Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.076-0001-C01
Наименование на проекта СОЦИАЛНО ПРЕДПРИЯТИЕ "РАБОТИЛНИЦА ЗА СУВЕНИРИ И КУЛТУРА"
Бенефициент 175689860 СДРУЖЕНИЕ "ЦВЕТНИЦА"
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 29.01.2020
Дата на стартиране 14.05.2020
Дата на приключване 14.06.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Трявна, гр.Трявна

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът ще  реализира дейности, свързани със създаването и функционирането на социално предприятие за производство на сувенири и рекламни материали, в което ще бъде осигурена възможност за личностна и професионална реализация, осигурена подкрепа и помощ на 12 лица с увреждания и/или от други уязвими групи, като се осигури  възможност за развиване на личностния им потенциал , социално включване и интеграция. 
Чрез реализирането на проекта, ще се осигури достъп до заетост и предостави подкрепа за социално включване на уязвими групи чрез създаване на социално предприятие за производство на сувенири, рекламни материали и културни продукти.Проектът е с продължителност 13 месеца, като осигурената заетост на лицата е за период от 12 месеца.
Проектът ще реализира дейности, свързани с  подбор на представители на целеви групи,създаване на Център за подкрепа, предоставящ интегрирани услуги, създаване и функциониране на Социално предприятие и осигурена заетост и социална подкрепа за лица от уязвими групи, закупуване на оборудване, обзавеждане и материали, разработване и прилагане на Маркетингова стратегия, с цел осигуряване на пазарна реализация на произведената продукция на социалното предприятие. 
Изпълнението  на проекта ще наложи нов успешен икономически модел, представляващ алтернативен начин за решаване на социални и обществени проблеми и чрез който ще се реализират редица социални продукти-заетост, гъвкавост, солидарност, иновативност,социална кохезия, личностно и професионално развитие на всяко лице, включено в заетост в социалното предприятие.То е възможността, чрез която ще бъде насърчена активната социална и трудова интеграция на уязвимите групи, чрез предоставяне на  мотивационнна и социална подкрепа и обучение. 
       При реализиране на проекта ще се спазват всички основни хоризонтални принципи на ОП "РЧР" 2014-2020, като основно място ще бъде индивидуалния подход и зачитането на личността на всеки един от представителите на целевата група.
Дейности
  • Дейност: ДЕЙНОСТ 1: СЪЗДАВАНЕ НА СОЦИАЛНО ПРЕДПРИЯТИЕ"РАБОТИЛНИЦА ЗА СУВЕНИРИ И КУЛТУРА" И ОРГАНИЗИРАНЕ НА ДЕЙНОСТТА МУ.: Проектът предвижда създаване на ново социално предприятие за изработка и производство на сувенири, рекламни материали и артикули които ще бъдат ръчно изработени. Идеята е да се създават сувенири които да са местни забележителности или да изобразяват красиви места и/или произведения на изкуството, под формата на малки сувенири./магнити, картини, подаръци и др./При създаването на СП, ще се спазят всички изисквания на Насоките за кандидатстване, а именно изготвяне на всички необходими правила, процедури и документи които да удостоверяват неговото създаване а именно: Създаване на правилник за дейността на социалното предприятие, които ще бъде приет от Управителния съвет на Сдружението.За функционирането на социалното предприятие, ще бъде наето помещение което ще осигури територия за 12/дванадесет/ работни места.Социалното предприятие, ще започне да набира екипа си след неговото правно учредяване, които ще се състои от следните длъжности: "Управител" 1бр- ще ръководи предприятието като: определя бюджета и основните дейности, отговаря за човешките ресурси във връзка с дейността на предприятието, контактува с ключови доставчици на суровини и машини, както и с ключови клиенти, отговаря за изпълнението на социалните цели на предприятието. Управителя ще работи и по изпълнение на Дейност 2, ,"Счетоводител"1бр.- ще отговаря за счетоводната отчетност на предприятието, ще извършва необходимите контакти с държавните и общински институции във връзка с дейността и отчетността на предприятието. При подбора ще се изисква релевантно образование (средно-специално, профес.квалификация или висше)."Експерт маркетинт"-1бр-ще изпълнява всички дейности свързани със социалният маркетинг и по популяризирането на социалното предприемачество.,подържането на всички онлайн платформи, и други информационни канали, организиране на кампании за представяне на дейността на СП.,"Ръководител звено"1бр.- ще ръководи пряко поверените му служители/ а именно :Худ. оформител 3 броя, Експерт предпечатна подготовка 2, продавач-разноски2бр./, работещи на специфични техника за конкретни производствени операции, ще носи отговорност за безопасността на труда и ще следи за техническата изправност на машините.При подбора ще се изисква релевантно образование (основно, средно-специално, профес.квалификация или висше). Няма да се изисква опит в конкретната дейност. "Худ. оформител" 3 бр -Ще изработва основно детайли и сувенири ръчно, ще рисува, боядисва детайли, зашива определени части, залепва, опакова, ще разработва дизайна и технологията на изработка на изделията на предприятието и ще следи за правилното им прилагане в производството. "Експерт предпечатна подготовка"-2бр. ще извършва директно производство на определени артикули, чрез 3д принтери, компютърни конфигурации . Ще се профилира дейността на всеки един от тях според конкретните физически възможности и работен опит и образование, ще извършва опаковането на готовите продукти, и/или тяхното сглобяване. "Продавач разноски" -2бр, ще доставя и представя артикулите в различни обекти, също така на различни събития организирани от Общината, изложения, и мероприятия организирани от местната общност или пред чуждестранни гости. Няма да се изисква опит в конкретната дейност."Хигиенист " 1бр.-ще отговоря за хигиената на помещението до 31.10.2020, след което длъжността се трансформира в "Худ. оформител".Всички горепосочени длъжности, ще бъдат насочени към осигуряване на заетост на хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труд и други социално изключени лица/безработни младежи с по ниска конкорентноспособност до 29години, безработни самотни родители, безработни над 54годинишна възраст.Трудовите и осигурителни отношения, ще бъдат уредени при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Разходите за заплати на всичките 12/дванадесет лица/ са заложени в бюджетно перо 1,1/преки разходи за персонал/, срочни тр.договори от 12 месеца, с общ размер 120372,00 лева., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 124 912.16
  • Дейност: ДЕЙНОСТ 2: СОЦИАЛЕН МАРКЕТИНГ И ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ НА СОЦИАЛНАТА ИКОНОМИКА И ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО: Социалният маркетинг се превръща във все по-голям фактор за успех на различни кампании, благодарение на разрастващата се популярност на социалните мрежи в последните няколко години. Социалните мрежи имат огромни предимства за изграждане на брандинг, популяризиране на идеи, създаване на позитивна репутация и т.н. Те са инструментът, който най-ефективно ще спомогне за изграждане обликът на Социалното предприятие и представянето на произвежданите продукти. Чрез социалните мрежи и различни подходи в социалния маркетинг успешно се достига до голям брой хора и подходяща публика за продуктите, които се предлагат. Социалния маркетинг, ще включва следните дейности: “Популяризиране на каузи” - социалното предприятие, ще вложи част от приходите си, за да увеличи популярността на определена кауза, свързана с целевата група– екология, чистота на природата, образование на децата, борба с болести и др. като ще отделя процент от продажбата на свой продукт за съответната кауза. “Доброволен труд за общността” - компанията ще подкрепя свои служители или партньори, които отделят доброволно от своето време, за да подпомагат местни каузи и обществени организации. Подобен доброволен труд ще е свързан и с обучение на някои основни компютърни умения на деца и представянето им на 3д принтери, които ще имат възможността да наблюдават изработката на определени продукти от една страна и от друга страна да видят как хора от различни целеви групи се справят с работния процес..За популяризирането на дейността на социално предприятие "Работилница за сувенири и куртура" и социалното предприемачество са предвидени следните дейности: - Ще се наблегне основно на дигитален социален маркетинг, който е подходящ за малък бизнес и стартиращи компании. - Ще се направят най-малко 2 публикации (новини, статии) в социалните мрежи – Facebook, Google+, Linkedin, Twitter, YouTube и др. за популяризиране на социалното предприемачество и социалната икономика. - Ще се наблегне на социалния ефект от дейността на кандидата. За тази цел ще се направят снимки и описания на продуктите и ще се публикуват в Социалните мрежи и Интернет. - Ще се работи по създаването на уеб сайт който да функционира като онлайн магазин и в последствие по неговата оптимизация. Ще се създаде Facebook страница и група. За изпълнението на тази дейности, ще се използват почти всички достъпни дигитални канали за правене на социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество.Ще, бъде изготвен маркетингов анализ в рамките на 2 месеца, след като започнат работа наетите лица и започне изработка на различните продукти на база на които, ще се изготви и бъдещата стратегия за работата на социалното предприятие, като то ще извърви няколко стъпки анализиране на това кои продукти ще бъдат актуални, търсени и продаване, създаване на специфичен брандинг, който да отличава търговката марка на социалното предприятие.Част от продуктите, ще бъдат изцяло ръчно изработени или изрисувани/ чанти, картини, шалове, детски играчки/ за което, ще бъдат обозначени с "handmade". , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: ДЕЙНОСТ 3: ПРОФЕСИОНАЛНА РЕАЛИЗАЦИЯ, ИНТЕГРАЦИЯ И ПОДКРЕПА НА НАЕТИТЕ ЛИЦА : Проектът предвижда за всички назначени лица, да бъде осигурена подкрепена заетост като съответно, ще бъдат наети наставници които ще подкрепят професионалното вграждане на лицата от различните целеви група. Поради спецификата на целевите групи, се има предвид че това са лица които са с намалени трудови навици поради различни причини, с понижено самочувствие и ниска самоувереност, поради това и ще бъдат назначени 3 броя медиатори/наставници/, които ще бъдат с необходимото образование, но най-вече с необходимият професионален и личен опит в общуването и подкрепата на такива лица. Като същите, ще бъдат ангажирани в рамките на шест месеца с трудов договор или допълнително споразумение, като предварително екипът на проекта ще определи кои лица от целевата група, ще бъдат подкрепени от тях.Като целта, ще бъде медиаторът модерира процеса на включване в трудовият процес на лицата от целевите групи и паралелно с това да се опитва да подобри социалният живот на всеки един от работещите. Наемането на 3 лица за наставници по проекта е много важна дейност за Социалното предприятие, тъй като чрез наставничеството ще се изградят и запазят професионални знания, умения и способности в лицата от целевата група. Наставниците ще им помогнат да се преодолеят известни квалификационни дефицити, да се приспособят към изискванията на работодателя и нуждите на пазара. Наставничеството е много важно, особено за продължително безработните лица от целевата група, тъй като представлява възможност за придобиване на знания и умения в съответствие с растящите изисквания на работодателите. Инвестициите в обучение и наставничество повишават производителността и конкурентноспособността на безработните и насърчават социалното им включване. Измеренията на тази дейност са значими както за самата личност, която независимо от своята възраст и получено формално образование има възможност да реализира пълноценно своя потенциал, така и за работодателя, който е потребител на този ресурс. Наставниците ще обучават новозаетите лица от целевата група на умения за работа с конкретните машини, ще им оказват съдействие при изработването на детайлите, ще ги наставляват за безопасни условия на труд. Също така, специалистите ще имат ангажимент да подкрепят лицата в процеса на обучението, да стимулират тяхната автономност и независимост, а ако лицето е трудно подвижно да го придружи до работното място.Това, ще даде възможност защитената заетост на част от лицата, да се превърне в незащитена. Другата основна цел на проекта е интеграция на лицата в работна среда, за целта ще бъдат организирани посещения на други работещи социални предприятия които да мотивират още повече служителите, че те могат да се утвърдят и да се справят на пазара на труда и, че вече има хора които са минали по този път с аналогични проекти и подкрепа. Проекта предвижда да се посетят общо 3 /три / такива социални предприятия и /или кооперации за хора с увреждания.По този начин, служителите на социалното предприятие ще могат да видят аналогичен модел на работа, и хора които вече са минали по този път, да проведат разговори с тях да се стимулират от техните успехи и да бъдат по мотивирани за бъдещата си работа., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 3 168.87
  • Дейност: ДЕЙНОСТ 4:ЗАКУПУВАНЕ НА ОБОРУДВАНЕ, ОБЗАВЕЖДАНЕ И МАТЕРИАЛИ, ОБЕЗПЕЧАВАЩИ ТЕХНИЧЕСКОТО И МАТЕРИАЛНО ФУНКЦИОНИРАНЕ НА СОЦИАЛНО ПРЕДПРИЯТИЕ: След като бъде наето помещението, в което ще се осъществяват дейностите по проекта ще започне закупуването на оборудването като първо, ще бъдат закупени следните неща:Столове -10 броя , Бюра -4 броя / за управител, счетоводител, ръководител звено и експерт маркетинг/ , Работни маси - 4 броя, Шкафове за съхранение на материали, консумативи и готови продукти -3 броя. Другата част от оборудването е свързана с компютърната техника, която ще е необходима за няколко неща: предварител дизайн на определените продукти и артикули, изработка на рекламни материали и предпечатната им подготовка, за работата на експертите в социалното предприятие.Като за да има по -голяма ефективност при използването на техниката, ще бъде организиран сменен режим да работа за да може всяко едно от лицата да има повече пространство, време и автономност при работата. Необходимата техника е както следва: Компютърни конфигурации -2 бр. , Лаптопи -2броя, Мултифункционално устройство -1брой, Принтер за печат върху сувенири-1бр, Система от 3d принтер за печат на сувенири от смола и/или метал, пластмаса,дърво и др. суровини-1брой. Също така, ще бъдат закупени материали и консуматива за първоначалната изработка на сувенирите, а именно ленти за 3d принтера, заготовки за магнити, хартия, канаваца, опаковъчни изделия, смола и др., чаши, ключодържатели,магнити/заготовка/, тефтери и др.За целите и дейностите на проекта, ще бъде закупен и касов апарат. Поради спецификата и иновативноста на част от оборудването, ще бъде проведен инструктаж за работата на машините и обучение за експлоатацията им. Също така, ще бъде закупено работно облекло за персонала на социалното предприятие, което да им осигурява удобна и безопасна работа. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 35 148.08
  • Дейност: ДЕЙНОСТ 5:ОБУЧЕНИЕ И КВАЛИФИКАЦИЯ ЗА ЛИЦАТА, ЗА КОИТО Е ОСИГУРЕНА ЗАЕТОСТ В СОЦИАЛНОТО ПРЕДПРИЯТИЕ: В рамките на дейността ще се осигури обучение по ключови компетентности на лицата, заети в социалното предприятие. Целта на дейността е да се придобият знания, базови умения с цел ефективното управление на социалното предприятие, адекватна работа с компютърните конфигурации и техника свързана с производството на детайли за сувенири.В рамките на дейността ще се проведе обучение по ключови компетентности насочени към лицата:Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”. Целта на обучението е придобиване на основни умения в областта на ИКТ: използването на компютри за изтегляне, оценка, съхраняване, производство,представяне и обмен на информация, както и общуване и участие в мрежи за съвместна дейност чрез интернет. Изключително важно е обучаваните да придобият способности за търсене, събиране и обработване на информацията, за критично и систематично използване на намерената информация. Обръща се внимание на развитието на основните компютърни способности като текстообработка,електронни таблици, бази данни, съхранение и управление на информацията, разбиране на възможностите и потенциалните рискове на Интернет и др. Предвид спецификата на работата, придобиването на ключова компетентност 4 е базова за успешната трудова реализация на лицата заети с администриране на предприятието / директор, счетоводител, организатор по труда/. 1.Хорариум на обучението-45 учебни часа 2.Брой на обучаваните лица- 12 лица 3.Документ доказващ завършеното обучение-сертификат за преминато обучение по ключова компетентност„Дигитална компетентност“. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Неактивни или безработни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 12.00 , Достигната стойност: 14.00
Индикатор 2 Неактивни и безработни участници в заетост след приключване на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 6.00 , Достигната стойност: 6.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 172 363.80 BGN
БФП 172 363.80 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 163 229.11 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN