Идентификация

Номер от ИСУН BG65ISNP001-2.002-0001-C09
Наименование на проекта Доставка на специализирано оборудване за осъществяване на ефективен граничен контрол на външни граници, включително компютърна и офис техника
Бенефициент 129010125 Главна дирекция "Гранична полиция" - МВР
Източник на финансиране ФВС ==> Фонд "Вътрешна сигурност"
Дата на сключване на договора/заповедта 02.09.2016
Дата на стартиране 02.09.2016
Дата на приключване 30.11.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
С изпълнението на праоекта ще се подпомогне интегрираното управление на границите и осъществяването на граничен контро, чрез придобиване на ново ИТ оборудване и периферни устройства за структурите на ГДГП и специализирано оборудване на ГКПП.
Ще се засилят системите за контрол и наблюдение на външните граници и междуведомственото сътрудничество.
Ще се повишат мерките в рамките на територията, свързани с управлението на външните граници, и необходимите придружаващи мерки относно сигурността на документите, управлението на самоличността и оперативната съвмествимост на придобитото техническо оборудване.
Също така се очаква повишаване на ефективността при предотвратяването и борбата с трансграчнината престъпност по външните граници, включително трафика на хора и незаконното превеждане през границата.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Предвиждат се средства за възнаграждение и командировки на експерти, които са определени за изпълнение на дейностите по проекта, както и експерти, включени в екипа за организация и управление на проекта. Предвидените средства са обективно и реалистично определени на базата на средните ставки за възнаграждение на дадената длъжност и ще бъдат съобразени с реалното време, през което експертите ще бъдат ангажирани с дейности по проекта. В раздел III от формуляра за кандидатстване детайлно са обосновани ролята и функциите на всеки експерт, ангажиран по проекта. Със заповеди УРИ 3282з-53/07.01.2016 г. и УРИ 3282з- 54/07.01.2016г на директора на ГДГП-МВР и рег. № 3282з-169/13.01.2021 г. на ЗА директора на ГДГП-МВР са създадени екипи от експерти за управление и изпълнение на проекта. Чрез създадените механизми за оценка на степента на изпълнение на проекта и текущо отчитане (периодични съвещания, справки, месечни срещи, доклади за напредъка, междинни доклади и т.н.) ще се бъдат постигнати предвидените резултати, съгласно времевия план график. , Договорена стойност: 27 346.31 , Отчетена стойност: 26 239.19
  • Дейност: Доставка на компютърно и офис оборудване за подпомагане управлението на границите и осъществяването на граничния контрол : Дейността ще бъде изпълнявана в рамките на настоящия проект, с който ще се подпомогне управлението на границите и осъществяването на граничния контрол, чрез: - доставка на компютърна техника (работни станции, преносими компютри и/или таблети) и друго оборудване; - обновяване и разширяване на хардуерно оборудване и доставка на софтуер на централен сайт, доставка на сървърно оборудване и батерии за непрекъсваемо токово захранване; - доставка на комуникационно оборудване (комутатори, медия конвертори и други) - доставка на принтери и копирна техника; и друго оборудване, което ще подпомогне управлението на границите и осъществяването на граничния контрол. Предвидените брой единици за закупуване са определени на база закупеното през 2009 г. по програма ФАР компютърно оборудване. Към настоящия момент цялото това оборудване е амортизирано, спряно от поддръжка, и голяма част от него работи със затруднение и не може да бъде възстановено, което силно затруднява управлението на границите и осъществяването на граничния контрол, особено в условията на миграционен натиск. Оборудването се експлоатира от ГДГП и седемте РДГП в това число и най-натоварените РДГП Елхово, РДГП Драгоман и РДГП Бургас. За осигуряване на работоспособността на сървърите в ГДГП е необходимо да бъдат подменени батериите на непрекъсваемите захранвания, чиито ресурс отдавна е изтекъл и в момента тази устройства не осигуряват непрекъснатост на работата на информационните системи. В периода 2015-2016г. е извършен одит на сървърната инфраструктура на Главна дирекция “Гранична полиция”. Изготвен е доклад с резултатите от анализа на текущото състояние с предложения за развитие в резултат на проведения одит на информационната среда в ГДГП Вх.№ 328200-6481/15.04.2016г., който показва , че за да се запазят информационните системи в работоспособност е необходимо да се предприемат спешни мерки за обновяване на сървърните системи и системите за съхранение на информацията. Докладът включва и бюджетна рамка 543 000 лв. за централен сайт и 937 000 лв. за седемте регионални сайта, като в бюджета е включен и необходимият софтуер. В Главна дирекция “Гранична полиция” се експлоатират и много други сървъри с изтекъл ресурс/закупувани и въведени в експлоатация преди повече от 10 години/ обслужващи локални информационни фондове подпомагащи управлението на границите и осъществяването на граничния контрол. Подмяната на част от тези сървъри неминуемо ще доведе и до необходимост от подмяна на приложен софтуер.Поради липса на резервни части и инсталационни пакети на софтуера подмяната им е повече от задължителна. В периода септември - декември 2015г. специалисти от Microsoft и Телелинк /като подизпълнител/ извършиха оценка на ИТ инфраструктурата в МВР, която показа, че повече от 90% от комуникационното оборудване в МВР е за подмяна в това число цялото комуникационно оборудване на ГДГП. Закупуването на нови работни станции, сървъри и принтери също неминуемо води до необходимост от закупуване на комуникационно оборудване и разширяване или подмяна на СКС. Предвидено е провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП. , Договорена стойност: 1 886 720.38 , Отчетена стойност: 2 603 532.61
  • Дейност: Доставка на специализирано оборудване за осъществяване на ефективен граничен контрол: Предвид миграционен натиск от лица от конфликтните точки и високия риск от терористични заплахи, е необходимо и увеличаване на броя на систематичните проверки, а също и допълнителни проверки при съмнение за потвърждаване на самоличност на лица притежаващи документи без машинночитаема зона. На ГКПП се извършва гранична проверка на преминаващите лица, използваните документи за пътуване и превозни средства, което налага използването на модерно оборудване за осъществяване на ефективен граничен контрол. По дейността се предвижда: - Доставка на компютърна техника (работни станции, преносими компютри и/или таблети) и друго оборудване за граничен контрол; - Доставка на печати за гранични проверки; - Доставка на комуникационно оборудване за граничен контрол (комутатори, медия конвертори и други); - Доставка на принтери и копирна техника за граничен контрол; - Доставка специализирано оборудване за ГК и биометрична идентификация (скенери за документи, скенери за пръстови отпечатъци) и друго оборудване, което ще подпомогне управлението на границите и осъществяването на граничния контрол. - Закупуване на механизми за гранични печати тип „Шенген“ – 43 броя Индикативните брой единици са определени на база закупеното при въвеждането в експлоатация на настоящата АИС “Граничен контрол” през 2010 г. по договори ОП-91-Д- 20/12.02.2010 г. и ОП-91-Д-13/11.02.2010 г. оборудване за осъществяване на гранични проверки на първа и втора линия на ГКПП. Техниката е в експлоатация вече 6 години в режим 24/7 и 365 дни в годината при общоприет срок на експлоатация на такова оборудване при този режим на работа не- повече от 3 години. Оборудването е амортизирано, спряно от поддръжка, и голяма част от него работи със затруднение и не може да бъде възстановено, което силно затруднява осъществяването на ефективен граничен контрол. За периода 2010 - 2016 година са открити четири нови гранични контролно-пропускателни пункта, както следва - ГКПП Златоград, ГКПП Ивайловград, ГКПП Маказа и ГКПП Видин - Дунав мост 2 с общо 30 работни места за извършване на гранични проверки на първа и втора линия. По отношение на необходимостта от закупуване на нова техника за подмяна на съществуващата, следва да се вземат предвид няколко основни фактора, които ще повлияят пряко върху планирането на необходимите количества за следващите години. В ход е последната фаза на обсъждане в Европейския парламент на Предложение за изменение на чл. 7, ал. 2 от Регламент (ЕО) № 562/2006 (нов 2016/399) - Кодекс на шенгенските граници. Предложението предвижда въвеждане на систематични гранични проверки на всички преминаващи през ГКПП лица, включително и на гражданите, ползващи се от правото на свободно движение, съгласно правото на Съюза. Систематичните проверки предвиждат справка в националните бази данни и ШИС на лица и в националните бази данни, ШИС и Интерпол на документите им за пътуване. Предложението включва още въвеждане на систематичен контрол и на гражданите на трети страни при излизане от държавите членки. Въвеждането на систематични проверки е пряко свързано с увеличаване на експлоатацията на техническо оборудване, ползвано за граничните проверки, предвид увеличаването в пъти на броя на извършваните справки на ГКПП в автоматизираните информационни системи. Във връзка със засилването на граничните проверки, като една от мерките за противодействие на тероризма и нелегалната миграция и необходимостта от подобряване на пропускателната способност на граничните пунктове, ДГК при ГДГП анализира необходимостта от инфраструктурни и организационни промени на някои от граничните пунктове. Предложенията включват разширяване на ГКПП Русе с включване в експлоатация на изградените, не оборудвани с техника 8 работни места на ГКПП Русе - изток. , Договорена стойност: 5 141 811.48 , Отчетена стойност: 4 346 029.20
  • Дейност: Информация и публичност на обществеността: ГДГП ще информира обществеността за финансовата помощ, по линия на националната програма, в съответствие с чл. 2 от Делегиран регламент (ЕС) № 1048/2014 на Комисията от 30 юли 2014 г. - поставяне на значителна по размери забележима табела, която да отговаря на условията, посочени в чл. 2, т.2 от горния регламент и чл.1 от Делегиран регламент (ЕС) № 1049/2014 на Комисията от 30 юли 2014 г.; - лицата, които участват в проекта ще бъдат уведомени за това финансиране; - документите, които се изготвят ще съдържат текст и необходимите обозначения, съгласно Делегиран регламент (ЕС) № 1049/2014 на Комисията от 30 юли 2014 г. и Указанията на ОтО. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: МУНДУС СЪРВИСИЗ АД, Договорена стойност по проекта*: 34 104.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СИЕНСИС АД, Договорена стойност по проекта*: 124 128.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СМАРТКОМ - БЪЛГАРИЯ АД, Договорена стойност по проекта*: 545 366.40 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ПРИНТЕК БЪЛГАРИЯ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 1 063 573.09 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: КОНТРАКС АД, Договорена стойност по проекта*: 1 629 052.32 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: С amp; Т БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 612 480.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ВЕС БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 171 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: КОМИТЕКС ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 803 962.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 -минимум 400 броя доставено компютърно и офис оборудване за подпомагане управлението на границите и осъществяването на граничния контрол, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 400.00 , Достигната стойност: 2 431.00
Индикатор 2 -минимум 1400 броя доставено специализирано оборудване за осъществяване на ефективен граничен контрол, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 1.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1 532.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 7 099 554.00 BGN
БФП 7 099 554.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 6 389 598.60 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 75.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Доставка на принтери и копирна техника" по 2 (две) обособени позиции, Прогнозна стойност: 303 735.74
  • Обособена позиция 1: Доставка на принтери
    Изпълнител: ПРИНТЕК БЪЛГАРИЯ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 272 230.45
  • Обособена позиция 2: Доставка на копирни устройства
    Изпълнител: КОНТРАКС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 86 985.12
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на комуникационно оборудване и друго оборудване, което ще подпомогне управлението на границите и осъществяването на граничния контрол” по 2 обособени позиции, Прогнозна стойност: 458 072.28
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1 "Доставка на комутатори"
    Изпълнител: СМАРТКОМ - БЪЛГАРИЯ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 545 366.40
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2 "Доставка на активни мрежови устройства (медиа-конвертори)"
    Изпълнител: ПРИНТЕК БЪЛГАРИЯ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 316.40
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на компютърна техника и друго оборудване, което ще подмогне управлението на границите и осъществяване на граничен контрол. (по дейност 2 и 3), Прогнозна стойност: 2 033 249.68
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1 "Доставка на работни станции (тип 1)"
    Изпълнител: ПРИНТЕК БЪЛГАРИЯ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 787 026.24
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2 "Доставка на преносими компютри (тип 2)"
    Изпълнител: СИЕНСИС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 124 128.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция № 3 "Доставка на работни станции (тип 3) за първа и втора линия на гранични проверки "
    Изпълнител: КОНТРАКС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 944 143.20
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Доставка на печати за гранични проверки, Прогнозна стойност: 171 132.50
  • Обособена позиция 1: Доставка на печати за гранични проверки
    Изпълнител: ВЕС БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 171 000.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Доставка на принтери и копирна техника (по дейност 2 и 3), Прогнозна стойност: 364 482.89
  • Обособена позиция 1: “Доставка на лазерни монохромни принтери тип 1”
    Изпълнител: ПРИНТЕК БЪЛГАРИЯ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 272 230.45
  • Обособена позиция 2: “Доставка на лазерни монохромни мултифункционални принтери тип 2”
    Изпълнител: ПРИНТЕК БЪЛГАРИЯ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 272 230.45
  • Обособена позиция 3: “Доставка на копирни устройства ”
    Изпълнител: КОНТРАКС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 86 985.12
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Оборудване и разширяване на хардуерно оборудване и доставка на софтуер на централен сайт, доставка на сървърно оборудване и батерии на непрекъсваемо токово захранване. (по дейност 2), Прогнозна стойност: 646 625.83
  • Обособена позиция 1: Доставка и гаранционна поддръжка на хардуерно оборудване и софтуер на централен сайт
    Изпълнител: С amp; Т БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 612 480.00
  • Обособена позиция 2: Доставка на батерии за непрекъсваемо токово захранване
    Изпълнител: МУНДУС СЪРВИСИЗ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 34 104.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Специализирано оборудване за граничен контрол и биометрична идентификация и друго оборудване, което ще подпомогне управлението на границите и осъществяването на граничния контрол ( по дейност 3), Прогнозна стойност: 3 405 438.96
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 2 "Доставка на специализирани периферни устройства (скенери за пръстови отпечатъци) за работните станции за първа и втора линия на гранични проверки"
    Изпълнител: КОНТРАКС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 597 924.00
  • Обособена позиция 2: „Доставка и гаранционно поддържане на специализирани периферни устройства (скенери за документи) за работни станции за първа и втора линия на гранични проверки"
    Изпълнител: КОМИТЕКС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 803 962.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN