Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-2.001-0080-C04
Наименование на проекта Грижа в дома в община Аврен
Бенефициент 000093378 Община Аврен
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 10.01.2023
Дата на стартиране 10.01.2023
Дата на приключване 10.01.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Аврен

Описание

Кратко описание на проекта
Ще се адресират следните потребности от: организирани социални услуги, съответстващи на нарастващото местно търсене, медицински и рехабилитационни услуги, насочени към лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа в община Аврен; мултиплициране на добри практики и утвърждаване на култура на потребление на социални услуги.
Ще бъдат включени 69 лица от целевите групи:
- възрастни в невъзможност за самообслужване
- хора с увреждания
Обща цел е подобряване качеството на живот на лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа в община Аврен, давайки им право на избор, независимост и достойнство, чрез осигуряване на подкрепа в домашна среда.
Специфична цел е разширяване на възможностите за предоставяне на разнообразни почасови социални и интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, вкл. и в контекста на пандемични ситуации, ориентирани към предотвратяването на самотата и изолацията, адаптирани към основните нужди на потребителите, за да бъдат независими и да останат в тяхната обичайна среда.
Резултати:
Наети специалисти
Информирани и консултирани лица от целевите групи
Равен достъп на лица от целевите групи
Изготвени оценки на потребностите за лица от целевите групи
Извършен подбор на потребители
Изготвен регистър на потребителите
Изготвени индивидуални планове
Предоставени мобилни интегрирани здравно-социални услуги
Проведени обучения и супервизии на персонала
Подобрено качество на работа на персонала
Достойно съществуване и активно включване на потребителите в социалния живот на общността
Дейности:
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги
Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, транспорт на персонала, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги
Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето
Осигуряване на супервизия и обучения на служителите
Дейности
  • Дейност: Грижа в дома: Цели: Ясни, регламентирани права и задължения на персонала. Равен достъп на лица от целевите групи до услугите, осигуряване на пълна прозрачност при техния подбор. Осигуряване на качествена грижа за потребителите съобразно техните потребности. Повишаване на професионалната компетентност на персонала към Звеното, снемане на напрежението в трудни работни ситуации. Формиране на знания и умения у лицата от персонала за предоставяне на висококачествени услуги за социално включване. Ще бъде изготвена „Методика за предоставяне на интегрирана здравно-социална услуга „Грижа в дома”. В Звеното за предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги ще работят следните специалисти: диспечер, домашни санитари, експерт "психо-социална подкрепа", социален работник, медицинска сестра, супервайзор, като с тях ще бъдат сключени трудови/граждански договори. В съчетание с информационната кампания в тази дейност през месеци 1 и 2 лицата от целевите групи ще бъдат информирани относно условията за включване в услугите, необходими документи за кандидатстване, и ще бъдат подпомагани при тяхното окомплектоване. Лицата от целевите групи подават заявления по образец, въз основа на които експертът "психо-социална подкрепа", социалният работник и медицинската сестра извършват оценка на потребностите. Комисия извършва първоначален подбор на 69 лица, а при отпадане на потребител подбор ще бъде извършван и текущо. С подбраните лица се сключват договори с посочени услуги, съобразно оценката на потребностите и предпочитанията на потребителите, изготвя се регистър на потребителите. На база оценка на индивидуалните потребности се изготвят индивидуални планове за потребителите, съдържащи подробно описание на услугите. В зависимост от индивидуалния план в периода 3-24 месец на всеки потребител ще бъдат предоставяни някои от следните услуги/поддейности: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания. 2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата; заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Поради териториалната разпръснатост на 17-те населени места в община Аврен, ограничения автобусен междуселищен транспорт, както и с цел осигуряване на по-голяма мобилност при предоставяне на услугите ще бъде осигурен транспорт на персонала на Звеното чрез транспортни средства, собственост на община Аврен. 3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост. За персонала на Звеното е предвидена следната поддейност: 4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. Ще бъдат провеждани екипни и индивидуални супервизии, при които се дава възможност на всеки член от персонала да прегледа своята работа, да изясни ролите и очакванията си във връзката с потребителите. Ще бъдат организирани и проведени въвеждащо и надграждащи обучения за персонала на Звеното, по предварително изготвена програма, съобразена с нуждите на персонала на звеното и потребителите на услугата. По време на обученията ще се използват средства за презентация и визуализация според изискванията, ще бъдат коментирани и разрешава възникнали казуси и ще съдейства за тяхното отстраняване. Продължителността на дейността е 24 месеца, като месеци 1 и 2 са подготвителни, а предоставянето на услугата е 22 месеца., Договорена стойност: 682 324.46 , Отчетена стойност: 445 453.53

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници в неравностойно положение с подобрени условия на живот в резултат на интервенция от ЕСФ+, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 69.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Участници в неравностойно положение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 69.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 682 324.46 BGN
БФП 682 324.46 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 521 280.25 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 82.17 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN