение и отчитане на проекта ще се сформира екип от представители на бенефициента. Същевременно ще се сформира и екип за управление на центъра. Проектът предвижда и информационна кампания за повишаване информираността и обществената чувствителност.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Целта на дейността е да се създадат условия за ефективно и цялостно управление и отчитане на проекта и гарантиране на добрата координация между членовете на екипа на проекта, екипа на услугите, общинска администрация и други ангажирани институции. За организацията и качественото управление и отчитане на проекта със заповед на кмета на общината ще се сформира екип от представители на общинска администрация Сливен включващ: ръководител, счетоводител, технически сътрудник, експерт „обществени поръчки”. След сформирането на екипа и преди стартиране на проектните дейности ще се проведе първоначална работна среща, на която ще се детайлизира разпределянето на задачи. За вземане на решения, свързани с управлението на проекта и представянето му пред обществеността се предвижда провеждането на екипни срещи. Тези срещи се предвижда да бъдат минимум веднъж на всеки месец, като всяка среща ще се протоколира. Елемент от управлението на проекта е изготвянето и представянето на междинни и крайни отчети, в съответствие с изискванията на програмата. За осигуряване на достоверна информация за напредъка на проекта на всеки етап от изпълнението му ще се провежде планиран процес на наблюдение и вътрешна оценка. Ще се извърши редовно мониториране и оценяване на предоставянето на услугите. Мониторингът ще бъде извършван в две различни, но допълващи се направления. От една страна ще се извършва мониторинг за напредъка по проекта, спазване на общите и специфични условия на договора за безвъзмездна финансова помощ и нормативните актове за работа по ОП. От друга страна ще се разработят и приложат процедури за мониторинг и вътрешен контрол на предоставяните услуги и добра координация с екипа за управление на Общностния център. Дейността включва и разработване на процедури за вътрешен мониторинг и оценяване напредъка на проекта и услугите, срещи със заинтересованите страни, наблюдение; информация от екипа на услугите и потребителите, обратна връзка от експерти ангажирани с дейности по проекта; отчети; доклади. Ще се създадат условия за непрекъснат процес, като резултатите ще се използуват за ефективно и ефикасно управление на ефектите от проекта. Екипът за управление на проекта ще участва във всички организирани от Управляващ орган обучения, работни срещи и други форми, свързани с ефективното изпълнение на проекта. Същевременно екипа за управление на проекта ще извършва периодични посещения по населени места в общината, където се предоставят услуги по проекта с цел извършване на вътрешен контрол и мониторинг предоставянето на услуги и получаване на пряка връзка с потребители на услуги. , Договорена стойност: 133 704.39 , Отчетена стойност: 133 734.63
  • Дейност: Организация и управление на Общностен център за деца и семейства: За организация и управление на Общностния център за деца и семейства въз основа процедура за подбор ще се сформира екип от ръководител, шофьор и хигиенист. Ръководителят ще осъществява контрол и координация на цялостния процес на предоставяне на услугите, ще провежда работни срещи, ще изготвя графици и отчети, ще отговаря за поддържане в актуалност на цялостната вътрешна за центъра документация. Ще осъществява комуникация и координация с екипа за управление на проекта, външни институции, услуги. Ще бъде пряко отговорен за качественото предоставяне на услугите. Шофьорът ще е необходим за обезпечаване работата на мобилните групи за предоставяне на услуги. Хигиенистът ще е отговорен за поддържане на хигиената в Центъра. При изпълнение на проекта за социално включване със средства от Световна банка за община Сливен бе недопустима дейност организация и управление на Общностния център. В тази връзка при изпълнението на проекта не бе възможно обособяване на екип за управление на центъра и съответно неговото техническо обезпечаване. Понастоящем тази необходимост е наложителна, както предвид наличната в Общностния център компютърна техника, така и с оглед обезпечаването дейността на ръководителя на центъра съобразно неговите функции и отговорности. Супервизия - провеждане на обучения за придобиване , усъвършенстване и надграждане на практически умения на специалистите. , Договорена стойност: 224 384.36 , Отчетена стойност: 224 040.10
  • Дейност: Подбор на персонал на услугите: За предоставяне на планираните услуги въз основа на подбор ще бъде назначен персонал, като броя и вида специалисти за всяка от услугите е съобразен с дадените насоки. Назначените въз основа на подбор екипи ще бъдат отговорни за качественото предоставяне на съответните услуги, както следва: За услуга "Ранна интервенция на уврежданията" ще се формира екип в състав- 1 Социален работник, 1 Рехабилитатор, 1 Логопед, 1 Психолог (почасова ангажираност), 1 Медиатор, 1 Педиатър (почасова ангажираност). За услуга „Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания” ще се назначи 1 Специален педагог. За услуги "Формиране и развитие на родителски умения" и "Семейно консултиране и подкрепа" ще се формира екип в състав- 1 педиатър /почасова ангажираност/, 1 гинеколог/почасова ангажираност/, 1 Медицинска сестра/почасова ангажираност/, 1 Акушерка/почасова ангажираност/, , Юрист/почасова ангажираност/, 2 Социални работници, 1 Психолог, 2 Медиатори. За услуга "Здравна консултация за деца" ще се формира екип в състав- 1 педиатър /почасова ангажираност/, 1 Медицинска сестра/почасова ангажираност/, 1 Стоматолог /почасова ангажираност/, 1 Медиатор. За услуга "Допълнителна подготовка за равен старт в училище" ще се формира екип в състав- 1 Педагог и 1 Медиатор с почасова ангажираност., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Провеждане на обществени поръчки: Целта на дейността е да се сключат договори с изпълнители на обществените поръчки, финансирани в рамките на проекта, според българското законодателство. В рамките на проекта ще бъдат организирани процедури за: Изработване и доставка на материали за информиране и публичност; Доставка на работно облекло за екипи на услугите, с които са сключени трудови договори. Доставка на канцеларски материали; Закупуване на дидактически материали; Закупуване и доставка на оборудване; Избор на специалисти., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Информация и публичност: Целта на дейността е да се популяризира дейностите по проекта при изпълнение на всички изисквания за публичност и информация при реализиране на проекти по ОП „РЧР”, осигуряване на информираност на всички заинтересовани страни, постигане ниво на информираност за услугата и повишаване чувствителността на местната общност по отношение потребностите на потребителите на услугите.За популяризиране целите на проекта, същността на услугата, ОП „РЧР” и подкрепата на Европейския социален фонд ще се проведат 2 пресконференции- в началото и в края на проектните дейности, на които ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни, местни печатни и електронни издания. Периодично в сайта на Община Сливен ще се публикува информация за напредъка на проекта. Ще бъдат изготвени и разпространени материали (флаери), съдържащи информация за конкретните услуги. На местно ниво ще се реализира кампания за повишаване обществената чувствителност по проблемите на потребителите. В рамките на дейността ще се разпространят част от изготвените информационни материали; ще се представи информация за същността на услугата и целите на проекта; ще се проведат три кръгли маси. На заключителната пресконференция ще се представи информация за реализираните дейности и постигнати резултати. Ще бъдат изготвени 50 броя конферентни пакети, съдържащи папка, листи, химикал и др.) за участниците в пресконференциите. Ще бъде изготвен банер за публичните събития и монтирана една постоянна информационна табела на сградата на Общностния център за деца и семейства. Ще се изработят стикери за закупеното оборудване според изискванията на програмата., Договорена стойност: 2 400.00 , Отчетена стойност: 2 400.00
  • Дейност: Ранна интервенция на уврежданията, пряка работа с деца с увреждания и техните семейства, включително рехабилитация и дейности по консултиране, обучение, мобилна работа с детето в неговия дом : Целта е предотвратяване на изоставянето и/или институционализирането на деца с увреждания до 3 годишна възраст и формиране на умения за отглеждане на децата с увреждания у техните родители. Изпълнението ще се реализира от екип на „Център за ранна интервенция”, на място в центъра, в родилните отделения и чрез мобилна работа при спазване Методическо ръководство за предоставяне на услугата. Ще се гарантира достъп за всички родители на бебета и малки деца с увреждания. Екипът на услугата ще се ангажира и с предоставяне на услуги за деца с увреждания на възраст между 3 и 7 години, вкл. наблюдение на процеса на интегриране в детските градини и мониторинг на детското развитие. Целева група: минимум 60 деца с увреждания и не по- малко от 100 родители Ще се реализират: 1. Посещения в отделенията за новородени Целта е предоставяне на своевременна подкрепа на майката в стресова ситуация. Непосредствено след получаване на информация за необходимост ще се организира посещение на екип от Центъра при майката и детето с увреждане, възможно най- скоро след раждането. Майката и нейните близки ще се подкрепят с консултиране за основните положения, свързани с грижата за бебето, като ще се създаде и контакт за последваща съвместна работа. Броят на посещенията ще се конкретизира за всеки отделен случай. Дейността ще се реализира от екипа на Центъра, като при необходимост ще се привличат други специалисти в областта на работата с и обучението на деца с увреждания в ранна възраст. Работата в съответното здравно заведение включва и лекар, акушер, сестра и др. Място: Родилните отделения и ННО на МБАЛ „Д-р Иван Селимински”, МБАЛ „Хаджи Димитър”, САГБАЛ „Ева” Сливен. 2. Посещения в Центъра за ранна интервенция на уврежданията Предоставяне на комплексна подкрепа и услуги на майката /родителите/ и детето с увреждане. Майката или друг член на семейството посещава заедно с детето два или три пъти седмично Центъра, където в зависимост от спецификата на случая и проблема на детето се работи съвместно със специалисти, в насока индивидуални дейности за детето с участието на родителя и включване на детето в група с връстници- психомоторни дейности, арт терапия и др. За всеки случай ще се изготвя входна оценка и индивидуален план за развитие. Ще се организират обучения за родители. Ще се дават консултации за съществуващата мрежа от услуги, нормативно подпомагане, по проблеми, които възникват при ежедневната грижа за детето, родителските отговорности и др. Ще се води Регистър на ползвателите на услугите. За всеки случай ще се изготвя лично досие. В центъра ще се предлагат профилактика, терапия, рехабилитация в детска възраст, психологическа подкрепа, речеви и психомоторни терапии. При работа по случай ще се спазват принципите за ранно започване, непрекъснатост и продължителност до необходимост. Организацията на работа ще се основава на екипен принцип. Дейността ще се реализира от екипа на Центъра, като при необходимост ще се търси привличане на други специалисти в областта на работата с и обучението на деца с увреждания в ранна възраст. Място: Център за ранна интервенция на уврежданията, създаден по ПСВ; оборудвани помещения. 3. Редовни посещения на мобилен екип в домовете на семействата Целта е мониторинг на грижите за децата и осигуряване на подкрепа за формиране и подобряване на уменията за грижа. Ще се извършва наблюдение и подпомагане развиването на умения за добра грижа за детето в семейна среда, както и консултиране относно съществуващата мрежа от услуги, нормативно подпомагане, консултация по проблеми, които възникват при ежедневната грижа за детето, родителските отговорности и др. Съответно с индивидуалния план ще се дават конкретни практически насоки, които могат да се изпълняват в домашна обстановка, вкл. комплекс от упражнения за домашно изпълнение, като родителите на място се обучават и подпомагат при изпълнението му. Дейността ще се реализира от мобилен екип на Центъра, в домовете на потребителите на услугата. , Договорена стойност: 375 546.24 , Отчетена стойност: 373 194.09
  • Дейност: Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания: Дейността цели предоставяне на подкрепа на деца с увреждания за успешна интеграция в първи клас в масовото училище. Изпълнението ще се реализира от 1 Специален педагог, нает по проекта, който ще предоставя услуги за целевата група в рамките на Общностния център. Същевременно ще се организират и проведат информационни срещи в предучилищни групи и първи клас в масови училища в града с цел информиране за услугата, потребностите на деца с увреждания и механизма за интегрирането им в масовите училища. Ще се организират и дни на отворените врати. Дейността ще се изпълнява в съответствие с установените добри практики и ще бъде достъпна за всички представители на целевата група. Целева група: минимум 80 деца с увреждания. Ще се реализира: 1. Оценка на нуждите на децата от подкрепа В рамките на дейността деца с увреждания ще получат помощ за усвояване на знанията и уменията, необходими за първи клас. Дейността ще включва и наблюдение на адаптирането на детето с увреждания и неговото развитие през първата година в училище. В рамките на дейността ще се извърши оценка на нуждите на детето от подкрепа. Въз основа на направената оценка ще се реализира процес на индивидуална работа по няколко пъти седмично за оказване на помощ на детето с увреждане при усвояването на знанията и уменията, необходими за първи клас. Ще се реализира и процес на работа с родителите за развиване на умения за подкрепа на децата с увреждания през учебната година. Въз основа на направената оценка по отделните случаи и в случай, че предстои интегриране на децата в масово училище ще се реализира и групова работа с деца с увреждания с цел запознаване със социалната среда и подпомагане процеса на изграждане на социални умения. Ще се реализира и мониторинг на адаптирането на детето с увреждане и неговото развитие през първата година в училище. Дейността ще се изпълнява в рамките на Общностен център и ще бъде достъпна за всички родители на деца с увреждания, подлежащи на записване в първи клас., Договорена стойност: 77 426.66 , Отчетена стойност: 77 216.08
  • Дейност: Формиране и развитие на родителски умения чрез предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители. Семейно консултиране и подкрепа- работа с родители и деца, дейности за семейно планиране, индивидуална работа, в т.ч. и индивидуална и групова работа с деца и родители, вкл. и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина: Комплекс услуги, предоставяни при спазване методическо ръководство и указания. Целева група: Минимум 600 семейства. 3.1Формиране и развитие на родителски умения чрез предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители:3.1.1.Групи за консултация и подкрепа на бъдещи родители.Повишаване капацитета за особености на раждането, нужди на бебето и необходимата за отглеждане среда. Участниците ще се привличат чрез мобилна работа. Веднъж седмично, сесии от 90 минути, в определени помещения. Групи от по 8 души с по 10 сесии, провеждани от екип специалисти, медиатор. 3.1.2.Групи за консултация и подкрепа на родители на бебета и деца на възраст от 0 до 3 г.Подобряване на уменията за отглеждане на деца. Консултиране за мрежата от услуги. Участници ще се привличат чрез мобилна работа. Участие на не преки бенефициенти. Веднъж седмично, сесии от 90 минути, в определени помещения. Групи от по 8 души с по 10 сесии, провеждани от екип специалисти, медиатор.3.1.3. Групи за родители и бъдещи родители.Пространство за споделяне опит в грижата за деца. Участие с децата и дейности за и с децата.Участие на не преки бенефициенти. Два пъти седмично, сесии до 90 минути, в определени помещения. Групи до 8 деца и родители, с до 10 сесии, от екип специалисти. 3.1.4.Индивидуална работа с бъдещи родители и родители на деца от 0 до 3 г.Придобиване умения за адекватна грижа. Осигуряване допълнителна подкрепа за участници в групи с цел цялостен ефект. Мобилна работа от екип с поне 2 специалисти и медиатор. 3.2. Семейно консултиране и подкрепа, вкл. работа с родителите и децата, дейности за семейно планиране, индивидуална работа, в т.ч. и индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина. Подкрепа в грижата за деца, създаване и развитие на умения за социално включване. 3.2.1. Групови и индивидуални сесии за семейно планиране. Консултации/обучение в областта на репродуктивно здраве, методи за контрацепция, болести, предавани по полов път, семейно планиране. Индивидуални сесии и групови сесии-веднъж седмично, с групи до 10 души, по 8 сесии за всяка в определени помещения или чрез мобилен екип с поне 2 специалисти, медиатор. 3.2.2.Групи за консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г. Повишаване капацитета на семейства по отношение грижи за деца. Мотивация за записване в детска градина/ училище и насърчаване способностите на децата.В определени помещения и чрез мобилен екип с поне 2 специалисти, медиатор.3.2.3. Консултиране и подкрепа (индивидуално или групово) Идентифициране на рискови деца/семейства, насочване към услуги. Обхождане на рискови райони най-малко веднъж седмично с индивидуална/групова работа на терен. В определени помещения и чрез мобилен екип с поне 2 специалисти, медиатор. 3.2.4. Консултация на деца, живеещи в рискова семейна среда.Индивидуална работа с деца, които живеят в рискови условия. Мобилни дейности в по-затворени общности от екип с поне 2 специалисти, медиатор 3.2.5. Работа с деца, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина.Преодоляване на социалното изключване и равен старт в училище чрез средства и методи за работа в детски градини, в самите градини от екип специалисти.3.2.6. Работа с родителите на децата, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина.Предоставяне на възможност за срещи с персонала за преодоляване на недоверието, участие в интегриращи дейности, поддържане на мотивацията. Работа в градините от екип специалисти.3.2.7. Работа с останалите родители–организиране на срещи за преодоляване на предразсъдъци към новите деца, записани в детска градина .Провеждане на срещи за преодоляване на предразсъдъци към новите деца в детската градина; съвместни дейности в градините от екип специалисти 3.2.8. Съвместна работа с всички родители на деца, посещаващи детска градина.Взаимно разбиране, приемане и адаптация Срещи в градините с участие на екип специалисти, Договорена стойност: 403 039.60 , Отчетена стойност: 397 208.79
  • Дейност: Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията: Предоставянето на услугата цели подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето чрез подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията. Основни дейности са редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебета и деца. Превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Екипът на услугата ще се ангажира с нейното предоставяне както в специално оборудвано помещение в Общностен център, така и чрез мобилна работа при спазване установените добри практики. Ще се гарантира достъп до услугата за родители на новородени и на малки деца, които са уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар или не го посещават. Целева група: Минимум 500 деца и техните семейства от целевите групи, извършени не по- малко от 2 000 прегледа. В рамките на услугата ще се реализира като основна дейност: 1. Редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебета и деца. Целта е осъществяване от екип специалисти на регулярно наблюдение на здравния статус, физическото и психомоторното развитие на деца от целевите групи за превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Ще се реализират мерки за осигуряване правилното физическо и психическо развитие на деца: проследяване, преглед и диагностика на психомоторното развитие, здравословно хранене; процедури и форми на въздействие за превенция на заболеваемостта и смъртността при децата, както и други рискове в детска възраст, вследствие неглижирането им от родителите. В рамките на услугата ще се предоставя обучение и консултиране на родителите. Ще се реализира процес на мобилна работа и дейности за превенция на заболяванията по домовете на потребителите, както и работа в общността сред рискови групи. В рамките на дейността от страна на екип специалисти и медиатор ще се предоставят следните услуги: Измерване на височина и тегло на детето, глава, гръден кош, проверяване на здравното състояние, следене на графика за имунизации и прегледи; Преглед и диагностика на психомоторното развитие- ежемесечно през първата година, на тримесечие през втората година, на полугодие през третата година; Консултации за смущения в храненето- насърчаване на кърменето, измерване на бебето с цел установяване на количеството кърма, което бебето приема при хранене и др.; Обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето; Консултации по отношение на съня– информация по отношение на физико-психологичните страни на съня на бебетата, консултиране при проблеми със съня, водене на график на спане и др.; Обучение за масажи, упражнения, стимулация и основни грижи за бебето, практики за подобряване на здравето;Предотвратяване на детски заболявания; Съдействие за регистрация при общопрактикуващ лекар. Дейността ще се реализира от екип специалисти и медиатор, като при установена необходимост потребителите ще се консултират и насочват към ползване и на други услуги в рамките на Общностния център. При установяване на заболяване или друг проблем изискващ лечение на деца, те ще бъдат насочвани от екипа на услугата към съответните лекари или специалисти за лечение. Няма да се осъществяват дейности, които се финансират от НЗОК. Място: Специално оборудвано помещение в рамките на Общностен център или други подходящи помещения, мобилна работа. , Договорена стойност: 90 467.67 , Отчетена стойност: 95 963.42
  • Дейност: Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване училищната готовност на децата за равен старт в училище: Изпълнението на дейността има за цел увеличаване готовността на децата от целевата група и мотивацията им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. Изпълнението ще се реализира от 1 педагог и 1 медиатор, наети по проекта, като при необходимост ще се ангажират и други специалисти от Общностен център. В рамките на изпълнение ще се реализира информационна кампания за популяризиране на услугата, която ще е ориентирана към родителите на деца от уязвими общности, на които предстои да постъпят в първи клас. Услугата ще се предоставя в съответствие с установените добри практики и ще бъде достъпна за всички представители на целевата група. Целева група: Минимум 105 деца на възраст 5, 6 или 7 години (след завършване на предучилищна подготовка) от уязвими семейства от затворени общности и деца с увреждания, на които предстои да постъпят в първи клас. Като основна дейност ще се реализира: 1. Създаване на летни групи/училища Дейността ще подкрепи процеса на социализация на деца от уязвимите групи в условията на плавен и приемствен преход за постъпване в училище. Изпълнението ще допринесе да се доразвият или съхранят придобитите когнитивни и социални умения в предучилищното образование. Въз основа на проучване, за участие в летните групи ще бъдат канени деца, които не са постигнали в максимална степен показателите за училищна готовност, като при сформиране на отделните групи децата ще се групират в зависимост от техните нужди. При планиране дейността на сформираните групи образователните елементи ще се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят, като програмата за работа на всяка група ще включва минимум: дейности за преодоляване на затруднения при владеенето на български език, осигуряване на възможност за равен старт в първи клас в смесени училища; игри в съответствие с предпочитанията на децата; кратки екскурзии в или в околностите на града; организиране и провеждане на състезания, викторини и др. в края на работата на всяка група; дейности насочени към преодоляване на изоставането по отношение на придобиването на социални умения и др. В рамките на услугата ще се реализира и процес на закупуване по проекта на книги и материали необходими за първи клас на децата участници в групите, като ще се регламентира разделяне на стойността с родителите с цел ангажираност и поддържане на мотивацията. Услугата ще се предлага през летните месеци на 2017г., 2019г. и 2021г. (юни, юли, август), като ще бъдат организирани 7 групи по 15 деца, като планираните занимания с всяка група ще бъдат с продължителност до 21 дни. За заниманията на всяка група ще се изготви цялостна програма. Екипа на услугата, както и други специалисти от Общностния център при необходимост ще се ангажира с организиране и изпълнение процесите в групата, както и при подпомагане процеса на интеграция на децата. Децата и техните родители ще бъдат консултирани относно възможността за достъп и ползване на всички останали услуги и програми на Общностния център. Участието на родителите ще се гарантира чрез включване в процеса на предоставяне на услугата, както по отношение процеса на набиране на деца за участие в групите, така и по време на заниманията с всяка група. Място: Определени помещения/ пространства в училище, детска градина Дейността ще се реализира през втората, четвъртата и шестата година на изпълнение на проекта., Договорена стойност: 30 074.96 , Отчетена стойност: 29 908.29

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "МГ Компютърс" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 012.00 , Отчетена стойност**: 2 012.00
  • Изпълнител: "Ди Ем Ай Дивелопмънт" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 660.00 , Отчетена стойност**: 660.00
  • Изпълнител: "Хигиенно-медицинска индустрия" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 39 958.00 , Отчетена стойност**: 3 505.62
  • Изпълнител: ЕТ "Алекс-Б. Антонов", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 399.95
  • Изпълнител: "Инфо Трейнинг" ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 740.00 , Отчетена стойност**: 1 740.00
  • Изпълнител: Добромира, Договорена стойност по проекта*: 15 215.90 , Отчетена стойност**: 15 408.92
  • Изпълнител: ДОНЕВ СТРОЙ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 727.37
  • Изпълнител: Димитрина, Договорена стойност по проекта*: 660.00 , Отчетена стойност**: 660.00
  • Изпълнител: Българска телекомуникационна компания ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 136 800.00 , Отчетена стойност**: 3 180.25
  • Изпълнител: Петрол АД, Договорена стойност по проекта*: 743 799.93 , Отчетена стойност**: 5 414.63
  • Изпълнител: Ирена, Договорена стойност по проекта*: 792.00 , Отчетена стойност**: 882.64
  • Изпълнител: ЕЛ - ПИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 81.00
  • Изпълнител: ИЛГА СЛИВЕН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 186.20
  • Изпълнител: "Криз" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 029.05
  • Изпълнител: "САПИС-93" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 41 854.67 , Отчетена стойност**: 63 879.24
  • Изпълнител: Десислава, Договорена стойност по проекта*: 13 905.00 , Отчетена стойност**: 15 539.09
  • Изпълнител: "Дженерали Застраховане" АД, Договорена стойност по проекта*: 31 389.80 , Отчетена стойност**: 1 049.54
  • Изпълнител: Ирина, Договорена стойност по проекта*: 4 075.20 , Отчетена стойност**: 2 940.00
  • Изпълнител: КРОНОС ЕКОПЕТРОЛИУМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Яна, Договорена стойност по проекта*: 18 350.00 , Отчетена стойност**: 16 969.23
  • Изпълнител: ОФИС ЕКСПРЕС СЪРВИС АД, Договорена стойност по проекта*: 7 636.60 , Отчетена стойност**: 10 156.76
  • Изпълнител: ЕТ "Кохинор-Николай Иванов", Договорена стойност по проекта*: 2 664.00 , Отчетена стойност**: 2 131.70
  • Изпълнител: Фондация "Карин дом", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 990.00
  • Изпълнител: Шефика, Договорена стойност по проекта*: 5 525.00 , Отчетена стойност**: 5 525.00
  • Изпълнител: Маргарита, Договорена стойност по проекта*: 2 232.00 , Отчетена стойност**: 1 668.00
  • Изпълнител: Теодора, Договорена стойност по проекта*: 9 992.65 , Отчетена стойност**: 10 450.54
  • Изпълнител: "Рамил" ООД Сливен, Договорена стойност по проекта*: 5 184.00 , Отчетена стойност**: 5 121.48
  • Изпълнител: КЕЙ ЕНД ВИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 952.80 , Отчетена стойност**: 9 750.24
  • Изпълнител: Общинска охрана и СОТ-Сливен ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 195 509.35 , Отчетена стойност**: 2 720.40
  • Изпълнител: "Кале" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 507.50 , Отчетена стойност**: 642.52
  • Изпълнител: Галина, Договорена стойност по проекта*: 50 440.00 , Отчетена стойност**: 50 440.00
  • Изпълнител: "ДЕНС - 91" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 47 520.00 , Отчетена стойност**: 63 870.95
  • Изпълнител: Валентин, Договорена стойност по проекта*: 3 991.56 , Отчетена стойност**: 1 831.68
  • Изпълнител: "ВАСИЛЕВ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 914.00 , Отчетена стойност**: 4 914.00
  • Изпълнител: АТС-БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 334.00 , Отчетена стойност**: 278.37
  • Изпълнител: "Бент оил АД", Договорена стойност по проекта*: 731 100.00 , Отчетена стойност**: 4 716.26
  • Изпълнител: Яна, Договорена стойност по проекта*: 49 665.45 , Отчетена стойност**: 38 241.57
  • Изпълнител: ЕКО България ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 97.00
  • Изпълнител: Красимира, Договорена стойност по проекта*: 8 515.33 , Отчетена стойност**: 8 292.39
  • Изпълнител: КА Консултинг енд Хюмън Дивелъпмънт ООД, Договорена стойност по проекта*: 37 152.00 , Отчетена стойност**: 34 839.00
  • Изпълнител: "Денс - 91" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 7 994.99
  • Изпълнител: Ваня, Договорена стойност по проекта*: 1 737.20 , Отчетена стойност**: 1 943.31
  • Изпълнител: Общинска охрана и СОТ-Сливен ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 864.00 , Отчетена стойност**: 72.00
  • Изпълнител: Информационно обслужване АД, Договорена стойност по проекта*: 2 600.00 , Отчетена стойност**: 1 663.72
  • Изпълнител: Християна, Договорена стойност по проекта*: 13 453.00 , Отчетена стойност**: 14 239.85
  • Изпълнител: Иванка, Договорена стойност по проекта*: 7 330.80 , Отчетена стойност**: 7 846.70
  • Изпълнител: ЕТ Деспа - Христо Топчиев, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 230.00
  • Изпълнител: ЦЕЛОДНЕВНА ДЕТСКА ГРАДИНА "ТЕМЕНУГА", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 18 790.72
  • Изпълнител: Деяна, Договорена стойност по проекта*: 1 136.00 , Отчетена стойност**: 1 201.63
  • Изпълнител: "БИ ТУ БИ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 23 988.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Кооперация ПАНДА, Договорена стойност по проекта*: 780.00 , Отчетена стойност**: 763.22
  • Изпълнител: ТЕХНОПОЛИС БЪЛГАРИЯ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 199.00
  • Изпълнител: "САПИС-93" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 158.90
  • Изпълнител: ЗОРА М.М.С. ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 59.90
  • Изпълнител: Даниела, Договорена стойност по проекта*: 31 229.85 , Отчетена стойност**: 29 175.06
  • Изпълнител: Виолета, Договорена стойност по проекта*: 10 393.15 , Отчетена стойност**: 10 899.30
  • Изпълнител: ТОНИ 97 - АП ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 32.00
  • Изпълнител: Иван, Договорена стойност по проекта*: 13 842.95 , Отчетена стойност**: 13 130.00
  • Изпълнител: АУТО ЧЕРКЕЗОВ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 32.00
  • Изпълнител: Цонка, Договорена стойност по проекта*: 920.00 , Отчетена стойност**: 920.00
  • Изпълнител: БКС Диагностик ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 200.00
  • Изпълнител: ЕТ Рой-Тодор Стоянов, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 128.00
  • Изпълнител: АРТКОМ 7 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 93.99
  • Изпълнител: ХМИ ТРЕЙД ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 880.00 , Отчетена стойност**: 2 509.44
  • Изпълнител: Даскалови Фарма ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 683.64
  • Изпълнител: Светлана, Договорена стойност по проекта*: 11 974.68 , Отчетена стойност**: 540.51
  • Изпълнител: Лиляна, Договорена стойност по проекта*: 12 000.00 , Отчетена стойност**: 11 840.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой деца, получили подкрепа чрез услугите, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 420.00 , Достигната стойност: 1 206.00
Индикатор 2 Брой доставчици на услуги за социално включване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Брой доставчици на услуги за социално включване, разширили обхвата на дейността си, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 333 201.01 BGN
БФП 1 333 201.01 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 1 333 100.18 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на гориво, Прогнозна стойност: 731 100.00
  • Обособена позиция 1: "Бент оилАД"
    Изпълнител: "Бент оил АД"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 731 100.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: доставка на гориво, Прогнозна стойност: 739 799.93
  • Обособена позиция 1: Петрол АД
    Изпълнител: Петрол АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 739 799.93
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на гориво, Прогнозна стойност: 851 550.00
  • Обособена позиция 1: Петрол АД
    Изпълнител: Петрол АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 000.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Доставка на дизелово гориво/газьол за отопление, Прогнозна стойност: 643 408.00
  • Обособена позиция 1: КРОНОС ЕКОПЕТРОЛУИМ
    Изпълнител: КРОНОС ЕКОПЕТРОЛИУМ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Доставка на канцеларски материали, Прогнозна стойност: 69 990.00
  • Обособена позиция 1: "Офис експрес Сървис" АД
    Изпълнител: ОФИС ЕКСПРЕС СЪРВИС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 605.10
  • Обособена позиция 2: "Офис експрес Сървис" АД
    Изпълнител: ОФИС ЕКСПРЕС СЪРВИС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 400.00
  • Обособена позиция 3: ОФИС ЕКСПРЕС СЪРВИС АД
    Изпълнител: ОФИС ЕКСПРЕС СЪРВИС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 200.00
  • Обособена позиция 4: Кооперация Панда
    Изпълнител: Кооперация ПАНДА
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 780.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Доставка на консумативи за печатащи устройства и копирни машини, Прогнозна стойност: 69 990.00
  • Обособена позиция 1: Информационнно обслужване АД
    Изпълнител: Информационно обслужване АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 300.00
  • Обособена позиция 2: АТС-БЪЛГАРИЯ ООД
    Изпълнител: АТС-БЪЛГАРИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 300.00
  • Обособена позиция 3: АТС-БЪЛГАРИЯ ООД
    Изпълнител: АТС-БЪЛГАРИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 34.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Доставяне на канцеларски материали, Прогнозна стойност: 69 990.00
  • Обособена позиция 1: "Офис експрес Сървис" АД
    Изпълнител: ОФИС ЕКСПРЕС СЪРВИС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 431.50
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Доставяне на перилни, почистващи и дезинфекционни препарати и домакински консумативи, Прогнозна стойност: 19 990.00
  • Обособена позиция 1: "БИ ТУ БИ" ЕООД
    Изпълнител: "БИ ТУ БИ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 23 988.00
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Избор на педиатри по проект "Предоставяне на интегрирани услуги за ранно детско развитие в Общностен център за деца и семейства Сливен с договор № BG 05M9OP001-2.004-0057-C01/03.08.2016 г., Прогнозна стойност: 46 400.00
  • Обособена позиция 1: ОП1 Педиатър в услуга за ранна интервенция на уврежданията, пряка работа с деца с увреждания и технитете семейства
    Изпълнител: Галина
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 23 200.00
  • Обособена позиция 2: ОП2 Педиатър в услуга за "Формиране и развитие на родителски умения и "Семейно консултиране и подкрепа
    Изпълнител: Яна
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 850.00
  • Обособена позиция 3: ОП 3 Педиатър в услуга "ЗДравна консултация за деца"
    Изпълнител: Яна
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 18 350.00
Процедура 10 Предмет на предвидената процедура: Избор на педиатри по проект "Предоставяне на интегрирани услуги за ранно детско развитие в Общностен център за деца и семейства Сливен" по три обособени позиции, Прогнозна стойност: 46 400.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Педиатър в услуга "Ранна интервенция на уврежданията, пряка работа с деца с увреждания и техните семейства"
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Педиатър в услуга "Формиране и развитие на родителски умения" и "Семейно консултиране и подкрепа"
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: Педиатър в услуга "Здравна консултация за деца"
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 11 Предмет на предвидената процедура: Избор на психолози по проект "Предоставяне на интегрирани услуги за ранно детско развитие в Общностен център за деца и семейства Сливен, Прогнозна стойност: 37 120.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1:Избор на психолог по услуга "Ранна интервенция на уврежданията,пряка работа с деца с увреждания и техните семейства"
    Изпълнител: Даниела
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 18 560.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2:Избор на психолог по услуга "Формиране и развитие на родителски умения и семейно консултиране и подкрепа"
    Изпълнител: КА Консултинг енд Хюмън Дивелъпмънт ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 18 560.00
Процедура 12 Предмет на предвидената процедура: Избор на психолози по проект "Предоставяне на интегрирани услуги за ранно детско развитие в Общностен център за деца и семейства Сливен с договор № BG 05M9OP001-2.004-0057-C01/03.08.2016 г., Прогнозна стойност: 37 120.00
Процедура 13 Предмет на предвидената процедура: Изработване и доставяне на материали за публичност и информация по проект "Предоставяне на интегрирани услуги за ранно детско развитие в Общностен център за деца и семейства Сливен с договор № BG 05M9OP001-2.004-0057-C01/03.08.2016 г., Прогнозна стойност: 4 600.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1: Изготвяне на конферентни пакети - 50бр., включващи папка, лист - 3бр., химикал и флаш-памет, изработване на банер-1бр., и изработване на информационна табела - 1бр.
    Изпълнител: "Инфо Трейнинг" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 740.00
  • Обособена позиция 2: Изработка на информационни флаери - 2000бр. и изработка на информационн стикери - 100бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: "ДИ ЕМ АЙ Дивелопмънт" ЕООД
    Изпълнител: "Ди Ем Ай Дивелопмънт" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 660.00
Процедура 14 Предмет на предвидената процедура: Охрана със сигнално-охранителна техника /СОТ/ и охранителни екипи, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: "Общинска охрана и СОТ - Сливен" ЕООД
    Изпълнител: Общинска охрана и СОТ-Сливен ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 864.00
  • Обособена позиция 2: "Общинска охрана и СОТ-Сливен" ЕООД
    Изпълнител: Общинска охрана и СОТ-Сливен ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 864.00
Процедура 15 Предмет на предвидената процедура: Охрана съсСОТ и охранителни екипи, Прогнозна стойност: 864.00
  • Обособена позиция 1: Общинска охрана и СОТ-Сливен ЕООД
    Изпълнител: Общинска охрана и СОТ-Сливен ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 864.00
Процедура 16 Предмет на предвидената процедура: Предоставяна на далекосъобщителни услуги чрез обществена далекосъобщителна подвижна клетъчна мрежа по стандарт gsm/umts с национални покритие и предоставяне на далекосъобщителни услуги чрез фиксирана телефонна мрежа , Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 17 Предмет на предвидената процедура: Предоставяна на далекосъобщителни услуги чрез обществена далекосъобщителна подвижна клетъчна мрежа по стандарт gsm/umts с национални покритие и предоставяне на далекосъобщителни услуги чрез фиксирана телефонна мрежа , Прогнозна стойност: 56 000.00
  • Обособена позиция 1: БТК
    Изпълнител: Българска телекомуникационна компания ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 480.00
  • Обособена позиция 2: БТК
    Изпълнител: Българска телекомуникационна компания ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 480.00
  • Обособена позиция 3: Виваком България ЕАД
    Изпълнител: Българска телекомуникационна компания ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 480.00
Процедура 18 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на далекосъобщителни услуги, Прогнозна стойност: 67 200.00
  • Обособена позиция 1: Българска телекомуникационна компания ЕАД
    Изпълнител: Българска телекомуникационна компания ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 67 200.00
Процедура 19 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на далекосъобщителни услуги чрез обществена далекосъобщителна подвижна клетъчна мрежа по стандарт GSM/UMTS с национално покритие и предоставяне на далекосъобщителни услуги чрез фиксирана телефонна мрежа, Прогнозна стойност: 56 000.00
  • Обособена позиция 1: БТК
    Изпълнител: Българска телекомуникационна компания ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 480.00
  • Обособена позиция 2: БТК
    Изпълнител: Българска телекомуникационна компания ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 480.00
Процедура 20 Предмет на предвидената процедура: Физическа въоръжена и невъоръжена охрана на обекти на община Сливен, Прогнозна стойност: 159 864.46
  • Обособена позиция 1: "Общинска охрана и СОТ - Сливен" ЕООД
    Изпълнител: Общинска охрана и СОТ-Сливен ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 191 834.95
Процедура 21 Предмет на предвидената процедура: Физическа въоръжена и невъоръжена охрана на обекти на община Сливен, Прогнозна стойност: 2 416 912.92
  • Обособена позиция 1: "Общинска охрана и СОТ-Сливен" ЕООД
    Изпълнител: Общинска охрана и СОТ-Сливен ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 296.00
Процедура 22 Предмет на предвидената процедура: Физическа въоръжена и невъоръжена охрана на обекти на община Сливен, Прогнозна стойност: 4 032 605.16
  • Обособена позиция 1: "Общинска охрана и СОТ-Сливен" ЕООД
    Изпълнител: Общинска охрана и СОТ-Сливен ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 650.40

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN