Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.010-0424-C02
Наименование на проекта Чрез социално предприемачество към социално включване
Бенефициент 204092445 ТЪРНАВА БГ ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 07.06.2018
Дата на стартиране 01.07.2018
Дата на приключване 01.12.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Габрово

Описание

Кратко описание на проекта
"Търнава БГ" ЕООД е създадена през май 2016г. Към момента е специализирана в услуги за населението и търговия. 
Чрез реализирането на настоящото проектно предложение ще бъде създадено социално предприятие за производство на традиционния за региона Габровски шоколад (пестил), сушени билки, сушени плодове и зеленчуци, сладка, топинги и мармалади. 
Целта е да се осигури подкрепа за социално включване и трудова реализация на уязвими групи, като се създадат условия за устойчива заетост, обучение и професионална реализация на безработни лица в областта на производството и търговията с традиционни био продукти.
Специфични цели на проекта:1.Да се създаде работещо самофинансиращо се социално предприятие;2.Да се създадат нови работни места за лица с ниска конкурентоспособност на пазара на труда;3.Да се формират знания и компетенции у лицата от целевата група за ефективна професионална реализация.
За да отговорят на специфичните потребности на новоразкритите работни места, 12 лица от целевата група ще се включат в обучение за придобиване на знания и умения по професия "Готвач" и по Ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности". Тези лица имат нужда да бъдат мотивирани, подпомогнати и насочени към работа, която да им носи удовлетворение, за да се реализират пълноценно. 
Проектът е насочен към инвестиции в хората и ще създаде предпоставки за повишаване на конкурентоспособността на лицата от целевата група, както и осигуряване и запазване на заетостта им. Ще бъдат създадени 12 устойчиви работни места.
Ще бъдат реализирани дейности по подбор, обучение и наемане на безработни лица; осигуряване на наставници; назначаване на екип на социалното предприятие-ръководител; главен счетоводител и технолог. Ще бъде закупено оборудване, свързано със създадените нови работни места; организиране на свободното време; популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество; търсене на възможностите за пазарна реализация.
Дейности
  • Дейност: Подбор, професионално обучение, обучение по ключови компетентности и мотивационно обучение: Дейността е основна за постигане на проектните цели, като пряко допринася за постигане на очакваните резултати. Тя е пряко обвързана, както с общата проектна цел, така и със специфичните цели. 1. Подбор - За реализиране на дейностите по проекта ще бъдат подбрани 12 лица в неравностойно положение на пазара на труда - безработни младежи до 29 години, безработни над 54 годишна възраст, безработни лица с трайни увреждания, продължително безработни лица. При избора на лица от целевата група ще бъдат спазени водещите принципи за превенция на дискриминацията въз основа на пол, раса, етнически произход, религия или вярвания, увреждания, възраст или сексуална ориентация. 2. Професионално обучение - Поради спецификата на производството е необходимо избраните участници да преминат специализиран курс на обучение, чрез което да се подготвят за професионалната си реализация в социалното предприятие. На лицата от целевата група ще бъде проведено професионално обучение по професия „Готвач”. Теоретичните занятия ще бъдат провеждани в осигурена от обучителната организация учебна база, а практическите занятия ще се провеждат в работните помещения на предприятието-кандидат. Дейността цели осигуряване на възможности за обучение в реална среда за усвояване на практически умения; улесняване на прехода от образование към пазара на труда; насърчаване на партньорството и сътрудничеството с представителите на реалния сектор. Чрез провеждането на обучение за професионална квалификация, ще се постигне увеличено инвестиране в човешки капитал, което би дало по-големи възможности за реализация на пазара на труда в условията на свободно движение на работна ръка, намаляване на бедноста и по-големи шансове за социално включване. Методите на обучение ще са съобразени с изискванията за ефективност и ефикасност на обученията и постигане на трайни и устойчиви резултати. Дейността напълно съответства на Стратегията за развитие на човешките ресурси, както и на целите на Оперативната програма. 3. Обучение по ключова компетентност 6 "Обществени и граждански компетентности" - Ключовите компетентности са основните умения и знания, от които всеки човек се нуждае, за да се постигне заетост, лична реализация, социално включване и активна гражданска позиция в динамично променящите се условия на пазара на труда и цялостната макросреда. То е насочено към развитие на личните качества на обучаваните лица. Целта е постигане на по-висока ефективност в условия, изискващи динамична работоспособност, вземане на решения при оперативната им работа, самоконтрол, бързо приспособяване към новите условия на труд, адекватна реакция, способност за бързо възстановяване на ресурсите. Дейността ще надгради придобитите познания за професионална реализация, като ще подпомогне обучаваните за по-добра ориентация в съвременните условия на пазарната икономика. 4. Мотивационно обучение - Лицата от целевата група се намират в дълготрайна социална изолация, поради липсата на работа, липса на умения или загубени такива, с които да са конкурентоспособни на динамично развиващия се пазар на труда. Обучението е насочено към повишаване мотивацията на лицата от уязвимите групи към трудова реализация и включва дейности за придобиване на умения за активно поведение, изграждане на умения като комуникативност и работа в екип, компетентност и поведение на трудовия пазар. То ще спомогне за засилване мотивацията на лицата за обучение и работа, изграждане на умения за себеизследване и себеутвърждаване, поставяне на цели и съставяне на план за постигането им, добиване на увереност при кандидатстване за работа. Обученията ще бъдат възложени на външен изпълнител – Център за професионално обучение, притежаващо необходимия лиценз от НАПОО и чиито преподаватели по ключови компетентности следва да притежават релевантно образование и професионален опит в съответната област за конкретното обучение., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Наемане на безработни лица за период до 12 месеца, осигуряване на наставници, които да подпомогнат работата и процеса на адаптиране на лицата от целевата група към работния процес, назначаване на звено на социалното предприятие - ръководител, главен счетоводител и технолог "Производство на плодови и зеленчукови консерви": Ще бъдат назначени 12 безработни/неактивни лица на новосъздадени позиции с трудови договори. Трудовите и осигурителни отношения на наетите от работодателя в рамките на проекта лица, ще се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Разкритите позиции, ще рефлектират положително върху финансовата стабилност на новосъздаденото социално предприятие, като по този начин ще бъде дадена възможността да се реинвестира чрез наемане на още лица от целевата група и закупуване на допълнително оборудване за новите работни места. Работодателят ще осигури наставници - 2 лица, които ще подпомагат работата на новоназначените хора за период от 6 месеца. Наставниците ще бъдат лица, назначени във фирма "Търнава"ООД на същата длъжност и могат да докажат минимум 3 месеца съответен професионален опит в същите или сходни дейности, по които се предвижда да бъдат наставници. За да бъде осигурено нормалното функциониране на новосъздаденото соцално предприятие ще бъдае сфорнирано звено за управление и назначени ръководител звено, счетоводител и технолог, производство на плодови и зеленчукови консерви, които със своите личностни качества и умения ще подпомогнат както дейността на социалното предприятие и неговото устойчиво развитие, така и професионалната и социална интеграция на лицата от целевата група. Заетостта на минимум 50% от новоназначените представители на целевата група ще бъде запазена за период не по-малко от 6 месеца. Реализираната от дейността на социалното предприятие печалба ще бъде реинвестирана изцяло за функционирането и разширяването на новосъздаденото социално предприятие. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 138 604.32
  • Дейност: Доставка на оборудване за новосъздадените работни места: Дейността включва подготовка на първоначална документация и провеждане на процедура за избор на изпълнител на дейността – доставка на оборудване, машини и съоръжения, необходими за разкриването на новите работни места за представителите на целевата група, съгласно изискванията ЗУСЕСИФ, на ПМС160/2016г. и указанията за изпълнение на проекти по оперативната програма „РЧР”. Дейността има за цел да осигури оборудване на новосъздадените работни места, спрямо изискванията, за да се създадат необходимите условия за адаптиране на новонаетите лица от целевата група към работния процес и постигане на по-добра ефективност при изпълнение на трудовите им задължения, което ще подобри значително условията на работа и ще създаде допълнителна предпоставка за успешното включване в заетост на лицата от целевата група и за гарантиране на трайна и устойчива заетост след приключване на проекта. Подсигуряването на тези работни места изисква и закупуване на допълнително оборудване облекчаващо непривлекателния ръчен труд, и осигуряващо възможността за нормален работен процес в дългосрочен план. С цел да оборудване на 12 нови работни места за представителите от целевата група е необходимо да бъде закупено следното ново оборудване: 1. Вана за измиване на плодовете и зеленчуците - 2 бр. 2. Сушилня, 2 бр.- за сушене на билки, плодове и зеленчуци 3. Камерна вакуум опаковъчна машина, 1 бр. 4. Зеленчукорезачка с вкл. комплект ножове, 1 бр. 5. Ръчна палетна количка - 1 бр. - за производствения процес е необходимо придвижването на основната суровина (плодове и зеленчуци) до ваните за измиване на плодовете и зеленчуците. 6. Водоструйка 1 бр. и пароструйка - 1 бр. за измиване и дезинфекция на скарите на сушилнята. 7. Вертикален автоклавен стерилизатор - 1 бр. за стерилизация срещу всички видове бактерии и вируси на стъкления амбалаж и запечатване на готовата продукция. 8. Костилковадачка с възможност за смилане на плодове - 1 бр. 9. Печки за изваряване на сливи за производство на пестил, както и направата на сладка, топинги и мармалади - 2 бр. 10. Хромникелови маси - 4 бр. - за предварителна подготовка на суровините за пестил, сладка и мармалади и пълненето на готовата продукция в амбалаж, за разстилането и последващото рязане на пестила върху дървените скари. 11. Медни тави - 4 бр. за изваряване на сливите за пестил 12. Тенджери и тави за изваряване на сладка, мармалади и топинги - 3 комплекта; 13. Електронна везна - 1 бр. 14. Дървени табли за разстилане и сушене на пестила - 15 бр. 15. Бидони за ферментация на изварените сливи за направата на пестил - 4 бр. 16. Стъклен амбалаж за сладка, топинги и мармалади 4 лица от целевата група ще отговарят за дейността по предварителна подготовка, измиване, сушене и пакетиране на зеленчуци (чушки, гъби), плодове (сливи, ябълки, круши) и билки. 4 лица от целевата група ще отговарят за дейността по предварителна подготовка, измиване, направата, пълненето и запечатването на сладка, топинги и мармалади. 4 лица от целевата група ще отговарят за дейността по предварителна подготовка, измиване, изваждане на костилките, смилане, изваряване, ферментация, разстилане, сушене на сливите за производство на пестил, както и последващото разфасоване и опаковане. Оборудването ще бъде застраховано за срок не по-дълъг от срока на изпълнение на проектните дейности. В контекста на новоразкритите работни места, Бенефициентът гарантира, че ще запази функцията, предназначението и собствеността на придобитите дълготрайни материални активи, за срок не по-кратък от 5 /пет/ години от датата на одобрение на окончателния доклад, без прекъсване. За разкриване на новите работни места е предвидено закупуването на работно облекло, в съответствие със спецификата на дейността. То ще осигури както защита на работниците, така и спазването на санитарно-хигиенните изисквания. Ще бъде индивидуално съобразено с всеки един от тях; няма да създава риск за здравето и безопасността им. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 55 441.72
  • Дейност: Организиране на свободното време. Популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество и търсене на възможности за пазарна реализация.: За да се сформира едно работещо звено, в дадена сфера на дейност, от основно значение е не само създаването на практически работни умения и навици, а и постигане на социални връзки между лицата, както и извеждането им от самоналожената им изолация. Поведението през свободното време има такъв характер, че не е приоритетно в живота на хората. Често пъти ние го провеждаме в зависимост от конкретни условия и ситуации, а не според нашите разбирания за неговото рационално използване. Същевременно всеки един човек среща необходимостта от различни по вид дейности в своето свободно време, свързани с развлечение, почивка, социални контакти. При лицата в неравностойно положение на пазара на труда, изпаднали в изолация, дължаща се на продължителна загуба или липса на работа, тези необходимости, в повечето случаи, са „капсуловани“ или липсващи. Чрез правилния избор относно подходящите за лицата от целевата група дейности, ще се стремим да подпомогнем развитието на социалните им умения, възможността за справяне в различни ситуации, характерни за обществената среда, по-добро реализиране на техния потенциал. Стремежът е да се изгради баланс между нуждите и интересите на лицата от целевата група, решаване на проблемите, свързани със социалната и културната им интеграция. Това ще им помогне да преодолеят изолираността си и да се интегрират успешно в социалния и културен живот на обществото, да придобият навици за пълноценно осмисляне на свободното време. Не на последно място това ще спомогне да се изгради чувство за значимост у лицата, включени по проекта. За целта ще се организират отбелязване на рождените и именни дни по време на работа, честване на празници и обичаи, което ще допринесе за повишаване на познанията за традиционните вярвания и обичаи на различните етнически групи. Друго направление, което ще осъществим е организирането и провеждането на забавни и отпускащи занимания по време на посещенията на културно-исторически места, изложения и събори. В рамките на тази дейност ще бъдат включени и мерки за определяне на потребителските потребности и нагласи, вкл.проучване на съществуващия пазар за реализиране на пестил, сушени билки, сушени плодове и зеленчуци, сладка, топинги и мармалади, ще бъде извършен анализ на възможните начини за продажба, ще се изследват ценовите равнища, ще се прогнозира търсенето и развитието на пазара. Предвидено е участие в туристически борси и изложения, като целта е добиване на популярност, създаване на определен образ, проучване на потенциални и бъдещи клиенти и потребители, създаване на взаимовръзки с клиенти и партньори. Ще бъде проведена информационна кампания за популяризиране на социалната икономика и ще бъде разработена информационна цветна брошура „Социални услуги и социална икономика”, която ще промотира принципите на социалната икономика, възможностите за създаване на "защитени" работни места за лица, изпаднали в неравностойно положение на пазара на труда, в социална изолация и в риск от бедност и ще популяризира интеграцията чрез активен икономически живот. Информационната брошура ще бъде отпечатана в тираж от 1000 бр. и ще бъде разпространявана по време на участията на панаири, изложения и събори. Същевремнно за популяризиране дейностите по проекта, както и финансовата подкрепа в рамките на Оперативна програма «Развитие на човешките ресурси», съфинансирана от ЕСФ, ще бъдат изготвени различни информационни материали, в това число отделна информационна брошура., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Неактивни или безработни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 12.00 , Достигната стойност: 21.00
Индикатор 2 Неактивни и безработни участници в заетост след приключване на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 12.00 , Достигната стойност: 11.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 194 046.05 BGN
БФП 194 046.05 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 194 046.04 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN