Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.010-0356-C02
Наименование на проекта Социални и успели
Бенефициент 176601741 Академия за образователни иновации - Дълголетие
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 26.07.2018
Дата на стартиране 01.08.2018
Дата на приключване 01.12.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Прекратен (към дата на прекратяване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Проект Социални и успели на Академия Дълголетие има за основна цел развитие на социалното предприемачество и осигуряване на заетост, която ще се реализира с постигане на заложените специфични цели и очаквани резултати от проекта:
Цел 1 - Осигуряване на заетост на хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда
Резултат 1 - Намаляване на броя на неактивни или безработни лица, чрез включването им в заетост
Цел 2 - Осигуряване на гъвкави форми на заетост за хора с увреждания и майки с деца до 5 години
Резултат 2 - Създаване на условия за равен старт на пазара на труда на лица в неравностойно положение на пазара на труда и тяхната недискриминация
Цел 3 - Оборудване на новосъздадените работни места
Резултат 3 - Повишаване на капацитета на социалното предприятие
Цел 4 - Повишаване на професионалната квалификация на лицата в неравностойно положение на пазара на труда
Резултат 4 - Принос за професионалната и социалната интеграция на лицата в неравностойно положение на пазара на труда
Цел 5 - Запазване на 50% от новоразкритите работни места
Резултат 5 - Осигуряване на устойчива заетост на лица в неравностойно положение на пазара на труда
Цел 6 - Провеждане на социален маркетинг
Резултат 6 - Оказване на подкрепа за развитието на други социални предприятия и мултиплициране на ефекта от проекта
Цел 7 - Популяризиране на социалното предприемачество, социалната икономика и на социалния ефект от дейността на Сдружението
Резултат 7 - Принос за развитието на социалната икономика на страната
Дейностите по проекта са:
1. Оборудване на новосъздадените работни места;
2. Осигуряване на заетост за период до 12 м.;
3. Професионално обучение;
4. Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество.
Дейности
  • Дейност: Оборудване на новосъздадените работни места: Чрез реализацията на дейността ще се постигне специфична цел 3 на проектното предложение - оборудване на новосъздадените работни места. Разкриването на нови работни места обуславя наличие на необходимото, за извършването на професионалните задължения на служителите, оборудване, с което в момента Сдружението на разполага. За обезпечаване на работата на новите служители е предвидено закупуването на следните материални активи: - Настолна компютърна конфигурация - 3 бр. - Лаптоп - 1 бр. - Мултифункционално устройство - 1 бр. - Офис консумативи, тонер касети и хартия Настолните конфигурации и лаптопа са нужни са извършване на предвидените за служителите дейности по уеб дизайн, дизайн на рекламни и промоционални материали, имейл маркетинг и други дейности в IT и маркетинг сферата. Мултифункционалното устройство с принтер е нужно за принтиране на готови материали, тестване на дизайн и други дейности. То ще бъде ползвано и от четиримата новонаети служители в офиса. Предвидено е закупуването на тонер касети и хартия за обезпечаване на работата с мултифункционалното устройство. Предвиждаме оборудване на 4 работни места в офиса на Сдружението. Поради спецификата на офисното пространство и наличната мебелировка, три от тях ще бъдат за настолни компютърни конфигурации и едно ще бъде с лаптоп. Предвиждаме застраховане на закупеното оборудване. Закупуване на допълнително обзавеждане и оборудване на се налага, тъй като офиса на Сдружението е оборудван с нужната офис мебелировка като бюра, столове, секции, климатик и други. Осигурен е и достъп до интернет връзка, както и всички допълнителни условия за работа, като климатик, оборудван санитарен възел, подходящо осветление и други. За обезпечаване на работата на служителите в офиса, сме предвидили закупуване на офис консумативи, тонер касети и хартия. Предвиждаме останалите 3 работни места, които ще бъдат разкрити в рамките на проекта, да бъдат за надомна работа. Това се обуславя от спецификата на целевата група и нейните нужди, като затруднената мобилност на някои лица с увреждания, допълнителната ангажираност на майки, отглеждащи малки деца с домакинска работа и грижи за семейството, както и разширеният териториален обхват на планираната заетост. За разкриваните надомни работни места, Сдружението не планира закупуване на компютърни конфигурации или лаптопи, тъй като служителите биха могли да ползват личните си устройства, с които всяко домакинство разполага. Също така съществува и висок риск при предоставяне на скъпа техника за ползване извън офиса на Сдружението, който желаем да избегнем. Закупуването на активите, свързано със създаването на новите работни места, ще премине през следните етапи: 1. Разглеждане на оферти и избор на изпълнител за доставка на оборудването; 2. Сключване на договор с избрания изпълнител; 3. Извършване на плащане и съхраняване на оригиналните разходооправдателни документи в досието на проекта; 4. Доставка, тестване и въвеждане в експлоатация на оборудването; 5. Застраховка на закупеното оборудване; 6. Закупуване на офис консумативи, тонер касети и хартия. Изпълнението на дейността ще стартира през първи проектен месец и ще продължи 4 месеца., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на заетост за период до 12 месеца: Чрез реализацията на дейността ще бъдат постигнати специфична цел 1 - Осигуряване на заетост на хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда, специфична цел 2 - Осигуряване на гъвкави форми на заетост за хора с увреждания и майки с деца до 5 години и специфична цел 5 - запазване на 50% от новоразкритите работни места. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Набор и подбор на нови служители Наборът и подборът на персонала ще се осъществи от екипа за управление на проекта. Ще бъдат публикуват обяви за новоразкритите работни места в специализирани интернет страници за предлагане и търсене на работа. Тъй като част от целевата група са неактивни лица, които не са регистрирани в Дирекция Бюро по труда, включително хора с увреждания, майки с деца и младежи, ще се търси връзка с тях по други методи, като лични срещи, групи в социалните медии, организации на и за хора с увреждания, неправителствени организации и работещи с представители на целевата група. Новоназначените служители ще са от следните специфични категории: - Хора с увреждания - Безработни лица - майки с деца до 5-годишна възраст - Безработни или неактивни младежи до 29-годишна възраст - Продължително безработни лица Подборът на кандидатите ще се извърши на база на изпратените автобиографии и проведено интервю. При избора на кандидати няма да се допуска дискриминация. 2. Наемане на персонал След провеждането на интервютата и селектиране на най-­подходящите кандидати за всяка една свободна позиция ще се пристъпи към сключване на трудови договори, спазвайки се разпоредбите на КТ за период от 12 месеца с 7 лица. В края на заетостта, според представянето и желанието за развитие и мотивацията на служителите, ще сключим допълнителни споразумения с 4 от тях за минимум месеца след приключване на дейностите по проекта. Всяко едно новоназначено лице ще получава заплата в размер на 100 % от сумата на минималния осигурителен доход за съответната длъжност и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство, за период до 12 месеца. По настоящото проектно предложение се предвижда осигуряване на заетост на 7 лица, разпределени по длъжности както следва: 2431 6002 Експерт, маркетинг - 3 бр. 2513 6008 Разработчик, интерактивно съдържание - 2 бр. 2513 6010 Специалист, мултимедия - 2 бр. Предвидено е разкриване на 4 работни места в офиса на Сдружението и 3 надомни работни места, които са подходящи за нуждите на трудно или неподвижни лица с увреждани или майки, отглеждащи деца до 5-гошина възраст. По този начин предоставяме гъвкави форми на заетост и позволяваме съчетаването на личния и професионален живот. Надомната форма на заетост предоставяме възможност за работа на лица, които не биха могли или не желаят да напускат дома си поради логистични или финансови затруднения (липса на специализирани асансьори и рампи в дома на лица с увреждания, липса на лични асистенти, липса на специализиран транспорт, несъществуващи достъпни транспортни връзки до работното място и други). Също така се дава възможност за включване в заетостта на лица от други населени места. Дейностите, които лицата ще извършват надомно ще са изцяло на компютър и съобразени с техните нужди и желания за по-дълга почивка и гъвкаво работно време, отговарящо на нуждите им. 3. Сключване на договор със Служба по трудова медицина за новите служители. С цел да бъдат изпълнени основни изисквания при осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд на новонаетите лица ще бъде сключен договор със Служба по трудова медицина. Разходите за наемане на лица са посочени в раздел I. РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ, ред 1.1 от бюджета на проекта. Всички лица попадат в посочените дефиниции за безработни и неактивни лица - 7 бр., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Професионално обучение: Чрез реализацията на дейността ще се постигне специфична цел 4 на проектното предложение - повишаване на професионалната квалификация на лицата в неравностойно положение на пазара на труда. Считаме, че липсата на подходящо образование и компетенции е една от причините за трудната реализация на заетост на лицата от целевата група по проекта. Няма да поставяме изискване за опит или образование в сферата на IT и маркетинг услугите при подбора на лица. Нашата цел е дадем допълнителна и правилна допълнителна квалификация на тези лица, като ги направим по-актуални и подготвени за реалните и съвременни търсения и искания на пазара на труда, като в същото време ги подготвим за дейности, които те биха могли да извършват и надомно. Това е много важна възможност за хора с увреждания, за които физическото присъствие на работно място е невъзможно или нежелано от самите тях, както и за майките, отглеждащи малки деца, които съчетава личния с професионалния живот. На новонаетите 7 лица по проекта ще бъде предоставено професионално обучение по професия „Сътрудник в маркетинговите дейности“, Код: 342020, специалност „Маркетингови проучвания“, код 3420201, втора степен на професионална квалификация. След завършване на професионалното обучение, новонаетите лица ще придобият знания за: - Здравословни и безопасни условия на труд при извършване на трудова дейност. - Правилата и изискванията свързани с организацията на работното място, работното време и времето за почивки. - Правата и задълженията си като участник в трудовия процес съгласно Кодекса на труда и договорните отношения между работодател и работник. - Същността и ролята на рекламата. - Понятията и основните методи и техники приложими при рекламната политика. - Характерните особености при анализа на обкръжаващата среда от гледна точка на рекламата. - Нормативната уредба и ограниченията в областта на рекламата. - Основните школи, концепции и стилове на управление. - Решаващата роля на мениджмънта за успешното развитие на стопанската дейност. - Принципите и методите на планиране, организиране, ръководство и контрол на дейността на предприятието. - Основните типове организационни структури на управление и техните предимства и недостатъци. - Етапите и методите за вземане на управленски решения. - Същността и ролята на международния маркетинг. - Понятията и основните методи и техники приложими при международната маркетингова ориентация на предприятието. - Същността и ролята на маркетинговите комуникации. - Елементите на комуникационната система. - Формите и начините на приложение на маркетинговите комуникации. - Планирането и организирането на комуникационни мероприятия. - Организацията на комуникационна кампания. - Основните методи при разрешаване на рутинно възникващи проблеми. - Оценяването ефективността от рекламата, Public Relations, стимулирането на продажбите и личните продажби. - Същността и ролята на проучвания в маркетинга. - Понятията и основните методи и техники приложими при маркетингови изследвания. - Провеждането на маркетингови проучвания и кампании. - Правилата за осъществяване на делова кореспонденция. - Характерните особености при анализа на обкръжаващата среда от гледна точка на маркетинговите изследвания. - Принципите на делово общуване, методите на вербална и невербална комуникации и ролята на комуникациите при контакт със служителите и ръководителите, на екипното взаимодействие, работа в екип, преодоляване на конфликти и стрес. - Нормативната уредба, регламентираща маркетинговите изследвания. - Видовете документи и правната им тежест. - Видовете техника, с която се работи в предприятието и правилата за работа с нея. - Информационните технологии и програмните продукти използвани в икономическата дейност. - Правилата и особеностите при създаването на професионални контакти., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Чрез реализацията на дейността ще се постигне специфична цел 6 - провеждане на социален маркетинг и специфична цел 7 - популяризиране на социалното предприемачество, социалната икономика и на социалния ефект от дейността на Сдружението. Дейността ще има два основни аспекта на изпълнение: 1. Интерактивна кампания за популяризиране на социалното предприемачество и социалната икономика Избрахме интерактивна онлайн форма на кампании за социалното предприемачество и социалната икономика, тъй като това е нов, актуален, модерен, широкообхватен и икономически изгоден метод, който позволява мащабност на достигане на посланията ни до широка публика на територията на цялата страна. Така ще достигнем до безработни и неактивни младежите, които не ползват често класическите медии за информация като телевизия, вестници и радио, а прекарват времето си онлайн. Чрез тези методи ще достигнем и до широк кръг от представителите на класическия бизнес, за да ги стимулираме да развият социална дейност. Към тях специално ще бъдат насочени имейл кампании до имейл бизнес листи и професионалната мрежа Linkedin, където ще бъде направена специализирана страница за разпространяват публикации и новини. Разработените презентации ще бъдат качвани на Slideshare - онлайн платформа на международно ниво за споделяне на съдържание под формата на презентации. Ще бъде използвана платена реклама в Facebook и Google Adwards, за осигуряване на видимост на качените материали. Ще бъде създаден специален канал в Youtube за споделяне на видео материали, профилна страница в Googlе + за разпространение на информация в различни канали, профил в Twitter - мрежата за споделяне на кратки съобщения, профили в Pinterest и Instagram, като предвиждаме дизайнерска обработка на различни мотивиращи снимки свързани със социалното предприемачество и споделянето на мотивираща мисъл написана към снимката, като всяка снимка ще съдържа и линк към сайт, където хората ще могат да прочетат повече по темата. На национално ниво ще бъдат популяризирани социалното предприемачество и социалната икономика, чрез разпространение на материали съдържащи анализи, добри практики на национално и европейско ниво, информация за дейности, подпомагащи социалното предприемачество в България, тенденции в развитието на социалните предприятия, информация за това, какво е социално предприемачество, социална икономика, корпоративна социалната отговорност, какви са белезите на социалното предприятие, различни аспекти на социалната дейност (трудности, положителни страни, добри примери и други), правна регламентация на социалните предприятия в отделните сектори, данъчно третиране и финансиране, институционалната среда за развитие на социалните предприятия, информация за предстоящи събития и други. 2. Пряко подпомагане на социалното предприемачество и социалната икономика, Ние смятаме, че социалните предприятия и социалната икономика са двигател за положителни промени, водещи до подобряване на качеството на живот на лицата в неравностойно положение на пазара на труда. Целейки мултиплициране на ефекта от дейностите на проекта, ние планираме да подпомогнем нови, развиващи се и работещи социални предприятия, за да станат по-видими, разпознаваеми, да разширят клиентите си и да разпространят до повече хора ефекта от дейността си. Нашата подкрепа ще включва безплатни за социалните предприятия маркетинг и IT услуги според нуждите на организациите. Подбора на социалните предприятия ще се извърши от екипа на проекта, подпомогнати от организации на и за хора с увреждания, Националната федерация на работодателите на инвалиди и други местни и национални организации шапки. Целта ни за както фирми, които тепърва разработват социална дейност, така и специализирани предприятия, трудово производителни кооперации, работодатели на хора с увреждания, неправителствени организации и неформални групи. Някои нямат средства и знания за популяризиране на дейността си, а други имат нужда от маркетинг услуги за разширяване на бизнеса., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Неактивни или безработни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 7.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Неактивни и безработни участници в заетост след приключване на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 4.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 85 048.60 BGN
БФП 85 048.60 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN