Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.024-1258-C01
Наименование на проекта Насърчаване на предприемачеството в "АБСТА ПРОЕКТ-ДИЗАЙН" ООД
Бенефициент 205406220 АБСТА ПРОЕКТ-ДИЗАЙН ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 14.08.2019
Дата на стартиране 14.08.2019
Дата на приключване 19.11.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Благоевград, гр.Благоевград

Описание

Кратко описание на проекта
"АБСТА ПРОЕКТ-ДИЗАЙН" ООД е дружество, създадено през 2018 г. с основна икономическа дейност, попадаща в обхвата на КИД 71.12. Инженерни дейности и технически консултации. 

Настоящият проект има за своя основна цел осигуряване на устойчивото и конкурентоспособно развитие на дружеството посредством реализиране на пазара на предприемаческа идея, попадаща в сектор М 71.12. Инженерни дейности и технически консултации, свързан с преодоляване на европейските и регионални предизвикателства - предоставяне на услуги по инженерно проектиране на абонатни станции и предоставяне на технически консултации.

Реализацията на предприемаческата идея ще има пряк положителен социален и екологичен ефект, като тя съответства и на тематичните области на Иновационната стратегия за интелигентна специализация.

Проектът ще се реализира посредством изпълнение на следния комплекс от дейности:
1:Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея - в рамките на която ще бъде:
- сформиран екип от квалифициран персонал, необходим за реализация на предприемаческата идея;
- реализирани инвестиции в ДМА и в разработване на софтуер, създаващи необходимите технологични и програмни предпоставки за реализация на предприемаческата идея;
- наето работно помещение;
- създадена Интернет страница на Кандидата, популяризираща предприемаческата идея и подпомагаща пазарната й реализация;
- изработен пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация, създаващ предпоставки за успешна пазарна реализация, като източник на експертна информация за целесъобразни и съобразени със спецификата на пазара действия в този процес.

2: Дейност за визуализация на проекта-в резултат на която ще се осигури публичност и визуализация на проекта.
Дейности
  • Дейност: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукти–услуги) (Дейността ще бъде осъществена чрез: 1.Наемане на квалифициран персонал - 4 броя експерти; 2.Закупуване на ДМА 3.Разработване на софтуер 4.Външни услуги - за създаване на Интернет страница на кандидата и за изработване на пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация и 5. Наето работно помещение) - ЧАСТ 1 : Дейността има принос за постигане на СЦ 1, 2, 3 и 4 и за общата цел на проекта и ще бъде осъществена чрез: 1.Наемане на квалифициран персонал - 4 бр. експерти:В рамките на екипа, необходим за реализиране на предприемаческата идея (ПИ),са включени:Предприемачът и 1 лице,които предстои да бъдат наети на ТД в дружеството-кандидат,притежаващи взаимодопълващи се образование и професионален опит,пряко логически свързани с планираната за реализация ПИ.Освен тях,за целите на успешната реализация на пазара на ПИ,ще бъдат наети и още 2 лица на ТД. Квалифицираният персонал ще бъде отговорен за цялостната дейност по реализация на ПИ,в т.ч. за предоставяне на услуги по инженерно проектиране и технически консултации. Квалифицираният персонал ще работи с планираните за закупуване ДМА и планираният за разработване специализира софтуер. 2.Закупуване на ДМА:С оглед създаване на необходимите технологични предпоставки за реализация на предприемаческата идея, необходимо е закупуване на следното оборудване: - Стационарна работна станция - 1 брой- Необходима за създаване на технологични предпоставки за изготвяне на инженерни проекти, както и за работа със специализирания софтуер, планиран за разработване в рамките на проекта. Необходимо е обезпечаване на екипа с високотехнологична работна станция с оглед на обстоятелството, че програмните продукти, които ще се използват за целите на инженерното проектиране налагат минимални изисквания към хардуер с голяма изчислителна мощ и памет. - Сървър - 1 брой - в процеса на работа се генерират чертежи и проекти под формата на файлове в различни графични и растерни графични формати, които са с големи размери. Изложеното налага осигуряване на сървър, на който да се съхраняват проектите. Сървърът, в този смисъл, ще осигури необходимите технологични предпоставки за сигурно съхранение на данните/проектите и устойчивост на предприемаческата идея. 3. Разработване на софтуер - с оглед създаване на необходимите програмни предпоставки, необходими за реализиране на предприемаческата идея на пазара, в рамките на проекта е планирано разработването на специализиран софтуер - Софтуер за инженерно проектиране и симулиране на абонатни станции – 1 брой. Софтуерът ще осигури програмни предпоставки за реализиране на високопроизводителен процес, при голяма степен на автоматизация и елиминиране на риска от грешки, породени от човешкия фактор. Той ще обезпечи процеса по инженерно проектиране и ще направи възможна реализацията на проектите на абонатни станции в много по-кратки, конкурентни срокове. Софтуерът ще има следните модули: - Модул Компоненти - който ще служи за оразмеряване, добавяне и редакция на основни компоненти на абонатната станция (АС), която е обект на проектиране. Модулът е свързан с реализация на първата стъпка в процеса на инженерно проектиране на АС, където изборът на компоненти (топлообменник, вентил, регулатор, кран) и техните параметри са ключов фактор за ефективността на АС и стойността за нейното производство в последствие. - Модул Инженерно проектиране - с функционалност за техническо изчертаване на АС на базата на дефинирани шаблони, изцяло изградени според изискванията действащата нормативна уредба, както и проектиране на изцяло нова АС. Той ще предостави възможност за създаване, с помоща на виртуален помощник, чрез постъпково дефиниране на основни параметри. Модулът ще съдържа база данни (БД) с шаблони на проект за АС и компоненти, информация за необходими за куплиране на съответен тип АС. БД ще позволи автоматизирано генериране на основен чертеж на АС, при въвеждане на основни параметри на вида й от проектанта и на определените чрез Модул компоненти основни компоненти на абонатната станция с техните характеристики и физически размери. Модулът ще създаде програмни предпоставки за автоматично избиране на шаблон от БД въз основа на въвеждане на отговори от страна на инженера на предварително дефинирани логически свързани въпроси, определящи основни параметри на вида абонатна станция., Договорена стойност: 238 655.00 , Отчетена стойност: 237 210.74
  • Дейност: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукти–услуги) (Дейността ще бъде осъществена чрез: 1.Наемане на квалифициран персонал - 4 броя експерти; 2.Закупуване на ДМА 3.Разработване на софтуер 4.Външни услуги - за създаване на Интернет страница на кандидата и за изработване на пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация и 5. Наето работно помещение) - ЧАСТ 2: Модулът ще позволява функционалност за нанасяне на необходимите корекции по проекта в зависимост от спецификата на проектираната АС. - Модул Симулиране - който ще позволява автоматизирано симулиране на проектираната АС с цел проверка за коректността на проекта и валидиране на резултатите. Модулът ще елиминира риска от залагане на несъвместими компоненти в проектираната АС. - Експортен модул- който ще позволява експортиране на готовия проект във различни формати и ще позволи автоматизирано генериране на количествена спецификация на компонентите на проектираната АС с информация за видове материали, компоненти на АС с техните размери, спецификация и информация за необходими количества, които следва да бъдат вложени в реализацията на конкретния проект. Модулът ще позволява и автоматизирано определяне на габаритените размери на АС 4. Наем на работно помещение - с оглед на обстоятелството, че дружеството не разполага със собствено работно помещение и с цел осигуряване на необходимите предпоставки за осъществяване на дейността, свързана с реализация на ПИ-обект на проекта, е планирано осигуряване на работно помещение, създаващо условия за въвеждане в експлоатация на планираните за закупуване ДМА, софтуер и за работа на квалифицирания персонал.С оглед на планираната последователност и времева рамка на необходимите стъпки за изпълнение на настоящата проектна дейност,планира се наем на работно помещение за 12 месеца в рамките на периода на реализация на проекта. 5.Външни услуги (ВУ) за: 5.1. Изработване на пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация на ПИ: ВУ се разглежда като предпоставка за успешната пазарна реализация на ПИ и като източник на експертна информация за целесъобразни и съобразени с пазара действия в този процес.С оглед на това,ВУ следва да обхваща пазарен анализ на обкръжаващата среда, имаща отношения към ПИ: микромаркетинговата (потребители,конкуренти и тяхната маркетингова политика,доставчици,посредници и др. с техните ключови х-ки) и на макромаркетингова среда(социо-културната,икономическата,политико-правната и технологична).Следва да бъде изведен анализ на силни и слаби страни на ПИ,възможности и заплахи на средата по отношение пазарната й реализация с мерки за преодоляване на слабите страни и заплахи. Целевият пазар и неговите ключови характеристики като обхват,търсене,предлагане,пазарни сегменти,пазарна ниша, тенденции за развитие, проблеми, перспективи и др.следва да бъдат диагностицирани.От ключово значение е включването в обхвата на ВУ на маркетингов план за пазарна реализация,съдържащ специфична стратегия за популяризиране и позициониране и предписващ конкретни мерки за целенасочени действия на Кандидата в процеса на налагане на услугата на пазара и пазарната й реализация. 5.2. Създаване на Интернет страница на Кандидата-с оглед на това,че дружеството не разполага със собствена интернет страница и за целите на успешната пазарна реализация на ПИ и ефективното й популяризиране, в рамките на проекта се планират разходи за създаване на Интернет страница на Кандидата. Поради целевия пазар за реализация на ПИ и с оглед на обстоятелството, че тя е насочена както към български, така и към чуждестранни граждани, в унисон с хоризонталния принцип на равенство и недопускане на дискриминация, необходимо е страницата да бъде четириезична с цел достигане до максимално широк кръг потенциални потребители - на български, английски, немски и испански език. Интернет страницата ще съдържа минимум информация за фирмата-кандидат,описание на предлаганите услуги, данни за контакт, форма за запитвания. С оглед постигане на положителен социален ефект, страницата ще създава възможност за достъп на лица в неравностойно положение, като следва да има версия за хора с частично намалено зрение - с увеличен шрифт и представяне на текста на тъмен фон със светли букви, както и възможност за аудио възпроизвеждане и предоставяне на информационното съдържание - във връзка с осигуряване на достъп до информацията на незрящи., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност за визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на табели - 2 броя и стикери - 4 броя): Дейността допринася пряко за постигане на специфична цел 5 на прооекта и за постигане на общата проектна цел. В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информация и комуникация. Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие-Бенефициентът) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регламент 1303/2013.Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. С оглед на това, в рамките на настоящата проектна дейност се предвижда: - при всички мерки за информация и комуникация (в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта) ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) на ЕС чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като: - постави 2 броя плакати с минимален размер А3 с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място-например на входа на сградата, в която ще се осъществява проектът. Плакатите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел; обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение. - ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив, закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “Европейски съюз”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номера на договора. -към момента дружеството не разполага със собствена интернет страница, но в рамките на проектната реализация е предвидено създаването на такава. С оглед на това, ще бъдат спазени стриктно изискванията за информация и комуникация, като при отварянето на страницата във видимата област на цифровото устройство, без да се налага потребителят да мести надолу страницата, ще са видни емблемата на ЕС и логото на програмата, изобразени цветно в съответствие с изискванията на Регламент 1303 и на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация. На страницата ще бъде публикувана информация за проекта - кратко описание, цели и резултати с открояване на финансовата подкрепа от Европейския съюз с цел информиране на обществеността за получената подкрепа. - планираният за разработване в рамките на проекта софтуер ще бъде визуализиран по начин, показващ помощта от ЕС чрез ЕФРР, съобразно приложимите изисквания. С оглед на обстоятелството, че мерките, свързани с информация и комуникация, са задължителни и съпътстват изпълнението на проекта през целия период на неговата реализация,тяхното изпълнение е предвидено да стартира веднага след подписване на административния договор за безвъзмездна финансова помощ и да продължи през целия период на изпълнение., Договорена стойност: 600.00 , Отчетена стойност: 590.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Виктория, Договорена стойност по проекта*: 14 400.00 , Отчетена стойност**: 18 000.00
  • Изпълнител: “Топло - Решения” ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 9 880.00 , Отчетена стойност**: 12 350.00
  • Изпълнител: БАСТЕТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 472.00 , Отчетена стойност**: 590.00
  • Изпълнител: КОДАТЕСТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 39 920.00 , Отчетена стойност**: 49 900.00
  • Изпълнител: ВУДУТЕК ООД, Договорена стойност по проекта*: 21 160.00 , Отчетена стойност**: 26 450.00
  • Изпълнител: СП ВИЖЪН ООД, Договорена стойност по проекта*: 9 960.00 , Отчетена стойност**: 12 450.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 155.43 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Прогнозна стойност на EBITDA, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.11 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.50 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 237 800.74 BGN
БФП 190 240.63 BGN
Собствено финансиране 47 560.11 BGN
Общо реално изплатени суми 190 240.63 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Избор на изпълнител за предоставяне на външна услуга за създаване на интернет страница на Кандидата - 1 брой" , Прогнозна стойност: 12 500.00
  • Обособена позиция 1: "Избор на изпълнител за предоставяне на външна услуга за създаване на интернет страница на Кандидата - 1 брой"
    Изпълнител: СП ВИЖЪН ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 960.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: "Избор на изпълнител за предоставяне на външна услуга по изработване на пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация на предприемаческата идея - 1 брой" , Прогнозна стойност: 12 400.00
  • Обособена позиция 1: "Избор на изпълнител за предоставяне на външна услуга по изработване на пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация на предприемаческата идея - 1 брой"
    Изпълнител: “Топло - Решения” ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 880.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: "Избор на изпълнител на дейности по осигуряване на публичност и визуализация", Прогнозна стойност: 600.00
  • Обособена позиция 1: "Избор на изпълнител на дейности по осигуряване на публичност и визуализация"
    Изпълнител: БАСТЕТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 472.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: "Избор на работно помещение под наем", Прогнозна стойност: 18 000.00
  • Обособена позиция 1: "Избор на работно помещение под наем"
    Изпълнител: Виктория
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 400.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА , Прогнозна стойност: 26 525.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за разработване на софтуер - Софтуер за инженерно проектиране и симулиране на абонатни станции – 1 брой., Прогнозна стойност: 49 950.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за разработване на софтуер - Софтуер за инженерно проектиране и симулиране на абонатни станции – 1 брой.
    Изпълнител: КОДАТЕСТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 39 920.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN