Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.090-0018-C02
Наименование на проекта Нова дългосрочна грижа за възрастни и хора с увреждания в община Ловеч - Етап 2 - предоставяне на новите услуги
Бенефициент 000291591 Община Ловеч
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 10.01.2022
Дата на стартиране 01.02.2022
Дата на приключване 19.10.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Ловеч (BG315), Ловеч

Описание

Кратко описание на проекта
ПП „Нова дългосрочна грижа за възрастни и хора с увреждания в община Ловеч - Етап 2 - предоставяне на новите услуги“ е изготвено съобразно изискванията на процедурата и е в контекста на цялостния процес за създаване на възможност за независим живот на възрастните хора и хората с увреждания чрез предоставяне на качествени, достъпни и ефективни междусекторни услуги за дългосрочна грижа, в съответствие с реалните потребности на хората в общността. ПП е в съответствие с Плана за действие за периода 2018-2021г. за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа и е част от цялостния процес на деинституционализация на грижата за хората с увреждания и възрастните хора. ПП ще осигури подкрепа на целевите групи, чрез разкриване на нова услуга за резидентна грижа-Център за грижа за лица с психични разстройства. Услугата ще бъде предоставяна в новоизградената инфраструктура по проект „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания в гр. Ловеч“ по ОПРР 2014-2020. Центърът е с капацитет от 15 места и цели предоставянето на комплекс от услуги и подкрепа за хора с психични разстройства, които се нуждаят от помощ за извършване на ежедневните си дейности и/или имат нужда от постоянни медицински грижи за продължителен период от време. Чрез деинституционализацията на грижата за лицата от целевата група ще бъде изпълнено едно от най-важните условия за гарантиране на правата им, ще се осигури възможност за живот в спокойна и близка до семейната среда с необходимите нормални битови условия, професионална подкрепа, емоционална и психическа стабилност, социални контакти и живот в общност.
С изпълнението на проекта ще се създаде и реализира устойчив модел за деинституционализация на грижите за лица с психични разстройства чрез предоставянето на качествени и устойчиви услуги за дългосрочна грижа на територията на Община Ловеч.
Изпълнението на проекта ще продължи 16 месеца, като новата услуга ще се осъществява за период от 12 месеца.
Дейности
  • Дейност: Подбор и назначаване на персонал, изготвяне на вътрешни правила за дейността на услугата и преместване на потребителите: Подбор и назначаване на персонал. Във връзка с предоставянето на социалната услуга в „Център за грижа за лица с психични разстройства“ е необходимо извършването на подбор и наемането на персонал, който да обезпечава новосъздадената услуга и потребителите, настанени в нея. Подборът на персонал е съобразен с изискванията на българското трудово законодателство, капацитета на услугата и спецификите в грижата за потребители с психически разстройства. Предвижда се разкриване на 12 щатни бройки, разпределени в следните длъжности: 1 управител, 1 социален работник, 1 трудотерапевт, 2 медицински сестри, 6 санитари, 1 огняр/поддръжка, съобразени с броя и специфичните потребности на потребителите, които се нуждаят от 24-часова грижа. В планираните длъжности могат да се извършват промени в съответствие с конкретните потребности на потребителите. Дейността е планирана за целия период на изпълнение на ПП, с цел осигуряване на персонал за незаети позиции и назначаване на нови служители при овакантяване на длъжности и липса на резервно класирани кандидати от проведения първоначален подбор. Предвид това, че Центърът е разположен в непосредствена близост до ДПБ и Дневен център за пълнолетни лица с увреждания, лекар-психиатър от ДПБ Ловеч и психолог от Дневен център ще са на разположение на потребителите с проблемно/предизвикателно, автоагресивно и агресивно поведение. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите ще се извършва при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. При започване на работа всеки служител ще има ясно разбиране за същността и обхвата на неговата дейност; ценностите и философията, на които е основана тя; отговорностите и задълженията, които трябва да спазва; организационните връзки и взаимоотношения (вътрешни и външни). Тези важни условия и изисквания ще са детайлно описани в длъжностна характеристика. Чрез реализацията на процедурата ще се осигури заетост на лица, като всеки един назначен служител в резидентната услуга ще предоставя дейности, съобразно квалификацията си в зависимост от потребностите и желанието на потребителите. Изготвяне на вътрешни правила за дейността на услугата и преместване на потребителите. Целта на настоящата дейност е ефективна организация и управление при предоставянето на социалната услуга в Центъра за грижа за лица с психични разстройства. За да се гарантира качеството на предоставянето на новата услуга ще бъде ангажиран външен изпълнител, притежаващ професионален опит и компетенции, който ще разработи детайлни правила за работа. С разработените вътрешни правила ще се регламентира дейността по функционирането на новосъздадената услуга; ще се осигури предоставяне на грижа в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качество на социалната услуга; ще се осигури инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на ефективността; ще се подпомогне и подкрепи дейността на персонала в ежедневната му работа; ще се предложат методи и средства за подкрепа. Вътрешните правила ще бъдат разработени в съответствие с изискванията на действащата нормативна уредба. В рамките на изпълнявания от АСП проект по процедура BG05M9OP001-2.038 „Нова дългосрочна грижа за възрастните и хората с увреждания” - Етап 1, АСП ще извършва оценка на потребностите и ще определи необходимостта от подкрепа на всяко лице. С фактическото преместване на потребителите ще стартира дейността на Центъра за грижа за лица с психични разстройства. В подготвителните дейности за стартиране на дейността на социалната услуга ще се подготвят обществени поръчки по ЗОП и сключат договори с изпълнители, за да се обезпечи услугата: трудова медицина; обучение и супервизия на персонала; обзавеждане и оборудване; материали и консумативи, в т.ч. разходи за закупуване на работно облекло; доставка на храна - кетъринг. Ще се сключат договори за предоставяне на телевизия, интернет, телефон и др. Ще се проведе въвеждащо обучение на персонала., Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 1 500.00
  • Дейност: Доставка на обзавеждане и оборудване: По проект № BG16RFOP001-5.002-0013-C02 „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания в гр. Ловеч”, бе изградена, оборудвана и обзаведена основната материално-техническа база. Преустроената сграда, находяща се в имот на Държавна психиатрична болница - гр. Ловеч, включва: 5 стаи с единично настаняване и 5 стаи с настаняване на двама души, всяка от тях със самостоятелен санитарен възел; стая за персонала със съблекалня и санитарен възел; кухненски бокс и трапезарен тракт, които позволяват участие на потребителите, вкл. тези в инвалидни колички, в готвенето или наблюдаването на приготвянето на храна под формата на трудотерапия; 2 бр. дневни стаи, оборудвани с мека мебел за разговори и почивка и срещи с посетители; стая за терапия; мокро помещение за пране, сушене, гладене и др. По проекта е доставено основно обзавеждане и оборудване за всички помещения. Настоящото проектно предложение предвижда закупуване на допълнително оборудване и обзавеждане на средни единични цени (с вкл. ДДС), както следва: -- за дневната стая на потребителите: аудио система - 261,60 лв.; 9 стола х 38,30 лв.; бюро за компютър - 50,66 лв.; настолен компютър с прилежаща периферия - 1 529,92 лв.; климатик с монтаж - 1 052,00 лв. -- за 10-те спални на потребителите: допълнително по 5 бр. спално бельо х 40,30 лв., възглавници х 9,00 лв. и завивки х 26,31 лв.; 15 бр. протектори за матраци х 23,03 лв.; 32 бр. комплекта от по 3 бр. закачалки за гардероб (вкл. и за персонала) х 6,83 лв.; 24,2 кв.м. комарници (вкл. за всички помещения с отваряеми прозорци) х 44,60 лв. за кв. м.; -- за 10-те бани на потребителите и банята на персонала: 11 комплекта аксесоари от 6 части х 44,93 лв. ; 11 бр. огледала х 21,61 лв.; 16 бр. двойни закачалки х 6,33 лв.; 11 бр. стенни етажерки х 17,32 лв.; 35 бр. кърпи за ръце х 7,45 лв.; 15 бр. халата за баня за потребителите х 53,96 лв. -- за склада, стаите на персонала и мокрото помещение - по 3 бр. комплекти кофа със стирка х 31,99 лв. и метла с лопата х 9,72 лв.; апарат за кръвно х 40,82 лв.; пералня х 609,33 лв.; 3 бр. сушилник за дрехи х 32,99 лв.; 3 бр. кош за пране х 26,29 лв.; 5 бр. леген х 4,66 лв. -- за трапезарията и кухнята: по 1 бр. комплекти от 4 или 3 части различни размери тенджери х 117,30 лв., тави - 34,90 лв и тигани - 69,73 лв; 3 комплекта от по 24 бр. различни прибори за хранене х 42,79 лв.; комплект за готвене от 6 части прибори - 40,63 лв. и ножове - 28,93 лв.; 3 бр. дъски за рязане х 6,25 лв.; 3 комплекта сервиз за хранене от 19 части х 54,63 лв.; 15 чинии от неръждаема стомана х 11,40 лв.; 15 саханчета от неръждаема стомана х 7,49 лв.; 15 купи от неръждаема стомана х 6,82 лв.; 3 комплекта сервиз за чай/кафе х 18,86 лв.; 3 комплекта по 6 чаши за вода х 8,69 лв; 15 бр. поднос за сервиране х 5,77 лв.; 5 бр. оливерници х 15,52 лв.; 1 бр. сушилник за чинии - 25,66 лв.; миксер с пасатор - 38,43 лв.; тостер - 36,87 лв.; ел. кана за вода - 24,96 лв.; кафе машина - 157,00 лв. -- за коридора: 4 шкафа за обувки х 107,00 лв.; 4 стенни закачалки (4-рни) х 77,27 лв.; 2 бр. пожарогасители х 52,70 лв. , Договорена стойност: 10 690.92 , Отчетена стойност: 11 462.54
  • Дейност: Създаване на Център за грижа за лица с психични разстройства и предоставяне на услугата: Предоставянето на новата услуга "Център за грижа за лица с психични разстройства" цели подкрепа на индивидуалното развитие, поддържане и придобиване на нови способности и самостоятелност на лица с различни вид и степен на психическо увреждане, чрез целенасочени дейности за интеграция и превенция на социалното изключване. Ще бъдат настанени 15 потребители, определени от АСП, след направена оценка на потребностите и изготвен индивидуален план на лица, които са изведени от специализирани институции и ДПБ, както и лица от общността, чакащи за настаняване. Ще се осигури възможност за настаняване в среда, близка до семейната - оказване на съдействие за постигане в максимална степен на самостоятелност, в комбинация със социални, здравни, образователни и други подкрепящи услуги в съответствие с потребностите на настанените лица. Услугата включва разнообразни медицински, консултативни и терапевтични дейности, насочени към създаване, поддържане и разширяване на социалните умения, както и обучение за водене на самостоятелен начин на живот. Терапевтичните и консултативните дейности ще се осъществяват от специалисти - социален работник и трудотерапевт, които ще съдействат и подкрепят потребителите, посредством индивидуални и/или групови занимания. Ще имат осигурен достъп, при необходимост от психолог и психиатър. Предоставянето на услугата ще осигури по-добро качество на живот на потребителите, чрез осигуряване на 24-часова индивидуализирана грижа, подкрепа и социално включване. Целта е да се постигне и развие най-добро качество на предоставяните социални услуги от резидентен тип, при спазването на правата и интересите на потребителите на услугата. За оптимално предоставяне на услугата от значение е структурата и ритъмът на ежедневните дейности. Персоналът, нает по проекта, както и предварително планирания и повтарящ се дневен режим ще осигурят чувството на сигурност и подкрепа. Услугата ще осигури на ползвателите лично пространство, право на предпочитания и личен избор, както и свобода за развитие съобразно собствените възможности и желания. Подкрепата има за задача да създаде сигурна, позната среда на живот и отношения в новия дом на потребителите, чрез предоставяне на жилище, в което те да живеят възможно най-нормално и пълноценно и да участват в живота на общността. На потребителите ще бъде осигурена подкрепа за осъществяване на контакти с техните семейства, приятели или близки хора и всичко предвидено в плана за предоставяне на социалната услуга. В рамките на общо 5 дни - 40 часа ще се проведат обучения на персонала от избран външен експерт: -- Началното обучение ще се проведе непосредствено преди стартиране на дейността по предварително изготвена програма, която включва: запознаване с вътрешните правила, организацията, процедурите и документацията в центъра за грижа; инструктаж по безопасност на труда и противопожарна безопасност; специфики при работата с лица с психични разстройства; оказване на първа долекарска помощ и др. -- Надграждащото обучение се предвижда да се проведе след стартиране дейността на центъра. Надграждащото обучение ще е насочено към усъвършенстване и разширяване на практическите умения на специалистите за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на всеки отделен потребител на услугата, след направена оценка на потребностите и необходимост от индивидуална подкрепа. Осигуряване на супервизия от квалифициран психолог и подкрепа на персонала при предоставянето на услугата: -- Всяко тримесечие се предвижда да се провежда по една групова супервизия на персонала от квалифициран психолог и индивидуални супервизии при поискване от служител, общо в рамките на 20 часа. Целта е снемане на напрежението и професионалния стрес, поддържане на професионалното самочувствие на специалистите и/или консултиране при разрешаване на трудни конфликтни ситуации за работещите в социалната услуга., Договорена стойност: 273 347.36 , Отчетена стойност: 268 105.40

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "ЧЕЗ ТРЕЙД БЪЛГАРИЯ" ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 5 097.49 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ БЪЛГАРИЯ" АД, Договорена стойност по проекта*: 5 097.49 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "КАРИС ГРУП" ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 395.20 , Отчетена стойност**: 395.03
  • Изпълнител: "КЛИМА ТРЕЙД БГ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 050.00
  • Изпълнител: "ВИТО 975" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 013.52 , Отчетена стойност**: 2 261.52
  • Изпълнител: "КРЕЙЗИ ФРОГС" ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 000.00 , Отчетена стойност**: 3 000.00
  • Изпълнител: "ОФИС РЕШЕНИЯ БГ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 529.70
  • Изпълнител: "ИНТЕРИОР В" ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 7 029.78 , Отчетена стойност**: 7 815.84
  • Изпълнител: "М - ПРЕС" ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 146.48 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "В и К" АД, Договорена стойност по проекта*: 2 308.22 , Отчетена стойност**: 2 308.22
  • Изпълнител: "ТРАНС КО 04" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 404.52 , Отчетена стойност**: 400.82
  • Изпълнител: ЕТ "ОТН 52 - ПЕТЪР ВРИГАЗОВ", Договорена стойност по проекта*: 120.00 , Отчетена стойност**: 78.00
  • Изпълнител: БЪЛГАРСКА ТЕЛЕКОМУНИКАЦИОННА КОМПАНИЯ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 324.00 , Отчетена стойност**: 252.22
  • Изпълнител: ОВЕРГАЗ МРЕЖИ АД, Договорена стойност по проекта*: 3 011.03 , Отчетена стойност**: 9 496.51
  • Изпълнител: "МАРКАР ПРОГРЕС" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 000.00 , Отчетена стойност**: 3 000.00
  • Изпълнител: НАЦИОНАЛНА ЗДРАВНО ОСИГУРИТЕЛНА КАСА, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 64.80
  • Изпълнител: ЕТ "ПРОСПЕР - 2000 - ВЕРКА РАЙКОВА", Договорена стойност по проекта*: 1 000.00 , Отчетена стойност**: 499.69
  • Изпълнител: СТМ "ХАРМОНИЯ" ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 180.00 , Отчетена стойност**: 180.00
  • Изпълнител: "СЛАВА ИНВЕСТ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 067.00
  • Изпълнител: "МАСТЪР - ПИК" ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 39 420.00 , Отчетена стойност**: 34 747.20
  • Изпълнител: "ПЛАДИ КОМПЮТЪРС" ООД, Договорена стойност по проекта*: 265.00 , Отчетена стойност**: 265.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници над 18 г., получаващи социални и здравни услуги в общността, след извеждането им от институция и от психиатрични болници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.00 , Достигната стойност: 15.00
Индикатор 2 Лица над 18 г., Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.00 , Достигната стойност: 15.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 278 363.87 BGN
БФП 278 363.87 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 278 363.87 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на нетна активна електрическа енергия от изпълнител, координатор на стандартна балансираща група за ниско напрежение с пълно администриране на информационен поток със ЕСО и поемане на разходите на небаланси за обекти на Община Ловеч, Прогнозна стойност: 1 435 496.00
  • Обособена позиция 1: 1
    Изпълнител: "ЧЕЗ ТРЕЙД БЪЛГАРИЯ" ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 097.49

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN