Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.061-0001-C01
Наименование на проекта "Люмана и Ко" ООД- Технологично обновление и внедряване на система
Бенефициент 101619017 ЛЮМАНА и КО ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 22.07.2020
Дата на стартиране 22.07.2020
Дата на приключване 16.09.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Гоце Делчев, гр.Гоце Делчев

Описание

Кратко описание на проекта
"Люмана и Ко" ООД е лидер в производството на спално бельо, спални комплекти, олекотени завивки и всичко от домашния текстил в територията на Югозападния регион на България. Компанията оперира успешно на българския пазар, но стратегията е бизнеса да се развие и наложи и на чуждестранния пазар, като към настоящият момент произвежданата продукция се изнася и за Гърция, Русия, Македония. Използването на висококачествени материали, непрекъснатото модернизиране и внедряването на нови производствени технологии са основните елементи от стратегията за развитие на предприятието. Именно недостатъчното високотехнологично и ефективно оборудване, което да й даде възможност да предостави на своите клиенти продукти с по-високо качество и добавена стойност се идентифицира като основното предизвикателство за устойчивото развитие на пазара.  
С цел подобряване на производствения и управленски капацитет, както и нейния експортен потенциал, с изпълнението на настоящото проектно предложение фирмата предвижда следните дейности: 1/ Дейност за подобряване на производствените процеси чрез инвестиции в дълготрайни материални и нематериални активи; 2/ Подкрепа за растеж на предприятия чрез подобряване на качеството и насърчаване на използването на ИКТ и услуги; 3/ Информиране и публичност. Планираните за доставка ДМА и ДНА по проекта ще бъдат внедрени в производствената база в гр. Гоце Делчев, като по този начин да отговаря по най-добрия начин на изискванията и нуждите на клиентите си на вътрешния и външния пазар. Чрез новото оборудване ще се засилят общия производствен капацитет на компанията и ще се засили износа.
Дейности
  • Дейност: Дейност за подобряване на производствените процеси чрез инвестиции в дълготрайни материални и нематериални активи: Изпълнението на настоящата дейност включва придобиване и внедряване на оборудване, което ще спомогне за цялостно подобряване на производствените процеси в предприятието. В рамките на дейността ще бъдат придобити следните активи: 1. Многоиглова компютъризирана прошивна машина за текстил - 1 бр.; 2. Машина за навиване на плат с автоматично следящо устройство - 1 бр. Многоиглова компютъризирана прошивна машина за текстил и машина за навиване на плат са взаимосвързани и необходими, защото чрез тях ще може да се извършва процесът на тигелация и прошиване за по-кратък срок на изпълнение. Към момента наличното алтернативно оборудване в "Люмана и КО" ООД е силно амортизирано и често причинява дефекти в производството, което представлява допълнителни разходи за ресурси и електроенергия. При по-натоварените периоди на производство фирмата опира до външни изпълнители за извършването на този процес, но често се случва тези доставчици да закъсняват с извършването и това да води да ненавременното изпълнение на поръчките от страна на кандидата и цялостни загуби. Многоигловата прошивна машина ще се използва за прошиване на плата и за добавяне на нови фигури за шалтетата. С автоматизираната си техника тя ще прошива плата по-прецизно и за доста по-кратко време. Използването на тази машина ще позволи също така и да се разшири асортимента от предлаганите продукти, тъй като чрез нея ще се произвеждат горни обвивки за матраци. Машината за навиване на плат представлява аксесоар, който работи съвместно с прошивната машина. Нейната функция е да пренавива и подава готовият за прошиване плат, като чрез нея ще се избегне процеса да се извършва ръчно и ще се спести време. Използването на двете машини ще позволи за оптимален контрол на качество и генерирания брак. Внедряването на описаното оборудване едновременно ще допринесе за подобряване на качеството и скоростта на производство, ще внедри нови производствени технологии за разширяване на асортимента от предлагани продукти, ще спомогне за увеличаване на производителността, и ще допринесе за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в предприятието, чрез намаляването на брака и консумацията на електроенергия., Договорена стойност: 113 400.00 , Отчетена стойност: 51 840.00
  • Дейност: Подкрепа за растеж на предприятия чрез подобряване на качеството и насърчаване на използването на ИКТ и услуги: По тази дейност ще бъде въведен Софтуер за управление на бизнес процесите. Той е необходим, за да може "Люмана и Ко ООД" да преодолее ограниченията пред своето развитие и да постигне по-добра пазарна реализация на българския и износния пазар. Това ще стане чрез автоматизация на процесите на управление и организация на дейността: 1. Процес по планиране и вземане на решения - планирането и взимането на решения става чрез събиране на информацията в таблици. Редовно се случват пропуски и разминавания. Това от своя страна забавя планирането и създава голям риск от взимане на грешни решения. С новата система за управление на процесите този процес ще се автоматизира. Информацията от всеки етап ще е актуална към всеки един момент. Това ще даде възможност да се взимат правилни решения на база коректна информация. От друга страна с наличието на актуална информация ще могат да се планират поръчки, ресурси и др. без грешка. 2. Процес по организация на ресурсите - ресурсите в компанията се организират и следят ръчно с въвеждане в таблици. При изготвянето на поръчки не се знае какви са наличните ресурси, което на моменти води до недостиг на ресурси и невъзможност да се планират ресурсите. Когато остане ресурс от някоя поръчка, той не се отбелязва никъде и не се използва дълго време. С новата система и този процес ще се автоматизира. Ресурсите ще се актуализират регулярно и при нужда ще се поръчват на време. При остатък на ресурси те ще се завеждат в склада, така че да бъдат използвани навреме. 3. Организация на производствения процес - производственият процес не е организиран. При постъпването на поръчка в производството се прави ръчна проверка в склада за ресурси. След това се поръчва. При недостиг на ресурси отново се поръчва към склада. Това води до забавяне. С новата система този процес ще се актуализира. Поръчките ще се завеждат към производство и към склад. Така ресурсите ще се поръчват навреме. При недостиг на ресурс производството ще завежда от какво има нужда в системата и то ще се поръчва. 4. Реализация на продукта - Този процес се извършва ръчно, което го забавя и води до проблеми. Заявките се получават магазините и от онлайн магазина, след това се проверява натовареността на производството и след това се пуска поръчката. Проследвянето на поръчките се извършва ръчно, което води до забавянето им и невъзможност да се промеят при изчерпване на даден вид чаршафи в някой от магазините. С новата система този процес ще се подобри като се осигури цялостен достъп до всички отдели. Така ще имат актуална информация за всяка поръчка и при забавяне ще може да реагират навреме. 5. Интернационализация на продукта - основен проблем при този процес е, че имаме поръчки от чуджестранни клиенти, които искат справки на английски език, които следва да се изготвят ръчно и превеждат. Това създава цялостно забавяне. Системата ще генерира автоматични справки на английски език, което ще оптимизира процеса и ще ни даде възможност да разширим дейността си с международни клиенти., Договорена стойност: 41 500.00 , Отчетена стойност: 41 500.00
  • Дейност: Информиране и публичност: Изпълнението на тази дейност ще се проведе в синхрон с условията и изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, чиито мерки се основават на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 Декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби. По време на осъществяването на проекта, кандидатът ще информира обществеността като оповести на уеб-сайта си кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, и отличи финансовата подкрепа на Европейския съюз. Дейността също предвижда да бъдат изработени 10 стикери за активите, които са планирани да се закупят с изпълнението на настоящия проект. Те ще бъдат поставени на видно място и ще включват информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. В периода на изпълнение на проекта, на видно място на обекта в гр. Гоце Делчев ще бъде поставена 1 бр. информационна табела, която ще споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз., Договорена стойност: 110.00 , Отчетена стойност: 91.67

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: КАПИТОНЕ ООД, Договорена стойност по проекта*: 102 060.00 , Отчетена стойност**: 113 400.00
  • Изпълнител: АНТИПОДЕС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 37 350.00 , Отчетена стойност**: 41 500.00
  • Изпълнител: РЕКЛАМНА АГЕНЦИЯ УНИВЕРСАЛ ООД, Договорена стойност по проекта*: 82.50 , Отчетена стойност**: 91.67
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 154 991.67 BGN
БФП 139 492.51 BGN
Собствено финансиране 15 499.16 BGN
Общо реално изплатени суми 139 492.51 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и внедряване на софтуер за управление на бизнес процесите, Прогнозна стойност: 41 500.00
  • Обособена позиция 1: Доставка и внедряване на софтуер за управление на бизнес процесите
    Изпълнител: АНТИПОДЕС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 37 350.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на оборудване в "Люмана и КО" ООД по обособени позиции: Обособена позиция № 1 "Многоиглова компютъризирана прошивна машина за текстил - 1 бр."; Обособена позиция № 2 "Машина за навиване на плат с автоматично следящо устройство - 1 бр.", Прогнозна стойност: 113 400.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1 "Многоиглова компютъризирана прошивна машина за текстил - 1 бр."
    Изпълнител: КАПИТОНЕ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 92 340.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2 "Машина за навиване на плат с автоматично следящо устройство - 1 бр."
    Изпълнител: КАПИТОНЕ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 720.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Извършване на услуги за визуализация, Прогнозна стойност: 110.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на услуги за визуализация
    Изпълнител: РЕКЛАМНА АГЕНЦИЯ УНИВЕРСАЛ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 82.50

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN