Идентификация

Номер от ИСУН BG06RDNP001-4.016-0008-C03
Наименование на проекта Реконструкция на дюкер "Попово", находящ се в община Попово, „Напоителни системи” ЕАД - клон „Долен Дунав”
Бенефициент 831160078 НАПОИТЕЛНИ СИСТЕМИ ЕАД
Източник на финансиране ЕЗФРСР ==> Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)
Дата на сключване на договора/заповедта 24.11.2023
Дата на стартиране 24.11.2023
Дата на приключване 01.10.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Сключен
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Търговище (BG334), Попово

Описание

Кратко описание на проекта
В проекта са предвидени дейности за подобряване хидротехническите характеристики на дюкер Попово, находящ се в община Попово. Напоителна система Попово е изградена преди повече от 50 г. с основен водоизточник яз. Ястребино, от който е изграден главен напоителен канал М-1 с дължина 46 392 м. Трасето на канала преминава през силно пресечени местности. 
По протежението му са изградени множество съоръжения – дюкери, тунели, водостоци, вододели, изпускатели, изравнители и др. В следствие на дългогодишната си експлоатация както напоителния канал, така и съоръженията по него са в много лошо състояние. Бетоновата му облицовка е силно амортизирана, на множество места липсва. Филтрацията през канала е причина за големите загуби на вода, създават се предпоставки и активизират свлачищни процеси на много места, които застрашават целостта на съоръжението.Заливат се и се заблатяват земеделски земи.
Разглежданият обект се намира на територията на Североизточна България, в Провадийско-Лудогорско-Добруджанската платовидна подобласт, което е част от Дунавската хълмиста равнина, община Попово, област Търговище. Предвижда се цялостна реконструкция на основното трасе на съществуващия дюкер Попово.

Необходими спешни мерки:
Реконструкция на основното трасе; 
Реконструкция на вход и изход на съоръжението;
Изграждане на ново стоманобетоново съоръжение в най-ниската част от линейното трасе, чрез което да се изпразва системата и да се прави почистване на тръбите по време на експлоатация.

С инвестицията ще бъдат постигнати следните резултати:
Гарантира се водоснабдяването на общо 97 883 дка. годни поливни площи; 
Намаление на водовземането от яз. Ястребино за напояване на посочените площи, като ще се повиши коефициента на полезно действие на реконструираните съоръжения и ще се постигне значителна икономия на вода; 
Ще подобри сигурността и качеството на предлаганите услуги за напояване; 
Сред реализирането на проекта ще се улесни поддръжката и експлоатацията на съоръженията.
Дейности
  • Дейност: Изпълнение на СМР за реконструкция/рехабилитация/ремонт на сгради и друга недвижима собственост, изцяло свързани с напояване, включително такива, използвани за опазване на околната среда на дюкер "Попово", находящ се в община Попово, „Напоителни системи” ЕАД - клон „Долен Дунав”.: С настоящият проект се цели рехабилитация на дюкер "Попово", находящ се в община Попово, „Напоителни системи” ЕАД - клон „Долен Дунав” и предвижда: Реконструкция на основното трасе; Реконструкция на вход и изход на съоръжението; Изграждане на новостоманобетоново съоръжение в най-ниската част от линейното трасе, чрез което да се изпразва системата и да се прави почистване натръбите по време на експлоатация; Вход дюкер: Предвижда се частично премахване на част от съществуващото стоманобетоновосъоръжение и изграждане на нов вход на реконструираната тръба. Ще се изгради стоманобетонова шахта с външни размери300/325/h=450cm, в която ще се монтира стенен савак и входна груба стоманена решетка за задържане на грубите отпадъци. В проектасе предвижда демонтаж на съществуващите решетка и савак на резервното трасе и монтаж на нови. Параметри на саваците: Основнатръба - Савак от неръждаема стомана за стенен монтаж с кръгло напречно сечение DN1200. Подготовка на стената за монтаж: Стената,на която ще се монтира съоръжението трябва да бъде равна с отклонение макс. 5mm и перпендикулярна; Резервна тръба - Савак с ръчен редуктор от неръждаема стомана за монтаж в канал със следните размери: Широчина на отваряне 100cm; Височина на отваряне 200cm.Подготовка за монтаж: По цялата дължина на връзката между новото съоръжение и съществуващата бетонна стена да се положиводонабъбваща лента; След монтажа фугите да се обмажат с двукомпонентна хидроизолация; Изпускател дюкер: Предвижда се намястото на старата шахта да бъде изградена нова стоманобетонова шахта с външни размери 460/410/h=450cm, в която ще се монтирашибърен спирателен кран Ф300 за изпразване на системата. В шахтата се предвижда монтаж на демонтажна връзка, чрез която принеобходимост ще се демонтира тръбен участък с дължина 200cm, който се явява най-ниската точка от системата и от където ще може дасе почистват утаилите се наноси постъпили в тръбите. Преди шахтата се налага трасето да премине през река, като частта от тръбатапреминаваща под дъното на водния обект ще се положи в бетонов кожух, а от двете страни на кожуха се предвижда заскаляване надъното на реката с едроломен камък с цел предпазване на кожуха от подкопаване. Дължината на участъка положен в бетонов кожух е5m. Изход дюкер: предвижда разрушаване на старата стоманобетонова шахта заради лошото и състояние и изграждане на нова нанейното място. Новото съоръжение ще се изгради с външни размери 300/350/h=395cm, в което ще се монтира савак на изхода нареконструираната тръба. Разпределителни шахти: По трасето ще се изградят три нови шахти от сглобяеми стоманобетонови елемнтиФ1500. В тях ще се монтират шибърни спирателни кранове Ф350, чрез които водата ще се контролира и подава посредствомсъществуващи стоманени тръби Ф350 към водоползвателите. Едната шахта се намира в близост до възел В7, а другите две ще серазположат при възел В21. Преминавания под път: При реконструкцията на линейното трасе се налага да се изпъни преминаване презрепубликански път на две места. В проекта се предвижда тези преминавания да се изпълнят безтраншейно, без да се засягаконструкцията на пътя. Първоначално ще се положи безизкопно чрез набиване дебелостенна стоманена тръба Ф1400x20, която щеизпълнява функцията на обсадна тръба. Стъклопластовата тръба ще бъде положена посредством монтирани на нея разделителнипръстени с височина на сегмента 6cm. Параметри на пресичанията: Пресичане на републикански път III-204 с дължина 22m: -Дебелостенна стоманената тръба Ф1400х20 - 22m - Разделителен пръстен за носеща тръба DN1200 PN10, реализиран от елементи свисочина Н=6cm, разположени през 1m. Пресичане на републикански път II-51 с дължина 28m: - Дебелостенна стоманената тръба -28m - Разделителен пръстен за носеща тръба DN1200 PN10, реализиран от елементи с височина Н=6cm, разположени през 1m – 28 бр. Подробно описание на дейностите за изпълнение на СМР са представени в инвестиционния проект., Договорена стойност: 8 923 290.32 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Изграждане и/или инсталиране на системи за отчитане и мониторинг на ползваните количества вода, включително свързани с превенция от вредното въздействие върху околната среда: Обект на обществената поръчка, по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП, е доставка на стоки, осъществявани чрез покупка на разходомерни устройства за измервания на водни количества при безнапорно течение. Предметът на настоящата поръчката включва: доставка на измервателните устройства посочени в Техническата спецификация за Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на разходомерни устройства за измервания на водни количества при безнапорен поток - 2 броя, включително изграждане на 2 броя шахти (2 бр. разходомери х 19 633,00 лв. =39 266,00 лв. + 2 шахти х 4300,00 лв = 8 600,00 лв.), Договорена стойност: 47 866.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Строителен надзор: В изпълнение на дейността Изпълнителят следва да извърши услугите качественото и навременно, в пълно съответствие с действащата нормативна уредба и с изискванията на Възложителя в т.ч. Техническа спецификация - Раздел X от документацията и техническото задание. 1.Упражняване на строителен надзор по време на строителството до приемане и въвеждане в експлоатация на строежа – предмет напоръчката в задължителния обхват, регламентиран в ЗУТ, подзаконовите нормативни актове по прилагането му и другите относими нормативни документи 2. Изпълняване функциите на Координатор по безопасност и здраве съгласно разпоредбите на Наредба № 2 от 2004 г. за минималнитеизисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, вкл. изпълнение на всичкизадължения на Възложителя, предвидени в посочената Наредба 3.Упражняване на контрол върху кадастралното заснемане на строежа и изготвянето на документация от Изпълнителя по Договора застроителство за входиране на Заявление по чл. 54 а от ЗКИР в Агенция по геодезия, картография и кадастър, респ. служба по геодезия,картография и кадастър с геодезическото заснемане на изпълненото строителство за нанасянето му в кадастъра. 3. Изготвяне на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ и §3 на ДР от Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. завъвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажниработи, съоръжения и строителни обекти, Технически паспорт за строежа съгласно чл. 176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 2006 г. затехническите паспорти на строежите и Отчет за изпълнение на Плана за управление на строителните отпадъци съгласно приложение №6 от Наредба от 05.12.2017 г. за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали 4. Управление на процесите на въвеждане в експлоатация на строежа до издаване на Разрешение за ползване – предмет на поръчката 5. Изготвяне и представяне на Възложителя на Месечни отчети за изпълнението на поръчката за всеки месец от изпълнението наДоговора, Доклади при откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама, Доклади и становища при поискване отВъзложителя 6. Изготвяне и представяне на Възложителя на Окончателен отчет за изпълнението на поръчката след получаване на Разрешение заползване на строежа 7. Управление на процесите по отстраняване на дефекти на строежа в гаранционните срокове съгласно Наредба № 2 за от 31 юли 2003 г.за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни имонтажни работи, съоръжения и строителни обекти 8. Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата на Програма за развитието населските райони 2014 – 2020 г., Договорена стойност: 98 200.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Консултантски услуги за организация и управление: Управлението на проекта се изразява в организиране и управление на ресурсите по такъв начин, че предвидените дейности да се извършат при спазване на заложените рамки за бюджет, срок, качество, обхват, рискове и ползи. Оперативното управление се отнася до управлението на бизнес процесите, дейностите в тези процеси и ресурсите с цел постигане на най-високо ниво на ефективност и ефикасност на работата и максимизиране на ползите и резултатите. Административното управление представлява прилагане на знания, умения, средства и методи за изпълнение на заложените дейности, за да се удовлетворят изискванията на проекта. Основните фази/етапи от административното управление на проекта са: • Иницииране и стартиране на проекта; • Планиране на изпълнението на проекта; • Управление на реализацията на проекта; • Мониторинг и контрол на проектните дейности; • Представяне на работата пред Възложителя; • Административно приключване. Основни дейности по управление на проекта: 1. Подготовка на необходимата кореспонденция, свързана с изпълнението на договора към Държавен фонд „Земеделие“ -Разплащателна агенция (ДФЗ/РА); 2. Координация на документооборота при изпълнението на предвидените дейности в рамките на проекта; 3. Осъществяване на документални проверки, включително проверки на фактури и други документи, представени от Изпълнителите подоговорите за осъществяване на предвидените по проекта дейности; 4. Присъствие при провеждане на проверки на място от страна на финансиращата и одитиращи институции; 5. Подпомага Възложителя при подготовка за отчитане на проекта пред ДФЗ/РА на всеки етап от неговото реализиране; 6. Подготовка и окомплектоване на заявки за авансово и окончателно плащане; Осъществяване на контрол и преглед на документациятапри изпълнението на всеки етап от предвидените строителни работи по проекта, предвидените измервателни устройства които да семонтират на рехабилитираните обекти, както и предвиденото закупуване на специализирана механизация за поддръжка нахидротехническите обекти; 7. Спазване на мерки за информация, публичност и популяризиране на проекта., Договорена стойност: 47 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване за подобряване на проводимостта на ХМСН: Обект на обществената поръчка, по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП, е доставка на стоки, осъществявани чрез покупка на нови машини, съоръжения и оборудване за подобряване на проводимостта на ХМСН., Договорена стойност: 370 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейности по организация и управление на проекта, извършвани от служители на кандидата: „Напоителни системи” ЕАД кандидатства с проектни предложения по процедура № BG06RDNP001-4.016 „Проектнипредложения от „Напоителни системи“ ЕАД за възстановяване на съществуващи хидромелиоративни съоръжения занапояване“. За реализация на дейностите извършвани от служители на кандидата, както и адекватно и ефективно изпълнение на ангажиментите по администриране, ще да бъдат определени от управителите на клонове и Центално управлене по преценка на изпълнителния директор, служители съобразно Приложение 4 към Условията за кандидатстване - Методика за определяне размера на възнагражденията на лицата, включени в екипи за извършване на дейности по организация и управление на проекта, извършвани от страна на кандидата от раздел 14.1 „допустими разходи“ на условията за кандидатстване по процедура № BG06RDNP001-4.016. Размерът на възнаграждението по проект се планира, изхождайки от съответната часова ставка за съответното лице или брой лица., Договорена стойност: 91 511.56 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: АВТОРСКИ НАДЗОР: т.1. „Авторски надзор” е дейността на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, която той извършва на строителната площадка, като “Проектант” по смисъла на Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Авторският надзор включва надзор за точното изпълнение и спазване на проектната документация и по-специално: 1.1. контрол на строителната площадка във връзка с качеството на ремонтно, строително-монтажните работи и стриктното спазване на проекта; 1.2. консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; 1.3. участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; 1.4. съдействие при избор на материали; 1.5. консултации, извършвани на работното място на проектанта или чрез електронните средства за комуникация; 1.6. изработване на допълнителни чертежи на детайли; 1.7. извършване на допустими от закона промени в проекта чрез отразяване в заповедната книга на строежа и в екзекутивните чертежи, когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството; 1.8. участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. т.2. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ е длъжен, в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и наредбите към него: 2.1. Да упражнява авторския надзор по време на строителството на обекта и до въвеждането му в експлоатация с издаване на разрешение за ползване; 2.2. Да съставя и подписва съвместно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор, всички актове и протоколи по време на строителството, съгласно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 2.3. Да спазва всички изисквания на чл. 162 от ЗУТ, Наредба № 2 от 31.07.2003 год. за въвеждане в експлоатация на строежите и Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 2.4. Да изготвя и заверява екзекутивна документация по проекта при необходимост; 2.5. За удостоверяване на извършения авторски надзор да попълва Протокол при всяко посещаване на строежа, в който задължително нанася времето на своя престой по часове. Протоколът за упражняване на авторския надзор се изготвя в два екземпляра и задължително се подписва при всяко посещение на строежа от лицето, упражняващо инвеститорски контрол на обекта; 2.6. Да предоставя на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ месечни отчети до 10-то число на месеца, следващ месеца на извършения авторски надзор, в който отразява напредъка на строителните дейности, наличие на възникнали проблеми и съответните мерки за решаването им. Към месечния отчет се прилагат копия от подписаните Протоколи, доказващи реалното упражняване на авторски наздор; 2.7. Да изпълнява предмета на договора с участието на проектантите на съответните части на проекта, като предостави на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ списък на тези лица при сключване на договор. 2.8. Разпорежданията на проектанта, упражняващ авторски надзор, касаещи незначителни промени в инвестиционния проект в процеса на строителството, задължително се съгласуват с ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и се отразяват в заповедната книга на строежа. 2.9. Да съхранява всички документи по изпълнението на проекта, съгласно разпоредбите на действащото законодателство. 2.10. Да уведоми с писмено известие ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за спиране на изпълнението на този проект поради непреодолима сила. 2.11. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ няма право да се позове на незнание и/или непознаване на дейностите, свързани с изпълнение на предмета на договора за упражняване на авторски надзор, поради която причина да иска изменение или допълнение на същия., Договорена стойност: 89 232.90 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Няма

Финансова информация

Обща стойност на проекта 10 035 566.05 BGN
БФП 9 651 376.90 BGN
Собствено финансиране 384 189.15 BGN
Общо реално изплатени суми 3 590 184.99 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 75.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN