Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.010-0586-C01
Наименование на проекта Създаване на ново социално предприятие "Златно ключе" ООД в сферата на изработка на детско облекло за уязвими целеви групи
Бенефициент 175453581 ЗЛАТНО КЛЮЧЕ ООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 19.06.2018
Дата на стартиране 19.06.2018
Дата на приключване 19.09.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Аксаково, с.Припек

Описание

Кратко описание на проекта
Идеята за създаване на ново социално предприятие „Златно ключе“ ООД ще послужи за успешна интеграция на уязвимите групи и осигуряване на подкрепа за техния по-качествен начин на живот. Планираните проектни дейности ще осигурят условия за подходяща адаптация и включване в трудова заетост на 6 лица от уязвими социални групи – хора с увреждания – 1 лице и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица: безработни над 54 г. – 2 лица и продължително безработни – 3 лица, на които ще се даде възможност за професионално развитие. Ще се създаде ново социално предприятие в сферата на производството на детски дрехи и аксесоари в с. Припек, община Аксаково, област Варна. Ще се достави необходимото оборудване за новите работни места, както и ще бъдат закупени материали и консумативи, обезпечаващи дейността на целевата група. Ще бъдат наети лица от уязвимите групи на следните длъжности разпределени, както следва: 1 лице на длъжност „Машинен оператор, преса за гладене“; 3 лица на длъжност „Шивач“; 1 лице на длъжност „Склададжия“; 1 лице на длъжност „Чистач, производствени помещения“. Назначените на трудов договор лица от целевата група ще бъдат подпомагани от сформиран ангажиран екип на социалното предприятие – управител и организатор производство, осигурявайки им постоянни работни условия. Ще се съдейства за устойчивостта на социалното предприятие чрез осъществяване на ефективни дейности за популяризиране, а сформиран екип за организация и управление ще съблюдава напредъка на всеки един етап.
Дейности
  • Дейност: Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост: Основната цел на дейността се състои в създаване на условия за психологическо подпомагане на социално-уязвими лица за встъпване в трудова заетост чрез осигурени индивидуални и групови консултанции от психолог, както и създаване на ефективен екип за управление на социалното предприятие, развиващ социалната мисия до устойчиво ниво и качествено изпълнение на планираните дейности и заложени индикатори, водещи към крайни конкретни резултати с устойчив ефект за целевите групи и новосъздаденото социално предприятие Ще бъде назначено на трудов договор 1 лице на длъжност Психолог за период до 12 месеца. Психологът няма да попадат в дефинициите за неактивни и безработни лица. Лицето ще бъде назначено от втория месец на проекта, тъй като се предвижда да подпомага и процесът по подбор на персонала. След назначаването на лицата от целевата група психологът ще проведе индивидуални и групови консултации с тях. Консултациите ще бъдат насочени към изследване на психичното здраве на лицата, както и техния потенциал и проблемни области в различни сфери от техния живот. Психологът ще предложи различни мерки за ориентиране на пазара на труда на лицата като ще се включва индивидуална работата с всяко едно от лицата от уязвимите групи. Новоназначените служители ще бъдат подкрепяни и наблюдавани, обучавани от сформиран функционален екип от административен отдел на социалното предприятие, състоящ се от управител и организатор производство. Управителят НКПД 11207023 ще ръководи дейността на социалното предприятие в рамките на 8 часов трудов договор, ще подсигурява условия, ще взема решения за стартиране на отделни поддейности, инициативи, промоционални сесии, ще разработва методики и вътрешни правила за осигуряване на достатъчно клиенти, така че стартът на дейността да е успешен, ще договаря условия за доставки, ще назначава и ще разпределя задължения и отговорности. Назначеният организатор производство ще се следи за производствения процес и ще разпределя преките задължения на новоназначените служители от целевата група. Организаторът производство НКПД 31223002 ще бъде назначен на пълен работен ден. Етапи: - 1-ви проектен месец - избор на дипломиран психолог с висше образование в областта на психологията /бакалавър, магистър, доктор/. Ще бъде подготвена обява за работа според изискванията на програмата за избор на подходящо лице, което пряко ще подпомага целевата група. След направения подбор ще бъде назначено лице на трудов договор за период до 12 месеца, като се предвижда лицето да работи до 50 часа месечно. Ще се подготви и длъжностна характеристика на лицето с подробно разписани отговорности и задължения за работа във фирмата и по-специално с целевата група по проекта; - 2-ри-3-ти проектен месец – участие на назначения психолог в подбора на целевата група; - 4-ти- 15-ти проектен месец – назначаване на екипа на социалното предприятие за период от 12 месеца; индивидуални и групови психологични консултации с лицата от целевата група, подкрепа за справяне със стреса на работното място, индивидуална работа по личностно развитие за всяко едно от лицата от целевата група., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 24 011.32
  • Дейност: Оборудване на новосъздадените работни места във връзка с дейността на социалното предприятие: Основната цел на дейността се състои в осигуряване на необходимото оборудване за обособяване на социално предприятие в с. Припек, община Аксаково, област Варна, както и осигуряване на необходимите материали и консумативи за новите работни места в производствения цех, за да се организира качествен работен процес с преки отговорности в създаването на продукти в социалното предприятие. Във връзка с назначаване на общо 6 лица от целевата група, ще бъде закупено следното оборудване: - 1 бр. професионална гладачна маса. Масата ще разполага с универсален гладачен плот с подгряване и аспирация. Професионалната гладачна маса ще улесни производствения процес при подготовка на дрехите в готов вид за клиентите. Закупеното оборудване ще бъде застраховано. Фирма „Златно ключе“ ще сключи Договор за наем за период от 12 месеца след създаване на социалното предприятие. Ще се наеме производствено помещение с цел обособяване на работните места за целевата група и обособяване на новото социално предприятие. По проекта се предвижда да бъдат закупени и материали и консумативи – платове, конци, игли, копчета, ципове, ластици и др. Материалите и консумативите ще се използват за изработка на детски облекла и аксесоари с цел осъществяване на социален ефект върху съответните уязвими групи лица. Етапи на дейността: - 1-ви- 2 ри месец- – изпращане на запитвания и събиране на оферти за доставка на заложеното по проекта оборудване, материали и консумативи и услуги по застраховане на оборудването; - 2 – 3 месец – закупуване на оборудване и материали и консумативи - 4 -15 месец– наемане на помещение за период от 12 месеца , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 27 417.69
  • Дейност: Осигуряване на наставник от работодателя за новонаети лица: Основната цел на дейността се състои в осигуряване на наставническа подкрепа от страна на работодателя за новоназначените лица от целевата група.. Във връзка с назначаване на общо 6 лица от целевата група, ще бъде осигурен един наставник за период от 6 месеца, който да запознае лицата от уязвимите групи с основните им задължения в производствения процес. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 1 737.12
  • Дейност: Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца: Основната цел на дейността се състои в осигуряване на устойчива заетост на 6 нови лица за период от 12 месеца в новоразкритото социално предприятие, което ще развива дейност в село Припек, община Аксаково, област Варна. Фирма „Златно ключе“ ООД ще осигури общо 6 работни места на хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, както следва: - 3 лица, които са продължително безработни; - 2 безработни лица над 54 г.; - 1 лице- хора с увреждания. Лицата ще бъдат назначени на следните длъжности: - НКПД 81532003 Машинен оператор, преса за гладене – 1 лице - НКПД 75331014 Шивач – 3 лица - НКПД 43212014 Склададжия -1 лице - НКПД 91120003 Чистач, производствени помещения – 1 лице Фирмата ще се обърне към бюрото по труда за наемането на подходящи кандидати, като предварително ще бъдат посочени и минималните изискванията за заеманите длъжности. Освен към бюрото по труда, фирмата-кандидат ще пусне обяви и в интернет пространството с цел достигане целевата група на икономически неактивни лица. Основните задължения на шивачите ще бъдат изработката на детски облекла и аксесоари, като ще използват шевните машини собственост на предприятието. Машинният оператор, преса за гладене ще глади дрехите за осигуряване на техния търговски вид с цел продажба, както и безплатно предоставяне на уязвими групи лица. Склададжията ще бъде отговорен за подреждане в склада на готовата продукция, следене за наличности, инвентаризация, както и снабдяване на търговки обекти, Чистачът, производствени помещения ще отговаря за спазването на хигиенните условия в цеха като осигурява нужната поддръжка ежедневно. Ще се сключи договор със Служба по трудова медицина за новонаетите лица. Субсидираната заетост ще е за период за 12 месеца, като самата дейности ще е общо 15 месеца, тъй като се предвижда подготовка по наемане на персонала за период от 3 месеца., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 42 795.81

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Неактивни и безработни участници в заетост след приключване на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00
Индикатор 2 Неактивни или безработни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 6.00 , Достигната стойност: 8.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 97 793.86 BGN
БФП 97 793.86 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 95 958.15 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN