Дейности |
-
Дейност: Подбор и наемане на експерти за извършване на дейности по СЦ 4: Дейностите попадащи в обхвата на СЦ 4 и са включениа в проекта са:
Дейност 1 Повишаване на капацитета на социалните партньори за социален диалог и подкрепа за съвместни дейности за провеждане и постигане на договорености по въпроси, насочени към развитие на тристранния и двустранния социален диалог и КТД на национално, регионално, секторно (браншово/отраслово), общинско равнище и равнище предприятие
Дейност 2. Повишаване на капацитета на социалните партньори и подкрепа за съвместни дейности за подобряване на условията и организацията на труд и адаптиране на работниците, предприятията и предприемачите към промените, посредством насърчаване на социалния диалог и КТД,
Дейност 5. Мерки за насърчаване участието на комитетите и групите по условия на труд (КУТ и ГУТ) и представителите на работниците и служителите по информиране и консултиране за превенция и преодоляване на последиците от епидемии, подобряването на условията на труд и работната среда.
Дейност 6. Разработване и реализиране на браншови, секторни и/или регионални програми, инструменти и модели за адаптация на предприятията и заетите лица, към промените, свързани с прехода към „зелена“ и кръгова икономика и дигитализацията в развитието на човешките ресурси и пазара на труда.
Гореизброените дейности са изцяло в предметното поле на ДИРЕКТИВА (ЕС) 2022/2041 и обхващат основните типове мерки, които следва да се включат в бъдещият Национален план за действие за насърчаване на КТД и за адекватни МРЗ.
Ето защо, проектът разглежда изпълнението им в едно цяло и съответно формираме единен експертен екип, съставен от представители на:
• КНСБ, експерти от 37-те федерации/синдикати и съюзи на КНСБ
• Експерти от всички представителни организации на работодателите
• МТСП
Роля на партньорството:
КНСБ съзнава съвременните предизвикателства пред България като част от ЕС за изграждане на съвременна конкурентоспособна икономика и преодоляване на социалните и регионални дисбаланси, като отчитаме визията за дигиталната трансформация и необходимостта от развитие на дигиталния потенциал на България за ускоряване на икономическия растеж. Тези цели са невъзможни за постигане без силен и отговорен социален диалог с всички представителни организации на бизнеса от една страна и държавата от друга.
КНСБ и представителните работодателски организации отчитат, че обществен дълг е насърчаването на тристранния диалог за превръщането му в мощен фактор за укрепване на върховенството на закона, постигане на справедлив социален ред и развита и предвидима бизнес среда. Ето защо в изпълнение на дейностите от СЦ 4, ние сме включили участието на всички представителни работодателски организации, като във включването им в проекта, се базираме на картата на представителността на техните браншови структури, както следва:,
Договорена стойност: 5 671 331.34
,
Отчетена стойност: 442 699.14
-
Дейност: Планирани дейности по СЦ 4: Дейност 1. Повишаване на капацитета на социалните партньори за социален диалог и подкрепа за съвместни дейности за провеждане и постигане на договорености по въпроси, насочени към развитие на тристранния и двустранния социален диалог и КТД на национално, регионално, секторно (браншово/отраслово), общинско равнище и равнище предприятие
1.1 Картиране на състоянието на социалния диалог на национално, секторно (браншово/отраслово), общинско равнище и равнище предприятие:
1.1.1. Анализ на състоянието на тристранния социален диалог на национално, секторно и териториално равнища за период от последните 30 години, анализ за работата на всички тристранни органи към институции, формирани по силата на закона: НС на НОИ, НЗОК, НИПА, Фонд условия на труд, секторни съвети към министерства, регионални съвети.
1.1.2. Очертаване на реалната картина на двустранния социален диалог и колективно договаряне на секторно равнище
1.2 Идентифициране на реалистични индикатори, подкрепени с конкретни мерки и времеви хоризонти и разработване на Национален план за действие за насърчаване на КТД и за адекватни МРЗ, съгласно ДИРЕКТИВА (ЕС) 2022/2041;
1.3 Изследване на потенциала от прилагане на иновативни инструменти за разширяването на предметното поле на КТД, усъвършенстване на организацията на КТД;
1.3.1. Изследване на потенциала от прилагане на иновативни инструменти за разширяването на предметното поле на КТД и законодателни предложения.
1.3.2. Реализиране на конкретни мерки за договаряне на минимални работни заплати по отрасли/браншове и категории персонал, надграждащи установената МРЗ за страната
1.3.3. Популяризиране на идеята и модела за изчисляване на Заплата за издръжка в български компании, насърчаване за прилагането им в процеса на колективно договаряне.
1.3.4. Повишаване капацитета на социалните партньори за подобряване съвместяването на трудовия и семейния живот
1.3.5. КТД като инструмент за ограничаване на различията в заплащането по пол
1.3.6. КТД като инструмент за премахване и превенция на всички форми за упражняване на насилие на работното място
1.3.7. Социалният диалог и КТД в МНК: предизвикателствата на дигитализацията и регионалното развитие
1.4. Разработка на модел на електронен формат на КТД;
1.4.1. Разработка на Проект на Модел на електронен формат на КТД.
1.4.2. Надграждане на съществуващи дигитални инструменти за свързани с адаптирането на предприятията и наетите лица към промените на пазара на труда, защита на трудовите права и насърчаване на колективното трудово договаряне
1.5 Подготовка на набор от предложения и/или препоръки за усъвършенстване на законодателната и нормативната рамка.
1.5.1. Разработка на модел за създаване на Институт по труда
1.5.2. Предложения / препоръки за усъвършенстване на законодателната и нормативната рамка, като пряк резултат от дейностите изпълнявани в рамките на дейност 1 от проекта.
Дейност 2. Повишаване на капацитета на социалните партньори и подкрепа за съвместни дейности за подобряване на условията и организацията на труд и адаптиране на работниците, предприятията и предприемачите към промените, посредством насърчаване на социалния диалог и КТД.
2.1. За реакция при криза/пандемии
2.2. Разработване и внедряване на системи за изследване и оптимизация на работните процеси и повишаване на организационната и екипна ефективност
2.4. Разработване и внедряване на браншово/секторно ниво на инструменти, модели и програми за изследване и управление на стреса на работното място и за превенция и профилактика на прегряването в работата /“бърнаут“/.,
Договорена стойност: 2 268 532.54
,
Отчетена стойност: 177 079.66
-
Дейност: Подбор и наемане на експерти за извършване на дейности по СЦ 2: Дейности попадащи в Специфична цел 2 и в обхвата на проекта:
Дейност 7. Повишаване на капацитета и експертизата на социалните партньори с оглед включването им във всички етапи на цикъла на Европейския семестър и развитието на нови индустриални отношения в контекста на Индустрия 4.0.
Ето защо, проектът разглежда изпълнението им в едно цяло и съответно формираме единен експертен екип, съставен от представители на:
• КНСБ, включително и експерти от 37-те федерации/синдикати и съюзи на КНСБ
• МТСП
За определяне нивата на възнаграждение на всеки експерт, се следват изискванията в Методология за регламентиране на възнагражденията по Програма "Развитие на човешките ресурси" 2021-2027. В приложената таблица, се вижда, че се спазват нивата на възнаграждения по отделните категории труд, обичайни за кандидата (КНСБ) в предходите 3 проекта, финансирани в рамките на ОП РЧР 2014-2020 год
Във възнагражденията, не са отразени нивата на инфлацията през 2022 и 2023 година.
Месечното възнаграждение на експерта от МТСП отговаря на Вътрешните правила за възлагане на управлението и/или изпълнението на проекти и определяне на размера на възнагражденията на служителите в МТСП за работата им по проекти, финансирани от ОП РЧР 2014-2020.,
Договорена стойност: 750 681.00
,
Отчетена стойност: 129 212.69
-
Дейност: Планирани дейности по СЦ 2: Дейност 7. Повишаване на капацитета и експертизата на социалните партньори с оглед включването им във всички етапи на цикъла на Европейския семестър и развитието на нови индустриални отношения в контекста на Индустрия 4.0.
7.1. Изготвяне на национална стратегия за догонващо нарастване на доходите от труд (по сектори ИД 21) на основата на изпреварващо икономическо развитие, с цел ускорено нарастване на реалното равнище на конвергенция във всички области на националното стопанство
Доходите от труд са следствие от множество фактори:
- външна и вътрешна икономическа конюнктура;
- национални политики и използвани от правителствата инструменти и механизми на въздействие;
- инвестиционна активност, технологично ниво и производителност на труда;
- фирмен мениджмънт, организация на труда и УЧР;
- социално партньорство и ефективност на колективното договаряне по заплащането на труда.
Формирането и реализирането на Национална стратегия при използването на последователни политики и ефективно съчетани механизми за въздействие ще доведе до качествено нови резултати – повишена мотивация за труд, висок жизнен стандарт на населението (повишавайки и сигурността на социалните системи на защита) и в крайна сметка до ускорена конвергенция на страната ни в ЕС. Националната стратегия ще се базира на 21 секторни анализи (ИД 21 от класификатора).
7.2. Анализ на измерителите на „Европейският стълб за социални права“ на регионално ниво в България
Извършване на анализ на трите елемента част от „Европейският стълб за социални права“ (т.нар. Social Scoreboard) за България на регионално ниво. Целта на материалите, които ще се изготвят, е да се проследят спецификите на отделните географски зони (два броя) и географски региони (шест на брой) в страната по всеки един от 18-те индикатора, за които Евростат предоставя данни. Тези анализи ще позволят извеждането на по-пълна картина за спецификите в регионален аспект, което може да се превърне в основа, която да помогне за изграждането на нови или да усъвършенства съществуващи стратегии и политики. Настоящото изследването е ключов елемент отговарящ на основният принцип на ЕС – сближаването на доходите и стандарта на живот между отделните страни в Общността и отделните региони вътре във всяка една държава-членка.
7.3. Анализ на цикъла от документи част от Европейският семестър
Изготвяне на поредица от анализи и разработки, които са основани на докладите публикувани от ЕК, като част от Европейския семестър. Концепцията за подготовката и представянето на тези материали е повишението на знанията сред социалните партньори (в конкретния случая – синдикатите) по отношение на икономическата рамка за управление на държавите ЕС. Докладите изготвяни от ЕК разглеждат икономическите въпроси, както на общо европейско ниво, така и на национално – за всяка една от страните-членки.
7.4. Годишен доклад „Пазар на труда“
Ще включва събирането и поддържането на информация, подготовка на периодични анализи на тенденциите в пазара на труда в страната на национално равнище и в териториален разрез. Анализът ще се базира както на официалната информация от НСИ, АЗ и Евростат, така и на други изследвания (вкл.данни от НПДЗ, социалните партньори, НПО-та, университети и др.) и отчетни национални доклади.
В бюлетина ще се анализира връзката между пазара на труда и заплащането, равнището на СРЗ за съответното тримесечие и ще се отчита изменението на годишна база. Съотношение между размера на най- ниската СРЗ и най- високата СРЗ ще има национален и регионален разрез.
Всеки годишен бюлетин ще бъде поставен акцента към определен район на страната.
7.5. Провеждане на обучения за повишаване на капацитета и експертизата на КНСБ с оглед включването на федерациите/синдикати и съюзи във всички етапи на цикъла на Европейския семестър и развитието на нови индустриални отношения в контекста на Индустрия 4.0,
Договорена стойност: 300 272.40
,
Отчетена стойност: 51 685.07
-
Дейност: Подбор и наемане на експерти за извършване на дейности по СЦ 5: Дейности попадащи в Специфична цел 5 и в обхвата на проекта:
Дейност 11. Провеждане на конференции, семинари, работни групи и обучения (конструктивни, съдържателни и подкрепени с информация преговори между социалните партньори).
Дейността се осъществява, като надграждане и продължение на дейностите от СЦ 4, с експертите, които формират експертните политики и представляват както кандидата, така и партньорите по проекта. В рамките на тази специфична цел, сме включили само възнаграждения за техническите екипи, които осъществяват организирането на събитията на техническо ниво - обслужване на зали, списъци за участници, снимков материал, водене на протоколи (ако е необходимо) и др. В този смисъл и според указанията на Насоките за кандидатсване сме включили само ескепрти на КНСБ (като организатори на дейността, разходващи бюджет в рамките на тази СЦ).
Формиране единен експертен екип, съставен от представители на:
• Експерти служители на КНСБ – 8 бр., които подпомагат техническата реализация на заложените дейности
За определяне нивата на възнаграждение на всеки експерт, се следват изискванията в Методология за регламентиране на възнагражденията по Програма "Развитие на човешките ресурси" 2021-2027. В приложената таблица, се вижда, че се спазват нивата на възнаграждения по отделните категории труд, обичайни за кандидата (КНСБ) в предходите 3 проекта, финансирани в рамките на ОП РЧР 2014-2020 год
Във възнагражденията, не са отразени нивата на инфлацията през 2022 и 2023 година.,
Договорена стойност: 42 811.20
,
Отчетена стойност: 0.00
-
Дейност: Планирани дейности по СЦ 5: Дейности попадащи в Специфична цел 5 и в обхвата на проекта:
Дейност 11. Провеждане на конференции, семинари, работни групи и обучения (конструктивни, съдържателни и подкрепени с информация преговори между социалните партньори).
В рамките на дейността ще бъдат проведени следните мероприятия:
1. Обучения:
1.1. Надграждане и постоянно актуализиране на базата данни с преподаватели и обучени синдикални лидери и активисти
1.2. Обучение на новоизбрани базови синдикални председатели с цел усвояване на знания, умения и компетенции в областта на трудово и осигурителното право и постоянното им надграждане в рамките на проекта и в съответствие с ежегодната обучителна програма на КНСБ.
1.3. Създаване на академия за синдикални лидери и провеждане на коучинг сесии за стратегическо визионерство за лидери на конфедерално, секторно/браншово и регионално ниво.
Коучинг сесиите имат за цел да повишат капацитета за стратегическо и креативно мислене на синдикални лидери на конфедерално, секторно/браншово и регионално ниво, както и лидерите на младежките и женски структури на КНСБ. Ще се постигне развитие на компетенциите за стратегическо мислене и креативност; запознаване с нови методи за стратегическо мислене; повишаване на уменията за аналитично и критично мислене особено при ситуации, които искаме да променим.
1.4. Провеждане на обучения по организиране на кампании в социалните мрежи за синдикални експерти и специалисти
Обучението е следствие непрекъснатото развитие на нови информационни технологии и породената необходимост от дигиталната трансформация във всички сфери на обществено икономическия живот. Считаме, че обучението е най-важната част от промяната в процесите по управление, логистика, производство и предоставянето на услуги. Дейността е насочена към създаване на методики, капацитет от преподаватели и подходящи лекционни материали, съобразени с нивото, подготовката и нуждите на обучаемите с особено внимание на превенцията в областта на социалните мрежи и налагане на добри практики.
1.5. Провеждане на обучения по медийна грамотност и поведение пред камера за работещите в Централата на КНСБ, Регионалните съвети, ИССИО и основните членове на КНСБ.
1.6. Подпомагане дейността на базовите синдикални лидери чрез провеждане на целеви обучения, предоставяне на консултации , издаване на наръчници и помагала.
1.7. Обучения за повишаване на административния капацитет на КНСБ за работа с бази данни, информационни системи и работа в екип
2. Дискусионни форуми:
2.1. Дискусионни форуми и работни срещи на секторните съвети на основните членове на КНСБ за публичния сектор, индустрията и услугите, на които ще бъдат обсъждани ключови секторни въпроси, в т.ч. приоритетно в областта на колективното трудово договаряне и синдикализацията.
2.2. Провеждане на Национален дискусионен форум; Секторни и Регионални дискусионни форуми, за обсъждане на:
- създадените Модели на социално партньорство и колективно договаряне в процеса на технологичните промени, дигитализацията и прехода към „зелена“ и кръгова икономика, с участието на партньорите на национално, секторно равнище и на равнище предприятие;
- разработените анализи по СЦ 4 и ангажиментите за действие на партньорите на всички равнища.
- постигнати резултати от изпълнение на дейностите от Проекта,
Договорена стойност: 17 124.48
,
Отчетена стойност: 0.00
-
Дейност: Подбор и наемане на експерти за извършване на дейности по СЦ 4 - продължение 1: • А. Селско и горско стопанство – 01 (АИКБ, БСК, БТПП), 02 (БТПП, ССИ), 03 (ССИ)
• В. Добивна промишленост – 05 (КРИБ), 06 (няма представителна браншова организация), 07 (КРИБ), 08 (КРИБ), 09 (КРИБ)
• С. Преработваща промишленост – 10 (АИКБ, БСК, БТПП, КРИБ), 11 (АИКБ, БСК, БТПП, КРИБ), 12 (БСК, БТПП), 13(АИКБ, БТПП, КРИБ), 14 (АИКБ, БТПП, КРИБ), 15 (АИКБ), 16 (БСК, БТПП), 17 (БСК, БТПП, КРИБ), 18 (КРИБ), 19 (БСК), 20 (АИКБ, БСК, КРИБ), 21 (КРИБ), 22 (БСК, КРИБ), 23 (КРИБ), 24 (АИКБ, БСК, КРИБ), 25 (АИКБ, БСК, БТПП, КРИБ), 26 (АИКБ), 27 (АИКБ, БСК, КРИБ), 28 (АИКБ, БТПП, КРИБ), 29 (АИКБ, КРИБ), 30 (АИКБ, БСК), 31 (АИКБ, БСК, ССИ), 32 (БТПП, ССИ), 33 (КРИБ)
• D. Производство и разпределение на електрическа енергия и на газообразни горива – 35 (БСК)
• Е. Доставяне на води, канализационни услуги, управление на отпадъци и възстановяване – 36 (АИКБ, БСК, КРИБ), 37 (АИКБ), 38 (няма представителна браншова организация), 39 (АИКБ, КРИБ)
• F. Строителство – 41 (БТПП, КРИБ, ССИ), 42 (АИКБ, КРИБ, ССИ), 43 (БТПП, КРИБ, ССИ)
• G. Търговия, ремонт на автомобили и мотоциклети – 45 (КРИБ), 46 (БСК, БТПП, КРИБ), 47 (БСК, БТПП, ССИ)
• Н. Транспорт, складиране, пощи – 49 (АИКБ, БСК, БТПП, КРИБ, ССИ), 50 (АИКБ, КРИБ), 51 (АИКБ), 52 (АИКБ, БСК, КРИБ), 53 (АИКБ)
• I. Хотелиерство и ресторантьорство – 55 (БСК, БТПП, КРИБ), 56 (БСК, БТПП, КРИБ)
• J. Създаване и разпространение на информация и творчески продукти; Далекосъобщения – 58 (АИКБ), 59 (БТПП, КРИБ), 60 (БСК, КРИБ), 61 (БСК, КРИБ), 62 (БТПП, КРИБ, ССИ), 63 (БТПП)
• K. Финансови и застрахователни дейности – 64 няма представителна браншова организация, 65 (ССИ), 66 (ССИ)
• L. Операции с недвижими имоти – 68 (БСК, БТПП, ССИ)
• M. Професионални дейности и научни изследвания – 69 (БТПП, КРИБ, ССИ), 70 (БТПП, КРИБ), 71 (БТПП), 72 (БТПП, КРИБ), 73 (БСК, БТПП, ССИ), 74 (БТПП, ССИ), 75 (ССИ)
• N. Административни и спомагателни дейности – 77 (КРИБ), 78 (АИКБ), 79 (БСК, БТПП), 80 (БСК, КРИБ, ССИ), 81 (ССИ), 82 (БТПП)
• O. Държавно управление – няма представителна браншова организация
• P. Образование – 85 (АИКБ, БСК, БТПП)
• Q. Хуманно здравеопазване и социална работа – 86 (АИКБ, БСК, БТПП, КРИБ, ССИ), 87 няма представителна браншова организация, 88 няма представителна браншова организация
• R. Култура, спорт и развлечения – 90 (АИКБ, БСК, БТПП), 91 (АИКБ, БСК), 92 (КРИБ), 93 (АИКБ, БСК, ССИ)
• S. Други дейности – 94 (АИКБ, БТПП, ССИ), 95 (АИКБ, БТПП, ССИ), 96 (БТПП, ССИ)
Допълнително, партньор по проекта е и МТСП, чрез Дирекция „Пазар на труда“. Експертът на МТСП участва хоризонтално в дейностите в рамките на СЦ 4 и СЦ 2, за да осигури приемственост, диалог и прозрачност между партньорите по проекта и службите на пазара на труда.
За определяне нивата на възнаграждение на всеки експерт, се следват изискванията в Методология за регламентиране на възнагражденията по Програма "Развитие на човешките ресурси" 2021-2027. В приложената таблица, се вижда, че се спазват нивата на възнаграждения по отделните категории труд, обичайни за кандидата (КНСБ) и партньорите (КРИБ, АИКБ и БСК) в предходите 3 проекта, финансирани в рамките на ОП РЧР 2014-2020 год. Възнагражденията на експертите от БТПП и ССИ са аналогични и следват същата логика, като тези за експертите от останалите работодателски организации.
Във възнагражденията, не са отразени нивата на инфлацията през 2022 и 2023 година.
Месечното възнаграждение на експерта от МТСП отговаря на Вътрешните правила за възлагане на управлението и/или изпълнението на проекти и определяне на размера на възнагражденията на служителите в МТСП за работата им по проекти, финансирани от ОП РЧР 2014-2020.,
Договорена стойност: 0.00
,
Отчетена стойност: 0.00
-
Дейност: Планирани дейности по СЦ 4 - продължение 1: Дейност 5. Мерки за насърчаване участието на комитетите и групите по условия на труд (КУТ и ГУТ) и представителите на работниците и служителите по информиране и консултиране за превенция и преодоляване на последиците от епидемии, подобряването на условията на труд и работната среда.
Създаване на единна инфраструктура и методология за осигуряване на по-добра информираност на представителите на КУТ и ГУТ, работниците и служителите, непрекъснат процес на доставка на съдържание и обратна връзка и осигуряване на централизирано сертифициране в областта на ЗБУТ.
Укрепване на участието на комитетите и групите по условия на труд и представителите на работниците и служителите във вземането на решения и изпълнението на мерки, свързани с превенцията и преодоляването на последиците от кризи/епидемии, подобряване условията на труд и работната среда.
Обхватът на дейността включва създаване методика за информираност на членовете на КУТ и ГУТ, комуникация и осигуряване на централизирана електронна система за организиране процеса по предоставяне информация и комуникация, създаване на интерактивно съдържание, разработка на тестови комплекс и създаване на среда за сертифициране на отговорните за ЗБУТ лица. В рамките на дейността ще бъде разработено съдържание и ще бъдат разработени интерактивни инструкции за безопасна работа.
Дейност 6. Разработване и реализиране на браншови, секторни и/или регионални програми, инструменти и модели за адаптация на предприятията и заетите лица, към промените, свързани с прехода към „зелена“ и кръгова икономика и дигитализацията в развитието на човешките ресурси и пазара на труда.
6.1. Разработка на мин 21 секторни анализи за бипартидния диалог, с представителните браншови организации на социалните партньори и федерациите/ синдикатите и съюзите на КНСБ (дейността се базира на разделението на класификатора ИД 21)
6.2. На тяхна база подготовка на мин 15 секторни споразумения в предметната област на дейност 1 (зелена, кръгова икономика, дигитализация, развитие на човешките ресурси, СБУТ, иновативни инструменти за развитието на предметното поле на КТД и др.) Темите се развиват, като пряко продължение на идентифицираните потребности в рамките на 6.1.,
Договорена стойност: 0.00
,
Отчетена стойност: 0.00
|